کد خبر: ۱۲۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

نهایی شدن قانون خاک در کشور

قانون خاک به منظور حفاظت و بهره برداری خردمندانه از منابع خاکی در کشور نهایی شد.
نهایی شدن قانون خاک در کشوربه گزارش شیرازه، رییس جهاد کشاورزی فارس در همایشی که به مناسبت رو جهانی خاک در شیراز برگزار شد، گفت: پس از رفع ایرادات لایحه پیشنهادی دولت در این زمینه و تصویب این قانون امیدواریم به خاک به عنوان مهم‌ترین سرمایه بهتر از گذشته پرداخته شود و تشکیلات متناسب با آن در تمامی دستگاه‌ها بوجود آید.

قاسمی افزود: تشکیل شورای عالی خاک یکی از مهم‌ترین پیشنهادات سازمان جهاد کشاورزی است که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی، تغذیه خاک با استفاده از مواد آلی، ساماندهی کود‌ها و نظارت بر مصرف آن‌ها در کشاورزی، اجرای کشاورزی حفاظتی و پیگیری زنجیره‌های تولید را از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی فارس برای رسیدگی به وضعیت خاک در استان اعلام و تصریح کرد: تمامی تلاش ما در حوزه کشاورزی استان فارس حفظ و تقویت این بستر تولید است.

میرزاوند رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در این همایش از بررسی وضعیت خاک شیراز در قالب اطلس خاک این شهر خبرداد و افزود: در این زمینه پس از شناسایی کمبود‌ها و مشکلات فیزیکی و شیمیایی خاک شیراز برای افزایش کیفیت آن اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی گفت: راه اندازی سایت غنی سازی خاک به منظور غنی سازی خاک مورد نیاز فضای سبز شهر با استفاده از مواد آلی، کود‌های حیوانی و کمپوست از جمله اقداماتی است که در این راستا در شهرداری شیراز صورت گرفته است.

در این همایش علاوه بر رونمایی از اطلس خاک شیراز از پیشکسوتان و خادمین خاک در استان هم با اهدا لوح تجلیل شد.
نظرات بینندگان