کد خبر: ۱۲۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

اعلام جزئیات افزایش نرخ آب‌ آشامیدنی در شیراز

سخنگوی شورای شهر شیراز جزییات مصوبه شورای شهر شیراز مبنی بر افزایش تعرفه آب بهاء و انشعابات آب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب را تشریح کرد.
به گزارش شیرازه، نواب قائدی سخنگوی شورای شهر شیراز  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز میزان تعرفه آب در مصرف خانگی از صفر تا 20 مترمکعب را که پیش از این چهار ریال بوده را پنج ریال می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز بیان کرد: همچنین مشترکانی که از 20 تا 40 مترمکعب مصرف داشته باشند تعرفه آب بهای آنان از 6.4 ریال به 9.4 ریال افزایش یافت.

قائدی تصریح کرد: مشترکانی که بالای 40 مترمکعب آب مصرف کنند نرخ تعرفه آب بهای آنان که پیش از این 21.9 ریال بوده به 25.9 ریال افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: تعرفه مصرف آب بها در واحدهای غیرمسکونی به ازای هر مترمکعب 270 تومان بود که به 500 تومان افزایش یافته، البته در این زمینه پیشنهاد آب و فاضلاب شیراز دو هزار و 700 تومان بوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز افزود: این افزایش بهاء آب بر اساس سهم تبصره سه ماده واحد قانونی بوده و درآمد آن باید در یک حساب خاص جمع‌آوری و صرف ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهری شود.

وی با بیان اینکه شهر شیراز دارای شبکه‌های فرسوده آب است که نیاز به نوسازی دارد تصریح کرد: همچنین بسیاری از نقاط این شهر از داشتن شبکه فاضلاب محروم است که امیدواریم با تصویب نهایی فرمانداری بتوانیم شاهد ایجاد شبکه فاضلاب در تمام نقاط این کلان‌شهر باشیم.

نظرات بینندگان