کد خبر: ۱۲۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

صدور حکم جلب مدیر ارشد شهرداری شیراز+ جوابیه شهرداری

حکم جلب یکی از مدیران ارشد شهرداری شیراز برای بار دوم و اين‌بار با شکایت یکی از بانک‌های شیراز صادر شد.
به گزارش شیرازه، فارس نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به شهردار شیراز گفت: حکم جلب آقای (الف) بدلیل مطالبات یکی از بانک‌های شیراز از این مقام ارشد شهرداری صادر شده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه عدم بازپرداخت اقساط یکی از تسهیلات سنگین وی درنهایت منجر به صدور حکم جلب این مقام ارشد شهرداری شده است، تصریح کرد: روز گذشته مأموران نیروی انتظامی درصدد بازداشت وی بودند که با رایزنی‌های صورت‌گرفته و برای حفظ شأن این مقام عالی‌رتبه شهرداری، موقتاً از این اقدام صرف‌نظر کردند.

سال گذشته دقیقاً در چنین روزی (13 آذرماه 96) خبر اختصاصی صدور حکم جلب همین مقام ارشد شهرداری شیراز بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت و امسال نیز بار دیگر همین اتفاق، البته این‌بار با یک شاکی دیگر تکرار شده است.

آقای (الف) که از همکاران قدیمی شهردار شیراز در دوران فرمانداری حیدر اسکندپور به شمار می‌رود، سال گذشته نیز علیرغم صدور حکم جلب سیار و مراجعه مأموران نیروی انتظامی به شهرداری، توانسته بود با رایزنی از این مخصمه نجات یابد. حکم جلب این شخص در آذرماه 96 بدلیل شکایت یکی از چهره‌های معروف شیراز در حوزه ساخت‌وساز و برگشت خوردن سه فقره چک 300 میلیون تومانی این مقام ارشد شهرداری بود.

نکته مهم در این بین، حمایت بسیار جدی شاخص‌ترین عضو شورای شهر شیراز از این مدیر پرحاشیه شهرداری است؛ تا آنجا که سال گذشته و هنگامی که موضوع صدور حکم شهردار منتخب شورا به درازا کشید، این عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز بدنبال معرفی آقای (الف) به‌عنوان سرپرست شهرداری شیراز بود.

بعد از شهردار شدن اسکندرپور، این فرد پرحاشیه با حمایت‌های جدی که از سوی شورای شهر می‌شد، برای تصدی پست مهم معاونت مالی شهرداری شیراز درنظر گرفته شد، اما افشاگری خبرگزاری فارس از صدور حکم جلب سیار وی، این انتصاب را منتفی کرد.

با رسانه‌ای شدن این موضوع، فشارهای سیاسی برای انتصاب این مدیر پرحاشیه چندهفته‌ای کم‌رنگ شد، اما پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد، بار دیگر لابی‌های عضو شاخص شورای شهر قوت یافت تا درنهایت اسکندرپور مجبور به عقب‌نشینی شده و روابط عمومی شهرداری شیراز در تاریخ دهم اسفندماه 96 خبر انتصاب آقای الف در یکی از پست‌های مهم دیگر شهرداری را بر روی خروجی خود قرار داد، اما انتشار این خبر تنها چند ساعت به طول انجامید و شهرداری شیراز بدلیل ورود فوری برخی نهادهای نظارتی مجبور به حذف این خبر شد.

در نهایت فشارهای بیرونی برای انتصاب این شخص پرحاشیه آنقدر ادامه یافت تا اینکه شهردار شیراز حکم سرپرستی وی در همان پست کلیدی را امضاء کرد تا از یک‌سو از زیر بار فشارهای سیاسی بویژه از جانب شاخص‌ترین عضو شورای شهر رهایی یابد و از سوی دیگر بدلیل صدور حکم سرپرستی، با مانع دستگاهای نظارتی مواجه نگردد.

جالب آنکه آقای الف علیرغم گذشت 9 ماه از آن تاریخ، همچنان با حکم سرپرستی به فعالیت خود در این جایگاه مهم شهرداری ادامه می‌دهد و مشخص نیست شهردار شیراز با وجود آنکه ده‌ها مدیر بی‌حاشیه، متخصص، باتجربه و همسو با نگاه سیاسی وی در این کلان‌شهر وجود دارد، چرا تسلیم فشارهای سیاسی عضو شاخص شورای شهر شده است؟

گفتنی است، اعضای شورای شهر شیراز تاکنون بارها و بارها در نطق‌های خود در پارلمان شهری تأکید کرده‌اند که هیچ دخالتی در عزل‌ونصب مدیران شهرداری نداشته و هرگز در موافقت یا مخالفت با گزینه‌های مطرح‌شده بدنبال اِعمال نظر شخصی خود نیستند، اما بررسی‌ روند انتصابات مدیران شهری طی یک سال گذشته ازجمله پرونده انتصاب آقای الف به وضوح خلاف این ادعا را اثبات کرده و نکته جالب آن است که اگر بخت با اسکندرپور یار باشد و شهردار شیراز طی روزهای آینده به طبقه ششم ساختمان استانداری فارس کوچ کند، همین عضو هیئت رئیسه شورا که حامی تمام‌قد آقای الف و شاخص‌ترین چهره شورای شهر به شمار می‌رود،  سودای شهردار شدن را در سر می‌پروراند.

جوابیه شهرداری شیراز

شهرداری شیراز با انتشار جوابیه‌ای کوتاه به خبر صدور حکم جلب یکی از مدیران ارشد شهرداری واکنش نشان داد. 

متن جوابیه شهرداری شیراز بدین شرح است:

«جناب آقای رئیسی
مدیر محترم خبرگزاری فارس در استان فارس
با سلام و احترام
 
پیرو خبر شماره ۱۳۹۷۹۱۳۰۰۰۲۳۵ مورخ ۹۷/۹/۱۳ خبرگزاری فارس در مورد یکی از مدیران شهرداری شیراز، به اطلاع می‌رساند شخص نامبرده هیچ‌گونه تسهیلاتی از بانک موردنظر دریافت نکرده و ایشان تنها ضامن شخص وام گیرنده با مبلغ مشخص ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که حکم توسط دادگاه کأن لَم یَکُن اعلام شده است.
خواهشمند است در اولین فرصت بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و ضمن رعایت اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای نسبت به درج جوابیه و اصلاح خبر اقدام فرمائید.

با احترام
اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز»
نظرات بینندگان