کد خبر: ۱۲۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

علت قرمزی چشم و خطرات ناشی از آن

گاهی اوقات قرمزی چشم به علت کم‌خوابی رخ می‌دهد اما عوامل دیگری نیز منجر به این اتفاق می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد.
به گزارش شیرازه، آیا تا به حال به قرمزی چشمان خود در آینه توجه کرده‌اید؟ به طور معمول قرمزی چشم بر اثر کم خوابی ایجاد می‌شود اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که در زیر می‌خوانید.

التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت

التهاب ملتحمه در شرایطی رخ می‌دهد که لایه شفاف بیرونی چشم متورم یا عفونی شود. همین امر موجب قرمزی بخش سفید چشم می‌شود. این التهاب مسری و معمولا با علائمی مانند خارش همراه است.

استفاده بیش از حد قطره چشم

استفاده از قطره‌های چشم بدون نسخه و حاوی « ایمیدازولین» به میزان زیاد می‌تواند به رگ‌های چشمی آسیب رسانده و باعث قرمزی آنها شود.

لنز تماسی آسیب‌دیده

طبق گفته آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا؛ اگر شما پس از استفاده از لنز با قرمزی چشم مواجه شدید این نشان‌دهنده این است که لنز شما آسیب دیده یا بیش از حد سفت و تنگ شده است. کسانی که این لنزها را استفاده می‌‌کنند خطر زخم‌های قرنیه را گسترش می‌دهند.

محرک‌های محیطی

توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض دود سیگار، هوای خشک، ذرات گرد و غبار، استخر، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی و بدون عینک مناسب و دیگر عوامل محیطی می‌تواند باعث قرمزی چشم شود.

خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر به مدت طولانی

اگر مدت زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر کرده‌اید ممکن است خستگی چشم را تجربه کنید. علائم خستگی چشم سردرد، قرمزی چشم، تاری دید و مشکلات تمرکز بر روی اشیاء است.

گفتنی است؛ پلک زدن به مرطوب نگه داشتن سراسر چشم کمک می‌کند و با خیره شدن شما به اندازه کافی پلک نمی‌زنید.
فارس
نظرات بینندگان