کد خبر: ۱۲۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

کارآفرینی و آموزش دو امتیاز موسسه پارسا حساب

اگرچه اشتغال وضعیت مناسبی را در ایران سپری نمی کند اما حسابداری همچون سالهای گذشته از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی و کارآموزی بوده و فارغ التحصیلان و یا دانشجویان آن نسبت به سایر رشته ها وضعیت بهتری دارند.
شیرازه؛ شاید شما نیز چون ما بر این باور باشید که در دنیای مدرنیته، پول و مسائل مربوط به این کاغذ رنگی و با ارزش از چنان جایگاه ویژه ای نسبت به گذشته برخوردار است که لاجرم می بایست هر فرد از حساب و کتاب های خود آگاه باشد؛ از مغازه دار ساده ای گرفته تا اشخاص حقیقی که دخل و خرجشان نمی خواند و یا اصلا در پی مدیریت مسائل مالی خود هستند و البته شرکت ها و دیگر نهادهای خصوصی و یا دولتی.

حسابداری از جمله رشته هایی است که با تلاش و پیگیری، موفقیت و رسیدن به بازار کار در آن قطعی است و درخواست برای جذب حسابداری توانمند روز به روز در حال افزایش است و به عنوان یک سیستم، با فرآیند جمع‌آوری، ثبت و طبقه بندی اطلاعات مالی، گزارشات و صورت ‌های مالی را جهت استفاده و تصمیم گیری افراد ذینفع آماده می‌کند که حسابدار با دریافت داده‌های مالی خام، آن را به نظم در می‌آورد.

اگرچه اشتغال وضعیت مناسبی را در ایران سپری نمی کند اما حسابداری همچون سالهای گذشته از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی و کارآموزی بوده و فارغ التحصیلان و یا دانشجویان آن نسبت به سایر رشته ها وضعیت بهتری دارند.

اما همه این ها زمانی اتفاق می افتد که آموزش به نحو احسن ارائه شده و در این خصوص خلأیی وجود نداشته باشد؛ اگر چه در بازار کار شغل بسیاری برای حسابداران وجود دارد، اما توانمندی و داشتن مهارت کافی برای رویارویی با چالش های مالی غیر قابل انکار است.

زمانی که آموزش توسط اساتید دغدغه مند و متعهد انجام شود، حسابدارِ حرفه ای شدن نه تنها آرزو نیست، بلکه سکوی پرتابی برای پیشرفت در زمینه شغلی و کسب درآمدهای عالی خواهد بود.

در ادامه این گزارش قرار است به معرفی نمونه ای ازموفقیت در ارائه آموزش و نوعی کارآفرینی در عرصه حسابداری بپردازیم.

موسسه حسابداری و خدمات مالی پارسا حساب از سال 88 آغاز به کار نموده است؛ اولین سالهای فعالیت این موسسه در شهرستان نی ریز بوده و از سال 95 به ادامه فعالیت های خود در کلانشهر شیراز پرداخته است.

موسسه در قبال دانشجویان خود ضمانت اجرایی دارد
محمدمهدی روستانژاد، موسس و مدیرعامل موسسه پارسا حساب، کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی بوده و دارای تحصیلات کارشناسی حسابداری و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی است. او با سالها سابقه در ارائه انواع خدمات حسابداری، مالی و مالیاتی، پس از چندی، آموزش حرفه ای حسابداری را به دایره فعالیت موسسه افزوده است.

وی با اشاره به افراد فارغ التحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در رشته حسابداری، می گوید: بیشتر مراجعین به موسسه، لیسانس و بالاتر هستند اما متاسفانه از توانمندی کافی برای اشتغال برخوردار نیستند؛ لذا به این نتیجه رسیدم که بحث آموزش را پیگیری کنم و اغلب زمان خود را بر روی این موضوع بگذارم که دانشجویان موسسه پس از اتمام دوره، با موفقیت وارد بازار کار شوند.

وی به نحوه پذیرش و ثبت نام متقاضیان و تشریح فضای آموزشی در موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره جامع با عنوان حسابداران نخبه ارائه شده و صفر تا صد حسابداری را شامل می شود. دانشجویان در فضای شبیه سازی شده به محیط کار، با در اختیار داشتن اسناد و اطلاعات واقعی، حسابداری یک سال مالی را از تراز افتتاحیه تا تراز اختتامیه، انجام می دهند.

روستانژاد همچنین از فضای صمیمی موسسه خبر داد و بیان کرد: فضای موسسه به گونه ای است که دانشجویان پس از اتمام دوره همچنان با موسسه در ارتباط هستند و موسسه در زمینه پیشنهاد موقعیت های کاری و ارائه مشاوره در شروع به کار دانشجویان، همکاری صمیمانه ای با آنها دارد.

وی افزود: دانشجویان ما به دو صورت جذب بازار کار می شوند؛ برخی پس از تکمیل دوره آموزشی خودشان شغل مناسبی پیدا می کنند و عده ای نیز با درخواست های تامین نیروی حسابدار که به موسسه ارجاع میشود، توسط ما معرفی شده، صاحب کار می شوند و برای شروع کار مشاوره دریافت می کنند. و تاکنون در ارتباط با اشتغال دانشجویان موسسه، آمار قابل توجه 75 درصدی به دست آمده است.

مدیر عامل موسسه پارسا حساب بر روی دو موضوعِ ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان برای کار، و آموزش راههای کسب درآمد از معلومات تاکید کرد و گفت: در انتهای دوره حسابداران نخبه، دانشجویان با نحوه تهیه یک رزومه استاندارد و چگونگی حضور قدرتمند در یک مصاحبه شغلی، آشنا می شوند و با تمام توان تلاش می کنیم که اعتماد به نفس ورود به بازار کار را در آنان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: افراد از لحاظ مدرک و رشته تحصیلی و یا تجربه کاری، محدودیتی جهت ورورد به موسسه ندارند و از دانش آموختگان رشته های غیر مرتبط تا افراد با تحصیلات عالیه حسابداری و یا شاغل در این زمینه، مخاطبان موسسه را تشکیل می دهند.

وی با اظهار اینکه از سال 95 حدود 140  نفر در قالب 14 دوره، آموزش دیده اند و از هر 10 نفر 7 الی 8 نفر روانه بازار کار شده اند، گفت: حتی تعدادی از دانشجویان موسسه در شیراز و نی ریز، پس از فارغ التحصیلی از این کارگاه، اقدام به ثبت و تاسیس شرکت های ارائه خدمات مالی و حسابداری نموده اند و به فعالیت در این زمینه مشغول اند.

کارآفرینی و آموزش دو امتیاز موسسه پارسا حساب


گفتنی است، شهریه دوره های آموزشی این موسسه به صورت نقد دو میلیون و 200 هزار تومان می باشد و برای رفاه حال دانشجویان شرایط پرداخت اقساطی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه موسسه عموما در مورد تعیین موعد و مبلغ اقساط، دانشجویان را مختار نموده است.

روستانژاد با تاکید بر اینکه ما به کیفیت کار خودمان ایمان داریم و می دانیم که کارمان به نتیجه می رسد، اعلام کرد: وجه تمایز ما با دیگران در ایجاد فضای کاملا شبیه سازی شده به محیط کار به همراه آموزش ها است و تاکنون توانسته ایم موفق عمل کنیم و رضایت مخاطبانمان را نیز به دست بیاوریم. 

روستانژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما نماینده آموزشی نرم افزارهای مطرح کشور در حوزه حسابداری هستیم، از اعطای مدارک و گواهینامه از طرف شرکت های پشتیبان نرم افزارها خبر داد.

وی اظهار داشت: موسسه در قبال دانشجویان خود ضمانت اجرایی دارد و دانشجویان در صورت عدم رضایت از آموزش های ارائه شده، می توانند تمام شهریه پرداختی خود را دریافت نمایند.

مدیر عامل موسسه پارسا حساب در پاسخ به اینکه آیا ارائه این گونه آموزش ها، موازی کاری با دانشگاه ها نیست، گفت: این آموزش ها فرآیندی تکمیلی در تربیت حسابداران موفق است؛ در واقع مسیر آموزش آکادمیک دانشجویان، با چنین دوره های مهارت آموزی حسابداری، تکمیل می گردد و به این ترتیب حسابداران توانمند برای ورود به بازار کار پرورش می یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه به آدرس www.parsahesab.co  مراجعه نمایید.

کارآفرینی و آموزش دو امتیاز موسسه پارسا حساب

کارآفرینی و آموزش دو امتیاز موسسه پارسا حساب
نظرات بینندگان