کد خبر: ۱۲۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
در اختتامیه جشنواره موسیقی گروه نوازی صورت گرفت؛

اعطای نشان شهروند افتخاری شهر شیراز به حسین علیزاده + فیلم

نشان شهروند افتخاری شهر شیراز در اختتامیه جشنواره موسیقی گروه نوازی، به حسین علیزاده موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده‌ چیره‌دست تار و سه‌تار اعطا شد.
اعطای نشان شهروند افتخاری شهر شیراز به حسین علیزاده + فیلمبه گزارش شیرازه، اختتامیه جشنواره گروه نوازی موسیقی استان فارس شامگاه شانزدهم آذر ماه باحضور اساتید و هنرمندان برجسته موسیقی استانی و کشوری و تعدادی از مدیران استان فارس و کلانشهر شیراز برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان جشنواره اعلام و نشان شهروند افتخاری شهر شیراز به حسین علیزاده موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده‌ چیره‌دست تار و سه‌تار اعطا شد.

شهردار شیراز گفت: با افتخار و به‌پاس خدمات بسیار استاد حسین علیزاده به موسیقی کشورمان، زحمات فراوان در عرصه موسیقی، کسب افتخارات بین‌المللی، ویژگی‌های بارز اخلاقی و انسانی و عشق و علاقه خاص استاد علیزاده به شهر شیراز، نشان «شهروند افتخاری شیراز» را از طرف مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور و مهمان‌نواز شیراز به این هنرمند اعطا می‌شود.

حیدر اسکندرپور با اعلام این‌که مجموعه مدیریت شهری در برنامه‌های خود نگاهی ویژه به عرصه فرهنگ و هنر دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز آمادگی خود را برای همکاری با هنرمندان و فرهیختگان اعلام می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت و هویت فرهنگی شیراز گفت: شیراز شهری است که هر کوچه و خیابانش بیانگر هویت ایران سربلند است و روحش روح ایران‌زمین است.

اسکندرپور با اشاره به اینکه در همه دنیا، سعدی و حافظ را به‌عنوان نماینده روح بلند ایرانی می‌شناسند، خاطرنشان کرد: شیراز این ظرفیت را دارد که محل برگزاری رویدادهای بین‌المللی فرهنگی و هنری باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه ثروت مردم این کلانشهر داشته‌های فرهنگی آنان است، افزود: در شیراز نیاز نیست برای تولید اشتغال کارخانه بزنیم، کافی است با نگاهی متفاوت به حوزه فرهنگی و گردشگری فرصت‌هایی را ایجاد کنیم تا این شهر محل برگزاری رویدادهای بین‌المللی باشد.

اسکندرپور ضمن اشاره به استاد حسین علیزاده گفت: این استاد گرانقدر مردی از جنس فرهنگ، ادب و هنر موسیقیایی است.

وی افزود: از مردی می‌گویم که از کوچه‌پس‌کوچه‌های خیابان خیام تا دبستان حافظ، از خیابان خواجه نظام‌الملک تا هنرستان موسیقی و دانشگاه تهران، و از صدها کوچه و دیار این شهر عبور کرد تا موسیقی این مرز و بوم را تعالی بخشد.

شهردار شیراز خالق «سلّانه» و «ترکمن» را هنرمندی خواند که با موسیقی روز دنیا آشناست و با شجاعت تمام در عرصه‌های تازه‌ هنر گام می‌نهد.

به گفته شهردار شیراز «او هنرمندی نوگرا و صاحب تفکر است و بی‌شک از نام‌های ماندگار موسیقی ایران خواهد بود.»

وی در ادامه با تمجید از اثر درخشان «نی‌نوا» افزود: نی‌نوا برای ایرانیان ماندگار است و فرقی نمی‌کند که اهل موسیقی باشید یا نه، نی‌نوا برای مردم آشناست، چون با آن زندگی کرده‌اند.

اسکندرپور بیان کرد: استاد علیزاده همان کسی بود که مهر و علاقه مردمش را به افتخارات بین‌المللی ترجیح داد و بزرگ‌ترین افتخارش را «مهر و دوستی» ایرانیان اعلام کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه استاد حسین علیزاده افتخار ایران‌زمین است، آرزو کرد که «این مرزوبوم از نیک مردانی چون ایشان که ثروت واقعی کشورند، فزون تر شود.»

حسین علیزاده پس از کسب نشان شهروند افتخاری شهر شیراز از سوی شهردار گفت: من حس می کنم یک بار دیگر متولد شدم و نتوانستم جلوی اشک خود را بگیرم. من افتخار می کنم که شهردار شیراز این درک از هنر و شهر هنرپرور خود دارد

آهنگساز و نوازنده‌ چیره‌دست تار و سه‌تار با اشاره به اینکه یاد روزهایی می افتم که نشان شوالیه را گرفتم، افزود: من آن روز می دانستم که افتخارات بزرگتری نصیب من خواهد شد و آن افتخار بزرگتر این است که امروز شیرازی شدم. باید با افتخار بگویم که بالاخره حق به حق دار رسید.

وی ضمن یادآوری روزهای نخست فعالیت خود، اضافه کرد: اولین فعالیت های موسیقی خود را از حافظیه و در شیراز شروع کردم. امشب دوباره در شهر زیبای شیراز متولد شدم و خوشحالم که شهروندان شیرازی من را به آغوش خود پذیرفتند.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
نظرات بینندگان