کد خبر: ۱۲۶۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷
در مخالفت با شیوه پرداخت حقوق و دستمزد صورت گرفت؛

اعتراض کارکنان بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در لامرد

کارکنان تازه استخدام شده کارخانه آلومینیوم لامرد در چند نوبت نسبت به دریافتی حقوق خود اعتراض کردند.
به گزارش شیرازه، اردیبهشت‌ماه ۹۴ بود که عملیات احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با دستور رئیس‌جمهور به زمین خورد.

این کارخانه با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم آلیاژی در فاز نخست و در مجموع ۱ میلیون تن در ۳ فاز مستقل به‌عنوان بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور و یکی از مهمترین پروژه‌های صنعتی درحال احداث جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

در حالی که به گفته مدیران کشوری و شهرستانی این صنعت عظیم تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که صدای اعتراض کارکنان مدام به گوش می‌رسد. در این اعتراضات کارکنان تازه استخدام‌شده به مبلغ حقوق خود معترض هستند.

یکی از کارکنان کارخانه آلومینیوم جنوب که در تجمع اعتراضی اخیر این کارخانه حضور داشت و نخواست نام وی منتشر شود، اظهار داشت: روزی که استخدام شدیم با هزار امید به حضور در یک کارخانه متعلق به شهرستان خود وارد محیط کار شدیم، اما متأسفانه پس از حضور در لامرد متوجه شدیم حقوق ما با وجود قول مدیران مبنی بر همتراز بودن با مبلغ حقوق صنایع همجوار، بسیار فاصله دارد. 

یکی دیگر از این کارکنان معترض نیز گفت: من فوق لیسانس یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور هستم و بدلیل امیدی که نسبت به پرداخت حقوق مناسب داشتم به لامرد آمدم، اما بدون شک در صنایع عسلویه که در جوار کارخانه آلومینیوم هستند حقوق‌هایی به مراتب بالاتر از این به من داده می‌شد.

وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم تقریباً همه افرادی که در آزمون اسختدامی این کارخانه بزرگ قبول شده‌اند بدون پارتی‌بازی پذیرش شدند، اما وقتی درختی می‌کاریم نمی‌شود کاری به آبیاری آن نداشته باشیم.

این کارمند کارخانه آلومینیوم که از استانی دیگر به جنوب فارس آمده است، خاطرنشان کرد: چرا هیچ رسانه‌ای صدای ما را منعکس نمی‌کند که ما چطور با یک میلیون و سیصد هزار تومان دریافتی، خانه کرایه کنیم و هزینه‌های رفت‌وآمد و مخارج زندگی را تأمین کنیم.

یکی دیگر از کارکنان این کارخانه درحال احداث نیز  گفت: روز اول فضای بسیار مناسبی برای آینده شغلی در این کارخانه برای ما ترسیم کردند و ما‌ هم با اشتیاق در آزمون و مراحل استخدام شرکت کردیم، تا حدی که گفتند باید قول بدهید کارخانه را ترک نکنید و برای تضمین ۹۰ میلیون تومان هم سفته گرفتند، اکنون هم که ما با واقعیت ماجرا مواجه شده‌ایم و میخواهیم استعفاء دهیم، باید اول ۹۰ میلیون تومان پرداخت کنیم که این موضوع واقعاً ظلم است.

یکی دیگر از کارکنان آلومینیوم جنوب نیز اظهار داشت: واقعاً جای تأسف است که برخی از همکاران ما تا پیش از این استاد دانشگاه بوده‌اند و حداقل سه میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، اما الان این حقوق به مراتب کمتر شده است.


وی با مقایسه حقوق خود با برخی از همکاران این‌ مجموعه تصریح کرد: در حال حاضر یک نیروی خدماتی که همکار ماست حداقل دو میلیون بیشتر از ما حقوق می‌گیرد.

این فرد گفت: باید مدیران شهرستانی و استانی و مدیران عالی‌رتبه آلومینیوم تلاش کنند سرنوشت این مجموعه مانند برخی دیگر از صنایع بزرگ شهرستان نشود و هر روز صدای کارکنان بدلیل حقوق و مزایا بلند نشود.

 مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب از بدو تأسیس این شرکت که اکنون حدود ۱۵ سال از آن می‌گذرد، همواره در تهران حضور داشته است و به همین دلیل خبرنگار فارس تلاش کرد تا پاسخ مسئولان این کارخانه که در محل حضور دارند را نسبت به این اعتراضات جویا شود، اما تلاش مستمر و تماس‌ها و پیامک چندروزه خبرنگار فارس برای انجام مصاحبه با مدیران محلی کارخانه ازجمله شکوهی‌مقدم مدیر سایت  بی‌نتیجه ماند.

فارس
برچسب ها: فارس ، لامرد ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷
0
در این خبر در واقع مطالبی خلاف واقع و اغراق آمیز ذکر شده است، و صرفا مربوط به مطالباتی درون سازمانی می باشد و برخی افراد سعی در سوء استفاده های شخصی از هر طریق را دارند. ضمن اینکه در حال حاضر این اخبار موضوعیت ندارد و منقضی تلقی می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷
0
من خودم یکی از کارمندان تازه استخدام شده کارخانه آلومینیوم لامرد هستم.این خبر کاملا کذب و دروغ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷
0
چرا این خبر کذب از کی می ترسی همش کاملا راست واقعا همینجور واقعا داره به کارمند های این شرکت ظلم میشه وکسی هم صدا شون نمی شنوه خودشون دارن از حق خودشون دفاع می کنن بعد مگبد دروغ این خبر