کد خبر: ۱۲۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
رسایی در جمع دانشجویان دانشکده باهنر شیراز:

فروپاشی غرب آهسته و پیوسته است

حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و دهم به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشکده باهنر شیراز از فروپاشی غرب گفت.
فروپاشی غرب آهسته و پیوسته استبه گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز حمید رسایی در جمع دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز حاضر شد و به مناسبت روز دانشجو در سمیناری با عنوان «فروپاشی غرب» سخنرانی کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و دهم با اشاره به مداخله‌های غرب و آمریکا در امور کشور ایران و وادادگی مسؤولان حاکم که از عوامل اعتراض دانشجویان و به شهادت رسیدن 3 دانشجو بود، اظهار داشت: آن واقعه نقطه عطفی برای جریان‌های دانشجویی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شکل گسترده‌تری در نهاد دانشگاه‌ها بروز پیدا کرد.

وی ادامه داد: جریان‌های مذهبی البته نه آنهایی که خفته و توجیه‌گر وضعیت موجود بودند، اعتراضات خود را ادامه دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و نظامی حاکم شد که دستاوردش به چالش کشیدن قدرت‌های حاکم بر شرق و غرب بود.

رسایی افزود: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای دیگر کشورها شد که بدانند با تکیه بر مردم می‌شود با مستکبران مقابله کرد البته تلاش بسیاری هم کردند برای شکست دادن انقلاب که 4 کودتا در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای از دشمنی‌ها است.

وی گفت: فروپاشی غرب که برخی اندیشمندان غربی هم به آن اذعان دارند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

رسایی تصریح کرد: اگرچه طی این 40 سال شاهد کم کاری‌ها و بی‌عرضگی برخی مسؤولان بوده‌ایم و کشور نیز مشکلاتی داشته است اما انقلاب اسلامی توانست 40 سال علیرغم محدودیت‌ها و دشمنی‌ها با اعتماد به وعده‌های خداوند و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی کند.


این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: سقوط شرق به دلیل نظام حاکم کمونیستی که اعتقادی به آزادی نداشت و مردم تحت فشار بودند به یکباره اتفاق افتاد، غرب شعار دموکراسی و آزادی می‌دهد هرچند در واقع اینطور نیست اما فروپاشی غرب آرام و پیوسته است.

وی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در غرب به عنوان چالش مطرح شده عوض شدن جای خدا و بشر است، ابراز داشت: قرون وسطا و انحراف کلیسا منجر به نفی خدا و اصل قرار دادن انسان شد که همین مسئله زمینه فروپاشی غرب را ایجاد کرد. تکیه بر عقل انسان، اصالت پیدا کردن انسان در علوم جدید، جدا شدن از اخلاق، جدایی دین از سیاست، پوچ گرایی و... صدای فروپاشی غرب را علیرغم قدرت نمایی‌اش به گوش می‌رساند.

رسایی گفت: شاید داخل کشور بحران‌های اقتصادی داشته باشیم اما بحران اخلاقی که فروپاشی اصلی کشور را در پی داشته باشد نداریم اما در غرب بحران تنهایی، بحران خودکشی و... وجود دارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اتخاذ برخی سیاست‌ها توسط مدیران غرب باور و زیربار رفتن کنوانسیون‌های مختلف از جمله 2030 ممکن است در آینده با بحران‌های اخلاقی در کشور مواجه شویم.

وی یادآور شد: در کشور انگلیس تعداد کسانی که به کلیسا می‌رفتند 35 درصد بود که به 20 درصد کاهش پیدا کرده است و در آخرین آمار نیز به 11 درصد رسیده است که در آینده پیش‌بینی 5 درصد می‌شود.


رسایی افزود: آمار و ارقامی که خود غربی‌ها از زندگی‌شان منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد که نهاد خانواده، دین و اقتصاد دچار اشکالات جدی است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در کشور ایران هرگاه افراد با باورها و گرایش‌های غرب‌گرایانه در مسند بودند در بخش‌های مختلف دچار مشکلاتی شدیم.

رسایی با بیان اینکه در سال‌های پایانی جنگ 8 ساله جریانی در کشور حاکم شد که مهم‌ترین حرفش «ما نمی‌توانیم» و عدم توانایی مقابله در برابر غرب بود، اظهار داشت: نگاه حاکم معتقد بود که باید کوتاه آمد و جام زهر را نیز به امام نوشاندند، بعد از پذیرش قطعنامه همان روند ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مدال پرکاری را به دولت سازندگی داد اما پرکاری به جایی رسید که تورم نزدیک به 50 درصد را شاهد بودیم همچنین اعتراضات غیر سیاسی مردم در برخی شهرها که برخلاف فتنه 88 زیرساخت سیاسی نداشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی باورش سخت بود اما مسؤولان و مدیرانی حاکم شده بودند که از جنس مردم نبودند، مسؤولین نگاهشان از بالا به پایین بود و به جای محرومیت‌زدایی محروم زدایی می‌کردند.

رسایی تصریح کرد: به جای کم شدن فاصله طبقاتی سیاست پولی حاکم بر دنیا بر کشور دیکته شد، شکاف بین مردم و مسؤولان ایجاد و موجب شد که حتی مردم از صندوق رای هم دوری کنند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: در دولت خاتمی نیز شاهد همان مدیریت اقتصادی سابق بودیم، جریان سازندگی در رأس مراکز اقتصادی باقی ماند و باز اعتماد مردم کاهش و مشارکت در انتخابات کاهش پیدا کرد.

رسایی ابراز داشت: در دولت نهم مردم با شک و تردید و از ترس بازگشت سیاست‌های اقتصادی و مدیریتی سابق به احمدی‌ نژاد رأی دادند. احمدی نژاد در دولت نهم تلاش کرد تا اصول و ارزش‌هایی که انقلاب طبق آن صورت گرفته بود از جمله اعتماد به مردم، توجه به محرومین، خودباوری و... را زنده کند.


وی ادامه داد: اما احمدی نژاد خودش دچار انحراف شد، انحراف به معنای آنچه رایج است نه بلکه به معنای غرور داشتن و درگیر شدن با حاشیه و دفاع از اطرافیان. احمدی نژاد دو سال آخر دولت را رها کرد و شاهد مشکلاتی شدیم البته تحریم‌ها همان زمان زیاد شد از درون کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس نیز فشارها بر او زیاد شد و نتیجه‌اش هم کم شدن اعتماد و رأی به روحانی بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین اشکال کار روحانی حفظ نکردن خط تمایز با غرب بود، به جای اعتماد به ظرفیت‌های درون کشور به غرب اعتماد کرد، فکر می‌کرد که اگر به غرب اعتماد کند نتیجه‌اش حل مشکلات خواهد شد که نمادش هم برجام بود. بیشترین تعهدات بین المللی با غربی‌ها در دوران روحانی امضا شده است.

رسایی خاطر نشان کرد: تلقی دولت فعلی این بود که اگر به غرب تکیه کنیم تحریم همه برداشته می‌شود، رونق اقتصادی و گشایش در زندگی مردم خواهد شد، البته اگر خوشبینانه نگاه کنیم چون متأسفانه نشانه‌های حاکم شدن خوش باوری این بود که شاهد عناصر نفوذی باشیم. از تیم مذاکره کننده هسته‌ای جاسوس بیرون آمد.

وی با بیان اینکه برجام جنبه آشکار و پنهانی دارد، ابراز داشت: یکی از ابعاد فاجعه بار برجام بخش اقلام دوگانه است به این معنی که یک سری اقلامی وجود دارد که در صنعت هسته‌ای و غیر هسته‌ای مثلا در پزشکی ، صنعت نفت، کشاورزی و... کاربرد دارد؛ طبق برجام ایران حق استفاده از این اقلام را ندارد مگر اینکه قبلش به 5+1 اعلام کند و ضمانتی نیست که موافقت استفاده از آن اقلام را اعلام کنند. اینکه می‌گوییم استقلال برباد می‌رود یعنی همین مسائل. تهدید نظامی را برجام کاهش نداد بلکه افزایش داد. البته آنها جرأت  حمله ندارند تا وقتی که موشک و اقتدار است اما به خاطر حضور افراد پشیمان از گذشته در مناسب باید نگران بود چون به قول رهبری هزینه سازش با غرب بیشتر از هزینه مقابله با آن است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: طی این 40 سال موفقیت‌های زیادی داشتیم که دیده نمی‌شود و برخی جاهایی هم ضعف و اشکال بوده که به انتخاب‌های خودمان برمی‌گردد.

رسایی تصریح کرد: روحانی از چند سال پیش شروع  به ایدئولوژی‌سازی برای سازش با غرب کرد، گفت عاشورا به ما درس مذاکره می‌دهد، صلح امام حسن را تئوریزه کرد.

وی اظهار داشت: چون انقلاب اسلامی ساختار قوی دارد مسائل مختلف موجب فروپاشی اصل انقلاب نمی‌شود اما منجر به فروپاشی یک دولت می‌شود. مقبولیت دولت در سال اول دوره دوم کاهش زیادی پیدا کرد که نتیجه اعتماد به غرب است.

رسایی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برجام را بد می‌دانستند چرا که راجع به توان موشکی و حضور ایران در منطقه تعهدی داده نشده بود، بیان کرد: برجام هزار سوراخ دارد که با فشار رهبری توان موشکی و منطقه در آن مطرح نشد اما آمریکا بهره خودش را برده و به دنبال دیگر موضوعات است، اروپا می‌گوید مقابله ایران هسته‌ای ایستادیم اما برای منطقه و توان موشکی ایران باید تعهد بدهد.

نظرات بینندگان