کد خبر: ۱۲۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

در حوزه گردشگری اولویتی نباشد، بودجه و ظرفیت ها به هدر می رود/ ضرورت ایجاد درک مشترک از حوزه گرشگری در بین ارگان ها /می توانیم درآمد حاصل از صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:با توجه به نگاه های متفاوتی که در حوزه گردشگری وجود دارد، می بایست فهمید که چگونه در این مسیر قدم برداشت و درک مشترک از این صنعت پولساز رسید.
در حوزه گردشگری اولویتی نباشد، بودجه و ظرفیت ها به هدر می رود/ ضرورت ایجاد درک مشترک از حوزه گرشگری بین ارگان ها /می توانیم درآمد حاصل از صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنیم
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام احمد مازنی در آیین گشایش دهمین نمایشگاه گردشگری پارس گفت: با توجه به مسیر درست گردشگری، نمایشگاه گردشگری پارس می تواند باعث رونق این صنعت مهم شود.

وی با تاکید بر اهمیت تجربه به ضرورت های حوزه گردشگری که نیاز به تلاش و فرهنگ سازی دارد، بیان داشت: ایجاد درک مشترک و اهمیت گردشگری بین همه عوامل موثر در این صنعت که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نام بردن عوامل موثر در صنعت گردشگری از جمله سازمان گردشگری، دولت، رسانه و هتل ها و تاکید بر رساندن همه عوامل به یک درک مشترک، خاطر نشان کرد: با توجه به نگاه های متفاوتی که در حوزه گردشگری وجود دارد، می بایست فهمید که چگونه در این مسیر قدم برداشت و درک مشترک از این صنعت پولساز رسید.

وی با پذیرش وجود مشکلات فرهنگی در کشور اذعان داشت: با قبول وجود مشکلات فرهنگی در کشور، اما کسانی در این حوزه هستند که نگاهشان با یکدیگر 180 درجه تفاوت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت هایش با اشاره به موسیقی خیابانی عنوان کرد: برخی در کشور به دلیل وجود موسیقی خیابانی و برخی دیگر به دلیل نبود احترام کافی برای موسیقی خیابان معتقد به اضمحلال فرهنگی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه دو نوع نگاه در حوزه گردشگری وجود دارد، متذکر شد: عده ای می گویند باید زمینه حضور همه در کشور فراهم شود و در مقابل عده ای دیگر بر این باورند که ممکن است گردشگران خارجی مشکلات فرهنگی زیادی را با خود به ایران بیاورند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: در حاکمیت نیاز به موازنه و هماهنگی داریم تا به گردشگری مطلوب جمهوری اسلامی ایران برسیم.

وی ضرورت دوم در حوزه گردشگری را آموزش سرمایه های انسانی عنوان کرد و افزود: همکاران و نیروی انسانی حوزه گردشگری باید روزانه و لحظه ای از لحاظ اطلاعات، آگاهی و شناخت مسئوله بروز باشند.

مازنی با اشاره به ضرورت بروز بودن اطلاعات و دانش در حوزه گردشگری اظهار داشت: از جمله آموزش های لازم به نیروی انسانی فعال در گردشگری، آموزش گردشگری الکترونیک و استفاده از ظرفیت اینترنت و فاضی مجازی است و اگر کسی سواد رسانه نداشه باشد، از سایرین عقب خواهد ماند.

وی اولویت بعدی حوزه گردشگری را ایجاد موازنه در روابط بین الملل عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه گردشگری اگر همانند بقیه حوزه ها بخواهد رونق پیدا کند، باید ارتباط و تعامل موثر داشته باشیم و به جز رژیم صهیونیستی با سایر کشورها باید وارد گفتگو شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، چهارمین ضرورت حوزه گردشگری را تعیین اولویت ها در این حوزه دانست و ادامه داد: اگر اولویتی در کار نباشد، بودجه، امکانات و ظرفیت ها به هدر می رود.

وی با اشاره به حرم های مطهر حضرت رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) و سایر زیارتگاه های موجود در کشور اذعان داشت: یکی از اولویت های حوزه گردشگری، گردشگری زیارت می باشد که در کنار زیارت، می توانند از سایر اماکن همچون نقاط تاریخی و طبیعی ایران دیدن کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضرورت آخر را تبدیل تهدید تحریم به فرصت بیان کرد و گفت: باید تحریم های نفتی را به هرشکل ممکن دور بزنیم ضمن اینکه می توانیم اقتصاد فرهنگ و صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنیم تا از تحریم های نفتی استفاده کرده باشیم.


نظرات بینندگان