کد خبر: ۱۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد:

گیرِ جامعه بر سر عملیاتی شدن ماده قانونی امر به معروف و نهی از منکر است نه کلیات آن

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه گیرِ جامعه بر سر عملیاتی شدن ماده قانونی امر به معروف و نهی از منکر است نه کلیات آن، گفت: متولی آموزش مشخص است، قرار نیست ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اجرای آموزش که وظیفه دیگر ارگان ها است، بپردازد.
گیرِ جامعه بر سر عملیاتی شدن ماده قانونی امر به معروف و نهی از منکر است نه کلیات آنبه گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس شامگاه بیست و یکم آذر ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در دستورکار قرار گرفتن آموزش در ستاد، در سال آینده و تصویب تشکیل هیئت اندیشه ورز در این راستا مخالفت کرد و با بیان اینکه ما ستاد اجرایی هستیم نه قانون گذار، گفت: تدوین مقررات و تشکیل هیئت و گروه نیاز به به امکانات دارد که ما در اختیار نداریم.

آیت الله لطف الله دژکام با اعلام اینکه ما متولی آموزش نیستیم و اجبار دیگران برای اجرای مصوبات ستاد در حیطه اختیارات ما نیست، اذعان داشت: آموزش در مدارس، دانشگاه ها، سطح شهر و غیره وجود دارد و متولی امر آموزش افراد دیگری هستند لذا تنها می توان بر اساس ماده 10 قانون امر به معروف و نهی از منکر از این متولیان بخواهیم گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند ببینیم آیا به وظایف قانونی خود که از سال 94 مصوب شده است عمل کرده اند یا خیر اگر عمل نکرده اند من آن را علنی اعلام کنم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما می توانیم از آموزش و پرورش بخواهیم که در کتب درسی که طی 12 سال به دست فرزندان ما می دهد مباحث امر به معروف و نهی از منکر را بگنجاند، گفت: شهرداری، صدا و سیما و دیگر ارگان ها هر کدام پس از ارائه گزارش معلوم می شود که چقدر کار کرده اند.

دژکام با تاکید بر اینکه گیرِ جامعه بر سر کلیات نیست، سر عملیاتی شدن این ماده قانونی است، اظهار داشت: این ماده قانونی می گوید در دانشگاه ها، مدارس، سطح جامعه و غیره آموزش های لازم داده شود نه اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اجرای وظایف دیگر ارگان ها بپردازد.

وی افزود: هیچ وقت نباید کاری را که به عهده ما نگذاشته اند انجام بدهیم چرا که اصلا وقت کافی برای انجام اموراتی که برعهده مان نیست نداریم.

به گزارش شیرازه، در این جلسه قرار شد نامه ای خطاب به همه دستگاه ها نوشته شود که بر اساس آن موظف به ارائه گزارشی از عملکرد خود بر اساس این ماده قانونی باشند.

 لازم به ذکر است که سند راهبردی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر پس از مطالعه و بررسی بیشتر و بر اساس نیاز جامعه و خلأهای موجود در این حوزه تدوین خواهد شد تا در این ستاد به اجرا برسد.


نظرات بینندگان