کد خبر: ۱۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

قوام تئاتر شیراز در روزهای بی قوام

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت:امسال در نخستین روز دهه فجر و آغاز جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی زنگ تئاتر در سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شود.
به گزارش شیرازه، کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از آغاز تمرین های گروه نمایش این مرکز برای اجرای نمایش "روزهای بی قوام" خبر داد.

اصغر گروسی  ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:  بر اساس طرحی ملی قرار است امسال در نخستین روز دهه فجر و آغاز جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی زنگ تئاتر در سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شود.

وی افزود: بر اساس این طرح قرار است نمایش نامه روزهای بی قوام به نویسندگی ایوب آقاخانی از نمایشنامه نویسان نامدار کشور که به روزهای حکومت طاغوت می پردازد در هر استان توسط تیمی از هنرمندان برجسته آن استان به روی صحنه رود.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: در استان فارس نیز گروه نمایش حوزه هنری استان از چندی پیش فعالیت خویش را برای این حرکت بزرگ آغاز کرد و هم اکنون مقدمات کار فراهم شده و گروه در حال برگزاری تمرین های اجرایی است.

وی تصریح کرد: هدف ما این است جمع بیشتری از مردم را میهمان هنر کنیم تا در این ایام که سهم هنر و فرهنگ در سبد مصرف خانوار کاهش یافته به اندازه توان خویش بر این سرانه بیفزاییم لذا تصمیم گرفته ایم این نمایش را به صورت رایگان به روی صحنه ببریم.

گروسی گفت: پیش از آغاز اجراها مراسم رونمایی، جشن امضای پوستر و معرفی تیم اجرایی را برگزار خواهیم کرد تا عموم هنردوستان و مخاطبان با این اثر و تلاش های تیم اجرایی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد تیم اجرایی نمایش قرار است در شب های اجرا از تنی چند از خانواده های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی شیراز تقدیر و تجلیل به عمل آید و اجرای هر شب به یکی از این شهدای معظم اختصاص خواهد یافت.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در پایان اظهار داشت: گروه نمایش حوزه هنری فارس به عنوان گروه دوستدار محیط زیست تصمیم گرفته چاپ کاغذی پوستر و بروشور را در حداقل ممکن انجام دهد لذا از اصحاب محترم رسانه و تک تک هنردوستان و مخاطبان دعوت به عمل می آید با همراهی صمیمانه خویش رسانه ما باشند و در خبررسانی یاری مان کنند.
نظرات بینندگان