کد خبر: ۱۲۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
29 آذرماه در تالار حافظ انجام می‌شود

معرفی ابعاد شخصیتی آیت‌الله حائری توسط 6 سخنران ملی

ابعاد شخصیتی آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی توسط 6 سخنران ملی تبیین و تشریح می‌شود.
به گزارش شیرازه، صبح امروز در نشستی خبری که توسط علی حائری فرزند آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی امام جمعه اسبق شیراز برگزار شد، وی به تشریح همایشی پرداخت که به مناسبت سالروز ارتحال این عالم ربانی قرار است 29 آذرماه در شیراز برگزار شود.

حائری در این نشست خبری با اعلام اینکه همایش بزرگداشت آیت‌الله حائری پنج‌شنبه 29 آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: 6 سخنران ملی ابعاد فقهی، عرفانی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و... امام‌جمعه اسبق شیراز را در قالب سخنرانی تشریح خواهند کرد.

وی با اشاره به اسامی سخنرانان مذکور، افزود: آیت‌الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری که طلایه دار مباحث علوم انسانی در کشور هستند، بعد «نظریه‌پردازی در علوم انسانی» آیت‌الله حائری را تشریح خواهد کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت همایش آیت‌الله حائری خاطرنشان کرد: آیت‌الله ملک حسینی نیز بعد «شخصیت فقهی و ادبی» امام‌جمعه اسبق شیراز را تحت عنوان «شخصیت شناسی فقهی و ادبی»، برای حاضران در همایش تبیین می‌کند.

حائری افزود: بعد «شخصیت اخلاقی» آیت‌الله حائری را نیز حجت‌الاسلام ابو ترابی امام‌جمعه موقت تهران تحت عنوان «اخلاق سیاسی و منش و تعالی اجتماعی»، در این همایش تشریح خواهد کرد.

وی ادامه داد: دکتر احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص «منش آزادمنشانه آیت‌الله حائری» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

حائری بیان داشت: حجت‌الاسلام آقا تهرانی نیز «بعد عرفانی» شخصیت آیت‌الله حائری را با موضوع «عرفان انقلاب و سلوک اجتماعی» برای حاضران تشریح می‌کند.

وی افزود: عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی نیز «بعد سیاسی» شخصیت آیت‌الله حائری را تحت عنوان «منش متعادل سیاسی» تبیین خواهد کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت آیت‌الله حائری همچنین گفت: البته این همایش از تشریح ابعاد شخصیتی امام‌جمعه اسبق شیراز، هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن معرفی یک روحانی در طراز انقلاب اسلامی است تا الگویی شایسته برای طلاب و اهل معرفت باشد.

حائری اضافه کرد: برنامه دیگر این همایش «رونمایی از یک کنگره علمی سالانه» خواهد بود که هرساله در بزرگداشت آیت‌الله حائری برگزار می‌شود و در این کنگره یک جایزه تحت عنوان «تحفه محی‌الدین» به صاحب برترین مقاله و اثر در حوزه علوم انسانی اسلامی، اهدا می‌شود.

وی در پایان نیز گفت: بعدازظهر پنج‌شنبه 29 آذرماه نیز مراسم ختمی در حرم احمدبن موسی (ع) با سخنرانی آیت‌الله میرباقری برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه حامد شاکر نژاد قاری برجسته بین‌المللی کشورمان نیز در این مراسم، آیات وحی را تلاوت خواهد کرد.

یادآور می‌شود همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی پنج‌شنبه 29 آذرماه از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
فارس

نظرات بینندگان