کد خبر: ۱۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

بازارها و مراکز خرید قشم در تور قشم

برای رسیدن به مراکز خرید قشم اگه با ماشین شخصی هستید و از بندر لافت وارد جزیره می‌شید، باید حدود یک ساعت (نیم ساعت تا درگهان و نیم ساعت از درگهان تا قشم) رانندگی کنید. اگه از راه اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم وارد جزیره می‌شید بیاید اینور خیابون تا خودتون رو توی بازار قدیم ببینید.

برای رفتن به بقیه مراکز خرید و بازارهای قشم در تور قشم می‌تونید از همون اسکله تاکسی بگیرید. البته می‌تونید از ورودی بازار قدیم قشم بیاید داخل و مستقیما برید سمت ورودی دیگه. به خیابون که رسیدید تاکسی بگیرید و با هزار تومن برید بازار ستاره و پردیس و فردوسی و خلیج فارس، یا مجتمع سیتی سنتر ۱ و ۲٫

1- بازار قدیم قشم

به گزارش سفر باتو ، بازار قدیم قشم یه بازار رو باز و گاها سقف داره و مثل همه بازار قدیمای شهرهای دیگه کشور در اصل برای پاسخ به نیاز و مایحتاج اولیه اهالی قشم شکل گرفته. با این حال شما می‌تونید خیلی از کالاهایی که تو مراکز خرید دیگه قشم فروخته می‌شه رو تو بازار قدیم پیدا کنید؛ کالاهایی مثل ساعت و پوشاک و اصنافی مثل حراجی و لوازم خونگی. به جز این اگه به دنبال کالای خاصی مثل وسایل خیاطی و هستید حتما سراغش رو از بازار قدیم بگیرید.

خیلی از هتل‌های قشم حوالی همین بازار ساخته شده و اگه بخواید برای رفت و آمد راحت باشید بهتره اون‌ها رو امتحان کنید.

از همینجا می‌تونید به مقصد بقیه بازارها و مراکز خرید قشم، مثل بازار ستاره یا سیتی سنتر، تاکسی بگیرید. کرایه تاکسی هم نفری هزار تومنه.

ضمنا ایستگاه تاکسی‌های درگهان هم تو بازار قدیم قشم قرار داره.

2) بازار ستاره

اون زمان‌ها که خبری از خیلی از مراکز خرید دیگه قشم نبود، یه قشم بود و یه بازار ستاره. شما تو بازار ستاره می‌تونید همه چی پیدا کنید. از ساعت و لوازم برقی گرفته تا عینک و پوشاک. برای رفتن به بازار ستاره کافیه که از بازار قدیم یا سیتی سنتر یه تاکسی بگیرید تا در عرض ۵ دقیقه به اینجا برسید.

3) بازار پردیس

بازار پردیس هم یکی از اون بازارهای باسابقه جزیره قشمه که درست روبروی بازار ستاره قراد گرفته. دو طبقه داره و اگر دنبال لباس مجلسی زنانه به صورت عمده یا خرده هستید، حتما یه سری به اینجا بزنید. طبقه بالای بازار پردیس هم اداری مسکونیه و دفاتر بعضی بانکها همینجا و روی خیابون قرار گرفتن.

ساعت کاری بازار پردیس:

۹٫۵ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۳٫۵

4) بازار فردوسی

بازار فردوسی هم یه بازار سه طبقس که حدودا هم قدمت بازار ستاره هست و دقیقا بغل اون و در ضلع شمالی قرار داره. مثل مراکز خرید دیگه، تو بازار فرودسی هم اکثر اصناف حضور دارن. تو بازار فردوسی مشاغل اداری مثل دفتر ثبت اسناد و دفاتر املاک و فروشگاه‌های لوازم التحریر هم حضور دارن. طبقه بالای این بازار هم واحدهای مسکونی قرار داره. اگر موقع خرید گرسنه شدید یا آب می‌خواستید، برید سراغ فروشگاه‌های رو به خیابون مرکز خرید فردوسی. اکثرا فروشگاه‌های مواد غذایی مثل فست فود و سوپری هستن. در مورد تور قشم لحظه آخری بیشتر بخوانید.

ساعت کاری بازار فردوسی:

۹٫۵ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۳٫۵

5) مرکز خرید مرجان (لولو سنتر قشم)

طبقه زیرزمین و همکف لولوسنتر هایپر مارکت و طبقه بالا یه خرده فروشی بزرگه که توش از شیر مرغ تا جون آدمیزاد با قیمت مناسب! پیدا میشه.

6) مجتمع تجاری سیتی سنتر

مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم بی چون و چرا یکی از مقاصد اصلی خریدگردی شماست. این مجتمع تجاری در اصل تشکیل شده از دو مرکز خرید بزرگِ سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲ که توسط یک پل به هم وصل شدن.

ساعت کاری مجتمع تجاری سیتی سنتر: ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۱۲ شب

ضمنا سیتی سنتر ۱ سه طبقس که طبقه سومش شامل شهر بازی و فود کورت می‌شه و فست فودای معروف کشور مثل پدر خوب اینجا شعبه دارن.

میشه گفت این دو مرکز خرید، شیکترین مراکز خرید قشم محسوب می‌شن و تقریبا دنبال هر کالایی که باشید می‌تونید سراغش رو از این دو مرکز خرید بگیرید. از لوازم خانگی و آرایشی گرفته تا پوشاک و سیسمونی و کیف و کفش و البته بدلیجات و ساعت. ضمنا خیلی از برندها مثل آی کیا، مسی مو، کاترپیلار، آدیداس، فیلیپس و رو اینجا پیدا میکنید.

7) مجتمع تجاری سیمرغ

متجمع تجاری سیمرغ یه مجتمع نسبتا متروکس و یه سری دفاتر شرکت‌ها توش قرار دارن. این بازار کنار بازار سیتی سنتر قرار داره.

8) بازارچه امام قلی خان

تو بازارچه امام قلی خان، فروشگاه‌ها فعالیتی ندارن و صرفا محل فعالیت یک سری شرکت‌هاس.

پیشنهاد خرید:

با اینکه کسبه تو بازارچه فعالیت ندارن، اما توی همین بازارچه می‌تونید از رستوران تُمُشی، نان تمشی سنتی جزیره قشم سفارش بدید و بخورید که توصیه میکنم حتما امتحانش کنید.

ضمنا وقتی از سمت بازار ستاره به سمت سیتی سنتر میاید قبل از میدان امام قلی خان، سر فلکه گلها (شش دقیقه فاصله تا امام قلی خان و دو سه دقیقه تا بازار ستاره) بستنی حاجی بابا و فست فود پانه فعالیت می‌کنن.

نکته: شما می‌تونید کل مسیر بازار ستاره تا سیتی سنتر رو پیاده بیاید. ۱۰ دقیقه بیشتر راه نیست.

9) مراکز تجاری در حال ساخت قشم

البته مراکز خرید قشم به همین چند مورد محدود نمیشن و در آینده باید اتمام پروژه‌های دیگه‌ای مثل مراکز خرید و تجاری زیتون، الماس، آتلانتیس، پارسیان و تاپ آیلند قشم رو شاهد باشیم.

10) مجتمع تجاری دریا

اگه از طرف شهر قشم وارد درگهان بشید، به جز مغازه‌های کنار خیابون، اولین مرکز خرید درگهان، میشه بازار دریا. مجتمع تجاری دریا یا همون بازار دریا یک بازار دو طبقس که طبقه بالاش هتل خوبِ هتل سینگو درگهان قرار داره. مثل همه بازارها و مراکز خرید دیگه قشم و درگهان، تو بازار دریا می‌تونید از هر صنفی پیدا کنید.

بازار چینی‌ها هم توی بازار دریا فعالیت داره.

11) مجتمع تجاری پرشین گلف

مجتمع تجاری پرشین گلف دقیقا پشت بازار دریا قرار داره. هتل پرشین گلف درگهان هم تو همین مرکز خرید قرار داره. مغازه‌های نسبتا بزرگ و یه رستوران هم داره. ضمن اینکه پشتش آژانس‌های اتوبوس رانی دفتر دارن.

ساعت کاری مجتمع پرشین گلف:۹ صبح تا ۱۰ شب

12) بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان دقیقا بعد از بازار دریا و دست دیگه خیابون واقع شده. اکثر فروشگاه‌های بازار قدیم عمده فروشیه. اما شاید بعضی از مغازه‌ها جنس تکی هم داشته باشن و به دلیل اینکه صنف کاریشون عمده هست، جنس تک رو با قیمت پایین میدن. پس خوبه که یه گشتی بزنید و شانستون رو امتحان کنید.

از میان مطالب پیشین سایت: دیدنی های گرجستان در تور گرجستان

البته تو نوروز به دلیل اینکه صنف عمده فروشی دیگه رونق نداره، بعضی از مغازه دارها مغازه رو به تک فروش‌ها اجاره می‌دن یا هم خودشون تک فروشی می کنن.

ساعت کاری بازار قدیم درگهان:۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر

نظرات بینندگان