کد خبر: ۱۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

برگزاری همایش تحقق مسجد طراز در شیراز

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس گفت: هفته پایانی آذرماه در سپاه به عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده و دستاوردهای علمی پاسداران در قالب نمایشگاه ها و همایش ها به معرض دید عموم قرار می گیرند.
به گزارش شیرازه، مجتبی اسفندیاری معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس در نشست خبری هفته پژوهش به مناسبت برگزاری همایش تحقق مسجد طراز سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: همانند سایر دستگاه ها هفته پایانی آذرماه در سپاه به عنوان هفته پژوهش نام گذاری شده و دستاوردهای علمی پاسداران در قالب نمایشگاه ها و همایش ها به معرض دید عموم قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه معاونت دانش و پژوهش از سال 1389 در راستای تحقق منویات رهبری، خودکفایی علمی و تبدیل ایران به قطب علمی راه اندازی شده و در سال 1390 نیز در سپاه فجر فارس آغاز به کار کرد و عنوان کرد: اهداف این معاونت در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی در قالب همایش های مختلف دنبال می شود که تعامل با صاحب نظران و اندیشمندان علمی و تبادل علمی با دانشگاه ها در همین راستا صورت می گیرد، همچنین برای تبدیل سپاه به یک سازمان دانش بنیان، تلاش می کنیم تا یک محیط علمی و با نشاط جهت پرورش استعدادها و خلاقیت های کارکنان ایجاد کنیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس ادامه داد: بعد از احصای دانشی از رده های سپاه فجر، در قالب تیم هایی اندیشه ورز موضوعات را به صورت علمی بررسی و با برنامه ریزی آن ها را مرتفع خواهیم کرد.

وی در خصوص جمع آوری تجربیات پاسداری اذعان داشت: تجربیات پاسدارها جمع آوری و در قالب کتاب منتشر می شود و در اختیار رده های مختلف سپاه قرار می دهیم تا از دوبار کاری جلوگیری شود.

این مقام مسئول در مقایسه مساجد زمان اوایل انقلاب و زمان حال خاطر نشان کرد: مساجد سنگرهای مستحکمی برای امور اجتماعی، تعاون، همکاری، فرهنگی و سیاسی بودند و اکنون تنها مسجد بعد عبادتی خود را حفظ کرده است.

سرهنگ اسفندیاری پیرامون همایش مسجد طراز اظهار داشت: مقدمات برگزاری همایش تحقق مسجد طراز و سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی از ماه‌ها قبل پیگیری شد و این برنامه طبق نیاز دانشی که بسیج مساجد و محلات احصاء کرده بود، تدارک دیده شده است.

وی همچنین افزود: کمیته های علمی و اجرایی با حضور اساتید حوزه، دانشگاه و پاسداران ایجاد شد و با تشکیل جلسات متعدد با متولیان مسجد توانستیم از حمایت های فکری و علمی آن ها استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 135 مقاله به این همایش ارسال شده متذکر شد: مهلت اولیه ارسال مقالات تا تاریخ 30 مهر بوده که به علت استقبال خوب تا تاریخ 10 آذر مهلت ارسال تمدید شد.
وی در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: همایش تحقق مسجد طراز سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی با حضور پژوهشگران چهارشنبه 27 آذرماه در سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس درخصوص برنامه های این همایش بیان داشت: محمدحسین رجبی دوانی سخنران اصلی این مراسم خواهد بود که در ادامه سه مقاله برتر به ارائه مقاله خود خواهند پرداخت و از مقالات برتر تجلیل خواهد شد.

وی از چاپ 23 مقاله برتر در قالب یک کتاب خبرداد و اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده را در فاز دوم با به کارگیری کاربست ها و راه حل های بیرون آمده از این همایش و مقالات را در اختیار سازمان بسیج مساجد و محلات و سایر رده ها قرار خواهیم داد.
نظرات بینندگان