کد خبر: ۱۲۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷
جعفری دولت آبادی دادستان تهران:

خاتمی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

اواسط آبان ماه امسال محمدرضا خاتمی در مصاحبه‌ای با برنامه "رودر رو" که در شبکه ویدئویی آپارات قابل دسترسی است، مدعی شد که در سال ۸۸ هشت میلیون رای در ستاد انتخاباتی وزارت کشور به صندوق‌ها اضافه شده است.
به گزارش شیرازه، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران می‌گوید محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین حزب مشارکت در ارتباط با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

دولت‌آبادی روز سه‌شنبه ۲۷ آذر در نشستی خبری گفت: "اخیراً آقایی گفته بود که در انتخابات سال ۱۳۸۸، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد که چه مدرکی دارید، به اظهارات زید و عمرو استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است. امروز فضای رسانه‌ای کشور به گونه‌ای است که هرچه می‌خواهند می‌گویند و انتظار دارند که تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند و برای دفاع از خود، موضوع آزادی مطبوعات را مطرح می‌کنند درحالی‌که رسانه‌ها طبق قانون مکلفند هستند مطالب واقعی، صحیح و عاری از تهمت و افترا را منتشر نمایند. ".

گفتنی است اواسط آبان ماه امسال محمدرضا خاتمی در مصاحبه‌ای با برنامه "رودر رو" که در شبکه ویدئویی آپارات قابل دسترسی است، مدعی شد که در سال ۸۸ هشت میلیون رای در ستاد انتخاباتی وزارت کشور به صندوق‌ها اضافه شده است.

خاتمی گفت این اطلاعات را "به نقل از منابع مطلع" جناح اصولگرا به دست آورده است. او در آن برنامه، انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شد، "کودتای انتخاباتی" خواند.

در پی این اظهارات محمدرضا خاتمی برای ارائه توضیح به دادسرای تهران احضار شد.

خاتمی در مصاحبه با برنامه رو در رو این انتخابات را "ناسالم" خواند و مدعی شد "در آن انتخابات حتماً تقلب صورت گرفته است".

اکنون دادستانی تهران در نشست خود با مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها گفته است: "امروز فضای رسانه‌ای کشور به گونه‌ای است که هرچه می‌خواهند می‌گویند و انتظار دارند که تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند و برای دفاع از خود، موضوع آزادی مطبوعات را مطرح می‌کنند".
فرارو
نظرات بینندگان