کد خبر: ۱۲۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷
آیت‌الله دژکام در همایش ملی «آیت اخلاق و حکمت»:

باید جهان را به سوی علومی ببریم که آبشخور آن وحی و سخن اهل بیت(ع) است

آیت‌الله دژکام اظهار امیدواری کرد که در علوم انسانی به آن نقطه اوجی که آرزو و آرمان آیت‌الله حائری بود، برسیم.

به گزارش شیرازه، همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز، نخستین همایش ملی تبیین ابعاد شخصیت آن عالم ربانی با عنوان «آیت اخلاق و حکمت» در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در این همایش ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله حائری گفت: علما و بزرگانی با تلاش علم و دین مسیر خداخواهی و خدا پرستی را در روزگار آخرالزمان گشودند بنابراین باید بتوانیم رهروان خوبی باشیم و آنچه را وظیفه ماست انجام دهیم.

وی افزود: این برنامه بزرگداشت مقام علم است و امیدواریم این حرکتی که آغاز شده است به خوبی در شهر علم و فرهنگ یعنی شیراز، بتواند مدیریت شود تا بهره‌مندی از عالمانی که از دست می‌دهیم بعد از ارتحال آن‌ها هم ادامه یابد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد:‌ بحث این نیست که بخواهیم صرفاً از یک شخص تجلیل کنیم که آن هم کار خوبی است بلکه بحث ما آن است که به مقام علم و عالمان نیاز داریم و با این بزرگداشت و یادبودها می‌خواهیم بهره‌های علمی و معنوی را در زندگی خودمان استمرار دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: حرکتی که آیت‌الله حائری در زمینه علوم انسانی اسلامی شروع کردند انصافاً تلاش فراوانی را می‌طلبد و بیت آیت‌الله حائری و افرادی از اهل علم و فضل دور هم جمع شدند و با توصیه آن بزرگوار این مراسم سالگرد تبدیل به حرکتی علمی در راستای اسلامی‌سازی علوم انسانی خواهد شد که امیدواریم هر سال حرکت ارزشمند و بالنده‌ای را شاهد باشیم و به آن نقطه اوجی که آرزو و آرمان آیت‌الله حائری بود برسیم و بتوانیم جهان را به سوی علومی ببریم که آبشخور آن وحی و سخن اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان