کد خبر: ۱۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷
دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

برچیده شدن ربا آخرین وصیت آیت‎‌الله حائری بود/ ماجرای شهیدی که در قبر با شنیدن نام امام زمان(عج) تکان خورد!

حجت‌الاسلام آقا تهرانی گفت: آخرین وصیت مرحوم آیت‌الله حائری این بود كه مسئله ربا برچیده شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم و دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز، ۲۹ آذرماه در همایش ملی «آیت اخلاق و حكمت» كه به‌مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در شیراز برگزار شد، به تبیین ابعاد عرفانی و معرفتی آن عالم ربانی پرداخت و گفت: من ۴۴ سال پیش با آیت‌الله حائری آشنا شدم و در محضر ایشان سال‌ها شاگردی كردم.

وی با یادآوری اشتیاق فراوان طلاب برای كسب فیض در محضر آن عالم ربانی گفت: آیت‌الله حائری با بقیه اساتید متفاوت بود و هیچ‌گاه حضور و غیاب نمی‌كرد اما همیشه كلاس‌های او بسیار شلوغ بود.

آقا تهرانی با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله حائری همواره دغدغه تربیت داشت و این كار را به خوبی برای شاگردانش انجام می‌داد،‌ گفت: تربیت چیزی است كه جای آن در دانشگاه‌ها و مدارس خالی است.

وی با بیان اینكه آن عالم ربانی به شیوه‌های مختلف كار تربیت انجام می‌داد، اخلاص ایشان را یادآور شد و گفت: مرحوم آیت‌الله حائری به جز برای خداوند كاری نمی‌كرد و كاری به حرف‌های مردم نداشت.

این استاد حوزه علمیه با یادآوری اینكه مرحوم آیت‌الله حائری همواره تأكید می‌كرد كه تلاوت قرآن را ترك نكنیم،‌ گفت: قبل از شروع کلاس ایشان، تلاوت قرآن داشتم و می‌فرمود من بوی قرآن را استشمام می‌کنم.

وی با بیان اینكه پایه اخلاق و عرفان اسلامی اخلاص است، گفت: مرحوم آیت‌الله حائری اخلاص را در مرتبه بسیار عالی داشت و برای همین تعبد به دین داشت. همچنین تواضع ایشان از خلوصشان بود؛ افراد بسیاری وقتی با ایشان رفت و آمد می‌کردند، مسحور اخلاق و اخلاصشان می‌شدند.

آقا تهرانی با یادآوری اینكه آخرین وصیت مرحوم آیت‌الله حائری این بود كه مسئله ربا برچیده شود، گفت: آن عالم ربانی در مسائل سیاسی هم تعبد داشت و تعصب در كار او نبود به طوری كه اگر كسی یك جلسه با او صحبت می‌كرد می‌توانست نظر او را عوض كند زیرا تعصب نداشت كه دیگران نمی‌فهمند و من می‌فهمم.

ماجرای شهیدی که در قبر با شنیدن نام امام زمان(عج) تکان خورد!

این رزمنده جبهه‌های دفاع مقدس یک خاطره از آیت الله حائری را ذکر کرد و گفت: در عملیات محرم، 370نفر از رزمندگان اصفهانی شهید شدند که پس از تدفین شهدا تا یک‌ماه شانه‌های من پینه بسته بود و پس از آن هنگام اعزام مجدد به جبهه با شهید میثمی و چند تن دیگر از شهدا خدمت آیت‌الله حائری رسیدیم که ایشان گفتند در شیراز نماز و تلقین شهدا را یکی از علما انجام می‌دهد زیرا حضور علما برای تقویت ایمان و اعتقاد مردم تاثیرگذار خواهد بود و پیشنهاد دادند در اصفهان نیز شهدا با حضور علما تشییع شوند و گفتند هنگامی که آیت‌الله طوبایی تلقین شهید حسام‌الدین حق‌نگهدار را می‌خواندند به نام امام زمان(عج) که رسیدند پیکر شهید تکان خورد!

انتهای پیام/


نظرات بینندگان