کد خبر: ۱۲۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

«تحفه محی‌الدین» رونمایی شد

در نخستین همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله حائری از پوستر جایزه «تحفه محی‌الدین» رونمایی شد.

به گزارش شیرازه، نخستین همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله حائری با عنوان «آیت اخلاق و حكمت» همزمان با سالگرد ارتحال آن عالم ربانی در شیراز برگزار شد.

در این مراسم از پوستر جایزه ملی «تحفه محی‌الدین» كه از سال آینده به‌صورت ملی برگزار خواهد شد، با حضور جمعی از اندیشمندان كشورمان رونمایی شد.

محمدهادی ایمانیه، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره این پوستر گفت: مرحوم آیت‌الله حائری بنیاد پژوهشی علوم انسانی اسلامی را چند سالی است كه ایجاد كردند اما طی چند سال اخیر تقریباً غیر فعال بود.

وی افزود: در عیادتی که از ایشان در بیمارستان نمازی شیراز داشتم اواخر عمر مبارکشان آن مرحوم فعال كردن این بنیاد را به عهده من گذاشتند تا با همكاری آیت‌الله كلانتری آن را به نتیجه برسانیم و با مشورتی كه با خانواده ایشان داشتیم به این نتیجه رسیدیم كه به غیر از اینكه این بنیاد را فعال كنیم دو هدف اصلی برای فعالیت‌های بنیاد داشته باشیم.

ایمانیه گفت: هدف نخست جمع‌آوری و تدوین آثار ایشان است كه تاکنون بیش از ۱۰ هزار لوح فشرده و نوار از ایشان جمع‌آوری شده است و در حال پیاده کردن آن‌ها هستیم که تبدیل به کتاب می‌شوند.

وی اضافه كرد: کار دوم این همایشی است که امروز برگزار شد و در واقع بزرگداشت و سالگرد ایشان است هر سال تکرار می‌شود و در این روز فراخوان پژوهش‌های مرتبط با علوم انسانی اسلامی در ۱۰ عرصه که پوستر آن رونمایی می‌شود، اعلام خواهد شد.

ایمانیه یادآور شد:‌ سال آینده اولین جایزه تحفه محی‌الدین به پژوهشگران برگزیده در حوزه علوم انسانی اسلامی اهدا خواهد شد و هر ساله این كار نیز در سالگرد بزرگداشت آن عالم ربانی تكرار خواهد شد.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://haerishirazi.ir مراجعه كنند.


برچسب ها: شیرازه ، ایمانیه ، حائری
نظرات بینندگان