کد خبر: ۱۲۶۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
دو عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

موسوی: مخالف حذف سه بند جنجالی در سامانه شفافیت بودم/دهقانی: حدود 80 میلیون هزینه انتخاباتی ام شد

موسوی گفت: در زمان تصویب لایحه سامانه شفافیت حضور نداشتم اما باید بگویم که با حذف بندهای مربوط به میزان حقوق مدیران در شهرداری، گزارش سفرهای خارجی و آمار نیروها مخالف بودم.
موسوی: مخالف حذف سه بند جنجالی در سامانه شفافیت بودم/دهقانی: حدود 80 میلیون هزینه انتخاباتی ام شد
به گزارش شیرازه، ابهام در هزینه های انتخاباتی منتخبین پنجمین دوره شورای شهر شیراز باعث شده تا حرف و حدیث های زیادی مبنی بر پرداخت های نجومی برای ورود نفرات به ائتلاف امید به وجود آید. اظهارات کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران مبنی بر حق ورود میلیاردی به ائتلاف امید نیز این ابهامات را دوچندان کرد. اخبار ضد و نقیض در مورد ورود هزینه افراد به لیست شورای شهر شیراز نیز تا 150 میلیون تومان مطرح شد. میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس مدتی پیش گفته بود«کسی را در لیست شورای شهر شیراز(لیست امید) قرار داده اند که 50 میلیون پول داده است». این اظهارات هاشمی توسط چند عضو شورای شهر شیراز تکذیب شد.
اخیرا نیز شورای پنجم گام هایی از جمله اعلام حقوق اعضای شورا در مهرماه 97 و راه اندازی سامانه شفافیت جهت تحقق اتاق شیشه ای مدیریت شهری برداشته است. به همین بهانه به سراغ برخی از اعضا شورا رفتیم و از آنها در مورد هزینه های انتخاباتی و نحوه راه اندازی سامانه شفافیت و دلایل عدم تصویب سه بند از این مصوبه را جویا شدیم. گفتگوی شیرازه عبدالرزاق موسوی و سولماز دهقانی را در این بخش می خوانید.

مخالف حذف سه بند جنجالی در سامانه شفافیت بودم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شیراز که در جلسه بررسی و تصویب بندهای سامانه شفافیت غایب بود، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص اینکه چه برنامه ای برای این لایحه داشتید و آیا با حذف سه بند از سامانه شفافیت موافق بودید یا خیر، با بیان اینکه روزی که این دستور کار بررسی و تصویب شد در جلسه شورای عالی استان ها بودم، گفت: در زمان تصویب لایحه سامانه شفافیت حضور نداشتم اما باید بگویم که با حذف بندهای مربوط به میزان حقوق مدیران در شهرداری، گزارش سفرهای خارجی و آمار نیروها (نوع استخدام پرسنل و محل خدمت آنها) مخالف بودم.

سید عبدالرزاق موسوی اظهار داشت: سه بندی که حذف شد در کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شیراز به تصویب رسیده بود و موافق آنها بودم.

وی در پاسخ به اینکه آیا بندهای حذف شده در سامانه شفافیت در طرح مدیریت تعارض منافع وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: از بندهای حذف شده تنها موضوع سفرهای خارجی وجود دارد و دو بند دیگر خیر!

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: نظر اکثریت اعضای شورا بر روی حذف بندهای مربوط به میزان حقوق مدیران در شهرداری، گزارش سفرهای خارجی و آمار نیروها (نوع استخدام پرسنل و محل خدمت آنها) بود که رای هم دادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در ادامه به سوالی درخصوص اینکه هزینه های انتخاباتی شما چقدر بوده است گفت: حدود 50 میلیون تومان.

موسوی درباره چگونگی بسته شدن لیست ائتلاف امید، اظهار داشت: شورای هماهنگی اصلاحات جلسه هایی برای انتخاب اعضای لیست گرفت و نهایتا بر اساس یک سری شاخص هایی که از پیش تعیین کرده بودند به اعضای پیشنهادی امتیاز داده شد، افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کردند وارد لیست شدند.

وی درباره اینکه رئیس ستاد ائتلاف چه نقشی در بسته شدن لیست امید داشت، گفت: آقای قائدیان به عنوان نماینده حزب کارگذاران تنها حق یک رای داشت و در بستن لیست هیچ نقشی نداشت.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: ستاد ائتلاف هیچ کار و برنامه ای بجز تبلیغات مکتوب نداشت که رئیس ستاد نیز مسئولیت تبلیغات مکتوب اعم از چاپ پوستر، تراکت و تبلیغ در روزنامه ها را بر عهده داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شیراز درخصوص اینکه سهم تبلیغاتی هر عضو در ستاد ائتلاف امید چقدر بود، اعلام کرد: حدود 6 الی 7 میلیون تومان سهم هر نفر بود.

موسوی درباره اینکه آیا رئیس ستاد هم از لحاظ مالی کمکی به ستاد کرده است یا خیر، اذعان داشت: اگر کمکی کرده من در جریان نیستم.

وی در انتها در پاسخ به اینکه قائدیان درواقع مدیریت مالی ستاد را برعهده داشتند که در لفظ عامیانه به معنای مادر خرج است، گفت: من اینگونه نمی توانم بگویم؛ ایشان متولی تبلیغات مکتوب در ستاد بودند و هیچ کار دیگری نداشتند.

بیرحمانه با طرح شفافیت برخورد شد /حدود 80 میلیون تومان هزینه انتخاباتی ام بود
دهقانی عضو هیئت رئیسه و منشی اول شورای شهر شیراز یکی از موافقان حذف سه بند از سامانه شفافیت، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه قرار بود کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در ارتباط با بحث سرمایه گذاری، واگذاری ها املاک و قراردادها، ترک تشریفات، مزایدات و مناقصات طرحی تحت عنوان سامانه شفافیت بیاوردگفت: این طرح بیشتر حوزه مالی شهرداری شیراز را در بر می‌گرفت و بندهای حذف شده نیز در آن مطرح شده بود.

سولماز دهقانی با اظهار اینکه این سه بند که بیشتر مربوط به مسائل اداری شهرداری بود در طرح سامانه شفافیت ذکر شده بود ولی آن چیزی که نهایتا به تصویب رسید مختص مسائل مالی و شهرداری بود.

وی افزود: ما طرح مدیریت تعارض منافع را داریم که در کمیسیون بودجه بررسی شد و درباره بکارگیری اقوام درجه یک و دو اعضای شورا درآن صحبت شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز بیان داشت: دلگیر و ناراحتم که اینقدر بیرحمانه و نامنصفانه با این طرح برخورد شد.

دهقانی با تاکید بر اینکه برای شفافیت بایستی اول زیرساخت لازم فراهم شود، اظهار داشت: شفافیت باید به مرور زمان اتفاق بیفتد اما انتظارها بر این بود که امر مهمِ شفاف سازی، یکدفعه صورت گیرد هر چند که ما خودمان اِبایی از این موضوع نداریم.

منشی اول شورای شهر شیراز به سامانه شفافیت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در شهرداری تهران مطالبی که در سامانه شفافیت درج شده است اعم از اطلاعاتی چون تحصیلات و رزومه افراد است.

وی با اعلام اینکه باید ببینیم که آیا در اجرای این مصوبه موفق خواهیم شد یا نه، افزود: در آینده می توان بندهای حذف شده را به مصوبه سامانه شفافیت اضافه کرد.

دهقانی اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعاتی بر روی سامانه شفافیت قرار گرفته است اما شهرداری برای بارگذاری نقشه ها در سایت قطعا با مشکل مواجه خواهد شد لذا باید بستر لازم از لحاظ نرم افزای فراهم شود.

این عضو شورا تاکید داشت: سعی می کنیم بر روی سفرهای خارجی نظارت بیشتری داشته باشیم، شهردار شیراز نیز بر روی این موضوع حساسیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اینکه چه مبلغی را برای تبلیغات انتخاباتی تان هزینه کردید، گفت: حدود 80 میلیون تومان هزینه انتخاباتی ام بود که ستاد شخصی من با آقایان صبوری، مقیمی و بنی زمانی مشترک بود.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه 13 عضو لیست امید می بایست مبلغی را برای تبلیغات ستاد ائتلاف به رئیس ستاد پرداخت کنند که هزینه پرداختی ام برای تبلیغات ستاد ائتلاف و ستاد شخصی روی هم حدود 80 میلیون تومان شد، در خصوص اینکه رئیس ستاد چه مبلغی را به ستاد کمک کرد، گفت: اعضا خودشان پول دادند و قائدیان کمک مالی نداشت.

دهقانی اظهار داشت: مبالغ پرداختی ما برای ستاد ائتلاف خرج تبلیغات، چاپخانه، تراکت و این گونه موارد بود که البته یک پروژکتور هم برای ستاد خریداری شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷
0
شیرازه عزیز چرا پیکیر استخدام بی قید شرط فامیلی های اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری در شهرداری نیستید ؟؟؟؟؟
آقای ارگیو هنوز چند ماهی نیست به شهرداری اومدن که برادر و ..... را در شهرداری استخدام کردند .....
آقای نادر آرگیو در سازمان قطار شهری استخدام شدن بردار آقاری ارگیو معاون فنی و عمرانی