کد خبر: ۱۲۶۹۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
علیرغم تاکید بر توقف اجرای سند ۲۰۳۰ صورت گرفت؛

اکران یک انیمیشن مسئله دار در مدارس شیراز

در این آموزش‌ها انیمیشنی هندی بنام کُمِل (با موضوعیت تعرض به دختر نوجوان هندی) نمایش داده می‌شود. مخاطبان نوجوان این فیلم به تمام اطرافیان از جمله دایی و عمو و... بدگمان شده‌اند.
به گزارش شیرازه، ماجرا از تماس‌های تلفنی یکی پس از دیگری پدر و مادرهای نگران به یکی از همکاران خبرنگار در شیراز شروع شد.

مشکلات روانی حاصل از یک برنامه  دانش‌آموزی رابطه خانوادگی و روح و روان نوجوانان شرکت کننده را بهم ریخته است. این نگرانی‌ها و پیگیری‌ها سرنخی می‌شود تا به جستجویی چرایی و چگونگی این اتفاق بپردازم.

با چند تلفن و پیگیری متوجه شدیم که  مرکز ملی سیفژ ایران (شعبه سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان که زیر نظر سازمان ملل متحد تاسیس شد) در هفته پایانی آبان ماه گذشته با همکاری چندین مجموعه خصوصی و دولتی از جمله آموزش و پرورش و حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس؛ برنامه‌ای با عنوان «عصر فیلم کوتاه و نمایش فیلم برای کودکان» برای حدوداٌ ۴۵۰ دانش آموز ناحیه سه و چهار شیراز برگزار کرده است.

اکران انیمیشن جنسی در مدارس شیراز

در این میان، یک روانشناس آموزش‌های خودمراقبتی در رابطه با مسائل جنسی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کند و سپس آنها با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ نیز آشنا می‌شوند.

در این آموزش‌ها انیمیشنی هندی بنام کُمِل ( با موضوعیت تعرض به دختر نوجوان هندی و آموزش به او و دیگر نوجوانان توسط اورژانس اجتماعی جهت جلوگیری از تکرار دوباره این تعرض‌ها ) نمایش داده می‌شود. نوجوانان مخاطب فیلم که بسیاری از آنها تاکنون با این پدیده‌ها برخورد نکرده‌اند؛ دچار آسیب‌های حاصل از این نوع آموزش می‌شوند و روح و روان آنها در هاله‌ای از وحشت فرو رفته و بقدری حساس می‌شوند که به تمام اطرافیان از جمله دایی و عمو و... بدگمان شده و در ارتباطات خانوادگی دچار مشکلات عدیده شده‌اند. برخی نیز مشکلات عمیق‌تری بهم زده‌اند و گوشه‌گیر و در خود فرو رفته شدند.

کُمِل انیمیشنی هندی و از سری مجموعه آموزهای سند 2030 در هند است که  استفاده و بکارگیری آن این‌بار توسط نهادهای دولتی و حتی انقلابی جای پرسش و نگرانی بسیار دارد.

این اتفاق در کنار حساسیت موجود نظام و رهبر انقلاب در اجرای سند 2030 و تآکید به لزوم طراحی سندهای تربیتی بومی و وابسته به فرهنگ ایرانی اسلامی، نشان از واقعیت‌های جاری در سطح مدارس و نهادهای مرتبط است که اگر بزودی پیگری و درمان نشود باید منتظر عوارض بعدی بود.

اکران انیمیشن جنسی در مدارس شیراز

فارغ از اینکه آموزش و پرورش بعنوان نهاد تربیتی و آموزشی کودکان ما موظف به رعایت اصول و مبانی بومی و فرهنگی ایرانی اسلامی است و حوزه هنری انقلاب اسلامی بعنوان؛ نهاد انقلابی که از سازمانهای تحت نظارت رهبری بحساب می آیند و این در جای خود باید توسط مسئولین امر مورد پرسش و مطالبه قرار بگیرد؛ باید پرسید آیا مسئولینی که از سطوح بالا تا پایین اداری این معضلات حاصل نگاههای و عملکرد آنهاست، حتی در این سطح متوجه ماجرا نیستند که آموزشهای عیان و بی پرده و رک گویی مرتبط با پیشگیری جنسی مناسب سن کودکان دبستانی  نیستند؟ و باید این نوع آموزشها را به والدین کودکان داد تا در محیطی امن و با توجه به اقتضائات کودک به فرزندانشان بیاموزند؟

آیا باید پذیرفت؛ اجرای اردوی دانش اموزی و اکران انیمیشن های 2030  آن هم به شکلی بسیار غیر حرفه ای به هدف آموزش پیشگیری جنسی رخ داده است؟ و اگر اینگونه است براستی اثر مطلوب  حاصل شده ؟

بهترین راه برای جلوگیری از اثرات سوء این نوع آموزشهایی که ریشه در فرهنگ و اعتقاد مردم ما ندارد و در آموزشهایی که در ادامه این  نوع آموزشها در برنامه 2030 وجود دارد که در واقع آموزش عیان سکس و رابطه جنسی است. بهتر است مسئولین امر با تبعیت از فرامین رهبر انقلاب به طراحی و اجرای نظام اموزشی منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان بپردازند تا نتایج حاصله از این نوع آموزشها بجای ایجاد استرس و بهم ریختگی روحی و روانی که اثرات بلند مدت گریز ناپذیر خواهد داشت نوعی از تربیت بر مبنای نتیجه گیری فرزندانی اگاه و متعهد باشد.
*حمید کاظمی

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
1
بعضی از روسای اموزش و پرورش باید برکنار شوند صلاحیت مسئولیت فرهنگی در نظامی که مبتنی بر فرهنگ اسلامی است ندارند
بچی شهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
1
همین چند وقت پیش در مهد کودکهای شیراز چند بهایی دستگیر کردند.
اینکه تو اداره دولتی چنین کارهایی بکنند واقعا جای تاسف داره اگر مسئولین نظارتی و ذره ای غیرت دارن برخورد کنند.
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
سلام علیکم
لطفا این مطالب را تا انجایی که می توانید انعکاس دهید تا شفاف سازی شود چرا مسئولین ما خواب هستند ؟ مگر اموزش وپرورش حراست یا مربی پرورشی ندارد که جلو برگزاری این چنین فیلم ها را بگیرد؟؟؟ تقاضا مندیم این گزارش ها را به امام جمعه محترم مسئولین فرهنگی استان وغیره... داده شود. با تشکر
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
یکی دوسال پیش این انیمیشن تو گروهای تلگرام میومد که ببینید وبه بچه هاتون نشون بدید.من دیدم اصلا مناسب بچه ها نیست.حالا این نامردا بچه های مردم روبردن ...خیلی خائن هستن.به نظرم والدین شیرازی باید شکایت رسمی بکنن وجدی پیگیری کنن.
جعفرنژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
با سلام
من کارشتاس اردوی ناحیه 4 شیراز هستم. تمام اردوهایی که اموزشگاه های ناحیه 4 برگزار میکنند . در سامانه ای به نام سامانه همگام که به وزارتخانه متصل است و به هیچ عنوان قابل دسترسی برای هیچ کس نیست ثبت میشود . در این تاریخ ما هیچ اردویی برای این مکان ثبت نکردیم. شما به چه حقی به خودتون اجازه دادید همچین خبری دروغی را با این امار دروغ بدون تایید انتشار کنید.من حتی پرینت امار مدارسم رو گرفتم اگر راست میگید انتشار بدید که مردم بدانند امار 450 نفر را از کجا اوردید.
پاسخ به جناب جعفر نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
این لینکو ببینید. رئیس حوزه هنری خودش این مسئله و 240 نفر رو میگه:
https://www.mehrnews.com/news/4463603
پاسخ به جناب جعفر نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
این گزارش تصویری رو هم ببینید:
http://www.artfars.ir/fa/pages/newsdetai/30559
ایا این بچه ها رو هم انکار میکنید ؟
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
450 نفر براتون جای سئوال داره؟ بجای عذرخواهی و پشیمانیه ؟
این خبر رو بخونید: http://www.koodakpress.ir/186704
قرار بوده 2500 نفر رو پوشش بدن.