کد خبر: ۱۲۶۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

واکنش رئیس شورای شهر شیراز به گزارش شیرازه؛ سهم خواهی اعضا شورا از شهرداری از نظر قانونی ربطی به رئیس شورا ندارد

رئیس شورای شهر شیراز گفت: از شهردار شیراز می‌خواهم هر فردی از اقوام بنده را در جایی منصوب کرده اند، بلافاصله و بدون تعارف برکنار کند.
واکنش رئیس شورای شهر شیراز به گزارش شیرازه؛ سهم خواهی اعضا شورا از شهرداری از نظر قانونی ربطی به رئیس شورا نداردبه گزارش شیرازه، احمد رضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در جلسه این هفته شورا در واکنش به گزارش شیرازه با عنوان «سهم خواهی شورای شهر از شهرداری شیراز تا کی و کجا ادامه دارد؟!» گفت: «از شهردار شیراز می‌خواهم هر فردی از اقوام بنده را در جایی منصوب کرده اند، بلافاصله و بدون تعارف برکنار کند»

رئیس شورا امروز و در صحن علنی شورا  سهم خواهی اعضا شورا از شهرداری را یک مسئله شخصی عنوان و اعلام کرد که از لحاظ قانونی این موضوع به ریاست شورا ارتباطی ندارد.

وی بدون اینکه به اعضا شورا تذکر دهد که دست از لابی و فشار جهت انتصاب های فامیلی در مجموعه مدیریت شهری بردارند و بیش از این آبروی مجموعه شورا را در میان افکار عمومی نبرند به رسانه ها تذکر داد تا اخلاق را رعایت و رئیس شورا را متهم به عدم توانایی مدیریت و لابیگری در این پارلمان شهری نکنند.

دستغیب در نطق پیش از دستور خود در شورا گفت: «اولا خارج از اخلاق رسانه ای بود که کسی را متهم کنید، بدون اینکه از خودش توضیحی بخواهید لذا خودم و دوستان جریان رسانه ای منتقد را به رعایت چارچوب های اخلاقی دعوت می کنم.

ثانیاً اینجانب به عنوان رییس شورای اسلامی شهر شیراز هیچ گاه برای اقوام، اعضای خانواده و منصوبان فامیلی خود از شهردار شیراز درخواست پست نکرده و حتی متصدی دفتر رییس شورای چهارم را به رغم اصرار برخی دوستان تغییر ندادم و همچنان ایشان، امور دفتر رییس دوره پنجم شورای شهر شیراز را تنظیم و هدایت می کند.

لذا همین جا از شهردار شیراز می‌خواهم هر فردی از اقوام بنده را در جایی منصوب کرده اند، بلافاصله و بدون تعارف برکنار کند.

ثالثاً براساس ماده 5 آئین نامه داخلی شوراهای اسلامی شهر مصوب هیأت وزیران، عضویت در شورا قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست، هیچ یک از اعضای شورا حق تفویض اختیارات خود را به غیر اعم از عضو یا غیرعضو ندارد.

بنابراین اقدامات اعضای شورای شهر نیز قائل به شخص است مگر تصمیماتی که در صحن علنی گرفته می شود و هرکس باید پاسخگوی وظایف و اقدامات خود باشد.

ماده 6 همین آیین نامه نیز حدود وظایف و اختیارات رییس شورای شهر را شفاف بیان کرده است.
اینکه برخی رسانه ها مدعی شوند رییس شورا همه کارهای خود را تعطیل کرده که برای خویشاوند فلان عضو شورای شهر پست مدیریتی بگیرد، تهمت و افتراست و قابلیت پی گرد قضائی دارد، از فعالان رسانه‌ای خواهش می کنم حتما قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا را مجدداً مطالعه کرده و با حدود اختیارات رییس و دیگر اعضای شورای شهر آشنا شوند و پس از آن گزارش و خبر را نوشته و ارسال کنند. شاید بد نباشد روابط عمومی شورای شهر یک جلد از کتاب قوانین و مقررات شورا و شهرداری را برای رسانه‌های فعال شیراز ارسال کند تا شاهد چنین مسائلی در آینده نباشیم»

به گزارش شیرازه، در گزارش مذکور آمده بود «احمد رضا دستغیب به عنوان رئیس شورای شهر یا از این سهم خواهی های غیر متعارف خبر دارد و به نوعی مدیریت می‌کند یا بی تفاوت به انتقادها، جایگاه ریاست شورا را پله ای برای رسیدن به منصب های بالاتر می‌بیند و شورا را رها کرده است! یا اصلا توان اداره ریاست شورا را ندارد که در این صورت بهترین گزینه استعفا است»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷
0
عزیزم از اقوام نزدیکتر هم جناحی ها و اعضای ستاد انتخاباتی هستند