کد خبر: ۱۲۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
رئيس سازمان تعاون روستايي فارس خبر داد:

انبارهاي‌سرد درباغ‌هاي‌فارس راه‌اندازي مي‌شود

رئيس سازمان تعاون روستايي فارس از ايجاد انبارهاي سرد در باغ‌های میوه و مرکبات این استان با هدف نگهداري محصولات به مدت ٢٠ روز تا ٤ ماه خبر داد.
انبارهاي سرد در باغ‌هاي فارس راه‌اندازي مي‌شودبه گزارش شیرازه، احد بهجت‌حقيقي بيان كرد: براي تسريع در روند راه‌اندازي اين انبارها،تسهيلاتي به باغداران و كشاورزان از سوي تعاوني‌ها داده مي‌شود.

وي همچنين خريد توافقي محصولات باغي را از يكي از اولويت‌هاي مهم سازمان تعاون روستايي فارس از ابتداي سال جاري عنوان كرد و افزود: براساس اين مهم مقرر شده تا پايان امسال در هر شهرستان يك محصول و نهايتا نزديك به ٣٠ محصول در استان توسط تعاوني‌هاي روستايي به صورت توافقي خريداري شود.

رئيس سازمان تعاون روستايي فارس ادامه داد: در راستاي حمايت از توليد كنندگان و پوشش هزينه‌هاي جانبي كشاورزان از جمله تهيه سبد، دستمزد نيروي خدماتي و حمل‌ونقل خريد توافقي دستور كار تعاوني‌هاي روستايي استان قرار گرفت.

بهجت‌حقيقي با بيان اينكه هزينه توليد بعضي مركبات در فارس همچون ساير استان‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته از افزايش بالايي برخوردار بوده، خاطرنشان كرد: هزينه تمام شده محصولات براي كشاورزاني كه خود باغدار هستند بالاست و براي مركباتي مانند ليمو شيرين مقرون به صرفه نيست و كشاورز را با مشكل در فروش با قيمت منطقي مواجه كرده است.

وي با اشاره به انعقاد قرارداد خريد ٢٠٠ تن ليمو شيرين شهرستان قير و كارزين كه اخيرا به امضا رسيد هم اشاره و در اين باره عنوان كرد: اين ميوه به دليل پايين بودن قابليت نگهداري در صورتي كه با افزايش قيمت مواجه شود، قيمت تمام شده آن بالا خواهد رفت به همين دليل آمادگي عقد قراردادهاي بيشتر هم وجود دارد.

رئيس سازمان تعاون روستايي فارس خاطرنشان كرد: كساني كه بنك‌دار هستند از بابت هزينه حمل‌ونقل ميوه ضرر و زيان نمي‌بينند اما اگر باغدار خود نقش بنك‌دار هم داشته باشد دچار مشكل خواهد شد.

بهجت‌حقيقي همچنين با بيان اينكه طي چهار سال گذشته بسياري از باغ‌هاي ليموي ترش استان به ليموي شيرين و ساير مركبات تبديل شده، گفت: اين مهم در حالي انجام شده كه تمهيداتي براي بازار فروش آن انديشيده نشده است.
ایسنا
نظرات بینندگان