کد خبر: ۱۲۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
مدیرکل بیمه سلامت فارس مطرح کرد:

سامانه 1666 پل ارتباطی مردم با بیمه سلامت/ آشتی بیمارستان‌های خصوصی شیراز با بیمه سلامت

لطفی گفت: با انجمن بیمارستان‌های خصوصی شیراز جلساتی را برگزار کردیم و به دنبال انعقاد مجدد قرارداد با این بیمارستان‌ها هستیم.

به گزارش شیرازه، مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به اینکه 2 میلیون و 800 هزار نفر در استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: بیش از 60 درصد جمعیت تحت پوشش از روستائیان استان هستند که حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

دکتر فرهاد لطفی با بیان اینکه کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه ایرانیان حدود 265 هزار تومان در سال حق بیمه پرداخت می‌کنند، گفت: بیمه سلامت متکی به کمک‌های دولت است و در صورت پشتیبانی مالی دولت می‌تواند به مردم خدمات‌رسانی کند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: بیمه سلامت برای مجموعه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 674میلیارد تومان سقف ریالی تعیین کرده و باید در چهارچوب همان سقف فعالیت کنند، من منکر چالش‌ها و مسائل حوزه سلامت و بیمه نیستم اما ما نیز باید طبق قانون عمل کنیم هرچند برخی بیمارستان‌ها مازاد بر سقف نیز پذیرش بیمار داشته‌اند.

لطفی در خصوص بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، نیازمند دیالیز، پیوند کلیه و ام‌اس که نزدیک به 6 هزار و 500 نفر در استان هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای افزایش بیماری‌های خاص تحت پوشش و تأمین اقلام دارویی آن‌ها دارید، بیان کرد: ما طبق ابلاغیه کشوری عمل می‌کنیم و اگر در خصوص تحت پوشش قرار دادن برخی اقلام دارویی مورد نیاز و بیماری‌های خاص دستوری داده شود در استان فارس نیز اجرا خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده شهری در استان‌های فارس و مازندران اجرا می‌شود، ادامه داد: هزار و 200 پزشک خانواده شهری و 432 پزشک خانواده روستایی در استان فارس هستند که با حدود 4 هزار موسسه، مرکز و پزشک طرف قرارداد هستیم.

لطفی ابراز داشت: تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که در سال جاری به مراکز دولتی و دانشگاهی ماهانه 70 درصد به‌طور علی‌الحساب پرداخت کنیم و 30 درصد مابقی پس از رسیدگی به اسناد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در سال 97 پرداختی‌ها مداوم بوده و رضایت ایجادشده است، افزود: امسال تا شهریورماه معوقات بخش‌های دانشگاهی را پرداخت کردیم تا 70 درصد نیز مطالبات مراکز دولتی در مهر و آبان پرداخت‌شده و اسناد آذرماه هنوز به دستمان نرسیده است.

لطفی گفت: با اعتباری که دیروز به ما رسیده است، مطالبات بخش‌های خصوصی به‌جز داروخانه‌ها تا شهریور امسال کاملاً پرداخت می‌شود همچنین 60 درصد مطالبات مهرماه امسال را نیز پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس بدهی سال 96 بیمه سلامت به بخش خصوصی و دولتی را 300 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: مطالبات 3 ماهه اول بخش خصوصی پرداخت‌شده اما 9 ماه باقی‌مانده را به‌زودی پرداخت خواهیم کرد.

لطفی در خصوص لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با بیمه سلامت تصریح کرد: تمامی بیمارانی که به این مراکز مراجعه کردند با تحویل اسناد مبلغ تعهد شده را طبق نوبت در بازه حدود 4 ماه دریافت می‌کنند.

وی گفت: در جهت حل مشکلات با انجمن بیمارستان‌های خصوصی شیراز جلساتی را برگزار کردیم و به دنبال انعقاد مجدد قرارداد با این بیمارستان‌ها هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در پایان گفت: سامانه 1666 پل ارتباطی بین مردم و بیمه سلامت برای دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها است و دوشنبه هر دوهفته در میان ساعت 10 الی 12 صبح، بنده معاونین بیمه سلامت پاسخگوی سوالات تلفنی مردم هستیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان