کد خبر: ۱۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۷
بیشتر بدانیم؛

تأثیر صبحانه سالم در یک روز پر انرژی

خوردن تنقلات به جای صبحانه، در درازمدت سببب آسیب های جسمی، رشدی و ذهنی در کودکان می شود.
تأثیر صبحانه سالم در یک روز پر انرژیبه گزارش شیرازه، زهرا قریب مطلق کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهید علیپور شیراز، صبحانه را یک وعده غذای اصلی و مهم برای دانش‌آموزان و بزرگسالان دانست و گفت: دانش‌آموزانی که صبحانه کامل می‌خورند، تمرکز و قدرت یادگیری بالاتری دارند.

وی با بیان این که بعضی از دانش آموزان عادت به خوردن صبحانه کامل ندارند و والدین به ناچار، تنقلات رنگارنگ را در کیف آن‌ها می‌گذارند، افزود: تنقلات رنگارنگ نه تنها مواد مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی‌کند، در دراز مدت آسیب‌های جسمی، رشدی و ذهنی برجا می‌گذارد.

قریب، صبحانه کامل را موجب حفظ سطح قند خون مناسب، کاهش خستگی، افزایش گیرایی و تمرکز بهتر در دانش آموزان بیان کرد.

از نظر کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهید علیپور شیراز، ویژگی صبحانه مفید داشتن مقدار انرژی کافی برای نگه داشتن قند خون پایدار و ثابت در طول روز است.

وی گفت: یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه دانش آموزان، گنجاندن غلات به ویژه نان سبوس دار در سبد غذایی آن‌ها است، همچنین مصرف پروتئین به ویژه تخم مرغ به عنوان منبع غنی از پروتئین، باید در جیره غذایی همه افراد گنجانده شود.

کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت بر مصرف مغز دانه‌ها تاکید کرد و آن‌ها را تامین کننده بخش دیگری از نیاز بدنی دانش آموزان مانند اسید‌های چرب ضروری و تامین انرژی مورد نیاز دانست.
نظرات بینندگان