کد خبر: ۱۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

کارت‌های ملی قدیمی بی اعتبار می‌شوند

29 اسفند 97، آخرین مهلت تعویض کارت ملی، تعویض کارت ملی قدیمی تا پایان امسال اعتبار دارند و تمدید نمی شود.
کارت‌های ملی قدیمی بی اعتبار می‌شوندبه گزارش شیرازه، مدیر کل ثبت احوال فارس در مراسم بزرگداشت روز ملی ثبت احوال گفت: کارت‌های ملی قدیمی تا پایان امسال اعتبار دارند و پس از آن فقط کارت‌های ملی هوشمند معتبر است.
انصاری با بیان این که همه شهروندان باید تا پایان سال کارت ملی هوشمند دریافت کنند افزود: این مهلت قابل تمدید نیست و شهروندان می‌توانند با دریافت این کارت ۱۸ خدمت از جمله خدمات بانکی و پایان خدمت را دریافت کنند.
وی گفت: در ابتدای صدور کارت ملی هوشمند، روزانه فقط ۵۰۰ تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت می‌شد، اما هم اکنون امکان ثبت ۹ هزار و ۵۰۰ تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند وجود دارد.
مدیر کل ثبت احوال فارس گفت: از ابتدای شروع طرح تعویض کارت ملی در سال ۱۳۹۳ تا پایان همان سال ۱۲۳ هزار و ۹۰ کارت هوشمند در فارس صادر شد که این تعداد امروز به یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر رسیده و این بدان معناست که تقریبا نیمی از شهروندان برای گرفتن کارت ملی اقدام کرده اند.
انصاری در مورد صدور شناسنامه شهدا هم گفت: از مجموع ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس، بیش از ۵ هزار شناسنامه هویتی هم صادر شد و امکان صدور شناسنامه دیگر شهدا پس از دریافت اطلاعاتشان، فراهم است.
خلج معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال کشور هم گفت: برای تعویض شناسنامه‌ها مهلتی مشخص نشده، ولی شهروندان می‌توانند تا قبل از اعلام فوریت به بیش از ۱۲۰ دفتر پیش خوان در فارس مراجعه و نسبت به تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.
در این مراسم از سند سجلی مرحوم آیت الله ایمانی و مرحوم آیت الله حدائق رونمایی و شناسنامه هویتی شهیدان فهیمی به مادر آن‌ها اهدا شد.

کارت‌های ملی قدیمی بی اعتبار می‌شوند
نظرات بینندگان