کد خبر: ۱۲۷۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

راه‌اندازی پلیس فضای سبز در شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، از آغاز فعالیت گشت‌هاي حفاظت فضاي سبز خبر داد و گفت: شهروندان اخبار تخریب فضای سبز را به سامانه ١٣٧ گزارش دهند.
راه‌اندازی پلیس فضای سبز در شیرازبه گزارش شیرازه، جهانبخش میرزاوند پنجشنبه ششم دیماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه نگهداری و فضای سبز به بخش خصوصی واگذار می‌شود، بیان کرد: با نقشه‌برداری دقیق از وضعیت موجود برنامه‌ریزی برای آینده انجام خواهد شد.

او همچنین از تهيه آيين نامه ويژه براي تنبيه و تشويق پيمانكاران و همچنين اخطار كارفرمايان طرف قرارداد با اين سازمان خبر داد و هدف از اجراي اين مهم را به حداقل رساندن سليقه محوري و بهره‌مندي حداكثري از قانونمندي عنوان كرد.

وی با بيان اينكه براي نظارت بر حسن انجام قرارداد با پيمانكاران يك دستورالعمل تهيه شده، گفت: در این راستا قراردادهاي پيمانكاران با سازمان فضاي سبز شيراز الكترونيكي و هوشمند مي‌شود.

میرزاوند، با بيان اينكه گسترش، نگهداري، بهينه سازي و بهسازي فضاي سبز در مديريت شهري جزء بخش‌هاي انفكاك ناپذیر است، گفت: فضاي سبز شهری ضمن اینکه یک شادابي به شهر اضافه مي‌کند آلودگی‌ها را جذب و در سلامت و ادامه حيات ضروري است.

رئيس سازمان فضاي سبز شهرداري شيراز افزود: از ديرباز حفظ و كاشت درخت و توسعه فضاي سبز جزء كارها و امور عام‌المنفعه اي بوده كه ايرانيان نسبت به آن اهتمام ويژه‌اي داشته‌اند.

ميرزاوند همچنین با اشاره به اجراي طرح پلاك كوبي درختان، خاطرنشان كرد: براي رسيدن به يك عدد دقيق در شاخص فضاي سبز شهري شيراز نياز به اطلاعات صحيح از ميزان فضاي سبز شهري داريم که در این راستا تمام درختان معابر و باغ‌هاي خصوصي سطح شهر پلاك كوبي مي‌شوند.

وي با بيان اينكه در طرح پلاک کوبي براي هر يك درخت بيش از ٢٨ آيتم اطلاعات ثبت مي‌شود، عنوان كرد: اين اطلاعات ما را در تامين ميزان آب، هرس، مبارزه با آفات و بيماريها، بهسازي و... ياري خواهد كرد.

رئيس سازمان فضاي سبز شهرداري شيراز يادآور شد: پلاك كوبي درختان موجب ارتقاي نظارت و نگهداري فضاي سبز خواهد شد.

ميرزاوند اظهار كرد: بدون حضور، همكاري و مشاركت مردم هيچ اقدام، بخشنامه و دستورالعملي نمي‌تواند به اهداف اصلي خود برسد.

وي اعلام كرد كه از امروز گشت‌هاي حفاظت فضاي سبز ويژه‌ رونمايي خواهد شد كه شهروندان مي‌توانند با تماس با سامانه ١٣٧ تعرض و تخريب فضاي سبز را گزارش دهند.

رئيس سازمان فضاي سبز شهرداري شيراز از تشکیل کمیته‌ای با همکاری شهرداری‌های مناطق ۱۱ گانه در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: شیراز در شب عید امسال ۹۸ متفاوت تر و زیباتر از سال قبل خواهد بود.

میرزاوند با بیان اینکه نگهداری و فضای سبز به بخش خصوصی واگذار می‌شود، بیان کرد: با نقشه‌برداری دقیق از وضعیت موجود برنامه‌ریزی برای آینده انجام خواهد شد.

وي در بخش ديگري خود به محوطه سازي و طرح سنگي در مقبره خواجوي كرماني هم اشاره و خاطرنشان كرد: اجراي اين سازه سنگي حائز كسي مقام بين‌المللي شده است.

رئيس سازمان فضاي سبز شهرداري شيراز عنوان کرد: سال آينده با همكاري معاونت فرهنگي و اداره‌كل روابط عمومي شهرداري شيراز سالروز خواجوي كرماني سال آينده برگزار خواهد شد.

ميرزاوند همچنين خاطرنشان كرد كه براي تشويق شهروندان براي استفاده از طراوات‌هاي زمستانه نيز طرح جمعه‌هاي سبز شهروندان شيرازي از ٢٢ بهمن اجرايي و براساس اين طرح ورودي تمام پارك‌ها و باغ‌هاي تاريخي تحت نظر شهرداري شيراز رايگان خواهد بود.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا مبني بر چگونگي زسيدگي به وضعيت بصري ناهمگون در شيراز نيز گفت: نشست‌هایی با شهرداران مناطق به ويژه شهرداراني كه در ورودي‌هاي شهر مانند بلوار امیرکبیر، دكتر حسایی، امام رضا و خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند برگزار و در این راستا كارگروه ويژه‌اي در سازمان برای شناسايي نازيبايي‌ها و آلودگی‌هاي بصري تشكيل شده است.

رئيس سازمان فضاي سبز شهرداري شيراز عنوان كرد: بعضي از نقاط شيراز مانند بلوار و خيابان زند شناسنامه و هويت اين كلانشهر محسوب مي‌شوند.امروز نازيبايي‌هاي بصري در اين خيابان بيداد مي‌كند.

ميرزاوند ادامه داد: براي نوروز ٩٨ نيز با همكاري شهرداران مناطق بلوار زند را ساماندهي خواهيم كرد. با جمع آوري  ضايعات بصري و سپس زيباسازي و مرمت جداره‌ها به اين مهن خواهیم پرداخت.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز همچنين از ایجاد پارک مینیاتوری شیراز با رویکرد جدید و متفاوتی خبر داد و گفت: فاز اول باغ گل‌های شیراز بزودی راه‌اندازی خواهد شد.
ایسنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷
0
پلیس بهتر توی خود شهرداری برده کسایی که رشوه میگیرن تغییر کاربری میدن نمیخواد بنزین بسوزونن