کد خبر: ۱۲۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطرح کرد:

پروژه تقاطع غیر همسطح جوادیه در آستانه بهره‌برداری

معاون فنی و عمرانی شهراری شیراز اعلام کرد که پروژه‌ی تقاطع غیرهمسطح جوادیه، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی در تکمیل رینگ کمربندی شیراز، آماده بهره‌برداری است.
پروژه تقاطع جوادیه در آستانه بهره‌برداریبه گزارش شیرازه، حسین آرگیو شنبه 8 دی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تقاطع غیرهمسطح جوادیه در توزیع ترافیک بین بزرگراه‌های کمربندی و آیت‌الله محلاتی گفت: این پروژه بزودي به طور کامل آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تصریح اینکه اجازه نمی‌دهیم کیفیت در هیچ کدام از پروژه‌ها فدای سرعت در اجرا شود، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح جوادیه نقش اساسی در کاهش ترافیک عبوری از بلوار صنایع خواهد داشت.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه افتتاح تقاطع غیرهمسطح جوادیه، اتصال بلوار دکتر حسابی از طریق بزرگراه محلاتی به سمت دروازه قرآن و بزرگراه شیراز اصفهان تسهیل می‌شود، افزود: تکمیل این تقاطع که به طور شبدری کامل احداث شده نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک عبوری از بلوار دکتر حسابی  و میدان صنایع خواهد داشت.

آرگیو با اشاره به ابعاد مختلف اجرایی این پروژه، ادامه داد: با بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح، سهم بزرگراه آیت‌الله محلاتی که اکنون شاهد عبور و مرور خاصی نیست در هدایت ترافیک بیشتر می‌شود.

معاون شهرداری شیراز همچنین حذف دوربرگردان‌های همسطح در مسیر کمربندی غربی شیراز تا شعاعی قابل توجه، در راستای ایمن سازی مسیر را یاد آور شد.

تقاطع غیرهمسطح جوادیه به صورت دو پل مجزا هر کدام به طول 110 متر، دارای چهار لوپ شبدری به طول 860 متر و 4 رمپ به طول 1500 متر که مجموعا با احتساب راستگردها نزدیک به 5 کیلومتر مسیر در این پروژه احداث شده است.

در این پروژه بیش از 1468 تن آرماتوربندی، 59000 متر مربع آسفالت، 40500 مترمربع قالب بندی، 21800 مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر 63000 مترمربع عملیات زیرسازی، 157000 مترمکعب خاکریزی، 30000 مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و 281 تن گاردریل انجام شده است.

همچنین با احداث این پروژه در حدود 4 هکتار بصورت درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده می‌شود.
نظرات بینندگان