کد خبر: ۱۲۷۰۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
نماینده مردم فارس در مجلس در گفتگو با شیرازه:

مجمع نمایندگان برای معرفی استاندار جدید به اجماع نرسیده است/ از طرف برخی نماینده ها افرادی به وزیر کشور معرفی شده/ مجددا کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه جهرم خواهم شد

نماینده مردم جهرم در مجلس گفت:مجمع نمایندگان استان فارس هنوز درمورد گزینه ای برای استانداری فارس با هیئت دولت و وزیر کشور صحبت نکرده است.
مجمع نمایندگان در معرفی استاندار جدید به اجماع نرسیده است/ از طرف برخی نماینده ها افرادی به وزیر کشور معرفی شده/ مجددا کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه جهرم خواهم شدمحمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی با خبرنگار شیرازه در مورد وضعیت استاندار آینده فارس گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و منتظر هستیم که هیئت دولت در خصوص استاندار آینده فارس تصمیم گیری کرده و استاندار آینده را معرفی نمایند.

وی درخصوص نظرات مجمع نمایندگان استان فارس و معرفی گزینه های استانداری به وزیر کشور و هیئت دولت خاطر نشان کرد: در دور قبل مجمع نمایندگان استان فارس ورود کرده و نظرات خود را به هیئت دولت گفتند اما در نهایت هیئت دولت فرد مورد نظر خود را به کرسی استانداری فارس منصوب کرد.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان فارس هنوز درمورد گزینه ای برای استانداری فارس با هیئت دولت و وزیر کشور صحبت نکرده است.

وی علیرغم صحبت هایی پیرامون معرفی چند گزینه از سوی مجمع نمایندگان استان فارس به وزیر کشور و هیئت دولت برای تصدی استانداری فارس اذعان داشت: به صورت مجمع نمایندگان و نظر جمیع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی هیچ گزینه ای به وزارت کشور و هیئت دولت تاکنون معرفی نشده است.

رضایی کوچی درمورد علت عدم معرفی گزینه ای از سوی مجمع نمایندگان استان فارس به وزارت کشور متذکر شد: نظرات افراد متفاوت بود و همه نمایندگان بر روی یک گزینه به اجماع نرسیدند پس در نتیجه گزینه ای نیز به وزارت کشور و هیئت دولت معرفی نشده است.

وی از معرفی افرادی از سوی نمایندگان به صورت تکی و یا چند نفره خبر داد و عنوان کرد: گزینه هایی برای استانداری فارس به وزیر کشور از سوی نمایندگان به صورت تکی و یا چند نفره معرفی شده اما نظر تمامی نمایندگان نبوده است.

به گزارش شیرازه، پس از ابلاغ و اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان، استاندار سابق فارس به ناچار مجبور به ترک صندلی خود شد و از آن زمان تاکنون استان بزرگ و پهناور فارس با سرپرست اداره می شود.

نماینده مردم جهرم در شورای اسلامی در خصوص سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر حضور فعال وی در جلسات مجمع عالی بسیج استان فارس طی چند ماه گذشته علیرقم تق و لق بودن جلسات این مجمع در دو سه سال گذشته بیان داشت: جلسات طی دو سه سال گذشته نیز برگزار می شده و محدودتر بوده اما علت عدم آگاهی مردم و رسانه ها از برگزاری جلسات مجمع عالی بسیج، رسانه ای نشدن این جلسات بود که به نظرم رسید می بایست جلسات طی چندماه گذشته جلسات را رسانه ای کرده وخبرهای مجمع را به اطلاع عموم نیز برسانیم و این قضیه را می بایست به فال نیک گرفت.

وی از کاندیداتوری مجدد خود در حوزه انتخابیه جهرم خبر داد و گفت: سال آینده نیز از حوزه انتخابیه جهرم برای حضور در مجلس شورای اسلامی کاندیدا خواهم شد و اگر لطف مردم همراه من باشد، مجدد به عنوان نماینده این منطقه راهی مجلس شورای اسلامی خواهم شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷
0
هنوز تقریبا 16 ماه تا انتخابات مانده تبلیغات زود است
همام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷
0
چه به اجماع برسید چه نرسید، کسی برای نظر شما اهمیت نمی دهد. مثل سه استاندار قبلی، وزارت کشور گزینه مورد نظر خودش را به استان تحمیل خواهدکرد و هیچ کاری از دست شما برنخواهد آمد. پس الکی ژست اینکه می توانید کاری کنید را نگیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷
0
طبق قانون انتخاب استاندار بعهده دولت است و نمایندگان نظر مشورتی میدهند ودر لابلای صحبتهای دکتررضایی این موضوع دیده میشود.صرف بومی بودن یا نبودن ملاک انتخاب استاندار نمیباشد.مشکل استان این است که پدر خوانده ها اینقدر حلقه انتخابشون در گذشته محدود بوده که هروقت بخواهند جایگاهی را در استان مشخص کنند سراغ افراد محدودی میروندحالا چه شهردار یا چه استاندار باشه ودر حقیقت باندی عمل میشود.