کد خبر: ۱۲۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

9 دی به فطرت پاک توده های مردم برمی گردد/ 9 دی یکی از مقاطع اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در میان رخدادهای متنوع و متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، حماسه 9 دی اگر یک اتفاق بی نظیر نبوده باشد، کم نظیر بوده است.
9 دی به فطرت پاک توده های مردم برمی گردد/ 9 دی یکی از مقاطع بسیار ارزشمند و اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی است

آیت الله کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری از استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه پیرامون یوم الله 9 دی گفت: می توان به حماسه 9 دی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می باشد، از دو منظر نگریست.

وی در توضیح دو منظر اشاره شده عنوان کرد: اول به عنوان یک واقعه و اتفاقی که رخ داده و بالطبع هر حادثه یک زمان دارد و می گذرد. از منظر دوم هم می توان به یوم الله 9 دی نگریست که یکی از مقاطع بسیار ارزشمند و اثر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این مقطع به طور دائم درخشان و نورانی می باشد و افق های تاریک را نیز روشن می نماید که می تواند برای افراد گوناگون درس و سرمشق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص منظر دوم نگرش به یوم الله 9 دی اظهار داشت: اگر از منظر دوم به روز 9 دی بنگریم، هرگز این روز تاریخ نخواهد داشت و به تعبیری در هر مرحله و مقطعی از انقلاب اسلامی فتنه ای ایجاد گردد، مردم و اقشار گوناگون جامعه با بصیرت و روشن بوده و واقعیات را به خوبی درک نمایند، باز هم حماسه 9 دی قابل تکرار خواهد بود.

وی علت ثبت 9 دی به عنوان روز بصیرت در تاریخ را اینگونه بیان کرد: در میان رخدادهای متنوع و متعدد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، حماسه 9 دی اگر یک اتفاق بی نظیر نبوده باشد، کم نظیر بوده است.

آیت الله کلانتری در ادامه صحبت هایش پیرامون کم نظیر بودن حماسه 9 دی متذکر شد: این کم نظیری ریشه در آن دارد که در آن اوضاع بسیار متشنج، غبارآلود و تاریکی که برخی از خواص و اهل علم نیز دچار نوعی ابهام و سو برداشت بوده و تحلیل های اشتباهی داشتند، توده های عظیم مردمی به میدان آمدند، ابراز وجود کرده و کاری کردند که مدت های مدیدی دشمنان اسلام و نظام به کما رفتند.

وی از فطرت پاک عامه مردم در آفرینش حماسه 9 دی گفت و عنوان کرد: مردم در روز 9 دی با بصیرت و روشنی راه درست را پیدا کردند که به فطرت پاک توده های مردمی برمی گردد. به هر میزان که سیاسیون و روشنفکرانی که گاها دچار غرب زدگی نیز شده اند، راه را گم کرده و مسیر را به خطا بروند، توده های مردم با فطرت و دل پاکشان و علاقه ای که به خوبی ها، اهل بیت، اسلام، ائمه و نظام دارند، به موقع راه را پیدا کرده و مسیر را به خوبی طی می کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا با مدیریت بهتر امکان کم تر شدن خسارت های وارده به کشور و مردم در سال های 88 و 89 وجود داشت، تصریح کرد: بخش عمده گرفتاری ها و معضلات آن زمان به شیطنت ها و فتنه انگیزی های افراد مغرض، مسئله دار و کسانی که با نظام و ولایت مشکل داشتند برمی گشت، هرچند که در ظاهر نیز ادعای انقلابی گری و خط امامی داشتند اما بخشی از مشکلات نیز تا حدودی به ضعف تدبیر و مدیریت آن زمان بر می گشت.

وی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: بهتر از آن چه اتفاق افتاد می شد قضیه را تدبیر و مدیریت کرد، در ابعاد عرفانی، تبلیغی، قضایی و ... می شد بهتر از این ها کارها صورت پذیرند.

نظرات بینندگان