کد خبر: ۱۲۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
9 دی در سراسر ایران؛

نهم دی و بازهم خروش مردمان ایران زمین/ از شمال و جنوب تا شرق و غرب؛ حضوری برای خاموش کردن فتنه های زمانه

9 سال از اهانت به مراسم عاشورای حسینی در تهران می گذرد، اما امسال نیز در نهمین روز از ماه دی، مردم انقلابی با شکوه تر از قبل در جای جای ایران اسلامی برای از بین بردن هر فتنه ای به میدان آمدند.
به گزارش شیرازه، 9 سال از اهانت به مراسم عاشورای حسینی در تهران می گذرد، اما امسال نیز در نهمین روز از ماه دی، مردم انقلابی با شکوه تر از قبل در جای جای ایران اسلامی برای از بین بردن هر فتنه ای به میدان آمدند.

 

سیستان و بلوچستان

خروش مردم ولایتمدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در 9 دی

به گزارش عصرهامون، همزمان با سراسر کشور صبح امروز مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی  در 20 شهرستان استان سیستان و بلوچستان با حضور پرشور مردم شیعه و سنی برگزار شد.

سردار یداله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در مراسم محوری گرامیداشت حماسه 9 دی شهرستان زاهدان که در مسجد جامع برگزارشد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تمام معادلات قدرت های استکباری برای سلطه برمنطقه را درهم شکست، اظهار کرد: آمریکا برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی و تسلط دوباره بر ایران توطئه های زیادی همچون جنگ تحمیلی، ترورها، تسلیح گروهک های تروریستی و تکفیری، آتش افروزی در منطقه و کشورهای اسلامی با میلیاردها دلار انجام داده است که با هوشیاری و بیداری ملت ایران هربار با شکست مواجه شده است.

به گفته وی، حماسه 9 دی سندی دیگر بر خنثی سازی توطئه شوم دشمنان است.
 

 
جوانی افزود: دشمنان تلاش فراوانی برای پدید آوردن فتنه ۸۸ کردند، آنان ۲۰سال برای اجرای این فتنه برنامه ریزی کردند و مردم ما تمام این بیست سال برنامه ریزی را در ۹دی ۸۸ به یکباره به هم ریخته و تمام نقشه های آن ها را خراب کردند.

وی اظهار کرد: توطئه ای که در سال ۸۸ علیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده بود، راهی به جز حضور مستقیم و یکپارچه مردم در صحنه برای شکست آن وجود نداشت، این حضور پس از ۸ماه فتنه گری فتنه گران در یوم الله ۹دی تحقق پیدا کرد و فتنه گران نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی بر بازخوانی تاریخ برای فهم و درک کار مردم در حماسه 9دی تاکید کرد و گفت: در آن ایام و قبل از 9دی، رسانه های برخی از دولت های مرتجع و وابسته به دشمنان این مرز و بوم در منطقه اتمام کار جمهوری اسلامی را انتشار داده بودند، آنان می دانستند پشت پرده این جریان چیست و براین اساس اطمینان داشتند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 88نابود خواهد شد.


همه احزاب سیاسی در ایران فتنه ۸۸ را محکوم کنند
 
مراسم گرامیداشت ۹دی باحضور جمع عظیمی از مردم با بصیرت شهرستان زابل در حسینیه المهدی (عج) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم گفت: طبق رهبری ولی فقیه ، در سخت ترین شرایط انقلاب مقاومت کردیم و ذره ای از شور انقلابی خود را از دست نداده ایم.

وی افزود: رمز موفقیت حکومت اسلامی ایران در تمام این سالها بندگی در راه خدا بوده است، مردم ایران در سخترترین میادین ذره ای به سوی انحراف کشانده نشده اند که این موضوع نشان از درایت و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.





 
 
وی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است که با عزت و افتخار در حال رشدو پیشرفت هستیم، با وجود تحریم های ظالمانه دشمن در هر عرصه ای که ورود کرده ایم پیروزی نصیب کشور شده است.

حجت الاسلام کیخا بیان داشت: یکی از شیطنت های بزرگ دشمن فتنه است که از ابتدای انقلاب با مزدوران درون کشور ، بسیاری از بزرگان کشور را به شهادت رسانده اند.

امام جمعه زابل گفت: فتنه ۸۸ یکی از پیشرفته ترین و مدرنترین فتنه ها در طول انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی ادامه داد : سران فتنه با نقشه های از قبل طراحی شده چند ماه قبل از انتخابات سخن از تقلب در انتخابات می گفتند که سرانجام با این موضوع ماه ها کشور را به آشوب کشاندند.
 
امام جمعه شهرستان زابل ادامه داد: دشمن چشم امید به این فتنه داشت که با درایت و بصیرت مردم خنثی شد، تمامی مشکلات اقتصادی که اکنون مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند به بهانه فتنه سال ۸۸ شکل گرفت.

وی گفت: مردم با بصیرت و بسیجی ایران دشمن را شناختند و بساط سران فتنه را در ۹ دی جمع کردند .

حجت الاسلام کیخا همچنین اظهار داشت: کسانی که هشت ماه کشور را تا لبه پرتگاه بردند، حکمشان بی شک اعدام است.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ دست اسرائیل و آمریکا رو شد، و تمام برنامه های خود را لو داد، که برخی از افراد در مسیر این دشمنان حرکت کردند.
وی تاکید کرد: همه ی احزاب سیاسی در ایران فتنه ۸۸ را محکوم کنند زیرا این فتنه کار اسرائیل و آمریکا بوده است .
 
عاشورا مداری یکی از شاخص های 9 دی است
 
آیین گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، مسئولین دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مردم ولایت مدار و متدین شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) سراوان برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به پی بردن به عظمت حماسه 9 دی سال 88 با توجه به از کار افتادن تمامی ابزار های شیطانی استکبار و قدرتمندان جهان، گفت: در 9 دی تمامی برنامه ریزی های دقیق دشمن که برای آنها هزینه بر نیز بوده با حضور موثر و به موقع مردم در صحنه از بین می رود و کلام و پرچم خدای متعال احیا شد که از این جهت این روز یوم الله است.

وی افزود: اگر دقت شود مشاهده می کنیم که حماسه عظیم 9 دی بعد از کوتای خزنده و خطر ناک که با هدایت و طراحی چندساله بیگانگان بود که درصدد از بین بردن و به مخاطره انداختن بنیان انقلاب اسلامی ایران بودند.

امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: سرویس های وابسته به بیگانگان و تشکیلات قدرت و ثروت داخلی  همه برای به ثمر رساندن هدف شوم شیطانی خود با تمام وجود به میدان آمده بودند که بیش از دو دهه کار و تلاش دشمنان و هم پیمانان آنها منجر به هشت ماه آشوب، فتنه گری و هتک حرمت به ارزش ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه 9 دی را از جهت ایام الله می دانیم که انسان هایی که با چهره های انقلابی نام و نشان کسب کردند و جزو ابزار شیطان و استکبار شدن دو به ارزش ها هتک شد که جلوداری از این موضوع کردند، خاطر نشان کرد: پس از هشت ماه آشوب و فتنه گری آنچنان که ضربات ضرر بار را به بیت المال وارد کردند، سرانجام با اراده پولادین و منسجم مردم دین دار، ولایت مدارو بصیر معجزه گونه فتنه گری و آشوب گری سرکوب شد و از بین رفت.
 


 

 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از ارزش های دین الهی است که دشمنان از صدر تا کنون در تکاپوی ضربه زدن و متوقف ساختن این انقلاب و هجمه وارد کردن به ارکان های اساسی انقلاب هستند که در همه موارد به بن بست رسیدند.

امام جمعه شهرستان سراوان کروبی، موسوی و خاتمی را چهره های منفور برشمرد که به بهانه تقلب و رأی نیاوردن در انتخابات باشکوه سال 88 با دست به دست دادن استکبار پادوی دشمن را با فتنه گری  در داخل کشور انجام دادند که منجر به امیدواری دشمن برای حضور و فتنه گری شد و با به پا کردن آشوب ضررهایی را به کشور وارد کردند که باید مجازات شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به اینکه موضع انقلاب اسلامی ایران در بحث قدس، فلسطین و اسرائیل جنایت کار مشخص و روشن است، اظهار کرد: برای درک حماسه 9 دی باید سرچشمه فتنه، هویت فتنه، را بررسی کنیم که اگر شعار های فتنه را مشاهده کنیم متوجه سرچشمه فتنه می شویم.




 

وی با بیان اینکه یکی از شعار های اساسی انقلاب اسلامی ایران "مرگ بر اسرائیل" است، ادامه داد: در فتنه 88 استقلال کشور را زیر سوال بردند که مشخص است امریکای جنایت کار مستکبر خواهان استقلال کشور ما نیست.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به طراحی شعار های ساختار شکنانه فتنه 88 در انگلیس، آمریکا و اسرائیل، گفت: معاندان و مخالفان نظام که نظام مکتبی را قبول نداشتند در صحنه فتنه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری عملکرد نامطلوب برخی از مسئولین که درد و درک مشکلات مردم را نداشتند را یک عامل برای تحرک در آن زمان برشمرد و اضافه کرد: ایجاد شکاف میان نظام و مردم از اهداف امریکا در کشور است که باید دقت شود که نباید بدبینی در ذهن ها علیه نظام اسلامی ایجاد شود.

وی با اشاره اینکه در 9 دی عبرت هایی وجود دارد، ادامه داد: دشمنان برای ایجاد فتنه و بدبینی فعالیت مستمر دارند که باید دقت شود به هیچ بهانه ای از خط ولایت نباید فاصله گرفت.

امام جمعه شهرستان سراوان عاشورا مداری، همیشه در صحنه بودن مردم، ایمان دینی، افزایش پیوند میان مردم و رهبری و دشمن ستیزی که یکی از میراث های گرانبهای امام و شهدا بوده است را از شاخص های 9 دی عنوان و خاطر نشان کرد: تقویت باور به وجود جنگ نرم، کنار رفتن مقام هایی که زیر چتر اسلامی فتنه گری کردند، اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی از دستاورد های 9 دی است.

سران فتنه در سال ۸۸ آلت دست استکبار شدند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در مراسمی که به مناسبت نهم دی با حضور مردم، مسئولان و اقشار مختلف در مسجد امام حسین علیه السلام چابهار برگزار شد، اظهار کرد: سران فتنه در سال ۸۸ آلت دست استکبار شدند رهبر معظم انقلاب همان لحظه اول به موسوی و کروبی پیغام فرستاد ولی آنها گفته بودند باید این انتخابات باطل شود، چهل میلیون نفر رای دادند و موسوی و کروبی با وقاحت و از راه آشوب نه مسیر قانونی خواستار ابطال انتخابات شده بودند.

وی با توصیه به دوری از غرب افزود: رئیس مجلس، وزرا، رئیس دولت و مدیران کشور اگر سراغ مذاکره با اروپا و ترامپ بروید بدانید شما را به دوران شاه بازخواهند گرداند و گرفتار خسارت و بدبختی خواهید شد، اسیر دست استکبار جهانی شده و به زوال خواهید رفت.


امام جمعه چابهار ادامه داد: اگر سراغ خودکفایی و ایمان خودتان بروید خداوند یاری گر شما خواهد بود، مسئولان و جوانان اگر دنبال حزب بروید منحرف می شوید مگر اطاعت از ولایت فقیه که هدایت گر شما خواهد بود.

وی زورگویی آمریکا را علنی عنوان و تاکید کرد: اگر تمام امکاناتمان برای غرب بیاوریم راضی نخواهند شد، فتنه های دیگری در راه است و باید همت خود را با ولایت فقیه متکی به خداوند متعالی کنید، مردم خود جوش ۹ دی به خیابان ها آمدند و ملت فتنه گران را رسوا کرد.

خطیب نماز جمعه چابهار تشریح کرد: آقای کروبی و موسوی، این انقلاب شما را عزت داد و آیا راهش این است که به آمریکا چراغ سبز نشان دهید، کسانی که دارند فتنه درست میکنند توصیه میکنم اگر دست برندارید ۹ دی های شدید تری در راه است.


وی با اشاره به زمین خواری در چابهار مطرح کرد: یک عده در منطقه آزاد و شهر زمین خواری می کنند حق مردم را چپاول نکنید که عقوبت سختی دامان شما را خواهد گرفت.

وی وعده های انتخاباتی دولت را توخالی دانست و اذعان کرد: آقای رئیس جمهور گرانی در این منطقه دارد کمر مردم را خم می کند ۴۵ هزار تومان شما یکروزه خرج می شود تو که می گفتنی چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم ولی حالا داری سبدکالا می دهی چه شد وعده های انتخاباتی که بیان می کردی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان می گویند ما می خواهیم FATF را اجرا کنیم تا از غرب از ما راضی شود، حتی اگر مانند آل سعود طلاهای کشورتان را هم به گردنشان بیندازید باز هم راضی نخواهند شد.

پیوند عمیق مردم با اعتقادات دینی و آرمان های انقلاب حماسه 9دی را خلق کرد
راسم محوری گرامیداشت حماسه 9دی و دهه بصیرت با تجمع مردم مرزدار شهرستان مرزی میرجاوه در مسجد صاحب الزمان این شهرستان برگزار شد.

9دی یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه اهل سنت مسجد علی بن ابی طالب شهرستان میرجاوه در این مراسم اظهار کرد: : حضرت ابراهیم پس از تلاش های زیاد در راستای دعوت به خداپرستی پنج چیز از خداوند متعال خواستند و دعا کردند که خداوندا به این خانه خدا امنیت بده و من و فرزندانم را از طاغوت پرستی نجات بده.

مولوی عبدالقهارمیربلوچزهی افزود: امنیت اولین چیزی است که ابراهیم خلیل الله از خداوند متعال خواست چراکه در راستای این امنیت می توان به اهداف والا دست یافت و این امنیت در سایه وحدت میسر خواهد شد و خداوند را شاکریم که اقوام مختلف با وحدت در امنیت کنار هم زندگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد:مورد دیگری که ابراهیم خلیل الله از خداوند خواست تامین معیشت مردم بود تامین رفاه و معیشت مردم در جامعه اسلامی بسیار مهم است و زمانی این امنیت و وحدت و معیشت تامین خواهد شد که بصیرت وجود داشته باشد و مردم علم و بصیرت و دانایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: 9دی یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که در سایه انقلاب و رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.
 


 

پیوند عمیق مردم با اعتقادات دینی و آرمان های انقلاب حماسه 9دی را خلق کرد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال 88 فتنه ای صورت گرفت فتنه ای که انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بود امروز باید واکاوی کنیم آیا دشمنی دشمنان تمام شده و یا نه؟ دشمن دست از دسیسه های خود برنداشته و هر روز متناسب با زمان و مکان برای انقلاب اسلامی برنامه دارد و هدف از بزرگداشت حماسه 9دی واکاوی اهداف این حماسه بزرگ است تا چراغ راه ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی افزود: یکی از نکات محوری از حماسه 9دی موضوع امنیت، هدایت و رهبری رهبرجامعه اسلامی و پشتیبانی و اطاعت از رهنمودهای ایشان است، در سال 88 انتخابات ریاست جمهوری بسیار پرشور و باشکوه برگزار شد به طوریکه از ابتدای پیروزی انقلاب چنین انتخابات باشکوهی نداشتیم و 85درصد از افراد واجد شرایط در این انتخابات حضور یافتند که این حضور در دنیا بی سابقه بود.

وی خاطرنشان کرد: در همان سال ها در کشورهای همسایه مانند گرجستان و اوکراین دشمنان از انقلاب های مخملی استفاده کرده و مهره های خود را در این کشورها چیدند و دشمنان همان طرح را برای انقلاب اسلامی ما برنامه ریزی کرده بودندبنابراین قبل از اتمام رای گیری یکی از کاندیداهای انتخاباتی خود را پیروز انتخابات معرفی کرد و استارت فتنه سال88 را زد.
 


 

وی تاکید کرد: ادعای تقلب در انتخابات و عدم تمکین از ساز و کارهای قانونی توسط میرحسین موسوی شروع فتنه بود و این قانون گریزی و زیاده خواهی در کنار حمایت های رسانه ای و مادی دشمنان و حتی منافقین و تروریست ها،کشور را دچار آشوب و فتنه کرد و اعتراض جای خود را به شعارهای ساختارشکنانه علیه اصل نظام و انقلاب و ولایت فقیه داد و ماهیت فتنه آشکار شد که این جریان فتنه توسط دشمن و در راستای براندازی انقلاب اسلامی ایران طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در باورها و اعتقادات مردم نهادینه شده است، ادامه داد: توهین به باورهای دینی مردم در روز عاشورا،خشم و غضب مردم از فتنه گران را به اوج خود رسانید و حماسه 9دی رقم خورد، چراکه مردم توهین به ارزش های اسلامی، دینی و اعتقادی خود را برنمی تابند و پیوند عمیق مردم با اعتقادات دینی و ارزش های اسلامی وآرمان های انقلاب حماسه 9دی را خلق کرد و رویارویی جریان فتنه با باورهای دینی و رهبری دینی نشان داد که این باورهای دینی در جامعه دینی ما، مردم را در کنار هم قرار داده است و مردم در جریان فتنه 88، توهین به باورهای دینی خود را تحمل نکردند و با آن مقابله کردند.
 

وی با بیان اینکه هرکجا دشمن از جریانی دفاع کرد مردم یقین می کنند که فتنه ای در راه است، تصریح کرد :رشد شعور سیاسی مردم در جریان اتفاقات سال 88 نمایان بود هنگامی که فتنه گران به اصل نظام و امنیت مردم تعرض کردند مردم سکوت نکرده و وارد میدان شدند، هر کجا که دشمن از فتنه گران حمایت کند، مردم دوست را از دشمن شناخته و دشمن ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

مردمی بودن انقلاب اسلامی حماسه 9دی را به وجود آورد
وی حمایت از اقتدار نظام اسلامی را یکی از درس های مهم 9دی سال 88 عنوان کرد و افزود: دشمن قصد دارد مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهد و به دنبال این است تا بین مردم و حاکمین نظام جمهوری اسلامی ایران فاصله بندازد، البته انتقاد از برخی سوء مدیریت های مسئولین ایرادی ندارد اما مراقبت کنیم این انتقاد زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکند.
 


 

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی با بیان اینکه باید قدردان نعمت امنیت باشیم، گفت: هیچ نعمتی مهمتر از نعمت امنیت نیست و حماسه 9دی این مساله را یادآوری می کند مردمی بودن انقلاب اسلامی حماسه 9دی را به وجود آورد هر کجا که مشکلی به وجود آمده مردم وارد میدان شدند و مسئولین کشور باید خدمتگزار این مردم باشند و مشکلات مردم را برطرف کنند چرا که این انقلاب اسلامی بر مردمی بودن تاکید دارد.

وی ادامه داد: دشمن با انواع و اقسام ابزار به جنگ با انقلاب اسلامی آمده است و در این جنگ بصیرت ،آگاهی معنویت در فتنه ها به کمک ما خواهد آمد،قانون مداری، تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و بصیرت مهمترین پیام حماسه 9دی بود و ما باید توجه ویژه به ارشادات مقام معظم رهبری داشته باشیم تا کشور و انقلاب ما در سایه ارشادات ایشان به ساحل امن برسد.

اصل فتنه برای براندازی نظام بود
مراسم محوری گرامیداشت حماسه 9دی و دهه بصیرت با تجمع مردم ولایت مدار شهرستان ایرانشهر در مسجد آل رسول(ص) این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ایرانشهر در این مراسم اظهار کرد: از نهم دی به عنوان یک حماسه یاد می شود که در این حماسه اقیانوس بی کران مردم انقلابی ، ولایی و با بصیرت به میدان آمدند و با امواج خودشان فتنه گران را له کردند.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی گفت : در سال 88 چندین ماه افرادی از روی بی بصیرتی و قانون شکنی ، کشور را دچار فتنه و حیثیت ایران را در جوامع بین المللی خدشه دار کردند.
وی در ادامه با اشاره به فتنه های موجود در جامعه انسانی گفت : فتنه ها در جامعه انسانی همیشه پیش می آید و لازمه یک جامعه وجود فتنه است که انواع فردی و اجتماعی نیز دارد اما آنچه که انسان را از فتنه ها نجات می دهد، بصیرت است که مانند چراغ راه را از بیراهه روشن می نماید و آن وقت بصیرت برای انسان ارزش دارد که در متن فتنه قرار دارد.
 


 

امام جمعه ایرانشهر در پاسخ به این سوال که چرا مسائل سال 88 به فتنه تعبیر شد، اینگونه گفت : به این خاطر از اغتشاشات آن سال به فتنه تعبیر شد که سردمدار آن کسانی بودند که یار امام خمینی(ره) در راه انقلاب اسلامی بودند و تلقی مردم نیز این بود که آنها به صراط مستقیم هستند و حق با آنهاست، اما آنها در مقابل قانون شکنی کردند، به شعاعر دینی دهن کجی کرده و در نهایت نیز اصل نظام را نشانه رفتند.
 
ابطحی خاطر نشان کرد: رهبری سه ماه قبل از انتخابات فرمودند کام مردم را تلخ نکنید و دست فتنه گران را خوانده بودند اما بازهم به نصیحت های عالمانه رهبری گوش نکردند و پس از انتخابات از رهبری خواستند تا انتخابات را باطل اعلام کند اما اگر مقام معظم رهبری فقط یک قدم از موضع خودشان و مردمعقب نشینی می کردند ، دیگر محال بود در ایران انتخابات برگزار شود و اینجا معنی یک رهبر عادل، بابصیرت و با صلابت را میتوان فهمید.



وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند فتنه خط قرمز من است نیز اظهار داشت : این جمله رهبری یعنی کسانی که در فتنه شرکت داشتند نباید در بدنه دولت باشند، اما امروز من از شما میپرسم آیا راه نیافته اند؟ چرا اوضاع مملکت اینگونه است؟ چون از آن خط قرمز عبور شد.

امام جمعه ایرانشهر در پایان با اشاره به حبس خانگی سران فتنه نیز گفت : در قضیه فتنه این سوال برای همه است که اگر کسی مجرم است باید محاکمه شوند و حبس خانگی چه معنایی دارد؟ باید به آنها بگویم حبس خانگی برای مجرمانی که دارای موقعیت اجتماعی بوده اند بهترین مجازات است و بهتر است تا سران فتنه حبس باشند و به چشم خود ببیند که مردم ایران طرفدار نظام و ولایت هستند.

معاون بسیج اساتید کشور و محقق مطالعات اجتماعی سیاسی خاورمیانه نیز در این مراسم اظهار داشت : در تاریخ هر ملتی نقاط عطفی وجود دارد که این نقاط عطف به مثابه هویت آن ملت عمل میکند و خاطرات جمعی آن ملت را بازتولید میکند و در تاریخ انقلاب اسلامی نیز از شروع نهضت تا حال حاظر از این دست نقاط عطف کم نداشته ایم.
دکتر احمد نادری خاطر نشان کرد : روز 9 دی روزی است که به قول امام راحل ایام الله است و نباید برای شناخت این روز سطحی نگاه کرد در حالی که باید گفتمان انقلاب اسلامی را مد نظر داشت. همانگونه که انقلاب اسلامی در فضای دو قطبی به وجود آمد و در این فضا ملت ایران ادعای استقلال کرد لذا در این فضا انقلاب اسلامی به صحنه معادلات بین المللی آمد و تمام معادلات جهان را به هم ریخت.
 


وی با توجه به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه گفت : از ابتدای انقلاب امریکایی ها شروع به توقف حرکت انقلاب اسلامی کردند منتها انقلاب اسلامی از مرزهای خود هم فراتر رفت و محدود به مرزهای جغرافیایی نشد و امروز در ابتدای دهه پنجم انقلاب اسلامی میبینیم که این حوزه فراتر از مرزهای ایران رفته است.

معاون بسیج اساتید کشور با توجه به طراحی فتنه توسط آمریکایی ها اظهار کرد : آمریکایی ها همه امکانات را در سال 88 به میدان آوردند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند و خسارات زیادی به اموال عمومی زدند و اغتشاشگران با رمز تقلب در انتخابات وارد میدان شدند اما کم کم شعارها به سمت براندازی اصل نظام رفت لذا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دقیقا توسط آمریکا طراحی شده بود.

وی در پایان گفت : فلسفه  9 دی و روز بصیرت این است که دو مدلی که در فضای کشور کنشگری میکند، همچنان در حال پیشروی است و دعوای جناح غربگرا و انقلابیون تمام نشده و با توجه به سخنان رهبری شاید فتنه دیگری در راه باشد که ما باید بصیرت خود را افزایش دهیم.

نمایش بصیرت و میثاق امت با ولایت در مراسم یوم الله ۹ دی در هیرمند
امروز مردم بصیر و ولایتمدار شهرستان هیرمند همزمان با سراسر کشور با شرکت پرشور و معنادار در تجمّع باشکوه و حماسی "9دی" بار دیگر بصیرت، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و تکلیف‌گرایی خود را نشان دادند و مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زدند.



 

 

حجت الاسلام گزمه امام جمعه هیرمند در این مراسم گفت : بعد از اتفاقات سال 88 ،روز نهم دی در تاریخ کشور به عنوان روز بصیرت نامگذاری شد و یکی از یوم الله های کشور قرار داده شد.

وی افزود : سال 88 همه کفر به میدان آمده و عوامل داخلی و بیرونی دست به دست داده بودند و فکر می کردند مردم از اعتقادات ، انقلاب و نظام خود دست کشیدند.

امام جمعه هیرمند ادامه داد : مردم وقتی دیدند در روز عاشورا یزیدیان زمان آمدند هتک حرمت کردند نسبت عزادان حسینی و امامشان به میدان آمد و سخنرانی ماندگاری انجام داد و خروش ملت در 9 دی نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

گزمه تصریح کرد : دشمن ملت ما را  نشناخته است ، با توجه به شریط سخت روزگار از انقلاب خود دست بر نخواهند داشت.

وی ادامه داد : اما عده ای در این راه خسته می شوند و سخت است برایشان پیموندن راه تعالی و ریزش می کنند ،خیلی ها ساکتین فتنه شدند و خیلی ها حامیان فتنه شدند.

وی گفت : نسل جوان همچون زمان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به میدان آمدند و امروز هم جوان حضور چشم گیر دارند در دفاع از انقلاب بر علیه توطئه های دشمنان .

امام جمعه هیرمند گفت : امروز در سوریه کسانی که سفارت خانه های خود را تعطیل کردند و دنبال نابودی سوریه و مردم سوریه بودند در حال بازگشت به سوریه هستند.

ابراهیم گزمه یاد آور شد :امروز آمریکا ذلیلانه از سوریه در حال فرار کردن است و در باطلاق یمن که به وسیله کشورهای عربی به وجود آورده است مانده است و دزدانه وارد عراق می شود.

وی خاطر نشان کرد :جبهه مقاومت در برابر دشمنان و تکفیری ها ایستادگی کرد و پیروز شد و پیروزی همراه با جبهه حق بوده و خواهد بود.

خطیب جمعه هیرمند افزود :آینده این مملکت متعلق به شما جوانان و نوجوانان است اگر آگاهی نداشته باشید و فتنه و فتنه گر نشناسید در دام فتنه گران خواهید افتاد و فتنه گر همواره با پرچم حق می آید.

گزمه در ادامه گفت : در فتنه 88 دروغ تقلب در انتخابات برای ملت رو شد که رمز عملیات دشمن است و تنها ماندند سران فتنه و مردم بصیرت پیدا کردند.

۹ دی نشانگر بصیرت و بالندگی مردم کشور است

حجت الاسلام والمسلمین نعیم بامری در مراسم بزرگداشت ۹ دی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کنارک برگزار شد اظهار کرد: در دی ماه ۸۸ دیگر مردم تحمل نکردند ببینند روز عاشورا با عزاداران حسینی برخورد می شود، فتنه گران به امام حسین (ع) هم بی حرمتی کردند و شور حسینی، کربلایی و عاشورایی به داد این انقلاب رسید.

وی با اشاره به نقش استکبار جهانی در فتنه ۸۸ افزود: دشمنی سران فتنه تلاشی بود برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان که حماسه 9 دی نقشه دشمن را نقش بر آب کرد و مردم دوباره حماسه ساز شدند.

خطیب نماز جمعه کنارک ادامه داد: آمریکا نه تنها در کشور ما موفق نشده بلکه خود نیز رو به افول است که تعطیلی دولت آمریکا در روزهای اخیر یکی از دلایل این فروپاشی است.

وی با اشاره به حماسه سازی مردم در ۹ دی تاکید کرد: هوشیاری مردم در دفاع از نظام جمهوری اسلامی در سال ۸۸ ستودنی بود و فتنه گران نتوانستند با استفاده از شعار‌های دینی مسیر انقلاب را منحرف کنند، اما شعار مردم در آن روز‌ها سر نگونی فتنه گران بود.

وی به ویژگی های گمراه کننده فتنه ۸۸ اشاره و اذعان کرد: فتنه ۸۸ یک پروژه و حرکت براندازانه برنامه ریزی شده بود که قصد داشت از حکومت اسلامی به سمت نظام سکولار حرکت کند.

امام جمعه کنارک بیان کرد: باید عبرت های ۹ دی را مرور کنیم و از کید دشمن غافل نباشیم، بهانه دست آنها ندهیم ، چون برای ما برنامه دارند ، باید قدرت و قدر رهبری را بدانیم و بصیرت خود را بالا ببریم تا ولی تنها نماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهم هیچ گاه فراموش شدنی نیست؛ یک حرکت مردمی، بصیرتی و بیدارسازی که مانع گمراهی ملت مسلمان شد همیشه در یادها خواهد بود.

برگزاری اجتماع 9 دی در مهرستان
صبح امروز همزمان با سراسر کشور  مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه با حضور ائمه جمعه و جماعات،  اعضای شورای اداری ، شورای تامین ، معتمدین ، دانش آموزان ، دانشجویان ، بانوان  و جمعی از مردم ولایتمدار شهرستان مهرستان در محل مسجد امام حسین (ع)  برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در حاشیه این مراسم اظهار کرد : ۹ دی ماه اعلام وفاداری ملت فرهیخته ایران به اصول اسلام است و دشمنان انقلاب باید بدانند که هرگاه مردم همیشه در صحنه انقلابی ایران نسبت به اصول اسلام، آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه احساس خطر کنند، تحمل نکرده و واکنش نشان خواهند داد.

سرهنگ پاسدار محمد قورزایی افزود : ایمان، بصیرت، وحدت و ولایت چهار عنصر مهم در حماسه 9 دی بود و خفت و خواری دشمنان نظام در چنین روز بزرگی یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد.

سرهنگ غلامرضا شعیبی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ایرانشهر نیز در این مراسم گفت : 9دی روز میثاق مردم با نظام و ولایت است. دشمن در 9 دی سعی داشت انقلاب و اسلام را مورد هدف قرار دهد و بدنبال خشکاندن ریشه های اسلام در ایران بود که با حضور به موقع مردم این دسیسه دشمن نیز خنثی شد.
 

وی عنوان کرد : قطار انقلاب در حال حرکت است، با اقتدار مسیر خود را طی می کند.

شعیبی تصریح کرد : اگر امروز ما هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کردیم به واسطه جوانان این مرز و بوم است، در حوزه دفاعی و موشکی حرف اول را ما میتوانیم بزنیم.

وی ادامه داد : انتخاباتی در کشور برگزار شد و مردم با حضور خود حماسه های سیاسی دیگری خلق کرده و دشمن را نا امید کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان هم در حاشیه این مراسم  در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون  اظهار کرد : حضور  مردم در حماسه 9دی 88 نشان داد که همچنان خط قرمزشان با پارامترهایی زمان شاه کمرنگ نشده و به دنبال تفکرات غربی نیستند.
 


وی با اشاره به اینکه، در هر انقلابی همانگونه که شهید چمران فرمودند، ما انقلاب کردیم تا واقعیت ها را تغییر دهیم نه آنکه آنها را بپذیریم خاطرنشان کرد : انقلاب ما انقلاب آرمانهاست نه انقلاب واقعیت ها، کسانی که در سال88 خواستند به بهانه انتخابات دشمن را به اهدافش برسانند کسانی بودند که برگشتند به پارامترهایی قبل از انقلاب اما آنچه برای یک انقلاب مهم است تغییر عقاید قبل از انقلاب است.

وی عنوان کرد : تا زمانی که این همبستگی انقلابی مردم باشد، دشمن نمی تواند به آرزوهایش برسد ، انقلاب حضرت امام یا انقلاب اسلامی شباهت های زیادی به انقلاب حضرت موسی (ع) دارد.


خوزستان

معاون فرهنگی سپاه در اهواز:

ملتی که 9 دی را آفرید، از پس مشکلات بر می آید/ فتنه امروز، کشور را به مسیر سازش می کشاند

 

به گزارش رهیاب ؛ سردار محمدرضا نقدی در مراسم سالروز گرامیداشت حماسه 9 دی که در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب های دیگر در جهان، کمتر از چند دهه یا از اهداف اولیه خود دور شدند یا اینکه جای خود را به حکومت دیگری دادند اما مردم ایران اسلامی از این انقلاب حمایت و دفاع کردند.
 
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی با صبر، استقامت و بصیرت مردم به 40 سالگی رسید و بر خلاف انقلاب‌های دیگر که به یک طاغوت تکیه می‌زنند و بر علیه طاغوت دیگری به پا می‌خیزند، انقلاب ما در همان روز اول نه شرقی و نه غربی بود و هم‌زمان بر علیه همه طاغوت‌ها شورید.
 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه ارزش هایی که امام این انقلاب را بر آن بنا نهاد، زنده هستند، خاطرنشان کرد: در میان توطئه هایی که علیه ملت ما در این 40 سال انجام شد، توطئه سال 88 یکی از پیچیده‌ترین آن ها بود و باید به ملت بصیر و شجاع ایران تبریک گفت که از این فتنه سربلند بیرون آمد و حماسه 9 دی را رقم زد.
 
سردار نقدی تصریح کرد: در فتنه 88 مردم دیدند که چند رئیس دولت، مجلس و برخی از مقامات قضایی سابق در مسیری بر خلاف مسیر مردم در حال حرکت هستند اما ملت فتنه را به سرعت تشخیص داد و اعلام کردند که فقط به حرف ولی فقیه گوش خواهند داد.
 
وی افزود: اینکه ملت این راه را تشخیص داد و اعلام کرد که حتی اگر همه بزرگان انقلاب از مسیر جدا شوند، ما به یک نفر اقتدا می‌کنیم و شاخص ما برای تشخیص راه، ولی فقیه است، این پیروزی بزرگی برای ما بود و این مساله ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم از فتنه‌ای که در آن قرار داریم نیز عبور کنیم.
 

 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: فتنه امروز دو تیغه از یک قیچی است و می‌خواهد انقلاب را به چالش بکشد، تیغه نخست نفوذی های داخلی هستند که می‌خواهند ملت در معیشت خود به تنگ بیایند، تیغه دوم جنگ رسانه‌ای و روانی گسترده دشمن است که یک تصویر غلط از وضعیت کشور ارائه دهند.
 
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در 40 سالگی خود با قدرت و مانند یک جوان 18 ساله و با نشاط در مسیر خود در حرکت است و این تصویر واقعی انقلاب اسلامی است.
 
سردار نقدی تصریح کرد: آنهایی که به دنبال القای این هستند که برای زندگی بهتر راهی جز تسلیم مقابل آمریکا نیست بدانند که ملت ما می‌داند این مشکل ساده‌ترین مشکل پیش روی انقلاب است.
 
وی گفت:  آمریکایی ها برای اغتشاش در ایران پول‌های زیادی را از آل‌سعود به میدان آوردند تا شرایط ایران را در دی ماه سال گذشته به هم بزنند، آنقدر به کار خود اطمینان داشتند که رئیس  جمهور آمریکا در روز اول اغتشاشات گفت این اغتشاشات باید ادامه پیدا کند و ما از آن حمایت می‌کنیم.چ اما دیدیم که این توطئه نیز شکست خورد و مردم به میدان آمدند و از انقلاب دفاع کردند.
 
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته توطئه‌هایی که علیه انقلاب در منطقه برپا کردند، یکی پس از دیگری شکست خورد، عنوان کرد: در طول 40 سال آمریکا هر روز قدم هایی به عقب برداشته و شکست خورده است، آن ها می خواهند یک تصویر دیگر نشان دهند اما ملتی که 9 دی را آفرید، قطعا از پس این توطئه نیز برمی آید.
 
سردار نقدی تصریح کرد: برخی می‌گویند برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه هستیم و باید سرمایه گذار خارجی به کشور بیاید. هیچکس اما نمی‌گوید یک هزار و 700 تریلیون تومان نقدینگی به دست مردم است که به دلیل ضعف در مدیریت به جای ورود به بازار سرمایه وارد دلالی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه فتنه امروز می‌خواهد مردم مسیر خود را از انقلابی گری به مسیر سازش تغییر دهند، عنوان کرد: در همه دنیا هرجا شاهد شکوفایی اقتصادی هستیم این کار با اتکا به توان داخلی انجام شده و هیچ کجا نسخه‌ای از شکوفایی اقتصاد با مذاکره سیاسی وجود ندارد.
 

گلستان

به گزارش گلستان ما؛ سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: 9 سال قبل در چنین روزی یکبار دیگر همه مردم به پیروی از امام جامعه اسلامی، به یکی از بزرگترین توطئه های دشمن پایان دادند.

وی ادامه داد:9 دی فرصت طلایی شناخت دشمن برای بازگشت به ارزشها و ارکان انقلاب اسلامی بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قطعا نمی توانیم حماسه 9 دی و جریان سال 88 را از فرایند انقلاب اسلامی جدا کنیم، چرا که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب بنیان هایی که موجب شکل گیری انقلاب اسلامی، آزادی و شرفی که برای ملت ما به ارمغان آورد به همین میزان دشمن را برای مبارزه با انقلاب مصمم تر کرد.

وی افزود: جوانان ما که عمده جمعیت ما را تشکیل می دهند نه انقلاب را دیدند و نه هشت سال دفاع مقدس و مبارزه نفس گیر با دشمن در کردستان، ترکمن صحرا و مرزها را، هر آنچه را که می دانند خاطرات ناقصی بود که در رسانه های ما نقل شده است اما به فتنه دشمنان در سال 88 به خوبی پی بردند.

شریف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در سال 88 اصلی ترین مسائلی که انقلاب با آن مواجه شد توطئه امریکا انگلیس و اسرائیل بود، صرف نظر از اینکه برخی با کج سلیقگی سعی می کنند این موضوع را صد در صد داخلی بدانند، این در حالی است که طراحی و سازماندهی فتنه در آن زمان برای انتخابات بود و اولین بار هم اتفاق نمی افتاد، به صورت جدی و هدفمند وجود داشت.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند کسانی که در فتنه 88 دست داشتند، کم کم قلم هایشان روان و زبان هایشان گویا خواهد شد و کسانی از کلینتون تا جان بولتون و... که از غفلت های جریانات داخلی استفاده کردند و توجهی به رهنمودها نداشتند عیان می شود. کسانی که در ابتدای انقلاب در کودتا، در جریان جنگ، راه اندازی منافقین خلق و در جریان فتنه 88 نقش عظیمی داشتند، فضای غبار آلودی ایجاد و به انقلاب ما هزینه بالایی تحمیل کرد.

شریف ابراز کرد: یکی از شاخص های انقلاب در نظام مردم سالاری دینی که به امت اسلامی هدیه کرد دادن امور دست کسانی است که از پای صندوق رای مردم انتخاب می شوند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات 88 یکی از انتخابات نمونه در دوران انقلاب بود، افزود: دشمن این را نمی خواست که کام مردم در سی امین سالگرد انقلاب شیرین باشد و آن جریان را، یک اتفاق تلخ و دوستداران انقلاب را متاثر کرد.

وی بیان کرد: دشمن سنگ بنای اساسی و پایه تحریم ها را بعد از آن اتفاق ننگین رقم زد و از گسستگی در جامعه ما حداکثر بهره برداری را انجام داد و سعی کرد یک شکاف در بین اقشار ما ایجاد کند و برای نظام و انقلاب ما هزینه ایجاد کرد، بازگشت فتنه انگیزان به مر قانون می توانست آن هزینه را ایجاد نکند اما همه این ها تجربه انقلاب شد.

شریف با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برای ما تقویت دفاعی کشور را به همراه داشت و پیشرفت های حوزه دفاعی از دل دفاع مقدس بیرون آمد، گفت: قطعا 9 دی از هزینه های فتنه فرصت خلق کرد.

وی سه پایه اساسی انقلاب اسلامی را اسلام، رهبری و مردم بیان کردو گفت: حضور توده مردم فتنه 88 را پایان داد. مردم صاحبان اصلی این نظام هستند که بعد از هشت ماه تحمل و صبر برای بازگشت همه به قانون و فرامین رهبری زمانی که دیدند در حال مصامحه هستند خودجوش در 9 دی  و برخی در هشت دی  به میدان آمدند و ثبات قدم بودن ملت ایران، دشمنان را ناامید کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: جمعیت بیاد ماندنی راهپیمایی 22 بهمن همان سال موجب یاس و سرخوردگی عمله های توطئه عظیم بود و یکبار دیگر با بصیریت، شجاعت و شهامت پای کار انقلاب آمدند.

وی اذعان کرد: امروز همه کسانی که پشت فتنه 88 و در ائتلاف امریکایی بودند، باید بپذیرند که با ملتی بصیر و قدرشناس با رهبری الهی و حکیمانه و جمعیتی میلیونی طرف هستند و طراحی توطئه های آنها منجر به شکست و فرصتی برای استحکام پایه های دینی شده است.

9day97 1

سردارشریف اذعان کرد: این یک شعار نیست واقعیت مسلم است که در دو سال بعد از جنگ و امروز در کلام رهبر انقلاب متجلی شده است که سوریه، لبنان و افغانستان آزاد خواهد شد و این از نعمت صدور انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه ارزشمند رهبری را در اختیار داریم، گفت: اکثر کشورها فاقد رهبران با حکمت و تدبیر و رهبری برگرفته از روح الهی  می باشد که همواره محکوم به شکست هستند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: در آستانه چهل سالگی در پرتو انقلاب اسلامی، تابلوی زیبایی از امنیت ترسیم شده است که یک دنیا به نظاره نشسته است و طراحی های چند ساله ها امنیتی، رسانه ای و پیچیده دشمن به همت ملت ایران با رهبری حضرت امام خامنه ای نقش برآب کرده است.

سردار شریف تاکید کرد: فرزندان شما در سپاه پاسداران تمام حرکات و طراحی های دشمن را دقیق و به موقع مطالعه و برای همه آنها نسخه های مناسب را طراحی می کنند. امروز در منطقه نا امن، امن ترین کشور هستیم و این هدیه الهی است.

وی با ابراز تاثر و تاسف از مشکلات معیشتی مردم گفت: بدون شک نسخه دشمنی های ال سعود و امریکا برملا شده است اما آنچه که ما را نگران می کند، فقر، بیکاری و مشکلات جدی مردم است.

شریف با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فراهم کردن حد نهایت رفاه و معیشت مردم را می خواهند، افزود: ایشان طی ده سال محور و شعار سال ها را حوزه اقتصادی قرار دادند و این مسئولان ما هستند که باید مانند مسئولان دهه 60 که همه چیز خود را کنار گذاشتند، سرتاسر فکر و ذکر آنها پیشرفت ملت شود زیرا همه مشکلات امروز ما قابل رفع است.

سخنگوی سپاه پاسداران تکنولوژی صنایع دفاعی را سخت ترین تکنولوژی های دنیا برشمرد و بیان کرد: چطور در کشور توانستیم در حوزه دفاعی در همه بخش ها به مرز خودکفایی برسیم و در مرزها با دشمنان مبارزه کنیم اما نتوانیم این مشکلات معیشتی را با نیروهای با انگیزه و تحصیلکرده و جوان را حل کنیم. تحریم های جدید کاری از پیش نخواهد برد، باید کاری کنیم دشمن در حوزه اقتصادی نتواند تهدید کند.

 

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سردار حسین معروفی در اجتماع بزرگ 9 دی مردم گنبدکاووس در مسجد قائمیه با عنوان این مطلب افزود: تاقبل از انتخابات 88 دو نامه از اوباما به رهبر ایران نوشته شد اما چه شد بعد از فتنه 88 ورق برگشت و اتاق های فکر بر علیه ایران تشکیل شد؟ چه گرایی از داخل به آنها داده شد؟!

وی اذعان کرد: وقتی فتنه شد انشقاق می شود، وقتی انشقاق شد قدرت زده می شود، وحدت ، همت ، انسجام زده می شود و دشمن از این خلا استفاده می کند.

سردار معروفی با غبارآلود خواندن فضای فتنه تصریح کرد: در فتنه شناخت حق سخت می شود خصوصا اگر نخبگان بد عمل کنند، این هشت ماه سخت بود اما بزرگانی چون آیت الله شاهرودی هم بودند که به تعدادی دیگر که سکوت کرده بودند در حاشیه سخنرانی رهبر انقلاب گفتند دیگر سکوت جایز نیست و اگر سکوت کنید من در مقابل شما خواهم ایستاد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: با هدایت های امام جامعه 9 دی حرکت خودجوش و صادقانه ملت ایران رقم خود و خط بطلان بر فتنه و با بصیرت عباس گونه ملت ایران مهر تائیدی بر انقلاب 57 و رفراندومی دیگر برای عزت و شرف انقلاب اسلامی شد.

خطیب مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در گنبدکاووس یادآور شد: پس از قیام مردم در 9 دی 88 فتنه گران مانند کف آب به حاشیه رفتند و ملت پای آرمان ها و امامشان ایستادند و یک اتفاق بزرگ رخ داد که تاریخ را تغییر داد.

وی افزود: ملت ایران برای عزت و شرف خود و ماندگاری نظام اسلامی یک اتفاق تاریخی را رقم زدند و گفتند اگر نخبگان اشتباه کنند ما دیگر گوش به حرف نخبگان نمی دهیم و مستقیم با اماممان ارتباط برقرار می کنیم.

سردار معروفی اظهار کرد: این به این بدین معناست که کسانی که در تلاشند ملت را در مقابل امام جامعه قرار دهند این را بدانند ملت ایران دیگر نمی گذارد شریح قاضی ها به عنوان نخبه با تابلوی امیرالمومنین(ع) مردم را فریب بدهند و کربلا تکرار شود.

وی با اشاره به سربلندی ملت ایران در تمام توطئه هایی که دشمنان از پیروزی انقلاب تا کنون رقم زده اند اذعان کرد: امروز امتحان نخبگان است که باید بدانند کجا هستند و چه باید کنند؟ما برای هر پست در کشورمان 72 شهید داده ایم! یک کربلا در اتاق هر مدیر است باید حواسمان باشد پا روی خون این شهدا نگذاریم و با تبعیت از اماممان این ارزش را مراقبت کنیم.

فرمانده سپاه نینوا یادآور شد: هر جا از ولایت اطاعت کردیم و حرف امام را الزام دانستیم سربلند و باعزت شدیم و هر جا دست به تحلیل زدیم و تنها به عنوان یک پیشنهاد به آن نگاه کردیم،ضربه خوردیم.

وی ادامه داد: امروز دشن اصلی ما که آمریکاست سه موضوع را برای مقابله با ایران روی میز خود دارد.اول جنگ با ایران که طبق بررسی ها و تحلیل های خود دیدند که امکان پذیر نیست و هلاکت برای آنهاست.دوم صیانت و آقایی ایران را در منطقه به رسمیت بشناسند که دیدند این گزینه هم نمی شود و به خارج شدن آنها از منطقه ختم می شود.

سردار حسین معروفی سومین هدف دشمن را مشغول ساختن ایران عنوان کرد و گفت: دشمن در حال مشغول سازی ملت ایران و مسئولین ایران است و حوزه اقتصادی ، فرهنگ و اجتماعی صحنه هایی است که دشمن قصد دارد مشغولیت ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید جامع الاطراف باشیم گفت: مبادا آنقدر مشغول معیشت و مسائل اقتصادی صِرف شویم که فردا در فرهنگ و اجتماع بمانیم و نتوانیم فرهنگ را جمع کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گفت: دشمن به دنبال زدن به رابطه میان امام و امت است همان مولفه ای که ما را بزرگ ، پیروز و سربلند کرد.در فتنه 88 هدفگذاری فقط نابودی بود یه عده عالمانه و یک عده جاهلانه وارد صحنه شدند و با اصرار حاضر نیز به بیرون کشیدن نشدند.

وی در ادامه برخی عوامل پیروزی 9 دی را برشمرد و گفت: ایمان و باورهای حقیقی ایران نسبت به مبانی و اصول دین اعتقاد به انقلاب اسلامی و ارزش های الهی ،رهبری و هدایت هوشمندانه حضرت آقا صبر انقلابی در مقابل انقلابیون خسته ای که چهره به ظاهر مظلوم و صلاح در جامعه دارند اما منحرف حرف می زنند.، بصیرت بزرگ و هوشمندانه ملت ایران، عاشورای امام حسین(ع) که بقای دین است از جمله عوامل پیروزی قیام 9 دی 88 است.

سردار معروفی اضافه کرد: امام حسین( ع) در سال 88 با عاشورایش به فریاد ما رسید، ملت ما را حسینی کرد،در کنار هم قرار داد و برای حفظ سربلندی حرکت داد و پیام این روز بزرگ اثبات این مسئله به دشمن بود که امکان فروپاشی برای نظام اسلامی را ندارد حتی امکان تغییر رفتار را هم ندارد چه برسد تغییر ساختار! چون ملت و امام هوشمندانه کنار هم هستند و با روحیه انقلابی ، جهادی ، روح اعتماد و اعتقاد از انقلاب و ارزش هایشان دفاع می کنند.

فرمانده سپاه نینوا گفت: ملت ما فشارهای سیاسی و اقتصادی را تحمل می کنند تا عزت و شرف خود را حفظ کننداما ایراد ما این است نگاهها به بیرون است نه استعدادها و توانایی های داخل خودمان.

 

001 1

 

وی افزود: ما می توانیم و بزرگ شده ایم.که اگر بزرگ نشده بودیم ائتلاف بزرگ در مقابل ما نبود! چرا باید بترسیم ما قدرت داریم و تاکنون هم آرمانمان را حفظ کرده ایم.

سردار معروفی تاکید کرد: امام ما چندین سال است نسخه برون رفت از این اقتصاد بیمار را نگاه به اقتصاد داخل مطرح کرده اند و این نباید تنها یک شعار باشد و مسئولین و ما باید همه با هم در این مسیر حرکت کنیم و نگاهمان را به این استعدادها و توانایی ها معطوف کنیم.

فرمانده سپاه نینوا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این حدوث اسلام ناب را پس از هزارو سیصدو خورده ای سال دوباره احیا کرد و صاحب اصلی این انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل و امام امروز ما، امام زمان( عج) و هدایت کننده این انقلاب الهی کسی دیگر است.

وی تلاش دشمن در تمام عرصه های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم برای انزوای ملت ایران را ناکام عنوان کرد و گفت: می بینیم که دشمن به نتیجه نرسید و ملت ایران پای انقلاب اسلامی و همه ارزشها ایستاد و بزرگ شد.

سردار معروفی با انتقاد از کسانی که می گویند امام نمی دانست چه می خواهد تصریح کرد: امام همواره به دنبال ایجاد یک حکومت اسلامی بود و از انقلابی که به رهبری او ایجاد شد هدف داشت و هر تفکری غیر از این ظلم و احجاف به امام و ارزشهای انقلاب اسلامی و ملت ایران اسلامی است که با قلم ها و زبان های مسموم مطرح می شود.

وی به تاکید امام راحل بر ایجاد یک حکومت بر پایه مردم سالای دینی اشاره کرد و گفت: قرار بود 22 بهمن حمام خون به پا شود اما چه شد؟ شد روز پیروزی انقلاب اسلامی! چون صاحب انقلاب کسی دیگری است و این انقلاب که فخر اولیا و انبیای الهی است را خدا هدایت می کند و ملت ایران ذره ای احساس ضعف و سستی نمی کند چون بر حق است و اگر تردید داشت امروز شاهد حضور باشکوه مردم گنبد با این جمعیت در مسجد نبودیم.

فرمانده سپاه نینوا تاکید کرد: این انقلاب به ما عزت داد همچنان که حسین بن علی( ع) مایۀ بقای دین است ما نیز باید با نگاه به آرمان حسین بن علی( ع ) انقلاب را بقا ببخشیم.

وی خطاب به مردم گفت: انقلابیون! ماموریت امروز شما سخت است. امروز انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران نیازمند عمارها و مالک ها و عباس هاست و نیازمند زینب است. بصیرت ما امروز باید بصیرت این بزرگواران باشد و در هر لباس و جایگاه باید مبلغ دین و ارزش های الهی باشد و این یک رسالت است.

سردار معروفی گفت: دعوای امروز سر اسلام و اسلام انقلابی است. سر بیداری در جهان اسلام و جهان است که ام القرای آن انقلاب اسلامی و ملت اسلامی ایران است.

وی افزود: دعوای امروز دعوای فکر است. دانشمندان جوان ما رویش های انقلاب اسلامی هستندو ما اصلا از ریزش های انقلاب ناراحت نیستیم چون رویش های ما قابل قیاس با ریزها نیست و خیلی بیشتر است. این یعنی هنر دین و ولایت و در این دعوای فکر ملت ایران رشد کرده و بزرگ شده است.

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: امروز همان کشوری که برای سیم خاردار هم تحریم بود، کشوری است که دارای توان نظامی 2 هزار کیلومتر موشک نقطه زن است یعنی بازدارندگی ملت بزرگ ایران و این آمادگی نیروهای مسلح ما تحت ولایت رهبری است.

وی با تاکید بر استفاده دشمن از جنگ روان با اشاره به حضور آمریکا در عراق در سال های 2003 و 2004 ، گفت: در این سالها برعکس سایر جنگ ها جنگ نظامی زمینه جنگ روانی شد و دشمن در عملیات روانی توانست عراق را بگیرد نه در جنگ نظامی و برای گرفتن بسیاری از شهرها یک گلوله هم شلیک نشد!

معروفی تصریح کرد: جنگ روانی جنگ با رفتار ، اراده و تفکر همراه با محاسبه است و دشمن اگر اراده و شجاعت یک ملت را بگیرد بازوان فرد توان حرکت ندارد و اگر دشمن بتواند ذائقه را تغییر دهد، برد کرده است. کاری که در عاشورا کردند و امروز هم می بینیم امام ما هشدار می دهد مواظب محاسبات دشمن باشیم.

فرمانده سپا نینوا اذعان کرد: دشمن امروز دنبال تصرف زمین نیست دنبال تصرف ذهن ملت هاست و انقلاب اسلامی محدود در مرزها نیست و اقتدار و بزرگی بیداری ها در جهاد برگرفته از این انقلاب است.

وی افزود: این انقلاب در حال رشد است و دشمن در مقابل آن برنامه دارد که یکی از برنامه های آن سال فتنه 88 بود.

سردار معروفی یادآور شد: در سال 88 زباله های ملت ایران ، سلطنت طلب ها و بهائیت، کج اندیشان داخلی همه با هم یکی شدند و با یک مدیریت انقلاب های رنگین و با مدلی از کشور های دیگر در صدد تغییر انقلاب برآمدند و یک عده انسان بی فکرو بد فکر و لجوج نگذاشتند 85 درصد آرای ملت ایران به عظمت انقلاب اسلامی،کام ملت را شیرین کند.

وی خاطر نشان کرد: حال می گویند دعوا دعوای شخصی بود! آبروی ملت و نظام را بردید حالا شد دعوای شخصی؟ 8 ماه دیده بان تیزبین انقلاب ما فریاد زد و هشدار داد؛ چه کردید؟ نخبگان سکوت کردند و عده ای بد حرف زدند و در این میان هلاک شدند و در نهایت 9 دی ماه به اراده و افکار انقلابی مردم به حاشیه رفتند.

 

یزد

عضو مجلس خبرگان رهبری:
افرادی که درپی براندازی دستگاه‌های عقیم ساز فتنه هستند خطرناک اند/اگر صنعت موشکی هم به دست دولت بود مثل صنعت هسته ای فروخته می شد
 
به گزارش خبرنگار یزدرسا،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم بزرگداشت 9 دی در مسجد روضه محمدیه گفت: خدا را شاکریم که امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد حضور پرشور مردم همانند 39 سال در عرصه‌های مهم دفاع از این انقلاب هستیم و همچنین این روزها سالگرد سفر رهبری در یازده سال قبل به یزد هستیم که جمعیت 550 هزار نفر از این استوانه انقلاب اسلامی استقبال کردند و این سفر در خاطرات انقلاب اسلامی ماندگار شد

وی ادامه داد: مردم یزد با فرهنگ اسلام و با فرهنگ شیعه سالیان متمادی است که خوگرفته‌اند و علمایی و بزرگانی از این دیار از مرحوم شیخ عبدالکریم حائری تا مرحوم سید یزدی به جهان تشیع و به عالم اسلام تقدیم شدند و همچنین از علمای متاخر مرحوم آیت الله صدوقی و مرحوم آیت الله خاتمی و همچنین شیخ غلامرضا ناصری؛ و همچنین آیت الله مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهیان که اینها برکات این مرز و بوم هستند و این همه توفیقات در دفاع از مکتب تشیع نشانه این است که این سرزمین، بلد طیبه و مبارکی است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم در سوره مبارک یوسف به پیغمیر اکرم(ص) امر کرده است که ای پیامبر به مردم اعلام کن که این سیری که من در پیش گرفته ام راهی است که با نور بصیرت همراه است و نه فقط من اهل بصیرت هستم پیروان من هم اهل بصیرت هستند، پیروان من هم مانند من دیدگان خود را باز می کنند حقایق آنگونه که باید ببینند مشاهده می کنند و نگاه آنها به پدیده ها یک نگاه سطحی نیست، ظاهر پدیده‌ها را می‌شکافند و به اعماق این پدیده‌ها می‌نگرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه بصیرت یعنی تیزبینی، پرهیز از ساده انگاری و رسیدن به عمق حوادث افزود:  بصیرت در ابعاد مختلف و در حوزه‌های مختلف در قرآن کریم مطرح شده است، اولین تجلی بصیرت شناخت حقیقت دنیا است انسان‌هایی که بصیر نیستند ظاهر دنیا را می بینند از باطن دنیا غافلند حقایق درون این عالم را نمی بینند و قرآن از انسان های ساده نگر انتقاد می کند و می فرماید یک عده همین ظاهر حیات دنیا را می‌بینند باطن را نمی بینند و از دیدن باطن کورند.

وی ادامه داد: بصیرت در نمونه دیگر بصیرت توحیدی است که در قرآن تعبیر «الم تر.. » به کار رفته است و از ما بصیرت خواسته است،  آیا ندیدید؟ آیا نمی بینید؟ یعنی چشم خودت را باز نمی کنی آن حقایق را آنگونه که هست مشاهده نمی کنی؟ بصیرت این است که بدانی که همه آنچه که در آسمان ها و زمین است تسبیح گوی خداوند متعال است و همه عالم خاضع در برابر خداوند متعال است.

دولابی افزود: این نگرش توحیدی که قرآن به مسلمان عطا می کند راهگشای اقدامات مسلمان است، مسلمان واقعی که پیرو مکتب اهل بیت است و در دوران معاصر از آن به عنوان انقلابی یاد می شود، انقلابی که تجلی حقیقی پیرو مکتب اهل بیت است و پیرو مکتب اهل بیت تجلی حقیقی اسلام است بنابراین مسلمان واقعی در دوران کنونی یعنی انقلابی است، و اولین ویژگی این مسلمان انقلابی این است که عالم را آنگونه که هست می بیند و وزن اشیا را در عالم اشتباه محاسبه نمی‌کند، جایگاه خدا و قدرت خدا را کم نمی بیند و کوتاه نمی انگارد و به وعده خدا و به بشارت پیامبران الهی ایمان دارد.

وی با بیان اینکه تجلی تام انقلابی گری در دوره ما مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: در طول 37 سال و اندی سال گذشته تمام سخنرانی های مقام معظم رهبری با شواهد آماری مورد بررسی قرار گرفته است آیاتی که ایشان به آن استشهاد کرده اند در سایت ایشان قرار داده شده است بیشترین استشهاد این عالم انقلابی و این شاگرد مکتب قرآن آیه 39 سوره حج بوده است که هر کس به یاری خدا بشتابد خدا او را یاری می‌کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بصیرت یعنی بدانیم خدا همه کاره عالم است به جای اینکه به فکر کدخدای این دنیا باشیم به فکر ارتباط با خدای این عالم باشیم، به جای اینکه با شعارهای به ظاهر زیبا مانند تعامل سازنده کشور را دچار خفت فزاینده کنیم دل به بندگی خدا ببندیم.  

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ما آموخت چگونه می توان در دنیای امروز عزیز بود ایشان با عملکرد خود نشان داد چگونه می‌توان هشت سال در برابر 40 کشور به صورت مستقیم و 80 کشور به صورت غیر مستقیم ایستاد و امروز بعد از 40 سال در عراق که زمانی که قبلا جوان‌ها را تحریک می‌کردند به جنگ ما بیایند بزرگراهی را با نام بنیانگذار این نهضت یعنی امام خمینی(ه) نامگذاری کرده اند.

دولابی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به ما آموخت چگونه می توان با ایستادگی در برابر ابرقدرت های جهان مستکبران و زورگویان که همه شان می گفتند که رئیس جمهور سوریه باید برود ایستاد و با تمام قوا مقاومت کرد و آنها دست از پا درازتر از سوریه لشکرکشی کنند و بیرون روند و مفتضحانه این شکست را بپذیرند، کشورهای عربی یکی پس از دیگری در سوریه سفارت خود را دو مرتبه دایر کنند همه آنها گفتند بشار باید برود ولی مقام معظم رهبری با تکیه بر قدرت لایزال الهی فرمودند بشار باید بماند و او ماند و دشمنان رفتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به ما آموخت چگونه می‌توان دشمنان اصلی اهل بیت یعنی رژیم خونخوار و کودک کش سعودی را سر جای خود نشان داد، در هفته گذشته یکی از مسئولین کویت اعلام کرده بود به این تقابل ظاهری این دولتمردان سعودی نگاه نکنید روزی نیست که اینها به مسئولان ایرانی التماس نکنند؛  بصیرت یعنی اینکه بدانی خدا دستش بالای دستها است قدرت او برتر از همه قدرت ها است.

دولابی با بیان اینکه بصیرت در عبرت گرفتن از حوادث تاریخی مانند ماجرای ابرهه است، گفت: مسلمان باید چشمشم را باز کند آن کسی که با اصاب فیل آن کار را کرد ئ ابرهه و فیل‌ها زمینگیر کرد زنده است، مگر ندیدی که در طول چهل سال گذشته چگونه انقلاب را هدایت کرد و ما را به این نقطه رساند هواپیمای امریکا در صحرای طبس زمینگیر کرد و بارها قدرت خود را به ما نشان داد، چه شده است که برخی دچار تزلزل شده اند.

وی ادامه داد: بعضی بزرگان خدمت رهبری مشرف شده اند ابزار نگرانی کرده اند ما نگرانیم و به نظر می رسد اوضاع خوبی نیست ایشان فرمودند اصلا نگران نیستم از بالا مشاهده می‌کنم مردم شریف ایران و ملت ما رو به تکامل و به سمت قله در حال حرکتند دشمن هیچ ضرری به این مردم نمی‌رساند، بصیرت در نگاه به تاریخ از دیگر جلوه‌های بصیرت است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خدا در این چهل ساله ما را یاری کرده است؛ امروز عمق راهبردی ایران در منطقه را مشاهده کنیم ایران به نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی رسیده است سوریه عراق یمن و بسیاری از کشورهای دیگر تحت امر مقام معظم رهبری هستند اردتمندان ایشان در این کشورها خودشان را سربازان مقام معظم رهبری می دانند حالا دشمنان می آیند پایگاه های نظامی در اطراف ایران دایر کنند اینها تهدید برای ما نیست بلکه فرصت هست وقتی این پایگاه‌ها در تیررس ما قرار دارند این دشمنان ما هستند که باید بترسند ما ترسی نداریم.

دولابی ادامه داد: امروز با تلاش‌های نخبگان و جوان های پر شور و نیروهای معتقد به قدرت الهی از تکنولوژی موشک های نقطه زن برخوردار هستیم البته نتیجه حمایت های خاص مقام معظم رهبری است و اگر کار به دست دولتمردان بود مثل صنعت هسته ای صنعت موشکی را فروخته بودند رهبری محکم ایستادند و صنعت موشکی را به جایی رساندند که دشمن ما کوچکترین تحرکی داشته باشند رزمندگان مقاوم ما با این موشک ها با اختلاف کمتر از یک متر مقر دشمن را مورد هدف قرار می دهند.  

وی گفت: نمونه‌هایی از استفاده مناسب از این موشک‌ها را در مقابله با داعش مشاهده کردیم توانستیم با این موشک ها مقر گروهک ترویستی داعش در عراق و سوری را منهدم کنیم؛ اگر نبود این قدرت موشکی امروز باید با داعش در مرزهای خود و  در درون شهرها می جنگیدیم این تدبیر سکاندار انقلاب اسلامی و بصیرت او بود که قدرت خدا بالاتر از همه قدرت ها است و ایشان به ما آموخت با تکیه بر قدرت لایزال الهی به قدرت بی بدیل در دنیا تبدیل می شویم.

دولابی افزود: جلوه دیگر بصیرت در سوره نساء مشاده می‌شود که خدا می‌فرماید ای پیامبر دیدی کسانی که مدعی ایمانند مدعیان انقلابی گری را دیدی که رفتارهایشان نشان داد که نه از ایمان بهره ای دارند و نه از انقلابی گری آنهایی که دل به طاغوت بسته اند آنهایی که در انتظار طاغوت اند آنهایی که با تو اختلاف می کنند به حکمیت تو راضی نمی‌شوند و می‌گویند که کافران باید بین ما و تو حکم کنند؛ چه مسلمان، نیروی انقلابی و دین مداری است که رهبر دینی جامعه را به رسمیت نمی شناسد و میخواهد طاغوت بین او و آن رهبر حکم کند این هم بصیرت می خواهد بصیرت در شناخت جریان های نفاق که البته این بصیرت نیازمند تعمق و معرفت فراوان است.

وی عنوان کرد: جریان نفاق را  از اطرافیانشان، سابقه شان، نوع گفتارشان می‌توان شناخت که قرآن فرموده است در لابه لای سخنانشان می توان آنها را شناخت ماهیت آن ها را می توان تشخیص داد  آنهایی که اعتمادشان به قدرت امریکا از اعتماد به قدرت خدا بیشتر است اعتمادشان به توانمندی دشمن بیشتر از توانمندی خود ما است آنها که معتقدند تمامی قدرت ما در برابر قدرت دشمن در چند دقیقه نابود می شود این ها معلوم است که دل به نظام اسلامی ندادند؛ شناخت این جریان ها نیازمند بصیرت زیادی است.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم شریف ایران در تاریخ 9 دی سال 88، این بصیرت را از خود نشان دادند و لذا به جرات می توان گفت 9 دی 88 از برترین ایام الله در تاریخ انقلاب اسلامی بود و ما در انقلاب اسلامی می توانیم سه انقلاب را تصویر کنیم، انقلاب اول انقلاب سال 57 و انقلاب توده‌های مردم در برابر طاغوت و در برابر ظلم و ستم بود که فراگیر بود تمامی مرد در آن شرکت کردند 98 درصد مردم در آن رای به جمهوری اسلامی دادند اما آن انقلابی بود که چه بسا در نظر برخی عمق و بصیرت لازم و آن بصیرت عمیقی که در 9 دی وجود داشت را نداشت.

وی افزود: انقلاب سال 57 فراگیر بود اما تا حدی سطحی بود چون دشمن مقابل آشکار بود و شناخت آن بصیرت زیاد نمی‌خواست و دشمنی بود که ثروت‌های کشور را به باد داده بود.برخی در توهم بازگشت زباله های آن رژیم طاغوت به سر می‌برند فکر می‌کنند که مردم در انتظار تفاله های رژیم سابق هستند به برخی از تخلفات و به برخی از دزدی ها و اختلاس ها اشاره می‌کنند در حالی که نمی دانند که طاغوت زمان فقط یک قلم از جنایتش‌هایش بیشتر از تمام تخلفات این چهل ساله بوده است و آن بخشیدن کشور بحرین با میلیاردهای ذخیره گاز و نفت به انگلستان است آنها بیشترین خیانتها را در تاریخ ایران به این کشور کردند برخی توهم دارند که آنها به کشور برگردند این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

دولابی گفت: انقلاب 13 آبان انقلاب دوم بود که بصیرت زیادی پشت آن نهفته بود اگر چه گستره این انقلاب محدود بود عده ای از جوانان دانشجو و جوانانی که عمق کینه توزی امریکا را فهمیده بودند و دانسته بودند که دشمن اصلی ما امریکا است در 13 آبان پای رژیم امریکا را از ایران حذف کردند.

وی عنوان کرد: سومین انقلاب ما انقلاب 9 دی بود، هر دو ویژگی انقلاب اول و دوم را در خود داشت گستره کمّی فراوانی داشت میلیون‌ها نفر انسان مبارز و انقلابی به صحنه آمدند، ویژگی دوم بصیرت انقلابی که فراگیر شده بود مردم در انقلاب 9 دی نفاق را که شناخت آن از شناخت دشمن ظاهری سخت تر است شناختند. مردم ما با دو دسته مواجه بودند کسانی که دل به طاغوت بسته اند و کسانی که ثروت ها را انباشته بودند و موقعیت‌های خود را بر باد رفته می‌دیدند و از همه مهم‌تر بلندگوی دشمن شده بودند. بودند مردم در 9 دی منافقان را که با اقداماتشان استکبار جهانی به وجد می‌آمد و حرفهایشان در تریبون استکبار جهانی منعکس می‌شد  شناختند. مردم دردر 9 دی فهمیدند که چه کسانی به ظاهر مدعی اما هیچ اعتقادی به امام و انقلاب ندارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های قیام 9 دی گفت: اولین ویژگی آن گستردگی این حماسه در همه شهرهای کوچک و بزرگ بود، دومین ویژگی عمق این حماسه بود بصیرت مثال زدنی مردم در شناخت جریان نفاق در 9 دی اتفاق افتاد؛  پیشی گرفتن عوام بر خواص ویژگی دیگر آن بود، متاسفانه برخی خواص در 9 دی نتوانتسند درست جریان ها را تشخیص بدهند و اینجاست مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای انقلابی باید آتش به اختیار باشند و هر کجا احساس کنند انقلاب به خطر افتاده است با رعایت قانون و کار تمیزو حساب شده در برابر توطئه گران بایستند. ویژگی دیگر آن یک رفراندوم مجدد در آغاز دهه چهارم انقلاب بود و مردم بعد از 30 سال نشان دادند که هنوز پای انقلاب ایستاده اند.

دولابی گفت: در این ایام که چهلمین سالگر انقلاب را پش سر می گذاریم دشمنان نقشه‌هایی کشیدند که البته نقش بر آب شد مقام معظم رهبری فرمودند که امریکایی‌ها اعلام کردند که ایران در سال97 تابستان داغی خواهد داشت و دیدیم که جز چند تجمع مختصر عده‌ای فریب خورده اتفاقی نیفتاد و گفتند مراقب باشید شاید دشمن برای سال 98 خود را آماده کرده باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه کشور را بیمه کنیم باید ابتدا انسجام ملی وجود داشته باشد، مردم باید درکنار هم باشند و در مقابل هم نباید قرار گیرند دشمن به دنبال تفرقه بین صفوف مردم است، ملت ما ملت یکپارچه است که در برابر زیاده خواهی‌های دشمن می ایستد. انسجام تمامی دستگاه های حاکمیتی مورد دیگری است که باید مودر توجه قرار گیرد؛ رهبری امر کردند که جلسات بین روسای قوا بیشتر شود و در سایه هماهنگی بین روسای قوا شاهد بودیم که قیمت ارز تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و این نشان می دهد که انسجام اتحاد و همراهی بین قوای حاکم اتفاق بیفتد هیچ آسیبی کشور ما را تهدید نمی کند.

دولابی گفت: نکته دیگر که کشور را بیمه می‌کند شناخت ماهیت استکبار جهانی است باید این را بدانیم و به دیگران هم بگوییم و بفهمانیم امریکا  و استکبار جهانی که امام کفر است هیچ عهد و پیمانی را به رسمیت نمی‌شناسد، آنها که می‌گویند با امریکا باید مذاکر کرد این تجریه چند سال معطل شدن کشور در پشت درهای مذاکره را ببیند، امریکا جنایتکار بعد از اینکه به تعهدات خود عمل کرد یک طرفه از تعهدات بیرون رفت، اروپا هم چند ماهی است ایران را معطل کرده است، مسئولان بانک مرکزی و حتی مذاکره کننده ارشد نیز گفته بودند که بهره ما از برجام تقریبا هیچ بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معطم انقلاب این هشدار را داده و فرموده بودند که امریکا اهل مذاکره نیست این فرمایش رهبری فرموده خدای متعال در قرآن است خاصیت استکبار این است که اهل هیچ عهد و پیمانی نیست و لذا ریاست جمهوری عنوان داشت به ما می گویند با امریکا مذاکره کنیم دیوانه است کسی که بخواهد با شما مذاکره کند چند سال با شما مذاکره کردیم اما شما یک طرفه تعهدات را زیر پا گذاشتید، متاسفانه رئیس جمهور دیر به این مطلب رسیدند و پنج سال کشور معطل مذاکره شد.

وی گفت: مردم باید ماهیت استکبار را بشناسند استکبار جهانی کسی است که عربستان را می دوشد ثروتهای نفتی ملت های مسلمان را به تاراج می برد؛ ثروتهای که خدا در اختیار اسلام قرار داده است در دست مشتی مزدور امریکا قرار گرفته است،  رئیس جمهور امریکا به عربستان می‌رود ثروت‌های نفتی را جمع می‌کند و می‌گوید سفر خوبی بود و پول های زیادی گرفتیم این عرب ها شیرشان را می دوشیم وقتی که شیرشان تمام شد سرشان را می بریم از گوشتشان استفاده می‌کنیم، وای بر کسانی که این واقعیت ها را نمی‌بینند و می خواهد ایران عزیز را تسلیم دشمن کند و لباس ذلت بر تن این ملت بپوشانند؛ مردم شریف ما با تمام وجود شعار مرگ بر امریکا را به قصد قربت سر می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خطر بزرگی که امروز کشور را تهدید می کند دو خطر است؛ اول خطر قاسطین امروز،در گذشته قاسطین معاویه و معاویه صفت بودند که در راس سمت های دولتی بودند اما با اشرافی گری اعتماد مردم را به حکومت اسلامی سلب کردند امروز یکی از اصلی ترین خطرها حاکمیت اشرافیگرانی است که به دنبال پر کردن جیب خود هستند که به جای احقاق حقوق مردم و گره‌گشایی از مستضعفان به دنبال حل مشکلات شرکت‌های خود هستند، وزیری که صدها شرکت به ثبت رسانده است کی فرصت می‌کند که به کار مردم برسد مسئولین تراز اول نظام نسبت به این خطر باید حساس باشند.

دولابی افزود: خطر خوارج و مارقین دومین خطر است، خطر کسانی که می‌خواهند دستگاه‌های عقیم ساز فتنه را از کار بیندازند؛ اگر فتنه جدیدی رخ دهد چه کسی مقابل این فتنه می‌ایستد، آیا جز قوه قضائیه می تواند مقابل این فتنه بایستد آیا جز نیروهای جان بر کف سپاه در کنار مردم کسی در مقابل فتنه می‌ایستد، آن کسانی با شعار عدالت خواهی و عدالت طلبی در برابر امام المسلمین قد علم می کنند باید بدانند؛ ما معتقد نیستم که قوه قضائیه اشتباه ندارد اما از کار انداختن قوه قضائیه بی اعتبار کردن آن بزرگترین خدمت به دشمن و فتنه گران است.

وی گفت: مردم با بصیرت مثال زدنی با اتحاد انسجام در برابر این خطرها و اشرافی گری مسئولان ایستادگی می‌کنند نهی از منکر می کنند تذکر می‌دهند در برابر نفاق، در برابر آنهایی که شعار عدالت در برابر علی زمان بلند کرده‌اند می ایستند و این کشور در زیر سایه سیدالشهدا آسیبی نخواهد دید.

دولابی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی 9 دی این بود که مثل انقلاب 57 انقلاب عاشورایی بود و با یاد و نام سید الشهدا(ع) عجین شده بود، اگر مردم به این خیابان ها آمدند چون دیدند به پرچم سیدالشهدا توهین شده است مردم ما به سیدالشهدا عشق می ورزند و ایشان را بیشتر از جان و فرزندان خود بیشتر دوست دارند و با تمام وجود می گویند یا لیتنی کنت معکم.. . امروز هم مردم ایران به حول و قوه الهی در زیر سایه امام زمان و با حمایت امام حسین(ع) این پرچم مقدس را به دست ولی عصر خواهند رسانید.

 

خارک

آیت الله مدرسی در بزرگداشت 9 دی در خارک:
«حصر» به ابزاری برای دور کردن افکار مردم از مشکلات معیشتی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار یزدرسا از بوشهر، آیت الله سیدکاظم مدرسی در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی در خارک گفت: انقلاب اسلامی تهدیدات و خطرات زیادی را پشت سر گذاشته است یکی از اصلی ترین خطراتی که انقلاب اسلامی پشت سرگذاشت جریان فتنه 88 و حوادث آن بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: هیج کشوری به غیر از ایران نمی توانست از اتفاقات سال 88، سالم بیرون آید همانگونه که 70 انقلاب رنگی قبل از جریان 88 در سراسر دنیا به نتیجه رسید.

وی افزود: نظام سلطه و بیگانگان به خوبی فهمیده اند جنگ سخت و نیمه سخت برای آن ها هزینه های جبران ناپذیر و نتایج مناسبی ندارد لذا از جنگ نرم، زیبا و قشنگ یک نماد مانند رنگ سبز را انتخاب می کنند و جامعه را دو پاره می کنند.

آیت الله مدرسی با اشاره به تذکر های رهبر انقلاب مبنی بر عدم تفرقه در سایه رقابت های انتخاباتی،  ادامه داد: جریان فتنه 88 ، به دنبال آن بود تا سرمایه اتحاد و انسجام که بالاترین سرمایه یک کشور و ملت هست را از آن ها بگیرد.

استاد حوزه علیمه یزد تاکید کرد: تمام تئوری و مدل جورج سورس برای انقلاب های رنگی در سراسر دنیا در ایران اجرا می شود و تمام سرمایه های چند ده ساله را مردم را کف خیابان می ریزند و خسارات های جبران ناپذیری را وارد می کنند.

وی با یادآوری خسارت های مادی فتنه 88 ، گفت: تنها در یک مورد ما از فروش دو میلیون و 700 هزار بشکه ای نفت با کاهش دفعه ای به فروش کمتر از یک میلیون بشکه رسیدیم؛ چه کسی جوابگوی این همه خسارات غیر قابل حساب است؟

آیت الله مدرسی با اشاره به آدرس غلط برخی از حامیان جریان فتنه 88، اذعان داشت: حصر سران فتنه برای عده ای ابزار تبلیغ و انحراف افکار عمومی شده است مگر رفع حصر جز به محاکمه سران فتنه و محاکمه سران فتنه جز به اعدام می رسد؟ چرا عده ای از نمایندگان و برخی مسئولان دولتی به جای آنکه مشکلات اشتغال، بیکاری و گرانی و رکورد و تورم را حل کنند، آدرس غلط به مردم می دهند؟ و افکار عمومی را از مشکلات اصلی و معیشت خود، دور می کنند؟

وی اذعان داشت: دست خدا در کنار حضور بی نظیر و کثیر مردم در 9 دی ماه سال 1388 جلوه ای از اقتدار و پایبندی مردم را به نمایش گذاشت به گونه ای که گویا از دل زمین انسان ها می جوشیدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:
نفوذی های دولت به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم هستند
 
به گزارش یزدرسا به نقل از میبد خبر، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در میبد بیان داشت:  فتنه و نفاق در دوران رسول اکرم (ص) و امام علی(ع) نیز بود و همین نفاق و عدم بصیرت مردم موجب مظلومیت ائمه(ع) شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به نقل از خطبه 93 نهج البلاغه ،فتنه را از دید حضرت علی (ع) بیان و خاطر نشان کرد: فتنه زمانی که می آید بسیار شباهت به حق دارد و مردم متوجه صحت و سقم آن نمی شوند چون شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه همه حرکات اولیاءو اوصیاء دین بر اساس بصیرت است، اظهار داشت: حضرت علی (ع) به عنوان امامی که در عصر خود با بیشترین فتنه‌ها روبرو بوده است از پرستش هوای نفس و قانون گریزی به عنوان دو عامل مهم در آغاز فتنه‌ها یاد می‌کند.

حسینی کوهستانی با گرامیداشت سالروز حماسه عظیم و مردمی ۹ دی ابراز داشت: دشمنان ما همواره در پی ایجاد فتنه و ‌آشوب در کشورمان بوده‌اند اما فتنه ۸۸ بسیار پیچیده بود و دشمن با استفاده از رسانه‌های خود و عواملی که در میان فتنه‌گران نفوذ داده بود، تلاش می‌کرد از بلوای ایجاد شده برای تحقق هدف خود استفاده کند اما مردم با خلق حماسه ۹ دی، رویای شیرین دشمنان اسلام و انقلاب را به کابوسی تمام نشدنی تبدیل کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه بهترین راه ملت ایران برای خاموش کردن شعله های فتنه تمسک به اهل بیت بود، اذعان داشت: حضور مردم در همه جا راه گشا بوده است و با حضور آنها در حماسه 9 دی چهره نفاق جدیدی که همان فتنه سازان، عوامل فتنه و ایادی فتنه بودند برملا شد. 

وی با بیان اینکه دشمن هر زمانی به دنبال طرح‌ریزی فتنه‌ای جدید است، تصریح داشت: کاری که ملت ایران در رابطه با استکبار کرد موجب ناراحتی دشمنان  دشمنان شده است. در این راستا دشمن شناسی نیاز به بصیرت دارد که برای آن باید دین شناس باشیم یعنی جایگاه ولایت و امامت را بدانیم و همچنین تقوای الهی پیشه کنیم.

حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه برخی مدیران دستگاه های اجرایی با ناکارآمدی بستر را برای سودجویان فراهم می کنند، اظهار داشت: چرا زمانی که می شود مثلا در جریان اعتراض کامیون داران یا کارگران هفت تپه مشکلات را ازهمان ابتدا حل کرد مسئولان کوتاهی می کنند. بسیاری از مشکلات کشور ناشی از استکبار داخلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم برای نا کارآمد نشان دادن دین و حکومت اسلامی هستند، بیان داشت: نفوذی ها در دوایر دولتی آمده اند تا مردم را ناراضی کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ملت ایران با هوشیاری و مقاومت خود توانسته اند جشن چهل سالگی انقلاب را بگیرند، تاکید داشت: امروز در منزلگاه چهلم انقلاب اسلامی و در نهمین سالگرد حماسه ۹ دی به عنوان انقلاب سوم ملت ایران، همه باید در مسیر آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی جامعه گام برداریم تا بتوانیم در زمان مناسب به شناخت واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد برسیم و آگاه باشیم که کشور ما هرگز از گزند فتنه و فتنه‌گران در امان نیست و نقشه‌ریزی‌های بی‌امان آنها برای از پای درآوردن نظامی که قدرت پوشالی آنها را از بین برد، تمامی ندارد.

 

بوشهر

شجاعت رهبری، بصیرت مردم و حضور مقتدرانه سپاه عامل اصلی خنثی سازی فتنه 88/ تقلب رمز شورش بود

 

به گزارش سپاس؛ مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی با حضور با شکوه مردم شیعه و سنی و برخی از مسئولین استانی در همه شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

محمد جواد لاریجانی در بوشهر گفت: 9 دی روز فتح الفتوح اسلام و انقلاب اسلام است و توطئه بزرگ کشور و مردم شکست خورد.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در مراسم 9 دی در جمع پرشور مردم بوشهر گفت: ماهیت فتنه 88 یک کودتای بزرگ علیه جمهوری اسلامی بود که برای ضربه زدن به نظام طراحی شود و با کنار رفته پرده ها مشخص گردید چه توطئه ای بزرگ شکست خورد.

محمد جواد لاریجانی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای دیگر در فتنه 88 بر جریانی منحرف که عنان جریان اصلاحات را در دست داشتند سوار شدند و برای آن از ماه ها قبل سرمایه گذاری سنگین و مقدمه چینی کرده بودند و به دنبال طرحی به اسم انقلاب رنگی بودند.

وی اظهار کرد: هدف آنها به خیابان آوردن مردم بود تا در کف خیابان به جای صندوق به دنبال اهداف خود باشند ولی این توطئه خنثی شد علی رغم خسارتی که برای اسلام و ایران و مردم داشت. جمهوری اسلامی نماد اسلام واقعی است و اگر پیروز و سربلند شود اسلام در دنیا سربلند می شود و اگر ضربه بخورد اسلام ضربه خواهد خورد زیرا آبروی جمهوری اسلامی آبروی اسلامی و این موضوع به دلیل جانفشانی شهدا و مردم است.

معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: چرا این توطئه شکست خورد؟ رئیس جمهور آمریکا در فتنه 88 گفت هدف ما نگه داشتن مردم در خیابان ها است و سران فرانسه و انگلیس هم همین صحبت ها کردند و تعدادی از خواص بی بصیرت در داخل هم می گفتند کار تمام است اما توطئه شکست خورد.

لاریجانی ادامه داد: علت شکست فتنه 88 که از طرف اندیشکده غرب گفته شده است سه موضوع است که اول آنها ایران رهبری شجاع است که با مردم صحبت کرد و توضیح داد و پشت پرده ها را نشان داد. دومی دستگاه های امنیتی به ویژه سپاه و قوه قضائیه بودند که قاطعانه توطئه را خنثی کردند. سوم دلیل شکست فتنه 88 بصیرت مردم و قدرت درک بالای آنها باعث رو شدن دست دشمنان گردید.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: ارزیابی آنها از شکست توطئه باعث شد اول رهبر انقلاب بعد سپاه و قوه قضائیه مورد حمله دشمنان قرار گیرند. اگر یک دهم فتنه 88 در آمریکا یا انگلیس و فرانسه رخ دهد حکومت آنها ساقط می گردد.

http://sepas.ir/uploads/159902batch_IMG_8269.jpg

وی اظهار کرد: 11 سپتامبر رئیس جمهور آمریکا 9 ساعت در هواپیما در حال پرواز بود چون می ترسید اما رهبر انقلاب در فتنه 88 بدون ترس با مردم صحبت می کردند. هنوز بعد از سال ها برای مردم امریکا مشخص نیست 11 سپتامبر کار امریکا بود یا اسرائیل و القاعده که دست پرورده خودشان است اما برای مردم هوشیار با بصیرت ایران پشت پرده فتنه 88 کاملا آشکار است.

لاریجانی ادامه داد: رسانه های غربی به دنبال القای مطالب خود و به اشتباه انداختن مردم و مسئولین هستند و در مذاکرات هسته ای مسئولان مذاکره کننده فریب تبلیغات رسانه های غربی را خوردند و فکر کردند واقعا تمام گزینه ها روی میز است و اگر صنعت هسته ای تعطیل شود چرخ اقتصاد می چرخد ولی دیدیم ما برجام را کاملا اجرا کردیم ولی آنها اجرا نکردند و نتیجه آن چه شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: هدایت از الطاف خدا به انسان است و عبرت از ارکان هدایت است و عبرت گرفتن از فتنه 88 از نتایج هدایت الهی است. نشانه ها و فرستادن پیامبران از دیگر ارکان هدایت است. دفع فتنه 88 با ولایت از نکات مهم عبرت آموز است.

وی اظهار کرد: از عبرت های فتنه 88 دشمن شناسی است زیرا دشمن همیشه به دنبال ضربه زدن و اینکه ساده لوحان بگویند توهم توطئه دارید و شعار مرگ بر آمریکا باعث عصبانیت و دشمنی انها می شود اشتباه است. ما دشمن را از عملکرد آنها می شناسیم و اینکه آنها از تمام فرصت ها برای ضربه زدن به کشور و مردم استفاده می کنند.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: برخی علی رغم اینکه می دیدند دشمن در فتنه 88 همراهی می کنند ولی راه خود را جدا نکردند و وقتی آمریکا و انگلیس و فرانسه و منافقین و ... حرفشان یکی است باید هوشیار بود. دلیل اینکه در سال 88 یک جریان سیاسی با قبول تمام شرایط و قوانین در انتخابات ثبت نام و تبلیغ کرد و از پشت به نظام خنجر زد به دلیل انحراف در فهم دین و نفاق سیاسی است.

لاریجانی ادامه داد: انحراف فکری که اسلام دینی در حوزه شخصی است و حکومت باید عرفی باشد باعث این انحراف و نفاق سیاسی شد و توطئه فتنه 88 را شکل دهند و البته شکست بخورند.

 

تقلب رمز شورش بود

مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی صبح امروز با حضور با شکوه مردم شیعه و سنی عسلویه درمصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

حسن فرقانی استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران با بیان اینکه 9 دی فرآیندی بود که انقلاب را از انحراف و براندازی نجات داد، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ریشه 9 دی را باید در کربلا بجوییم پیامبر اسلام دین اسلام را پایه گذاری کرد و طی 23 سال موفق به ترویج این دین آسمانی گردید وحکومت اسلامی را پایه گذاری کرد تا چهل سال پس از پیامبر خلافای پیامبر سیرت آن حضرت را استمرار بخشیدند تا اینکه درسال 41 حکومت به یزید رسید که قصد انحراف دین اسلام داشت و امام حسین (ع) برای نجات دین جدش و امر به معروف قیام کرد خیلی ها تلاش کردند حسین را ازقیامش منصرف کنند که موفق نشدند و حسین خون خویش ویاران را فدای اسلام واحیاء دین جدش کرد.

حضور حماسی شیعه و سنی در مراسم ۹ دی شهرستان عسلویه

وی اظهار کرد: درفتنه 88 آمده بودند که اسلام را نابود کنند برخی درفتنه 88 نامه بدون سلام و سرگشاده برای حضرت آقا نوشتند تهدید کردند توصیه کردند ولی موفق نشدند و فتنه شکست خورد بعد از نه سال ما این واقعه را گرامی می داریم مفهوم درک این موضوع این است که بعد از 1400 سال هنوز مردم به ندای حسین لبیک می گویند.

 فرقانی افزود: پیش ازانقلاب اسلامی در دنیا دو گفتمان لیبرالیزم وسوسیالیزم حاکم بود و آمریکا درجبهه غرب و شوروی درجبهه شرق این گفتمان را ترویج و تبلیغ می کردند انقلاب اسلامی به رهبری پیر خمین گفتمان دینی و جهان بینی توحیدی به جهان عرضه داشت و با شعار نه شرقی و نه غربی شکل گرفت.

این استاد دانشگاه تهران افزود: امروز بیش از همه باید مواظب باشیم دشمن بین ما نفوذ نکند و ایجاد تفرقه نکند و مردم را ازحکومت روی گردان نکنند این اتفاق درعراق افتاد به بهانه تروریسم و سلاح هسته ای به عراق لشکر کشی کردند وفجایع زیادی انجام دادند چندین هزار زن ومرد عراقی را کشتند نفت عراق را به بغما بردند ده سال مردم عراق درتحریم قراردادندحتی  منطقه پرواز ممنوع بر سر عراق اجرا کردند روزانه 5 میلیون بشکه نفت از بصره به آمریکا صادرمی کنند.

 فرقانی تصریح کرد: امروز دشمن قدرت ما را کاملا درک کرده اما بعضی افراد درداخل به قدرت خودی ایمان ندارند از یک موشک دشمن می ترسند امروز قدرت ما درخلیج فارس و تنگه هرمز باعث شده که ناو هواپیمابر آمریکا وشناورهای آنها هنگام و ورود به تنگه هرمز باید مکالمات بیسیمی خود را به فارسی انجام دهند و عاجزانه از شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخواهند که به آنها نزدیک نشوندتا درگیری پیش نیاید این قدرت این صلابت مرهون نه دی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از فتنه به صراحت نام می برند وبرآن تاکید دارند اما برخی از به کار بردن لفظ فتنه ابا دارند وبه دنبال تطهیر فتنه گران هستند اما مردم با بصیرت با عشق وعلاقه جلو فتنه گران ایستادند و دست دشمن قطع شد.

وی به سناریوهای دشمن درمقابله با انقلاب اسلامی از جنگ داخلی درسیستان و بلوچستان و کردستان گنبد و خوزستان تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کودتا و ترور تحریم اشاره کرد و افزود دشمن درهمه این سناریوها شکست خورد اما ناامید نشد و به سمت تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه نظام رفتند که رهبرانقلاب از آغاز رهبری شان برآن تاکید داشتند و گوش شنوایی نبود سناریوی تهاجم فرهنگی دردوران اصلاحات که محصول آن فتنه 18 تیربود.


وی افزود: در فتنه 88 هدف براندازی نظام بود و رمز آن تغلب درانتخابات بود تغلب رمز شورش بود با رمز تغلب جنگ احزاب تحمیل کردند وهمه آندند برخی سفارتخانه ها هدایت گر فتنه بودند این فتنه بیش از 6 ماه طول کشید و در 6 دی روز عاشورا خیمه امام حسین را به آتش کشیدند عزاداران را ضرب و جرح کردند با فلسفه عاشورا تقابل کردند نهایتا اینحا بود که مردم تحمل نکردند وبه صورت خودش به میدان آمدند وحماسه نه دی را خلق کردند وخط بطلات بر فتنه 88 کشیدند.

این استاد دانشگاه افزود: بعد فتنه 88 دشمن بیکار ننشسته و به دنبال این است که محوریت وحدت را بزند مرکز ثقل انقلاب رهبر است دشمن به دنبال زدن ثقل انقلاب است می خواهند ما را درون تهی کنند و فتنه 98 تابستان داغ و زمستان های داغ درنظر دارند ایران امروز یک ابرقدرت منطقه ای و دشمن گزینه نظامی حتی زیر میز هم ندارد دشمن امروز وحدت را نشانه گرفته است.

 

9دی مشروعیت نظام را بیشتر کرد

حجت الاسلام والمسلمین  عیسی راستگو امام جمعه اهرم در جمع تجمع کنندگان مراسم 9 دی ما در اهرم اظهارداشت: در انتخابات  سال 88 بیش از 85 درصد مردم در انتخابات شرکت داشتند که کارنامه پر افتخاری برای ملت ایران بود اما متاسفانه  فتنه 88 مانند زهری در کام مردم سالاری  ملت ایران شد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: حادثه 9 دی ماه که توسط مردم در سال 88 رقم خورد و آرامشی داد به فضای جامعه  اسلامی  و نقطه عطفی در تاریخ  انقلاب اسلامی  برای همیشه ثبت و ضبط شد.

وبا اشاره به اینکه دشمن خیال می کرد بعداز رحلت اما انقلاب فرو پاشی خواهد شد افزود: فتنه سال 88  نتیجه 10 تا 15 سال تلاش دشمنان خارجی  این نظام بود سالها آن را طراحی و تقلب در انتخابات بهانه ای شد تا برداندازی سخت که جنگ تحمیلی و ترور شخصیت ها بود به حجایی رسیده بود به  براندازی نرم نظام جمهوری  اسلامی  ایران روی آورند که  با رهنمودهای مقام معظم رهبری و  هوشیاری ملت با بصیر ایران اسلامی  موجب شداین فتنه ناکام و شکست بخورد .

راستگوبا بیان اینکه یک پروژه برای تغییر نظام اسلامی ایران معرفی کرده بودند  ادامه داد:  شبکه های خارجی  از جمله بی بی سی فارسی  شش ما قبل از انتخابات شائبه تقلب در انتخابات در ذهن مردم ایجاد کردند این تائیدی  بر پروژه براندازی از چند سال قبل رقم خورده بود .

امام جمعه اهرم بیان داشت :غرب می خواست نسخه کوچک کودتای مخملی را درایران اسلامی اجرا نماید آنها با طرح اینکه انتخابات فرمایشی است و رای شما نتیجه ای نداشت و کسی که می خواستند انتخاب شود انتخاب شده همان طور که در  برخی از کشورها اجرا وموفق هم بودند در ایران هم تا حدودی با آشوب های خیابانی و خسارت اموال عمومی  موفق هم شدند اما با حضور ملت با بصیرت ایران اسلامی  این فتنه جمع و در نطفه خف گردید.

وی خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 درروز عاشورا ماهیت اصلی خود را با هجوم به مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی مردم نشان داد ند وقتی مردم این مسائل را دیدند تقلب را در انتخابات بهانه است .

راستگو بیان داشت: فتنه سال 88 نشان داد دشمن درفکربراندازی  نظام و ازراه های مختلفی است که درحال برنامه ریزی آن می باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با مسائل اقتصادی مواجه می باشد مسئولان بابد به فکر و حل گرفتاری مردم باشند و اگر می خواهند انقلابی باشند از روز 9 دی ماه دفاع کنند باید به دنبال حل مشکلات و گرفتاری ملت باشند.

راستگو تصریح کرد : حماسه 9 دی نشان داد باید ارزشها زنده نگه داشته شود زیرا مردم برای دفاع از ارزش ها حضور یافتند اگر ارزشهای نظام اسلامی به دست نسل انقلابی به آن پرداخته شود هرگاه به این ارزشهای توهین گردد مردم  یک حادثه 9 دی دیگری رقم خواهند زد .

امام جمعه اهرم گفت : دشمن گفته ما نمی گذاریم جشن چهلمین  سالگی انقلاب برگزار شود دشمن کورخوانده  ما جشن پیروزی چهالمین  سال که هیچ انشاء الله صدمین سال آن نیز برگزار خواهیم کرد.

 

فتنه 88 کودتای تمار عیار علیه نظام بود

محمد جواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر در همایش نهم دی ماه در دیار شهید رئیسعلی دلواری عنوان کرد: اکنون که زمانی از فتنه سال 1388 گذشته است، معلوم شد، آنهایی که برای ضربه زدن و سرنگونی جمهوری اسلامی سرمایه گذاری کرده بودند چه توطئه ای داشته اند.

وی گفت:فتنه 88 کوتادی تمام عیار علیه نظام جمهوئری اسلامی ایران بود که با مدیریت رهبری و بصیرت سیاسی مردم ایران این فتنه را خاموش نمودند.

دبیر حقوق بشر تصریح کرد: تحلیل دشمنان پس از پیروزی ایران در برابر این فتنه سه دلیل بود که شامل شجاعت رهبری ایران، وجود دستگاه های امنیتی قوی به خصوص سپاه و تشکیلات قضایی و بصیرت مردم است.

وی در ادامه افزود: اگر یک دهم اتفاق هایی که در سال ۸۸ در ایران رویداد در آمریکا، انگلیس و یا اسرائیل انجام می شد نظام هایشان سرنگون می شد چرا که هیچ کدام از سه رکنی که موجب پیروزی ایران شد را ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه باید تصویر درستی از وقایع وجود داشته باشد، بیان کرد: یکی از اشکالات مسئولین اجرایی ما در زمینه برجام تصویر غلطی بود که فکر می کردند اگر بنا است چرخ اقتصاد مردم در ایران بچرخد باید چرخ سانتیفوژها کند تر بچرخد اما این تصویر اشتباه بود.

لاریجانی گفت: این که دشمنان بر علیه ما توطئه می کنند عجیب نیست اما ما باید با دشمن شناسی رفتار های مناسبی را در برابر آنها داشته باشیم.

وی وجود رهبری شجاع که توانست توطئه را به مرم معرفی کند، برخورد دستگاه های امنیتی، سپاه و تشکیلات قضایی با عناصر ماجراجو و مردم ایران که با داشتن حس گرهای قوی متوجه شدند شعار 'رای ما کو' بهانه است را از علت های شکست فتنه 88 از نظر آمریکا و هم پیمانانش عنوان کرد.

لاریجانی ادامه داد: دشمن به توانمندی امنیتی ایران پی برده است به همین دلیل امروز توپخانه دشمن به سمت نیروهای مسلح و تشکیلات قضایی است و بعد از رهبرمعظم انقلاب این دو نهاد در مرکز تهاجم قرار دارند.

وی یادآور شد: اگر یک پنجم حوادث سال 88 در هریک از کشورهای آمریکا، فرانسه وانگلیس اتفاق می افتاد حکومت خود را از دست می دادند همانطور که در حادثه 11 سبتامبر شکنجه قانونی و اساس دموکراسی در آمریکا از بین رفت این در حالی است که در ایران مردم سالاری ونظام دینی از بین نرفت.

شجاعت و مدیریت رهبری و  فعال بودن دستگاهای امنیتی و حفاظتی و بصیرت مردم سه عاملی  بود که باعث شد همه دشمنان اسلام نا امید شوند .

 

خراسان رضوی


رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
خواص عناصر پشت صحنه فتنه را معرفی کنند/ جناح بندی در فتنه جایی ندارد


رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر مردم عناصر پشت صحنه را نشناسند و خواص آن‌ها را معرفی نکنند در آینده دوباره به میدان آمده و فتنه جدیدی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش صبح توس؛ حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در سخنرانی مراسم پایانی 9 دی مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار کرد: فتنه 88 نه نخستین فتنه بوده و نه آخرین فتنه خواهد بود؛ آنچه انقلاب حضرت موسی(ع) را به انحراف کشاند فتنه سامری بود؛ آنچه انقلاب پیامبر را به انحراف کشاند فتنه داخلی بود. در طول انقلاب هم با فتنه‌های نرم و سخت روبه‌رو بودیم مثل بنی‌صدر و فتنه بیت منتظری؛ غائله 18 تیر 78 و فتنه 88؛ این نه آخرینش است و نه اولینش بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: اگر ملتی می‌خواهد این قله‌های رفیع را حفظ کند باید هوشیار باشد و بداند فتنه‌گر ممکن است با ابزار دیگری فتنه را از سر بگیرد؛ نکته دیگر اینکه رابطه جنگ با فتنه چیست؟ جنگ تهاجم خارجی است اما فتنه تعارض داخلی با حاکمیت برای براندازی انقلاب است؛ جنگ ریشه خارجی دارد و فتنه منشاء داخلی.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا این فتنه‌ها چندلایه می‌شوند، تاکید کرد: عده‌ای بنیانگذار اندیشه ظلم و جور هستند و یک عده کارگردان و یک عده هنرپیشه؛ اگر مردم عناصر پشت صحنه را نشناسند و خواص آن‌ها را معرفی نکنند در آینده دوباره به میدان آمده و فتنه جدیدی را تشکیل می‌دهند. جلسه ابطال انتخابات در دفتر چه کسی شکل گرفت؟ آقای زاکانی می‌گوید با فلان آقا تماس گرفتم و گفتم آقای موسوی را کنترل کنید اما وی گفت که جز به ابطال انتخابات راضی نمی‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: خواص باید عناصر پشت صحنه را بیان کنند؛ کسانی که طراح فتنه هستند از خود سند باقی نمی‌گذارند و از سوی دیگر برای خود حریم درست کرده و یک لایه مقدس دور آن ایجاد می‌کنند تا دیگران سراغ آن‌ها نروند؛ عناصر پشت صحنه همیشه در کمین هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: جمعیتی که امروز در مشهد و یا 13 آبان کرمانشاه دیدم مانند 22 بهمن است و مردم به فتنه‌گران داخلی حساس شد‌ند؛ این پیوند را خدا دوست دارد؛ تمام فلسفه انبیاء و ولایت‌فقیه این است که مردم به حرکت درآیند و خودشان زمینه را برای ظهور فراهم کنند. یکی از مصیبت‌هایی که گرفتار انقلاب شده توهم اضطرار است؛ عده‌ای می‌گویند نمی‌شود مقابل آمریکا ایستاد و باید کوتاه بیائیم و این خیلی خطرناک است؛ در مجلس ششم نامه به رهبری نوشتند و برای کنار گذاشتن چرخه هسته‌ای نامه زدند اما مقام معظم رهبری پاسخ دادند. چندین بار گفتند وضعیت بن‌بست است و یا در دوران اصلاح طلبان سخن از طرح‌های دوقلو زدند؛ این‌ها فتنه نرم است.

وی خاطرنشان کرد: آقایی در فتنه 88 دستگیر شده و زندان بود‌، بیرون آمد‌ و توبه کرد‌ اما اکنون می‌گوید «مقاومت مدنی» را توصیه می‌کنیم. این‌ها مقدمه فتنه است؛ میان داخل و خارج تلاقی وجود دارد و هر دو یک چیز را می‌گویند و هر دو می‌‌خواهند بر رهبری فشار وارد کنند تا عقب‌نشینی صورت بگیرد اما آرزویشان را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار داشت: یکی از عبرت‌‌های فتنه 88 این بود که میان خواص «انقلابی و عمارگونه» و خواص «منفعل و ساکت» فاصله بیندازد. در ایام پس از فتنه 88 محضر برخی بزرگان می‌رفتیم و خواستار موضع‌گیری بودیم اما می‌گفتند وارد این جناح‌بندی‌ها نمی‌شویم. آیا این‌ها «جناح‌بندی» است؟ وقتی در جمعیتی محور رهبری است، جریان مقابل دیگر جناح نیست و حق ندارد و باید خواص اینجا بایستند.



اتمام حجت مردم مشهد با سران فتنه اقتصادی/ سرما هم نتوانست از گرمای عشق مردم به ولایت بکاهد

مردم مشهد با حضور پرشور در راهپیمایی حماسه 9 دی با فریاد شعارهایی همچون «امور اقتصادی اصلاح باید گردد» خواستار بهبود اوضاع اقتصادی توسط دولت و برخورد شدید با سران فتنه اقتصادی شدند.

به گزارش صبح توس؛ اقشار مختلف مردم مشهد‌ مقدس از جای جای شهر به‌صورت خودجوش از ساعتی پیش در عرصه میدان شهدا حضور یافته اند تا بار دیگر نشان دهند در راه انقلاب هستند و همانند حماسه 9 دی ماه 88 پشتیبان رهبری هستند.

این راهپیمایی از ساعت 8 و سی دقیقه از میدان شهدای مشهد مقدس با حضور هزاران عاشق ولایت و امامت آغاز شد و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت.

مردم شهید پرور مشهد بار دیگر با حضور پررنگ و پرشور در راهپیمایی روز بصیرت نشان داده اند که به یاوه گویی های دشمنان انقلاب گوش نمی دهند و همچمان از انقلاب و پیشوای خود حمایت می کنند.

در این راهپیمایی پر شور مردم با فریاد شعار هایی همچون «امور اقتصادی اصلاح باید گردد» خواستار بهبود اوضاع اقتصادی توسط دولت و برخورد شدید با سران فتنه اقتصادی شدند و با سردادن شعار هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «راه نجات امت حمایت از ولایت»، «تجلی فضیلت اطلاعت از ولایت»، «ملت ما بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است» انزجار خود را نسبت به دشمنان انقلاب و اسلام و عوامل فتنه در کشور اعلام کردند.

هوای امروز مشهد به دلیل بارش باران در شب گذشته بسیار سرد بود اما این سرما نتوانست از گرمای دل این مردم ولایت مدار نسبت به ولی و پیشوای خود بکاهد.

مسیر راهپیمایی 9 دی به‌پایان خود نزدیک می شود و مردم همیشه در صحنه مشهد که با حضور پرشور خود راهپیمایی 9 دی مشت محکمی بر یاوه گویی های دشمنان زندند، وارد حرم رضوی می‌شوند تا بتوانند خود را به سخنرانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی توسز حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برسانند و پس از آن نماز را به جماعت اعاده کنند.

 

البرز

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری در البرز:
برخی به خیال از یاد بردن فتنه به جای آن از کلمه اعتراض استفاده می کنند/برخی با قلم در پی تخریب ولایت در فضای مجازی هستند

به گزارش گروه استانی تیتریک، پس از گذشت 9 سال از این حماسه بزرگ خیابان های منتهی به مصلی کرج صحنه باشکوهی از حضور مردم با بصیرت شدند که در زمان مقرر و در مسیر های معین شده به راهپیمایی پرداختند. بصیرتشان و وفاداری شان به انقلاب و نظام را از جنس شعارهاشان می توان فهمید. شعارهایی از قبیل: "لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است"، "ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم"،
"تجلی فضیلت، اطاعت از ولایت" و "دست خدا با ملته تا پیرو ولایته".

در میان جمعیت همه ی اقشار دیده می شدند، از نسل چهارمی های انقلاب، زنان، مردان و پیرمردها و پیرزنان تا مسئولین و ...

خیابان های کرج عصر امروز (یکشنبه) صحنه غیرت دینی و انقلابی مردمی تبدیل شد که تا روزگار باقیست، ظهر عاشورای ۸۸ را فراموش نخواهند کرد؛ ظهر عاشورایی که باعث شد تا ماهیت اصلی فتنه‌ای که می‌رفت تا ریشه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بزند و خون مطهر بیش از 230 هزار شهید را هدر دهد، نمایان شد.

یکی از راهپیمایان به خبرنگار "تیتریک" می گوید: سختی و مشکلات ما را از همیاری رهبر باز نمی دارد و همچون ابتدای انقلاب در راستای آرمان های امام با ولایت تجدید میثاق خواهیم کرد.
دیگری می گوید: مسلمانان جهان باید عزم خود را جزم کنند تا دندان های آمریکا را در دهانشان خرد کنند.

شهروندی می گوید: فریاد می زنیم و بدانند آنها که در 88 روبروی ملت ایران ایستادند و فتنه گرانی که به خیابان آمدند بدانند که تا این کشور بیرق سید الشهدا را بالای سر خود خواهد دید دست طمع کنندگان از خاک ایران کوتاه خواهد بود.

دیگری می گوید: در مقابل فتنه گران ایستادیم و با پاره کردن عکس امامان سکوت کردیم اما با اتش زدن عکس امام حسین دست بر گلوی ما گذاشتند بدانند ما فرزندان خیبریم و به فرزندانمان مرگ بر منافق را می آموزیم.

پس از طی مسیر راهپیمایان وارد مصلی شدند. مجری مراسم در پشت میکروفون از سوی جمعیت اعلام کرد: شعاری میراث پدرانمان در جنگ با دشمنان در این سالها است و آن این است که "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست". جمعیت حاضر یکصدا این شعار را تکرار کردند.

سخنرانی این مراسم به دعوت برگزار کنندگان حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران و عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر عهده داشت.

سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنرانی مراسم گرامیداشت سالروز حماسه "9دی" با تاکید بر اینکه اسلام ناب راه شهیدان کربلاست، راه حسین راه علی راه انبیاست، در مصلی کرج ، افزود: هر روز جنگ حسین است با یزید و هر لحظه گذشت زمان امتحان است. هر روز گوشه صف صفین می شود. "این رشته های سبز که بر خود بسته اید قرآن دشمنان علی بر نیزه هاست" مرثیه ما در ۸ ماه فتنه سال ۸۸ تکرار عمر و عاص است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امسال نهمین سالگرد حماسه ۹ دی است، گفت: در سالگردهای حماسه ۹ دی ، مردم کرج با تجمع با شکوه وفاداری خود را نشان دادند . رهبری خروش الهی ۹ دی را حماسه نامیدند ایشان فرمودند: "در قضایای ۹ دی عاشورا به کمک ملت امد و حماسه ماندگاری را خلق کرد".

این تعبیر حماسه یک کلمه است که عمق بار معنوی و محتوایی دارد.در متن حماسه "9دی" سه عنصر نهفته است، اولی عنصر شجاعت است؛ حرکتی برخاسته از شجاعت مردم که روحیه حماسی خود را در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی نشان دادند.

حماسه ۸ سال دفاع مقدس شجاعت بیرونی بود زیرا ایران علاوه بر صدام در برابر امریکا فرانسه و شوروی و دیگر کشورهایی که به کمک صدام امدند ایستادند و شجاعت فرزندان ایران پوزه صدام را  به خاک مالید.در عرصه دفاع مقدس مردم کشور را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کردند.

آمریکا و دشمنان در جریان برجام می گفتند همه گزینه ها روی میز است اما الان نمی گویند، راز نهفته در این عقب نشینی همان تجربه دفاع جانانه مردم از انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی با عنوان اینکه در حماسه "9دی" سال 88 مردم دشمنان داخلی را زمین گیر کردند، تاکید کرد: فرماندهان جنگ گفتند سختی ۸ ماه فتنه برای ما بیشتر از ۸ سال جنگ بود، زیرا هدف فتنه گران کودتای سبز مخملی بود. ولی آمدن مردم به صحنه جز انگیزه خدایی انگیزه ای دیگری نداشت، حضور مردم در حماسه ۹ دی برای همیشه نظام را در برابر دشمنان داخلی بیمه کرد و
شعار مردم، دشمنان انقلاب را سر جای خود می نشاند.

وی عنصر دوم را " انگیزه مقدس" عنوان کرد و تشریح کرد: حماسه ای که مردم در "9دی" آفریدند قابل تشبیه با عاشورای ۵۷ و حماسه ای که شاه را فراری داد، است. قطعا فقط و فقط انگیزه دین و عشق به امام حسین "۹ دی" را رقم زد زیرامردم دیدند عاشورای تهران را فتنه گران به میدان جنگ تبدیل کردند. همینطور شعار این همه لشگر آمده به عشق رهبر امده برخاسته از دل مردم بود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: انقلاب ما با ولایت فقیه گره خورده است و ما تا اخرین نفس، نفر و خون پای این پرچم پرافتخار ایستاده ایم. شعاری که ریشه قرآنی، روایی و تاریخی داشت مردم در "9 دی" شعار دیگری سر دادند مبنی بر اینکه "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" ، این شعار سیلی را به وجود اورد و فتنه گران را با خود برد، مرگ سیاسی فتنه گران با حماسه ۹ دی فرا رسید.

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری عنصر سوم را "بصیرت" معرفی کرد و گفت: مردم فهمیدند که قصه فتنه گری 88، انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه اردوکشی خیابانی برای از پای آوردن نظام ولایی است.

وی با بیان اینکه، کسانی می توانند علم دار دین باشند که اهل بصیرت باشند، افزود: مردم فهمیدند، داستان این فتنه زمین زدن ولایت است اما به دشمن نشان دادند هر که با علی درافتاد ورافتاد. فتنه گران در روز عاشورای سال 88 عمق کینه خود را نشان داده و علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند، انها درصدد براندازی نظام بودند .
 
حجت الاسلام خاتمی گفت:برخی هواداران آنها، این روزها عنوان می کنند که نظام اسلامی در زمینه محتوایی فروپاشیده است. به آنها می گویم همفکران شما اوایل انقلاب گفتند بن بست در انقلاب ایجاد شده است اما امام فرمود شما به بن بست رسیده اید.

وی افزود: برخی اخبار این روزها به ما می گوید که فتنه گران 88 و جنازه های در حال احتزار می خواهند دوباره جان گرفته و برای انتخابات مجلس، نظارت استصوابی را تخریب کنند! اما بدانند این ادامه جریان فتنه است و ملت در مقابلش خواهد ایستاد.

برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 خیالاتی در سر دارند و شعارهای هنجار شکنی اماده کردند اما به این فتنه گران می گویم سر جایتان بنشینید و الا مردم با سیلی محکم تر شما را سر جای خود می نشانند.

امام جمعه موقت تهران با هشدار به آنانی که چشم خود را به حقایق بسته اند، گفت: برخی به انگیزه نگه داشتن جریان فتنه می خواهند فتنه گری فتنه گران را از یادها ببرند اما این اتفاق نخواهد افتاد و عملکرد ننگین آنها موجب بخشش نخواهد شد. نوشتن اعتراض به جای کلمه فتنه برای فراموشی 88 از یادهاست اما این ارزو را آقایان به گور خواهند برد.

سید احمد خاتمی افزود: آنها که با قلم، ولایت ستیزی کرده و در فضای مجازی در پی تخریب ولایت هستند رهروان فتنه اند و بار دیگر می خواهند آتش افروزی کنند اما ملت قبل از هر چیزی انها را سر جای خود خواهند نشاند.
برخی درصدد زنده کردن و احیا سران فتنه هستند در زمانی که مشکلات معیشتی مردم و گرانی ها در عرصه اقتصادی مسئله اصلی مردم است رفع حصر را مطرح می کنند اما اینها کاسبان شعار رفع حصرند.

وی افزود: توبه در پیشگاه مردم کلید رفع حصر قانونی است.به فتنه گران می گویم نلسون ماندلا شدن این ملت را به گور خواهید برد.

حجت الاسلام خاتمی در پایان گفت: در این ۴۰ سال هر موفقیتی که داشتیم به برکت ولایتمداری و اسیب ها از رهگذر نشنیدن دستورات ولایت است. از ولایت جلو نیفتید که اسیب می بینید، امید که شاهد فتنه های پیچیده آنچنانی نباشیم و باید بدانیم چراغ راه ولایت است.

 

همدان

نماینده مردم همدان در مجلس:
مراقب باشیم نقد و انتقاد ما چهره نظام را سیاه نکند

به گزارش نافع،‌ حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی شهرستان اسدآباد که با حضور باشکوه مردمی،جوانان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان اسدآباد در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این روز نماد پاسداری هوشمندانه و خردمندانه مردم از نظام سیاسی کشورشان بود.

وی با بیان اینکه 9 دی در حضور بی‌نظیر و کم‌نظیر مردم در صحنه سیاسی خلاصه می‌شود، گفت: حماسه ۹دی به لحاظ زمانی تمام شده اما مانند زیارت عاشورا تمام نشدنی است و در هر زمانی حرف برای گفتن دارد.

نماینده مردم همدان در همدان با اشاره به فتنه سال 88، یادآور شد: در سال ۸۸ ملت بزرگ ایران بعد از سختی‌های فراوان، تحریم‌ها، ناجوانمردی‌ها و تبلیغات گسترده آمریکا به جمع‌بندی رسیدند که با حضورشان در انتخابات فتنه را خاموش و نشان دهند که همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا انقلاب صدمه نبیند.

وی تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ زیرساختی برای فتنه‌های دیگر بود و امروز با مطرح شدن جنگ اقتصادی سال آینده نیز به دنبال توطئه و فتنه‌ای دیگر هستند.

حاجی‌بابایی اذعان داشت: در طول ۴۰ سال گذشته ما در جهان حرف برای گفتن داشته‌ایم و در برابر دشمنی که آمریکا درست کرده بود به نام داعش، پیروز شدیم و  توانستیم راه را برای حضور ۳۹ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام خاورمیانه در تسخیر جمهوری اسلامی است، افزود: امروز ملتی مانند ملت ایران وجود ندارد.

حاجی بابایی تأکید کرد: امروز بزرگترین پیاده‌روی در اربعین به صورت اعتقادی و دینی در جهان شکل می‌گیرد که از آن ملت ایران است.

 وی با بیان اینکه مراقب باشیم که نقد و انتقاد ما چهره نظام را سیاه نکند، گفت: شرم بر کسانی که خوی اشرافی‌گری دارند، فرق نمی‌کند از جنس مجلس باشد یا دولت.

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه امروز رهبر انقلاب نیاز به انسان‌های دلسوز، هوشیار، پاک و بصیر دارد، تصریح کرد: باید امروز ما میدان جنگ را برای دشمن تعریف کنیم و در آن حرکت کنیم نه اینکه بگذاریم آمریکا برای ما میدان جنگ شکل دهد و ما بازیکن میدان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید امروز فتنه سال 98 را خاموش کنیم، گفت: رمز خاموش شدن این فتنه باهم بودن و یکپارچکی و اتحاد است.

 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:
دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است

به گزارش نافع،‌ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی صبح امروز در مراسم 9 دی همدان با بیان اینکه باید مراقب عده‌ای که ممکن است از درون، جامعه اسلامی را تهدید کنند، باشیم، ‌اظهار کرد: مبادا از درون منافع جامعه اسلامی تهدید شود.

وی با اشاره به جانفشانی و ایثار شهدا و جانبازان افزود: اگر این آزادگی‌ها و مقاومت‌ها نبود، امروز ایران در این جایگاه  قرار نداشت.

امام جمعه موقت تهران به دیدار مخفیانه ترامپ در عراق اشاره و تصریح کرد: این همان آمریکایی است که 7 تریلیون در د رمنطقه خرج کرده  حال باید با خفت در عراق حاضر شود.

وی ادامه داد: امروز ایران به عنوان یک قدرت بزرگ سیاسی شناخته شده و این در سایه خداوند متعال، اقتدار و مدیریت رهبر و حضور همیشه در صحنه مردم حاصل شده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان همواره به ضرر جماعت نیست چراکه اگر انسجام درونی را تحکیم کنیم تهدیدها به فرصت‌ها بدل می‌شود و توطئه به سکوی پرش و پرواز بدل می‌شود، گفت: تاریخ انقلاب دلیل محکم این ادعا است و ایران در سایه مقاومت ملت و خون شهدا نظام اسلامی را در قله اقتدار قرار داد

وی به حضور 80 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: اقتدار و نظم  کشوربه خاطر قانون موجود در کشور بوده در غیر این صورت ما شبیه سوریه می‌شدیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بی‌اعتنایی به قانون  یعنی زیر پا گذاشتن منافع ملی و اسلام، ‌خاطرنشان کرد: مردم بدانید که امروز منافع ما با عظمت ملت سوریه،  یمن، لبنان،  فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان گره خورده  و بی‌اعتنایی به منافع قانون یعنی بی‌اعتنایی به منافع یک میلیارد مسلمان.

وی قانونمداری را زمینه ایجاد امنیت در کشور دانست و گفت: مهمترین درخواست مردم التزام به قانون است پس مسوولان باید قانونمدار باشند  و رهبر با اعتراض مشکلی ندارد اما از اره قانون نه با اردوکشی خیابانی و ایجاد جنجال و آشوب.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تضعیف انقلاب اسلامی به مصابه تضعیف امت اسلام است،‌یادآور شد: دشمن به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است و ولی فقیه پاسدار حریت، آزادی و جمهوریت نظام است آنان که این جایگاه را تضعیف می کنند هدفشان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران است

وی با اشاره به اتفاقات سال 88 گفت: برای اردوکشی خیابانی هیچ منطقی نمی‌توان آورد و این عمل مقابله با اقتدار کشور.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسوولان اظهار کرد: حماسه 9 دی بستر انتخابات سال 92 را فراهم کرد و شما مسوولان رای آوردید، پس باید قدردان این نعمت بود.

وی تصریح کرد: آن افرادی که در فتنه 88 دخالت داشت باید پاسخگوی رفتار و کردار خود باشند و توبه کنند و بدانند : سعه صدر نظام باعث شده که فتنه‌گران امروز در حصر باشند وگرنه باید محاکمه می‌شدند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حماسه 9 دی  یعنی طرد کردن افرادی که منافع ملت را به خطر انداختند، گفت: مردم حاضر در دفاع از نظام و انقلاب با مشکلات اقتصادی زیادی درگیر هستند که باید قدردان آنها بود.

وی افزود: امروز ایران پیام‌آور امنیت و علم درمنطقه و جهان است و بسترهای لازم برای رشد علمی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی و تحکیم زیرساخت اقتصادی ملت ایران به خوبی شکل گرفته است.

امام جمعه موقت تهران به مقاومت ایران در طول این 40 سال در مقابل همه مشکلات و تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما  عموماً تحصیلات کارشناسی دارند و جامعه دانشگاهی ما بیش از 4 میلیون نفر است..

وی با بیان اینکه ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما با توکل بر خدا و توسل بر ائمه و تدابیر هوشمندانه رهبری و حضور به موقع شما مردم قطعا همه مشکلات را با سربلندی از سر خواهیم گذراند.

 

ملایر

نماینده مردم ملایر در کبودراهنگ:
حماسه نهم دی ماه فراموش نخواهد شد

به گزارش نافع،‌ حجت الاسلام احد آزادی خواه اظهارداشت: دنیا در حال مشاهده زوال روز افزون استکبار جهانی و سعود مقتدرانه ملت و نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ افزود: کسانی که در فتنه سال ۸۸ با حمایت دشمنان این نظام جان و مال و ناموس ملت را تهدید کردند با سیل خروشان ملت فهیم ایران شکست سختی خوردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلام در ادامه با اشاره به لزوم مقابله در مقابل زیاده خواهی های دشمنان گفت: دشمنان بدانند این ملت، ملتی است که در طول تاریخ ایستادگی و استقامت را به دنیا نشان داده است.
آزادی‌خواه نهم دی را بسیار ارزنده و قابل تکریم دانست و اضافه کرد:امروز مردم غیور انقلاب اسلامی نشان دادند که نهم دی فراموش شدنی نیست.

 

اصفهان

سرتیپ علی فضلی در مراسم بزرگداشت روز بصیرت اصفهان:
مردم به میدان آمدند تا سقیفه ای دیگر تکرار نشود/ در نهم دی، صدای «لبیک یا حسین» امّت به آسمان رسید

به گزارش صاحب نیوز؛ فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) دقایقی پیش در تجمع مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهان به مناسبت بزرگداشت روز 9دی ماه بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم که  در روز حماسه عزیزان امت و میثاق با امامت و ولایت در استان انقلابی اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم که در کنار نماینده ولی فقیه، خانواده شهدا و مردم غیور اصفهان برای عهد و پیمانی دوباره با ولایت گردهم آمده ایم.

سرتیپ پاسدار علی فضلی همچنین خاطر نشان کرد: مردم اصفهان بار دیگر با ندای وحدت، برادری و انسجام خودشان برای دفاع از دین خدا در این میعادگاه مهم به میدان آمده اند.

این فرمانده ارشد نظامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کودتاچیان و براندازها در زمان رسول خدا(ص)، می خواستند با رحلت ایشان، حق امامت را از امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان معصوم آن ها بگیرند.

وی در تشریح این که برخی امام علی(ع) را برای بیعت به مسجد بردند و این بیعت دونشانه داشت، ادامه داد: نخست این که گفته بودند کسانی که برای بیعت به میدان می آیند اول بابد موهای سر خود را بتراشند و دوم این که شمشیرها را بالا و برافراشته نگه دارند؛ اما در روز اول دعوت کسی به میدان نیامد و به نقل تاریخ؛ روز پنجم دعوت 11 نفر برای بیعت به میدان آمدند. برخی این افراد هم بیعت شکنی کردند و در مقابل امام ایستادند و از طرفی جنگ هایی را به حضرت تحمیل کردند؛ از طرفی هم در آن جنگ ها غنایمی به دست می آوردند و برای تقسیم غنایم، با تبر و شمشیر تقسیم غنیمت می کنند.

سردار فضلی در آسیب شناسی علل بیعت شکنی این گونه افراد گفت: بیعت شکنان به واسطه دو جیز عهد شکنی کردند، اول مطامع دنیوی و دوم فرزندانشان و به بیعت با امام معصوم(ع) ادامه ندادند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صحبت های خود را به زمان فعلی معطوف کرد و تصریح کرد: حال سؤال این جاست؛ که آیا در انقلاب امام(ره) و نهم دی، در مقابله و مواجهه با فتنه فتنه گران تقسیم غنیمت شد؟

وی معتقد بود: این مردم عزیز و شریف و بی نظیر در تاریخ در عهد و پیمان با نائب امام عصر(عج) از همه سرمایه های خود گذشتند و همه داشته های خود را به میدان آوردند؛ همچنین جان های مقدس و مبارک خودشان و فرزندانشان را به همراه سرمایه های خود با خدا معامله کردند.

معاون سابق عملیات فرماندهی کل سپاه پاسداران در میدان انقلاب اصفهان حضور مردم در حماسه دی ماه را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: مردم به میدان آمدند تا سقیفه ای دیگر تکرار نشود؛ در هشت سال دفاع مقدس و چهل سال پیروی انقلاب و همه عرصه های مجاهدت و مقاومت مردم از هم سبقت گرفتند و شاهد این ادعا، 24 هزار شهید گرانمایه استان اصفهان است که سلام و درود خدا بر آن ها باد.

فضلی همچنین افزود: در سال 88 که حضور گسترده مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات مجد و عظمت و شکوهی را خلق کرد، گروهی فتنه گر، سران فتنه و عناصر غرب طلب، غرب زده و وابسته به غرب که در واقع نفوذی های غرب بودند و از اول انقلاب با مواردی از آن ها مواجه بودیم، با برنامه ریزی و پیش بینی و سازمان دهی قصد داشتند که این عظمت حضور و گسترده مردم به کام مردم تلخ کنند؛ چرا که به آرمان ها و آرزوهای باطل خودشان نرسیدند.

وی در جمع مردم اصفهان گفت: دشمن برنامه ریزی داشت که اگر رأی آوردیم که هیچ، اگر نیاوردیم تقلب را سازماندهی کنند و بنای قانون گریزی را در دستور کار خود قرار بدهند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در واکنش به ادعای تقلب گفت: اگر تقلب صورت گرفت، در زمان دولت های شما هم باید این اتفاق می افتاد، اما آیا امکان تقلب وجود دارد؟

فضلی همچنین تصریح کرد: فتنه گران فراتر از این ها سازماندهی داشتند و خودشان را برای کف حیابان از میدان راه آهن تا میدان تجریش تهران آماده کردند؛ نماد سبز اموی را به عنوان شاخصه ای که از انقلاب های رنگین و مخملین غربی ها به امانت گرفتند و ایحاد شکاف بین امت را هدف گذاری کردند و در ام القرای حهان اسلام(تهران) نا امنی ایجاد کردند.

این فرمانده نظامی خصوص رفتار ضد ملی فتنه گران اظهار کرد: 29 خرداد ماه نائب امام زمان خطبه خواندند و فرصت بیشتری را برای بررسی به شکایات پیش بینی کردند که تصور می رفت این افراد اگر روح اسلامی و ملی به هر کیفیتی داشتند، در آن روز ختم همه مسائل را بیانات تعیین کننده رهبری قرار دهند، اما فردای همان روز در 30 خرداد فاجعه بدتری را به مردم تحمیل کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به این که فتنه گران به دنبال کشته سازی بودند، خاطر نشان کرد: به همین صورت هشت ماه از تهران به اندازه هشت سال دفاع مقدس انرژی گرفتند؛ قطعه دیگری مانند دفاع مقدس رخ داد و می دیدیم که مردم ما بسیجیان ما را پشتیبانی می کردند.

فضلی همچنین گفت: عرصه را تا شب تاسوعا و روز عاشورا تنگ کردند و در این شب و روز عزیز از مظلومیت مردم سوء استفاده و همچنین شروع به هتک حرمت به همه مقدسات کردند؛ آن ها عکس و تمثال و قرآن را پاره کردند. درود و سلام خدا بر مردمی که از امام خود اطاعت کردند.

وی حضور مردم در نهم دی ماه را حماسه ای بزرگ دانست و ادامه داد: سراسر کشور نهم دی ماه را به میدان آمدند و طومار فتنه و فتنه گران را برای همیشه بستند و آب را روی آتش ریختند؛ در واقع نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امّت با ولایت نام گرفت و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شد.

فضلی همچنین به مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهان اعلام کرد: از دشمنی دشمنان هرگز نباید غافل شویم، ممکن است دوباره مکر کنند و دشمنی کنند و فتنه های جدیدی به بار بیاورند؛ چرا که رسول مکرم اسلام(ص) می فرمایند مردم هر گاه اچر بی بصیرتی و غفلت شوند، خداوند بدترین آن ها را بر آن ها مسلّط می کند.

سرتیپ فضلی روز بصیرت را روزی برای خیزش امت دانست و گفت: شاید ندای «هل من ناصر ینصرنی» بلند نشد ولی صدای «لبیک یا حسین» امّت به آسمان رسید.

وی همچنین صحبت از فتنه های کور 96 به میان آورد و خاطرنشان کرد: برخی افراد در سال 96 دوباره به بهانه های گرانی و تورم که البته این ها حقیقت است، فتنه کردند؛ امّا مردم نجیب و عزیز ما با این ها مقابله کردند و مردم استان اصفهان هم در شهرهای مختلف ایستادند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در پایان صحبت خود اظهار کرد: از دشمنی امریکایی و صهیونیست ها نباید غفلت کنیم، مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم صحبت هایی داشتند که فرمودند «ملت ایران بیداری خود را حفظ کنند، این که امریکایی ها گفته اند در سال 97 چنین و چنان می کنیم ممکن است فریب باشند و جنجال می کنند و نقشه را برای سال 98 کشیده باشند. همه حواسشان را جمع کنند. توصیه من به همه جوان ها و مجموعه های گوناگون و جریان های سیاسی این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند و میدان را برای دشمن آماده نکنند.»

24

28

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.
 

چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) مطرح کرد؛ حماسه عظیم ۹ دی نقاب از چهره خواص بی‌بصیرت برداشت

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ افزود: حماسه عظیم ۹ دی نشانی از اراده توده‌های مردم و قدرت ایمان دینی و اعتقاد ملت به آرمان‌های انقلاب و اعتماد آنان به نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه به‌مناسبت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، حدود ۴۰ برنامه در رده‌های سپاه قمربنی هاشم (ع) و بسیج چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شدهاست؛ خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها نقش رهبری حکیمانه در مهار فتنه و همچنین نقش خواص و لحظه‌های سرنوشت‌ساز، زوایای گوناگون فتنه ۸۸ و فتنه‌های آینده و نقش استکبار جهانی در ایجاد فتنه و جنگ نرم، تبیین شود.

اکبری حماسه بزرگ ۹ دی را یکی از نتایج تبعیت مردم از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: با حماسه ۹ دی، اقتدار و استحکام نظام افزایش یافت و نقاب از چهره خواص بی‌بصیرت افتاد و پیشگامی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و اعتماد آنان به نظام اسلامی بر جهانیان آشکار شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای برنامه‌های گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، نشست معرفتی بصیرتی با عنوان استکبار و عوامل آنها در فتنه ۸۸، مسابقات فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب، اعزام اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم، نشست‌های تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و هفته بصیرت، مسابقات علمی پژوهشی و کتابخوانی، تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، با همت رده‌های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شامل (ادعیه خوانی، محافل انس با قرآن، کارگاه‌های آموزشی)، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در استان، همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری ویژه برنامه‌ها در سطح استان، برگزاری نهضت‌های روشنگری و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا به همراه گلباران قبورمطهر شهیدان، از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در رده‌های سپاه و بسیج چهارمحال و بختیاری است.

 
عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در مراسم 9 دی:
وقایع عاشورای ۸۸، حماسه ۹ دی را رقم زد/دشمن به دنبال آلودگی فضای مذهبی کشور است

به گزارش جهانبین نیوز، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در اجتماع بزرگ تجلی بصیرت و میثاق با ولایت که در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: حماسه ۹ دی متاثر از عاشورا بود و آنچه در عاشورای ۸۸ اتفاق افتاد ۹ دی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا به‌عنوان نقطه عطف تاریخ تشیع مطرح است افزود: همین نقطه عطف در وقایع سال ۸۸ کمک‌ساز شد.

گنجی به عاشوراهای حماسه‌ساز در سال‌های ۴۲، ۵۷ و ۸۸ اشاره و تاکید کرد: این اکسیر تشیع را باید قدر دانست چون سِر استقامت تشیع در طول تاریخ و خصوصا انقلاب در عاشور است.

مدیرمسئول روزنامه جوان بیان داشت: در عرف بین‌الملل قدرت برای کشوری است که جمعیت، وسعت و ثروت بیشتری داشته باشد، ما در مقابل آمریکا هیچ یک از این فاکتورها را نداریم اما رمز استقامت ۴۰ ساله ما این است که ما الگوهایی چون سیدالشهدا را داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید یادمان باشد ۹ دی و انقلاب را از عاشورا داریم، قبل از امام خمینی (ره) خیلی‌ها با رژیم پهلوی درگیر شدند اما پیروز نشدند.

گنجی با تاکید بر اینکه در عاشورای ۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد افزود: در آبان‌ماه ۵۷ بود که شاه با دیدن جمعیت معترض مردم تصمیم به فرار گرفت و تا زمانی که ملت ایران عاشورا را دارند دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران که ۷۰ سال است مردم ایران هیچ نقشی نداشتند اضافه کرد: این یعنی تا قبل از حضور امام خمینی (ره) مردم هیچ هویتی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ما ۴۰ سال است که انقلاب کرده ایم بیان داشت: آمریکا از همان ابتدای انقلابمان همواره به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی بود و ۱۰ سال اول به نظام ما تمرکز کرده و با جنگ سخت میخواست ما را سرنگون کند.

گنجی با بیان اینکه بعد از عملیات کربلا پنج دشمن به این نتیجه رسید که براندازی جمهوری اسلامی فایده ای ندارد عنوان کرد: دشمن بعد از جنگ تحمنیلی به دنبال این بود تغییر رفتار بدهد و از درون نظام باید به هدف خود برسد و به خاطر همین بیشتر به دنبال نخبگان بودند .

وی عنوان کرد: دشمن همواره به دنبال این بود که براندازی انقلاب اسلامی از درون باید صورت گیرد و کسانی را باید پیدا می کردند که میوه چینی برای آن ها اتفاق افتد و از آن بهره ببرند و این چیزی بود که در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد.

گنجی با بیان اینکه یادگیری انقلاب برای دشمن سخت بود اذعان داشت: آمریکائی ها به این نتیجه رسیدند که باید بر خود ملت ایران تمرکز کنند چراکه با فشار فرهنگی و تهدید نظامی تنها یک عده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی یادآور شد: اقتصاد می تواند همه مردم را درگیر کند و راهبرد اساسی آمریکائی ها در این مرحله این است که ملت ایران را بر سر دو راهی قرار دهندکه ملت تصمیم بگیرند کدام روش را انتخاب کنند.

گنجی افزود: دشمن به ملت ایران می خواهد بفهماند که اگر رفاه می خواهند باید انقلاب را رها کنند و اگر انقلاب می خواهند باید تحریم شوند و فشارهای اقتصادی را روز به روز افزایش می دهند.

وی با اذعان بر اینکه دشمن فشار روانی و اقتصادی را با هدف بی ثباتی دارد دنبال می کند یادآور شد: منافقین و سلطنت طلب ها به آن ها مشاورده دادند آن ها می دانند که مستضعفین کسانی نیستند که مقابل جمهوری اسلامی بایستند.

گنجی با بیان اینکه آخرین تدبیر و تاکتیک آمریکا آنجا ست که به این جمع برسند که اقتصاد کافی نیست و باید مسائل سیاسی و مذهبی را نیز پیش ببرند خاطر نشان کرد: دشمن برای این کار خود یک راهبرد جدید را انتخاب کرده است آن ها به دنبال این هستند که جریان مذهبی کشور را دچار آلودگی ذهنی کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد جریان مذهبی کشور را از بین ببرد و قرارگاه مجازی را برای منافقینی که از عراق انتقال دادند ایجاد کردند بیان داشت: بسیاری از پست های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به گونه ای طراحی می کنند که به ذائقه حزب اللهی ها خوش آید و این تولیدات منافقین است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه عملیات روانی دشمن بر ملت ما متمرکز است و تلاش می کنند که با رسانه های فارسی زبان این کار را محقق کنند بیان داشت: ما باید همواره روی این مسئله هوشیار باشیم.

گنجی با تاکید بر اینکه ما در شرایط سختی قرار گرفته ایم و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سال ۹۸ را باید مراقب باشیم چراکه دشمن اهدافش را هر ۱۰ سال یک بار انجام می دهد اظهار کرد: متاسفانه دشمن بر روی نفت ما تمرکز کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایستادگی ملت ما در مقابل دشمن حتمی است و نخواهیم گذاشت که دشمن به اهداف خود برسد.

فارسان

مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت کشاورزی
هر کس که دشمن را خواب حساب کند این انسان، انسانی غافل است

 

به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب در جمع مردم فارسان گفت: خداوند را شاکرم که این توفیق نصیب من شد که در روز بصیرت و میثاق با ولایت روز 9 دی در خدمت شما مردم مؤمن و ولایت مدار و با بصیرت باشم. بنده اولین باری است که به این شهرستان سفرکرده‌ام و در بدو ورود به این شهر فضایی را که دیدم، فضای معنویت، دیانت و اخلاق و برداشتی که از این فضا داشتم فضای صمیمیت در این شهرستان است .

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه افزود: حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی عالمی فهیم و دانا و انسانی که عمر خود را صرف خدمت به اسلام و ولایت و از همه مهم‌تر خدمت به مکتب اهل‌بیت کردند. حوزه‌های علمیه باید بسیار هزینه کنند تا شخصی مانند آیت‌الله شاهرودی را تحویل دهد هزینه‌های مادی و معنوی و علمی و... در کنار هم قرار می‌گیرند تا آیت‌الله شاهرودی تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه پیرامون 9 دی است، بعضی‌ها سؤال می‌کنند فلسفه 9 دی چیست و چه فرقی با 22 بهمن و دیگر مناسبت‌ها و چه امتیازی نسبت به آن‌ها دارد. علت شکل‌گیری 9 دی این بود که دشمنان این انقلاب به دنبال براندازی این انقلاب و نظام بودند. همان‌طور که در زمان بنی‌صدر خائن و در جریان دولت موقت ارتباطات پشت‌صحنه‌ای داشتند برای براندازی نظام و انقلاب.
حجت‌الاسلام طباطبایی نسب اظهار داشت: هر کس که دشمن را خواب حساب کند و فکر کند که دشمن با ما کاری ندارد یقین بدارید که این انسان، انسانی غافل است. جنگ تحمیلی را تنها به این خاطر به راه انداختند تا انقلاب اسلامی را براندازند .

 وی تصریح کرد: بعد از جنگ دشمن چند هدف را دنبال می‌کرد ازجمله ساختار فرهنگی که می‌خواستند ساختار فرهنگی را تغییر دهند، متون اسلامی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد را می‌خواستند تغییر دهند، چون می‌خواستند جوان‌ها را از دین بگیرند و کمک کنند به ترویج فساد در جامعه و نمونه آن سند 2030 بود که رهبر از اجرای آن جلوگیری کرد .

وی بیان داشت: دیگری براندازی نظام بود که می‌خواستند نظام را از چشم مردم بی اندازند و نمونه آن سال 88 بود که هنوز نتیجه‌ای اعلام‌نشده یکی از کاندیدها اعلام پیروزی کرد و بعد از اعلام نتیجه اصلی اعتراض‌های بی‌مورد که همه نشئت گرفته از رادیوها و شبکه‌های خارجی بود؛ و در پاسخ کارهای اشتباه آن‌ها مردم وارد صحنه شدند و وفاداری خود را به رهبری و انقلاب ثابت کردند.

 وی در ادامه از قوه قضایی هم تشکر کرد و افزود: از اینکه مفسدان را شناسایی و دستگیر و به سزای اعمال خود رساندید سپاس گذاریم اما از شما می‌خواهیم که دانه‌درشت‌ها را زودتر دستگیر و به سزای اعمال خود برسانید تا دیگر پشت کسی پنهان نشوند و حق مردم را به‌راحتی پایمال کنند.

 

کهگیلویه و بویراحمد

سخنرانان مراسم 9 دی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند:
دود بی بصیرتی خواص به چشم مردم رفت/ناخالصی های نظام روز به روز کمتر می شود/امریکایی ها یک موشک بزنند ده تا می خورند

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس صبح امروز مراسم گرامیداشت حماسه 9دی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که متن کامل سخنرانی های صورت گرفته در شهرستان های استان به شرح زیر است:

معاون فرهنگی قوه قضائیه: فتنه 88 زمینه ای برای پاکسازی بود

معاون فرهنگی قوه قضائیه در مصلای نماز جمعه یاسوج گفت: امروز روز عید است یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و انقلابی است از این حضور گرم و بزرگداشت این روز سپاس گذاری می کنم از همه قشرها در این تجمع حضور دارند از همه رنگ اینجا حضور دارند و نماد همدلی و وحدت به چشم می خورد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: این روز را می توان نماد وحدت نامید کسانی بر طبل تفرقه کوفتند و مردم در ۹ دی همه پیمان بستند و ثابت کردند از راه خدا و رسول خدا دست بر نمی دارند پیش از آن عده ای نا اگاه و عده ای اگاه تلاش کردند صف واحد مردم ایران را درهم شکنند گروه هایی در داخل و خارج طمع کردند تا از درون این انقلاب را از بین ببرند، انتخاباتی که با حضور ۴۰ میلیون نفر برگزار شد می توانست بهترین قوت این مردم باشد، خواسته به تفرقه و اختلاف و صف شکنی و زمینه ای برای کودتا تبدیل کنند اما هشت ماه تلاش آنها در ۹ دی نقش بر آب شد، خواستند در این دوران به اوج اهدافشان برسند اهدافشان را به شیوه های مختلف بیان کردند ابتدا شعارهای ساختارشکنانه دادند و به ترتیب سخت تر کردند و به درگیری خیابانی و آشوب و بر هم زدن امنیت مردم تبدیل کردند.

 
وی افزود: قشون کشی های خیابانی به بهانه اینکه تقلب شده باشد یا نباشد؛ انتخاباتی که اختلاف میلیونی داشت این نگرش غلط و فوق العاده افتضاح که کسانی بگویند جا به جایی ۱۳ میلیونی ارا بوده است در حالی که نظارت دقیق را مردم می دیدند، انتخابات دولت ساز نیست گروه های ناظر آن از بدنه مردم است تمام طرفداران کاندیداها نیز وجود داشته امکان جا به جایی ارا در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد در گذشته ثابت شده است گاهی این گروه دو گاهی گروهی دیگر پیروز می شود.

صادقی بیان کرد: این ادعای واهی تقلب را همه می دانستند دروغی بیش نیست برخی ها ساده لوحاته و برخی ها عامدانه پذیرفتند، آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند می خواستند ارزش های اسلامی و پیروری از رهبری از بین برود، کسانی در روز عاشورا جشن و پایکوبی کردند، چهره ها آشکار و پرده های شبهه ناک کنار رفت و همه فهمیدند قصه چیست و هوشیار شدند برخی ها خواب نیمه سنگین داشتند بیدار شدند اما برخی ها هنوز خود را خواب زده اند این ها مطرود مردم هستند همان ۴۰ میلیونی که رای دادند آمدند و در حماسه ۹ دی شرکت کردند.


وی ادامه داد: قرآن می فرماید خدا می داند در دل ها چه می‌گذرد از رهبری دینی تان پیروی کنید از فتنه ای که دودش به چشم همه می رود بپرهیزید.

حجت الاسلام صادقی گفت: فتنه سال ۸۸ خسارات و آسیب های زیادی ایجاد کرد مایه قوت را به مایه خسارت تبدیل کرد و باعث شد ده ها قطعنامه علیه جمهوری اسلامی تشکیل شود باعث شد طمع دشمنان بیشتر شود و علیه ما توطئه ها را تقویت کنند، محاصره های اقتصادی را بیشتر کردند، علیه ما موضع گیری هایی کردند برخی ها سفارتشان را تعطیل کردند، کسانی این مایه قدرت را به مایه ضعف و فشار تبدیل کردند این همان فتنه ای است که عده ای قلیل این ظلم را کردند اما دودش به چشم ملت رفت، چرا برخی ها به دلیل هوای نفسانی شان به خاطر بی بصیرتی و ساده لوحی شان باید کاری کنند این مصیبت بر مردم پدید آید، البته فتنه ۸۸ فقط زیان نبود بلکه زمینه ای برای پاکسازی و خالص سازی شد.

وی افزود: در گذشته چه کسی این کشور را به حساب می آورد نه شاه پهلوی و نه هیج کشوری ایران را به حساب نمی آورد قرآن می فرماید یاد بیاورید روزی را که ضعیف بودید و کسی از شما یادی نمی کرد و خدا برای شما ایمنی و مأوا ایجاد کرد و نعمت هایش را برای شما افزون کرد؛ باید شکرگذار این نعمت هایی باشیم که خدا به ما داده است ۴۲ سال می گذرد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم در این مدت نظام ما در ابعاد مختلف پیش رفته است و خداوند در جاهای بسیاری ما را حمایت کرده است.

 

صادقی بیان کرد: مواظب باشد فتنه نکنید فتنه زده نشویم اگر فتنه گر نیستیم فتنه زده نشویم عده ای فتنه گرد بودند و آگاه بودند مردم را اگاهانه وارد میدان کردند اما عده ای فتنه زده بودند آگاه نبودند و خواب بودند، خداوند در قرآن می فرماید به خدا و رسولش خیانت نکنید، این جمهوری اسلامی ایران امانتی است که خداوند به ما داده است این یک فرصت است ما امانت دار خون شهدا و زحمت انبیا و اولیای معصوم هستیم این انقلاب به برکت خون اباعبدالله پیروز شد و توانست تا امروز همه توطئه ها را خنثی کند و از آن فتنه ها فرصت برای ارتقا پیدا کند.
 

وی در ادامه گفت: توطئه ها فراوان بود فقط یکی از آن ها جنگ بود، توطئه بنی صدر فتنه کمی نبود اما با تدبیر الهی آن را هدایت کرد و مردم آگاه شدند البته خسارت داشت شهید هم دادیم ۷۲ تن مظلوم را داریم در هفت تیر نیز عاشورایی برما شده است اما امام از آن به فرصت ارتقا و معرفت بخشی به مردم یاد کرد، یکی از آن فتنه ها در سال 88 بود مردم یاد گرفتند چگونه مدارا کنند وقتی این میوه نارس رسید و وقت رسیدنش شد مردم در ۹ دی به دست خودشان میوه های رسیده را چیدند، این نظام نا خالصی هایی را داشته است و در هر مرحله این ناخالصی ها کنار رفته است و امروز از گذشته خالص تر هستیم و در آینده نیز خالص تر از امروز خواهیم شد .

 صادقی ادامه داد: امروز فتنه جدید در راه است انتظارنداریم دشمنان بیکار بمانند کار دشمن فتنه است، فتنه بیش از اینکه در فضای حقیقی باشد امروز در فضای مجازی است مراقب فتنه های جدید باشیم دشمنان ما در این فضا زمینه فتنه سازی را فراهم می کنند، دشمنان در این فضا شبهاتی را ایجاد می کنند توصیه من به جوانان این است از این شبهات بپرهزیم به دنبال شبهات نرویم شبهه اندازی کار منافقان است، در زمان پیامبر نیز فتنه و شبهاتی ایجاد می شد.


وی افزود: برخی ها اعتراضی می کنند چرا اینطور و آنطور شد اول اینکه دراین فضا چنین شبهاتی را نخوانید و پخش نکنید، نگذارید شبهات در اذهان باقی بماند خطی که دشمن دنبال می کند خط زدن اسلامیت نظام است و می گویند جمهوریت تمام عیار می خواهیم یعنی اینکه اسلام را از ایران بگیریم و اسمش را جمهوری تمام عیار گذاشته اند برای این کار می خواهند نمادهای اسلامیت این نظام را بزنند یکی از این نماد ها اصل ولایت فقیه و شخص رهبری است، بعد دستگاه قضایی است، شورای نگهبان که ضامن اسلامیت قوانین است، می گویند اینها را بزنیم، با چشم بسته می‌گویند رهبری اینگونه و آن چنان کرد در حالی که مسولیت اصلی رهبری سیاست های اصلی نظام است ببینید کدام سیاست مشکل دارد قبل از برجام چند بار رهبری گفت فریب دشمن را نخورید، دستکش مخملی را دراز کرده که می خواهند پنجه شما را خرد کنند رهبر گفتند مراقب باشید فریب دشمن را نخورید.

این مسئول در ادامه گفت: دیروز خواندم که وزیر خارجه گفت: اگر امروز با آمریکایی ها مذاکره می کردم محکم تر مواجه می شدیم از وی تشکر می کنیم اما این سخن را رهبر انقلاب چند سال قبل پیش از این همه خیانت و زیر معاهده ها زدن ها گفته بودند، اگر بخواهیم برای فتنه های بعدی دچار این جور مشکلات نشویم رهنمودهای رهبر را آویزه گوشمان کنیم همه مسولان در همه جا باید گوش کنیم .

وی افزود: اگر می خواهیم فتنه زده نشویم باید پشت سر رهبری حرکت کنیم دیدیم و درس گرفتیم مراقب بقیه فتنه ها نیز باشیم، مراقبت کنیم اصول و سیاست هایی که رهبر اعلام کردند را دنبال کنیم زیرا این رهبر حکیم مومن است کسی که مومن باشد خداوند هدایتش می کند ما نمی گوییم رهبر معصوم است اما خدا فرموده است اگر تقوا داشته باشید شما را هدایت می کنم این برای همه است ما ها نیز اگر محکم باشیم و تقوا پیشه کنیم حکیم می شویم این رهبر را قدر بدانیم تا سیاست زده نشویم.


 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران: آن موقع که امریکایی ها موشک روانه کشورمان کنند که یکی بزنند ۱۰تا می خورند

سردار هادی مقدسی، جانشین فرهنگی سپاه پاسداران در سخنرانی پایانی راهپیمایی باشکوه 9دی دیماه که از مسجد شهیدان تا مصلای بزرگ امام خمینی (ره)گچساران برگزار شد با اشاره به حضور باشکوه مردم در این روز بزرگ اظهارکرد:ایران اسلامی در دوران قبل انقلاب از جایگاه بسیاری بالایی برای نظام سلطه برخوردار بود که می گفتند سلطه برایران مساوی با سلطه برجهان است.

وی افزود:دومین اهمیت ایران قبل از انقلاب داشتن منابع انرژی نفت و گاز بود ودرسال ۵۲نفت ایران را به یغما می بردند و برای اینکه سلطه خودرا درایران تثبیت کنند رژیم پهلوی را حاکم کردند.

مقدسی تصریح کرد:نظام سلطه و آمریکا در طول ۵۰سال حکومت برایران جز فلاکت و بدبختی و تحقیر چیزی برای کشور نداشت.

جانشین فرهنگی کل سپاه درادامه گفت:سالها ملت ایران توسط نظام سلطه با بی عرضگی رژیم پهلوی ضربه خورد و هیچ کارخانه ای درایران احداث نکردند الا برای منافع خودشان.

مقدسی بیان کرد:تحقیر توسط آمریکا در این کشور اینگونه بود که اگر یک سگ آمریکایی پاچه شاه مملکت را هم می گرفت اجازه شکایت هم نداشت.

وی تصریح کرد:اما امامی آمد و کشور را از منجلاب فساد نجات دادند،فساد و فحشا شاه ایران به گونه ای بود که زبانزد عام و خاص شده بود.

جانشین فرهنگی کل سپاه افزود:وقتی امام(ره)آمدند آمریکایی ها به لرزه افتادندامروز جوانان نسل چهارم هوشیار باشند که آمریکا همان امریکای قبل از انقلاب است. در قبل از انقلاب ۲۰۰ لژفراماسونری وابسطه به آمریکا درایران وجود داشت ،امروز هم فراماسونرها و عوامل نفوذی در این کشور هم وجود دارند

مقدسی تصریح کرد:آمریکایی ها عوامل نفوذی خودشان را همراه امام(ره) به ایران هم فرستاده بودند که بنی صدر از جمله این عوامل بود. امریکایی ها ترورهایشان را با همراهی عوامل نفوذیشان در اوایل انقلاب درایران انجام دادند و جنایت های بسیاری انجام دادند.

جانشین فرهنگی کل سپاه اظهارکرد:میرحسین موسوی یک خط برای انقلاب ننوشته و حتی یک سیلی هم برای دفاع از انقلاب نخورده است. امام راحل برای مردم مهم بودند امامی که به ما بیان داشتند که بنده به بنی صدر رای ندادم و خیلی ها در این زمینه انقلابی عمل نکردند.

مقدسی بیان کرد:مشی امام راحل این بود تا مردم درصحنه هستند مسئولین تمامی نهادها طبق قانون عمل کنندو امروز هم مقام معظم رهبری با توجه به انتخاب توسط مردم فرصت خدمت به مسئولین مختلف را می دهند.

جانشین فرهنگی کل سپاه اظهارکرد:برای حضرت امام و مقام معظم رهبری ،مردم مهم هستند و هیچوقت اجازه دوقطبی شدن در کشور را هم ندادند. در عملیات مرصاد درمقابله با منافقین بیش از ۱۲هزار شهید دادیم،اما می بینیم که متاسفانه توسط برخی ها جای شهید و جلال در آن زمان چگونه عوض می شود.

مقدسی بیان کرد:نظام سلطه مجدد عوامل خودش را جمع می کند و برخی عناصر نفوذی در مجلس می گویند که تاکی باید جنگ باشد وحضرت امام فرمودند تا یک نفر از صدامیان زنده است جنگ ادامه خواهد داشت.

وی افزود:عومل نفوذی وقتی جنگ تمام می شود پروژه ای به نام توسعه را مطرح می کنند،درآن زمان مردم دربرابر تهدید سازندگی مجاهدت سازندگی کردندو جلوی عوامل نفوذی انقلاب را گرفتند.

مقدسی تصریح کرد:امروز با تدبیر رهبری فرصت دوقطبی در کشور را به آمریکایی نداند و ملت این تجارب گذشته درس بگیرد. مشکلات این کشور به راحتی قابل حل است و اراده می خواهد و همت مسئولین را می طلبد. برجام را عوامل نفوذی در مجلس در حد ۲۰دقیقه به تصویب می رسانندو رهبری در قم در این خصوص هم گلایه می کنند.

  وی بیان کرد:امروز راهبرد دشمن ناامید کردن مردم از انقلاب است با دو راهکار ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم و دیگری هم ابزار رسانه و فضای مجازی، که رهبری بارها رمز عبور از مشکلات را توجه به توان داخلی برشمردند.

جانشین فرهنگی کل سپاه اظهارکرد:امروزمتاسفانه جای خدمتگذار و عوامل نفوذی جابجا شده است که حق مردم ایران خدمتگذاری است.

وی تصریح کرد:امروز نجومی بگیران برای ناامید کردن مردم وارد عرصه کارزار شده اند درحالی که مردم مستضعف حقوق های زیر یک میلیونی دارند. کسی که نتواند فرمان نائب امام زمان(عج)را تبعیت کندو اطاعت کند حتما مقابل امام زمان خواهد ایستاد ونیز مقابله خواهد کرد.

جانشین فرهنگی کل سپاه گفت:امروز هم عوامل نفوذی درایران وجود دارند و مردم با بصیرت اسلامی باید مطالبه کنند و مقابل آنها ایستادگی کنند.

وی افزود:امروز تحریم برای ما یک تحفه الهی است و ملت باید حرکت کند و در انتخاب نمایندگان و مسئولین نفوذی که درد مردم را نمی فهمند هوشیار باشند.

مقدسی گفت:امروز دشمنان انقلاب در موضع ضعف قرار دارند و بسیاری از مردم غرب جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.

جانشین فرهنگی کل سپاه تصریح کرد:امروز سران فتنه با این همه خیانت و جنایت مورد رافت نظام قرار ‌میگیرند،امروز انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است و آمریکایی ها از صدور پیام انقلاب وحشت زده می شوند.

وی تصریح کرد:امروز یک نیروی آمریکایی وجود ندارد که در ماموریت هایشان از ترس نیروهای انقلابی ایران پوشک نبسته باشند و گذشت آن موقع که امریکایی ها موشک روانه کشورمان کنند که یکی بزنند ۱۰تا می خورند.

وی افزود:درسال آینده فتنه ای می خواهند بوجود بیاوردن و مردم را در مقابل رهبر انقلاب قرار دهند باطرح مشکلات اقتصادی و فضای مجازی،اما پیروز واقعی این نبرد بازهم انقلاب اسلامی خواهد بود که با بصیرت ملت ایران با فرمایشات رهبر معظم انقلاب این پیج تاریخی را به سلامت خواهیم پیمود.

 

فتنه 88حلاوت و شرینی رای85درصدی ملت را به کام آنان تلخ کرد/سیاسون منطقه کهگیلویه به زلف فتنه گران دل نبندند

  محسن عدالتمند در اجتماع بزرگ مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی ماه در شهرستان لنده گفت:9دی باید به درستی در جامعه تبین و تشرح شود تا نسل جوان ما به خوبی به ابعاد پشت پرده این فتنه امریکایی صهیونیستی پی ببرند.

  وی افزود: فتنه 88 باعث شد تا ماهیت جنگ احزاب برای کشور دوباره تکرار شود و ملت ایران به خوبی دست های مخملی دشمنان را در قالب فتنه های احزاب بشناسند و در روز 9دی با بصیرت و هوشیاری این خدعه و فتنه را خنثی کنند.

  سخنران مراسم یوم الله 9دی در شهرستان لنده تصریح کرد: برخی از عوامل خود فروخته داخل به سران کشورهای اروپایی و امریکایی نامه نوشتند که برتحریم ها افزوده شوند که این حرکت نیز در ادامه همان فتنه 88صورت گرفته است.

 وی تاکیدکرد: دشمن از طریق فضای مجازی در حال توسعه و براندازی این نظام است که برخی ها در این فضا نظام را تا مرز براندازی پیش بردند و این نیز از اهداف و پشت پرده های فتنه 88است.

  عدالتمند اظهارکرد: فتنه88 باعث شد بیشترین اسناد را در مجامع بین المللی برعلیه ما به کار ببرند و بیشترین قطعنامه ها و تهدیدات را بر علیه ما به کار ببرند که مهمترین دلیل آن گرای فتنه گران به دشمنان بود.

  وی در ادامه گفت:  روز ۹دی دفع خطر از اسلام و نظام بود که مردم با بصیرت و هوشیاری خود از جمهوریت نظام دفاع کردند که بیش از چهار میلیون نفر در راهپیمایی شرکت کردند که این روز برای جمهوریت نظام بود.

  سخنران مراسم یوم الله 9دی گفت: ۹دی آبروی به خطر افتاده نظام را برگرداند و این روز باعث شد تعالی نظام ما در بین مردم مستحکم تر شود و تهدید بزرگ براندازی را دفع کردند.

  عدالتمند در ادامه خاطرنشان کرد: نه دی خون تازه ای بود به رگ های انقلاب که بار دیگر انقلاب حیاتی دوباره به خود گرفت.

  وی خاطرنشان کرد: وقتی مشاور میرحسین موسوی از دو دهه قبل با برخی سرویس های جاسوسی و شبکه های ماهواره ای دیدار می کنند و تحت نفوذ بودند که باید پشت پرده انان را بهتر و بیشتر شناخت.

  سخنران مراسم یوم الله 9دی گفت:  کسانی که زلف خود را به زلف فتنه گران گره می زنند باید خوب بدانند که به کسانی تکیه داده اند که در میدان برای دشمن بازی می کنند و مراقب فتنه ها و رفتارهای خود باشند.

  وی در ادامه تاکیدکرد: کسانی هستند که فرصت طلبانه پشت برخی حوادث و جریانات خود را پنهان می کنند تا منفعت خود را تامین کنند.

  عدالتمند گفت: دشمن از هم اکنون برای انتخابات سال 98 برنامه ریزی های وسیع و گسترده ای کرده است که از هم اکنون باید نورافکن بصیرت ملت در برابر ظلمات و تاریکی فتنه ها روشنایی خود را چند برابر کند تا فتنه ها حادث نشود.

  این فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص برخی اظهارات در فضای مجازی در خصوص تویت محسن رضایی در فضای مجازی گفت: برخی ها دراین قضیه سو استفاده کردند و عملیات کربلای چهار با ترفند شکست قطعی صورت گرفت که پس از شکست درعملیات کربلای چهار پس از پانزده روز عملیات کربلای پنج با هدف فریب دشمن صورت گرفت و دشمن شکست سختی متحمل شده است.

  

فرمانده سپاه عشایر استان : در فتنه 88 انتخابات بهانه بود، اصل نظام نشانه بود/جبه گیری سیاسی نباید باعث بی بصیرتی شود

صبح امروز مردم ولایت مدار سی سخت،  همزمان با سراسر استان و همنوا با کل کشور، در مراسم بزرگداشت روز 9دی ماه، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، شرکت کردند.

سخنران ویژه این مراسم سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه ناحیه عشایر  بود که با حضور مردم و مسوولان در مسجد جامع شهر سی سخت برگزار شد‌.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت دراین مراسم گفت: حقیقتا اینگونه حرکت ها قابلیت تکریم و تجلیل را دارد چرا که فتنه 88در یک طرف ماجرا و 9دی در طرف دیگر ماجرا بود.

حجت الاسلام مصباح نژاد عنوان کرد: قرآن می فرماید فتنه از جنگ سخت و حمله نظامی سخت تر است، و افکار عمومی در آن به خطر می افتد، در حالی که محتوای باطلی دارد و بسیاری از افراد سکوت می کنند و عده هم فریب می خوردند.

وی افزود: فتنه88 فتنه کور و نحس سیاسی بود که با طراحی دشمن، از آمریکا و اسرائیل گرفته تا انگلیس و اروپا با هزینه های فراوان دست به فته زدند ولی فکر می کردند ایران هم مثل آن کشورهایی است که توانسته اند در آن فته کنند و انقلاب مخملی راه بیندازند‌.

خطیب جمعه شهر سی سخت گفت: اسناد این فتنه گران موجود است و باید برملا شود تا چهره پلید انتها برای مردم مشخص شود.

حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: 9دی یک حرکت ملی بود و نباید جبه گیری سیاسی مانع از بصیرت شود، امروز روز میثاق با ولایت است چرا که هدف این فتنه سکولاریزه کردن این انقلاب بود.

وی گفت: امروز فتنه ها ادامه دارد ، ما با فتنه اقتصادی روبه رو هستیم. سران فتنه اقتصادی همان سردمداران فتنه 88هستند، باید اینها را برای مردم بازگو کرد، مردم باید بدانند و چهر واقعی این فتنه گران را بشناسند.

در ادامه این مراسم سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه عشایر استان ضمن تقدیر از حضور مردم و مسوولان در این مراسم با شکوه، یاد و خاطره شهدای شهرستان دنا بخصوص شهید نجفی را گرامی داشت.

وی ضمن تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز 9دی را روز پیوند امت با ولایت و تجدید میثاق با آرامان های انقلاب است.

سرهنگ بهمنیار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نیست، استکبار سیلی بزرگی در سال 57خورد و از آن زمان تا کنون در سدد ضربه زن به انقلاب هستند.

وی افزود: همه فشار های اقتصادی و تحریم ها برای این است که مردم از نظام دل زده شوند، آنها از تجمع مردم در راهپیمایی اربعین می ترسند، هدف آنها از بین بردن نظام است در صورتی که با سد محکم مردم مواجه هستند.

فرمانده سپاه عشایر استان گفت: دیپلمات های ما نرمش قهرمانانه را بد متوجه شدند، در سازمان سیا 13نفر وجود دارند که اکثر آنها یهودی اند و همواره به فکر ضربه زدن به این انقلاب اند.

سرهنگ بهمنیار گفت: اگر سران فتنه محاکمه شوند، حکم آنها اعدام است چرا که در بین مردم منفور هستند، نیروهایی انقلابی در برخی موارد کوتاهی کردند، باید مراقب بود تا بار دیگر فتنه88 رخ ندهد و نیرنگ استکبار را به خود آنها بازگشت دهیم.

وی افزود: در زمان فتنه 88 به اندازه دفاع مقدس از نیروهای انقلابی انرژی گرفته شد چرا که انتخابات بهانه بود، اصل نظام نشانه بود.

سرهنگ بهمنیار گفت: گاهی نیروهای انقلابی نیز دچار فریب خوردگی می شوند، عدم تبعیت از قانون باعث لغزش در نظام می شود، و با بصیرت انقلابی مردم ولیتمدار و دوستدار انقلاب این فتنه از بین رفت.

وی به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و‌ تبدیل فتنه گران به مرده سیاسی را نشانه بصیرت مردم خواند و افزود: آنچه 9دی ماه را از سایر روزهای مهم در کشور برجسته کرد، بصیرت مردم بود که حماسه ای دیگر افرید.

 

 

 

نماینده سابق مجلس: برخی فکر میکردند با رحلت امام انقلاب تمام خواهد شد

ستار هدایتخواه نماینده ادوار گذشته بویراحمد و دنا در مجلس در مراسم 9دی شهرستان چرام گفت:از ویژگی های منتظران,فتنه شناسی هست و نباید در دام فتنه گران افتاد که مسئولیت سنگینی است.

وی افزود:برخی تلاش می کنند با ویژگی فتنه گران شبهاتی را تشدید کنند که شبهه اول حادثه نمایاندن فتنه 88است.

هدایتخواه افزود:فتنه88 برنامه ریزی شده بود و تفاوت ان با با اتفاق یا حادثه همین است و هدف ان براندازی هست.

این فعال سیاسی افزود:امام در سه خطبه نهج البلاغه فتنه را توضیح می دهد که از ویژگی های فتنه, شبهه را عنوان میکند.

وی اضافه کرد:پنهان کاری و خزنده بودن جریان فتنه و منجر شدن به زشتی و بدنبال مادیات و مردم را دچار تردید و ایجاد تنش و دعوا در جامعه میکند که از سایر ویژگی های فتنه است.

نماینده ادوار گذشته بویراحمد و دنا گفت:وقتی فتنه88مرور میشود,بیش از 90درصد با ویژگی های عنوان شده توسط امام علی (ع) شباهت دارد.

این مسئول با اشاره به انقلاب اسلامی عنوان کرد:انقلاب اسلامی مسیر بشریت را تغییر داد و به سلطه عالم خاتمه داد و بویژه امریکا دست به موارد متعددی زد که به نتیجه نرسید.

وی افزود:انها فکر میکردند با رحلت امام انقلاب تمام خواهد شد و با رهبری امام خامنه ای,اتاف فکر سلطه گران فعال شد زیرا ناامید و مایوس شدند.

هدایتخواه در ادامه گفت:مطالعات این افراد و کشورها برای مهار فعالیت های انقلاب اسلامی بوده و هست.

مسئول استان قدس رضوی در استان اظهار کرد:برخی از موسسات خارجی بدنبال مهار انقلاب بودند که تئوری های مختلفی را عنوان و اجرا کردند که جواب نداده است و اکنون نقشه براندازی نرم را دنبال می کنند.

وی افزود:این افراد شخصیت هایی را برای اجرای این نقشه همچون افرادی مثل اکبر گنجی و عبدالکریم سروش یا حلقه کیان و سایر افراد دیگری برنامه ریزی کرده اند که تئوری سکولاریزه شدن نظام اسلامی را دنبال کنند.

هدایتخواه گفت:در دهه80اقای موسوی یک تشکلی ایجاد می کند که سه تا مصوبه درج کردند که بن بستی نظام اسلامی را در مصوبات دارد و بدنبال براندازی نرم بودند.

وی افزود:جنبش سبز و قرار دادن دختران با لباس روشن و پیروزی به هر قیمتی از نتایج این جلسات بوده و در جلسات منتهی به انتخابات88جریان و جلسات فشرده تر شد.

 

مرکزی

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران در اراک:
۹ دی در شعائر انقلاب اسلامی ثبت شد/ سفارت انگلیس در فتنه ۸۸ به‌عنوان قرارگاه عملیاتی فعال بود

به گزارش دیار آفتاب؛ سردار حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرماندهی کل سپاه روز یکشنبه در سخنرانی به مناسبت نهم دی‌ماه در مصلی بیت‌المقدس اراک ضمن بیان اینکه ۹ دی در شعائر انقلاب اسلامی ثبت شد بیان کرد: درک عظمت ۹ دی نیازمند درک بزرگی فتنه ۸۸ است، فتنه‌ای که حتی می‌توان گفت بزرگ‌تر از فتنه هشت‌ساله دفاع مقدس بود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جریان انقلاب فتنه‌های مختلفی از طرف دشمنان پدید آمده است افزود: در بین این توطئه‌ها فتنه‌ای بزرگ‌تر از ۸۸ نداشتیم زیرا با جنگ سخت نتوانستند حریف انقلاب شوند و در این فتنه دشمنان تمام توان خود را به صحنه آوردند.

مقدم فر به پروژه سه دهه دشمن با عنوان پروژه ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد: فتنه سال ۷۸ اولین دهه از این پروژه بود و ۱۰ سال بعد فتنه ۸۸ را شروع کردند و خیال کردند با توجه به شرایط کار انقلاب تمام است.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران از فعال شدن تمام ظرفیت‌های جاسوسی اطلاعاتی رسانه‌ای دیپلماتیک و فشارهای بیرون از کشور در فتنه ۸۸، گفت: در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس به‌عنوان قرارگاه عملیاتی فعال بود.

وی تشریح کرد: یکی از ویژگی‌های این فتنه این بود که برای اولین بار در جمهوری اسلامی خواص درون حاکمیت با دشمنان آشکار و تابلو دار جمهوری اسلامی هم‌زبان، همفکر و همسو شدند که اتفاق نامبارکی بود و همین مسئله باعث غبار آلودگی فضا شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه دشمن هیچ‌گاه دین‌داری مردم را در محاسبات خود در نظر نمی‌گیرد تصریح کرد: جرقه‌ای که در سال ۸۸ کار را تمام کرد بی‌حرمتی به عاشورا و درنتیجه آن تکیه مردم بر دین و اعتقادات بود.

وی ۹ دی را ماهیت مردمی نظام دانست و اظهار کرد: ۹ دی کارآمدی نظام در برابر توطئه‌های دشمنان را به نمایش گذاشت و با شعارهای الهی و به‌عنوان مانور نظام اسلامی در وجه مردمی باطل‌السحر فتنه شد و مدلی برای صدها سال آینده پدید آورد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران ضمن بیان اینکه طراحی فتنه ریشه اصلی‌اش بعد از جنگ در اتاق فکرهای آمریکا انجام شد تصریح کرد:دشمنان می‌خواستند با بازوی رسانه‌ای و با استفاده از الگوهای در اختیارشان پیامشان را به مردم تزریق کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال تکرار چنین فتنه‌ای وجود دارد ضمن تأکید بر سخنان رهبری در رابطه با برنامه دشمن برای سال آینده عنوان کرد:در ۸۸غافلگیر شدیم و اگر هوشیار بودیم این فتنه هشت ماه طول نمی‌کشید اما امروز نقشه دشمن برملا شده است و میدانیم که این نقشه بر فشار اقتصادی، فعالیت عوامل نفوذی در داخل و ناکارآمدی دستگاه‌ها استوار است و از این طریق می‌خواهند مردم تحت‌فشار قرار گیرند و پس‌ازآن کف خیابان در مقابل نظام بایستند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با فشار مردم به حاکمیت و ایجاد گسستگی بین مردم و نظام، نظام کوتاه آمده و تغییر رفتار دهد.

مقدم فر سال ۹۸ را سومین دهه از پروژه دشمن دانست و ضمن بیان اینکه رهبری با روشنگری‌های اخیر خود وظیفه راهبری را انجام داده است بیان کرد: امروز نوبت ماست که وظایفمان را به‌درستی انجام دهیم و باید بدانیم که روش‌های دشمن در فتنه‌های مختلف تکراری نیست؛ همان‌طور که موضوع ۸۸ سیاسی بود و موضوع امروز اقتصادی و اجتماعی است.

وی ضمن بیان اینکه ممکن است دشمنان بخواهند در کشور ناامنی ایجاد کنند ادامه داد: منافقین، داعش و دیگر گروه‌ها در حال سازمان‌دهی هستند اما تابه‌حال غلطی نکردند.

مشاور رسانه‌ای سپاه پاسداران به موضوع جنگ رسانه‌ای پرداخت و تشریح کرد: امروز فعالیت‌ها در حوزه رسانه پیچیده شده است و فقط محدود به جنگ روانی نیست بلکه به مرحله ادراکی و شناختی رسیده و هدفش تغییر اعتقاد و باور مردم است.

وی کانون حملات جنگ رسانه‌ای دشمن بعد از سال ۸۸ را شخص و اصل ولایت‌فقیه دانست و گفت: دشمنان فهمیدند که امام بی امت و امت بی امام فایده ندارد و قصد دارند با حملات رسانه‌ای امام و امت را از یکدیگر جدا کنند.

مقدم فر ضمن بیان اینکه در فتنه احتمالی باید مراقب نفوذی‌ها باشیم اظهار کرد: امکان دارد این نفوذ به‌صورت فکری و فرهنگی باشد، به‌عنوان‌مثال عده‌ای هرچه از اقتصاد مقاومتی می‌گوییم باز دم از آمریکا می‌زنند.

وی یادآور شد: جریانات سیاسی در سال ۸۸ فریب خوردند اما امید که این بار مراقب باشند و برای دشمن سربازی نکنند و به‌جای اصلاح‌طلب واقعی تبدیل به جریان همسو با دشمن نشوند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه ضمن بیان اینکه این بار عده‌ای از اصلاح‌طلبان با عنوان نافرمانی مدنی و رهبری و مدیریت سلول‌های اعتراضی به میدان آمده‌اند تصریح کرد: اصلاح‌طلبان مانند ۸۸ که با منافقین و سلطنت‌طلبان هم گام و هم‌نظر شدند امروز با این بهانه‌ها برای خود بی‌آبرویی به‌جا نگذارند.

وی تشریح کرد: این‌ها که می‌گویند کشور در بن‌بست است خودشان به بن‌بست رسیده‌اند، خودشان از مأیوسان هستند که جز ریزش‌های این جریان‌اند و رویش‌ها و سرمایه‌های مادی و معنوی ملت و منابع متعدد و جوانان بااستعداد را نمی‌بینند.

مقدم فر ضمن اشاره به اینکه دشمن مبهوت سرعت رشد علمی کشور شده است خاطرنشان کرد: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مطمئناً در همین فشارها رشد خواهیم کرد و وضعیت اقتصاد بهبود خواهد یافت زیرا این فشار عبوری است.

 

هرمزگان

امام جمعه بندرانزلی: حرکت و خیزش مردم در حماسه ۹دی همچنان پیشتاز تاریخ است/ خیانت های فتنه ۸۸ فراموش نمی شوند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه  بندرانزلی در جمع مردم ولایتمدار بندرعباس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بی تردید معجزه بزرگ و حیات بخش است، اظهار کرد: حرکت و خیزشی که با حضور مردم مومن و‌انقلابی به رهبری معظم له در برابر همه توطئه های نظام های جهانی و ایادی آن به وقوع پیوست همچنان پیشتاز تاریخ است.

وی افزود: تداوم حرکت انقلاب، استمرار روح ولایتمداری و آزادی کشور ما که در منطقه بازتاب داشته برآمده از حضور مردم بصیر و روحیه ولایتمداری آن هاست.

حرکت و خیزش مردم در حماسه ۹دی همچنان پیشتاز تاریخ است/ خیانت های فتنه ۸۸ فراموش نمی شوند

امام جمعه بندرانزلی  با اشاره به عوامل موثر در تداوم حرکت انقلاب تصریح کرد: بصیرت و آگاهی مردم  در خنثی نمودن توطئه های دشمنان یکی از عومل موثر در استمرار حرکت انقلابی است چرا که بصیرت و آگاهی که اکنون در جامعه وجود دارد در طول تاریخ صدر اسلام نبوده است.

شمس با بیان اینکه حضور مردم در میدان های سرنوشت ساز، دشمنان را به هراس در آورده است، گفت: دشمن شناسی یکی از دیگر از عوامل بسیار موثر در پیشرفت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی  باتاکید بر اینکه دشمن شناسی و شناخت شرارت های دشمنان عامل مهم و‌اثرگذاری است، افزود: دشمنی شناسی بدین معناست که مردم و‌ امت به مرحله ای رسیده اند که هم از نعمت بصیرت و هم و دشمن شناسی بهره مند هستند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در معارف بر زمان شناسی مسئولان تاکید شده است، اظهارکرد: از آنجایی که  دشمن هیچگاه سرسازش با انقلاب نداشته، ندارد و نخواهد داشت لذا هم مسئولان و هم مردم باید دشمن و شیوه های آن را برای براندازی نظام بشناسند.

شمس تاکیدکرد: اگر مردم و ملت ما از این عوامل بی بهره بودند در همان روزهای اول، انقلاب در این کشور دچار شکست می شد و دشمن به اهداف شوم خود دست می یافت.

وی با تاکید بر اینکه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل مهم و استراتژیک دشمنان انقلاب و در راس آنها آمریکای جنایتکار است، گفت: استکبار علی رغم میل برخی از هواداران آن در جامعه ما به صراحت اعلام می کند که به دنبال براندازی نظام و جمهوری اسلامی است.

  امام جمعه بندرانزلی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلابی که بساط کفر را از بین برد، از اهداف شوم استکبار و ایادی آن ها در دوران جنگ تحمیلی بود.

شمس با اشاره به خسارات مادی و معنوی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: با وجود اینکه در جنگ تحمیلی و جبهه های نبرد حق علیه باطل جوانان به مومن و متعهد به درجه شهادت، آزادگی و انبازی نائل شدند خسارات و آسیب های فتنه ۸۸ به نظام در عرصه بین الملل قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه اتهام تقلب و بی عدالتی به نظام در انتخابات ۸۸ دروغی بیش نبود، اظهار کرد: طراحی و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران از آسیب هایی است که فتنه و فتنه گران آن ها را ایجاده کرده اند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: از بین بردن دستاوردهای دانشمندان ایرانی در انرژی هسته ای ریشه در فتنه ۸۸ دارد چرا که بعد از سال ها پیگیری  برجام  خسارت محضی بود که به جامعه وارد ش.

شمس با تاکید بر اینکه دشمن از براندازی نظام دست برنداشته و نخواهد داشت، گفت: از آنجایی که دشمن در سال ۹۷ برای سال بعد در حال برنامه ریزی است لذا جوانان و نوجوانان باید با انقلاب های رنگین و کودتای مخملی بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه ناکارآمد جلوه دادن نظام، عدم توانایی مدیران برای تغییر نگرش مردم و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است بنابراین باید مراقب دسیسه ها و توطئه های دشمنان باشیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر شکست دشمنان در اجرای شیوه های جنگ سخت بیان کرد: عده ای در داخل کشور با کارشکنی در برگزاری مراسم ۹دی در تلاش هستند که حضور مردم در این حماسه را کوچک جلوه دهند تا این واقعه به فراموشی سپرده شود اما مردم بصیر نمی گذارند این خیانت ها به فراموشی سپرده شوند.

شمس با تاکید بر اینکه خسارت فتنه ۸۸ بیشتر از دوران دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از آسیب ها و خسارات جبران ناپذیر در ابعاد اقتصادی و سیاسی چه در داخل و چه در سطح بین المللی توسط فتنه گران ایجاد شده است.

 

فارس

نماینده ولی فقیه در سپاه:

9دی متعلق به یک جریان سیاسی نیست/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

به گزارش شیرازه، با فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت"، مراسم راهپیمایی و تجمع امروز در ۷۶ نقطه استان فارس به‌صورت همزمان برگزار شد. در این مراسم مردم ولایت‌مدار و با بصیرت استان فارس بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرده و ثابت کردند که پیروان راستین راه ولایت هستند.

این مراسم در شیراز از میدان شهدا آغاز شده و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یافت و تجمع پایانی در بست شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر برگزار شد که در این تجمع حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی در این مراسم این روز را روز بصیرت انقلابی و تبلور حضور امت ولایت مدار در برابر هجمه دشمن عنوان کرد و گفـت: 9 دی روز گفتمان مقاومت در برابر سازش با استکبار، تجلی غیرت دینی و عاشورایی شاگردان مکتب امام حسین(ع) و تجلی تبری و تولی امت اسلامی و روز یاس دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی به پیشتازی مردم فارس در دوران انقلاب و نقش تاثیرگذار آنها در حوادث سال 88 اشاره و خطاب به تجمع کنندگان خاطرنشان کرد: شما در 8 دی با بیشترین حضور این حماسه را خلق کردید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی روزها بخاطر واقعه‌ای که در آن اتفاق افتاده ماندگار شده است، گفت: روز نهم دی ماه 88 در تاریخ جریان ساز بوده و برای همیشه پیام و معنا دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی ادامه داد: بعضی روزها تنها متعلق به اتفاق آن روز نیست بلکه برای همیشه مبدا است مانند عید مبعث و غدیر و یا روز عاشورا که طلوعی بی‌غروب و آغازی بود بی‌پایان بود. در جریان انقلاب هم روزهایی وجود دارد که تاریخ ساز و جاودانه شده و کهنه نخواهد شد.

وی که واقعه‌هایی مانند 15 خرداد 42 و 22 بهمن 57 را زمینه انقلاب ساز 9 دی 88 می‌داند، گفت: طراحی حوادث سال 88 حدود 10 سال و اجرای آن هشت ماه به طول انجامید که در این حادثه دو روز سنگین برای دشمن رقم زد یکی 29 خرداد با خطبه‌های انقلابی مقام معظم رهبری و دیگری 9 دی همان سال بود که امت تیر خلاص را به فتنه زد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خودجوشی مردم، خشم انقلابی را از ویژگی‌های مهم حماسه 9 دی ذکر و اظهار کرد: این روز، روزی نبود که نظام از مردم دعوت کرده باشد بلکه خشم انقلابی مردم نسبت به توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) در غیرت دینی تجلی پیدا کرد و فرهنگ عاشورایی ساخت.

حاجی‌ صادقی با بیان اینکه اسلام دینی است که به همان میزان که از ولایت‌مداری به عنوان حقیقت دین یاد می‌کند به مبارزه با شرک و طاغوت نیز اهمیت می‌دهد، گفت: در اسلام تولی و تبری در کنار هم است یعنی هم اشداء علی‌الکفار دارد و هم رحماء بینهم.

وی با تاکید بر اینکه روز 9 دی روزی بود که تولی و تبری را برای همیشه در این انقلاب نهادینه کرد، افزود: دشمن برای 40 سالگی انقلاب برنامه دارد و در حال تلاش است تا مردم نتوانند چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند، چرا که برای نخستین بار است که در تاریخ اسلام حاکمیت خدا چهار دهه عمر می‌کند .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که اعتقاد دارد که مومن واقعی استقامت فکری دارد و شبهه‌ها او را نمی‌لرزاند، اظهار کرد: دشمن در حوادث سال 88 خواص را زد تا پیوند امت را از ولایت جدا کند، چرا که معتقد بود که عامل پیوند امت با ولایت همین خواص هستند. آن‌ها می‌دانستند امت بی‌ولایت اسلامش بی‌خطر می‌شود اما در 9 دی خداوند حمله چراغ خاموش دشمن را به نقطه قوت انقلاب تبدیل کرد و مردم نشان دادند که دچار شک و شبهه نمی‌شوند و با جان و دل پای انقلاب ایستادند.

وی ادامه داد: حادثه سال 88 اتفاق افتاد در حالی‌که پرچم آنها مربوط به جنبش سبز سال 84 بود و اولین کسی که این بیان را مطرح کرد سناتور آمریکایی در کنگره آمریکا در سال 84 بود که در سخنرانی خود مطرح کرد که ما حکومت ایران را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه خواسته رهبر انقلاب، ماندگاری انقلاب است، گفت: عوامل شکست حوادث سال 88 چراغ راه و درس عبرت است، چرا که دشمن بیکار ننشسته و باید از آن برای خنثی سازی فتنه‌های دهه 90 کمک گرفت.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از عوامل شکست فتنه سال 88 بصیرت افزایی همراه با قاطعیت، متانت، صبر و مقاومت رهبری بود، گفت:‌ دومین عامل شکست این حادثه حضور با بصیرت مردم است. آنها ثابت کردند که امام حسین(ع) خط قرمز است.

وی ادامه داد: پیام 9 دی به دشمن این بود که جبهه استکبار بداند اگر مقابل دین بایستد در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد. ما اهل سازش نیستیم و با تحریم و فشار و تهاجم کوتاه نمی‌آییم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از پیام‌های 9 دی به مسئولین انتظار کنار گذاشتن اجتهاد است، گفت: انتظار نداریم روسای قوا نظریه‌پردازی کنند بلکه نظر ولایت را حکم‌الله بدانند و به آن عمل کنند.

حجت‌السلام حاجی‌ صادقی با بیان اینکه نهم دی ماه صف بندی نیروهای ولایتمدار در برابر دشمنان انقلاب اتفاق افتاد، گفت: پیام دیگر 9 دی این بود که مسئولین در برابر دشمن نترسند و منفعل عمل نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بزرگترین مبارزه با استکبار را خدمت به مردم عنوان و اظهار کرد: مسئولین باید صادقانه به مردم خدمت کنند و شعار ندهند. اینکه برخی مسئولین می‌گویند چاره‌ای جز سازش نداریم با فرهنگ دینی و قیام نه دی سازگاری ندارد. مسئولین بدانند که هرکجا در برابر دشمن مقاومت کردید، پیروز می‌شوید؛ مقاومت هزینه دارد اما هزینه‌های نوکری و سازش بیشتر است.

در پایان مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، قطعنامه‌ای در پنج بند قرائت شد.

گروه‌های مردمی با در دست داشتن پلاکاردها و تمثال‌های مبارک شهدا و امام و رهبری و با سر دادن شعارهای مختلف از جمله «ای رهبر با ایمان همه گوش بفرمان»، « آمریکای جهانخوار باید این را بداند در کشور ولایت فتنه اثر ندارد» بار دیگر غیرت دینی خود را نشان دادند و بر اهمیت تداوم راه انقلاب تأکید کردند.

 

9دی متعلق به یک جریان سیاسی نیست/ هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

 

اردبیل

به گزارش سبلان‌ما، امروز در نهمین سالگرد حماسه  9 دی، طلایه داران ولایت در مصلی اردبیل اجتماع کردند تا دوباره با آرمان‌های انقلاب و رهبری بیعت کنند.

فریاد  مرگ بر فتنه گر ، مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا در مصلی اردبیل طنین انداز شده است.

مردم ولایی استان اردبیل هم  امروز هم همانند هشت سال قبل شعارهایی چون  "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"و "مرگ بر فتنه‌گر"،  "مرگ بر ضد ولایت فقیه" ،مرگ بر فتنه گران کور دل،مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - مرگ بر استکبار ،این خون که در رگ ماست هدیه به رهبر ما است، جانم فدای رهبر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، سر دادند.

حضور مردم اردبیل در تجمع سالروزحماسه 9 دی با شکوه است. اردبیلی ها در تجمّع باشکوه و حماسی امروز بار دیگر بصیرت، دشمن‌شناسی و تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام خود را نشان دادند.

معاون طرح و برنامه قوه قضاییه: فتنه‌گری و جنایات‌ آمریکا تمام‌شدنی نیست/ 9 دی نماد وحدت و یک‌دلی ملت ایران

ابراهیم عزیزی سخنران مراسم حماسه 9 دی در اردبیل، در جمع مردم ولایی این استان در مصلی امام خمینی  اظهار کرد: ۹ دی  تجلی پیروی از رهبری و وفاداری به انقلاب اسلامی است و مردم ایران اسلامی نشان دادند تا آخرین نفس خود پای ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی می‌مانند.

وی تصریح کرد: در این روز مردم انقلابی ایران با یکدلی و پیروی از رهبری، دشمنان اسلام را شکست دادند و فتنه‌های فتنه‌گران را جنثی کرده و با روحیه انقلابی به صحنه آمدند و به انقلاب اسلامی حیاتی  دوباره  بخشیدند.

معاون‌ طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردم انقلابی ایران اسلامی است، ادامه داد: حماسه ۹ دی، حماسه بصیرت امتی است که در سخت‌ترین شرایط نقشه های شوم شیاطین فتنه‌گر و جریان‌های حامی آنها را شناختند و در برابر این فتنه‌گران ایستادگی کردند و به دنیا نشان دادند انقلاب اسلامی همچمنان پابرجا خواهد ماند .

عزیزی با اشاره به اینکه یوم‌الله ۹ دی ماه به معنی حقیقی کلمه  «روز خدا» است، افزود: برای شناخت و تبین یوم‌الله ۹ دی ابتدا باید مبنا و ویژگی انقلاب اسلامی را تبین کنیم، سپس دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم و در نهایت راه مبارزه با دشمنان انقلاب را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی توحیدی است، با شعار الله اکبر پیش می‌رود و در حقیقت انقلاب اسلامی مبنی بر ایمان و معاد است؛ خدا را شاکریم که با وجود امت ولایی و انقلابی، جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کرده و ملت ایران در  هر زمانی فتنه‌ها را با بصیرت خود خنثی کردند.

معاون طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه انقلاب اسلام، انقلابی حسینی دانست و تصریح کرد: ما همواره به امام حسین ( ع) و یاران و پیروان واقعی آن حضرت در هر زمان و مکان سلام و درود می‌فرستیم و با اعلام پیروی از امام حسین ( ع)، بر دشمنان و یزید و یزیدیان زمان لعنت فرستاده، با دشمنان اسلام و امام حسین ( ع)  اعلام مبارزه می‌کنیم.

عزیزی اضافه کرد: ایران اسلامی با تقدیم شهدا و جان‌فشانی ملت ایران پرچم اسلام را همواره سرافزار نگه داشته و اجازه نخواهد داد دشمنان اسلام به اهداف شوم خود برسند و انقلاب اسلامی را با فتنه‌گری شکست دهند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گری و جنایت‌های آمریکا -این شیطان بزرگ- تمام‌شدنی نیست افزود: جنایت‌های آمریکا تمام شدنی نیست و هر جا که ظلمی صورت گیرد، بدون شک آمریکا هم آنجا هست؛ این جنایتکاری آمریکا به دنیا ثابت شده و همه صورت زشت و خبیث این شیطان را دیده‌اند.

معاون طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: وجود مبارک رهبر انقلاب اسلامی قوت قلبی به ملت ایران اسلامی است و مردم در تمام برهه‌ها با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به پیروزی رسیدند؛ همانطور که در ۹ دی ماه مردم پایبندی خود را به رهبری نشان داده و با حضور به‌موقع و فداکانه خود در ۹ دی اتحاد و یکپارچگی خود را به جهان نشان دادند.

همایش بزرگداشت 9 دی در شهرستان نمین؛
فتنه اقتصادی به زودی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، همایش بزرگداشت حماسه 9دی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان نمین با سخنرانی حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

عابدی در این همایش باشکوه با تبیین ابعاد پیدا و پنهان فتنه سال 88 پرداخت و گفت:دشمنان اسلام سال ها پیش با تشکیل اتاق فکر  و توطئه افکنی های پی در پی در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند  و راه اندازی دکترین هایی درصدد هستند تا با مهار انقلاب اسلامی ایران به اهداف شو خود در جهان دست پیا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ابزارهای دشمنان در این خصوص اشاره کرد و گفت: امروز  دشمنان اسلام  در صدد هستند تا با استفاده از ابزارهای قومی و نژادی با یجاد شکاف در بین مردم و برهم زدن مرزهای سیاسی، عقیدتی به اهداف خود برسند اما غافل از این هستند که مردم ایران با بصیرت تر از این هستند که در ترفند هایی اینچنینی گرفتار شوند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به فرصت انتخابات اشاره کرد و گفت: فضای ایجاد شده در انتخابات 88 که حاصل زمینه سازی و مطالعه سالها تفکر و بررسی اتاف فکر استکبار به سرکردگی آمریکا بود این جرآت را به دشمنان اسلام داد تا با عملیاتبی کردن نقه خود خود و استفاده از چهره های موجه  دوران انقلاب که در دام آنها گرفتار شده بودند سناریوی خود را عملیاتی کنند.

وی از مطالعه تاریخ به عنوان بهترین فرصت برای بازخوانی وقایع و عبرت اموزی عنوان کرد و گفت: تکرار همایش ها و برنامه های بزرگداشت برای روزهای تاریخی ساز انقلاب اسلامی چون 9 دی این امکان را برای مردم فراهم می کنند تا آنها ضمن آشنایی با ابعاد پنهان فتنه و عبرت اموزی از آن جریان، در دام توطئه های جدید مبتنی بر ان رویداد گرفتار نشوند.

عابدی در تبیین و روشنگری حماسه 9 دی گفت: مردم با کسب بصیرت های لازم در اینگونه همایش ها و نشست ها در واقع بهتر می توانند راه مقابله با فتنه های پیش رو را پیدا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به مصاحبه ها و بیانیه های سران فتنه چون موسوی اشاره کرد و گفت: این شخص در مصاحبه خود با خبرنگار تایمز صراحتا به فتنه و نقشه براندازی نظام آن هم پیش از اعلام نتایج انتخابات اشاره کرده از این رو برنامه های گرامیداشت 9 دی این فرصت را در اختیار مردم قرار می دهد تا با افشای اسنادی از این دست در فضای مجازی ماهیت واقعی این افراد را در اذهان عموم مردم شفاف تر شود  و مردم بدانند که چه کسانی پشت فتنه های پی در پی علیه انقلاب و نظام ایستاده است.

عابدی در ادامه سخنان خود به بخش هایی از مصاحبه منتشر شده تایمز با موسوی آن هم پیش از اعلام نتایج انتخابات اشاره کرد و گفت: موسوی در این مصاحبه به صراحت از زمینه سازی برای براندازی نظام پرده برداشته  و اعلام کرده در صورت پیروزی و ایجاد جو روانی موجود بقیه هم مجبور به همراهی با من خواهند شد چراکه تجمعات موجود تداوم داشته و منجر به تغییر ماهیت ساختار فعلی کشور خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ابعاد پنهان فتنه 88 پرداخت و گفت: موسوی در این مصاحبه در جواب خبرنگار تامیز که اگر چنانچه در این انتخابات بردنه نشدید چه برنامه ای دارید نیز اعلام داشته بنا نیست من پیروز نشوم که اگر اینگونه شود قطعا تقلب صورت گرفته است بنابراین به راحتی از این مسئله عبور نخواهم کرد چراکه پیش بینی های لازم صورت گرفته و تجمعات زیادی در این خصوص در مظر گرفته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به قضایی بعد از اعلام نتایج و فتنه انگیزی های سران فتنه اشاره کرد و گفت: در ان زمان  مرحوم آیت الله شاهرودی که ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت در صدد برامد تا با دعوت سران فتنه به حفظ ارامش از ایجاد دو قطبی در کشور جلوگیری کند بنابراین از موسوی جهت پیگیری مطالبات خود به صورت قانونی دعوت کرد ولی وی زیر همه تعهدات خود زد و بر اتش فتنه های خود افزود.

وی با بیان اینکه طراحان فتنه روی موسوی حساب ویژه ای باز کرده بودند گفت: شواهد نشان می دهد که انتخابات 88 برخلاف انتخابات سال های گذشته برنامه ریزی  و مهندسی شده بود چراکه وقوع انقلاب رنگین و تجمعات شبانه روزی و القای تفکر تقلب در اذهان مردم و ایجاد کمیته صیانت اراء ان هم هفته ها قبل از آغاز انتخابات خود حکایت از برنامه ریزی ها و توطئه های منسجم دشمنان اسلام با همراهی عوامل خود فروخته داخلی دارد.

عابدی با بیان اینکه بزرگداشت حماسه 9دی در واقع فرصت بازخوانی ابعاد و زوایای پنهان این فتنه بزرگ و خطرناک را برای همه فراهم می کند، گفت: با اینکه بعد انتخابات موارد قانونی به اطلاع آخوندی نماینده تام الاختیار موسوی رسیده بود و وی نیز قانع شده بود اما بعدها اعتراف کرد که موسوی حاضر به پذیرش واقعیات نیست و بر تقلب اصرار دارد که این خود شاهدی دیگر بر وجود نقشه طراحی شده و اطلاع وی از همه حرکت ها و برنامه ریزی های منسجم از فتنه 88 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن درصدد بود با انتخاب رنگ خاص برای انتخابات و ایجاد فضای خاص توام با شعار های خاص به اهداف خود برسد، گفت:رهبر انقلاب با خطبه سرنوشت ساز خود و دعوت مردم به آرامش و ارائه راه حل های قانونی هوشمندانه به حضور مردم در خیابان ها پایان داد و همگان فهمیدند حامیان فتنه گران افرادی جز عناصر اوپوزیسیون های داخلی و خارجی، سلطنت طلب ها و منافقین، کسان دیگری نیستند.

این مبلغ اسلامی به سخنان مصلحی وزیر اسبق اطلاعات نیز در خصوص فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مصلحی در یکی از نشست های بصیرت افزایی خود به حضور 200 کارمند فارسی زبان سفارت انگلیس در خیابان ها ان هم در اوج فتنه اشاره کرده  و گفته است، این افراد با برنامه ریزی قبلی در خیابان ها حاضر شده و علاوه بر دامن زدن به فتنه  و آشوب های خیابانی جریان ایجاد شده را هدایت می کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان  اهانت به عزاداری های امام حسین(ع) توسط هواداران فتنه را یادآور شد و گفت: آتش زدن پرچم های مقدس، پایگاه های بسیج و آتش زدن مسجد همه این ها از پیش طراحی شده بود بطوریکه عدم واکش سران فتنه به خصوص موسوی و کروبی بر این قضایا خود دلیل آگاهی این افراد از برنامه های از پیش طراحی است.

وی با بیان اینکه شخصی که ادعای پیرو خط امام و رهبری را دارد حداقل ترین کار حرکت بر طبق قانون و قانونمداری است، به بیانات امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص قانونمداری و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: با مراجعه به  صحیفه نور امام راحل و مطالعه صفحات 370 الی 377 به وضوح مشاهده می شود که امام خمینی (ره) صراحتا اعلام داشتند که هرکس در برابر شورای نگهبان بایستد و تمکین نکند مفسد فی الارض است و این قضیه در مورد بنی صدر دقیقا اتفاق افتاد و امام صراحتا به بنی صدر خائن  فرمودند که؛ تو غلط می کنی قانون اساسی کشور را قبول نداری.

وی سخنان میرحسین موسوی در مورد اصحاب و یارانش را یاداور شد و گفت: با این حساب آیا کسانیکه در خیابان ها شعار هایی علیه نظام و انقلاب سردادند  و موسوی انها را امت خداجو نامید آیا جز فاسد می توان نامی برای انها گذاشت.

عابدی به سیره اهل بیت در خصوص دنیاپرستی و مقام اشاره کرد و گفت: مردم با حضور آگاهانه خود در میادین فتنه را به زباله دان تاریخ سپردند.

وی فتنه های دوران امام علی(ع) را یادآور شد و گفت: برای تشخیص فتنه هایی که چون معجونی درهم تنیده شده اند  و قابل تشخیص نیستند جز با راه  و سیره امام علی(ع)،  اهل بیت عصمت و طهارت و ولی فقیه در دوران غیبت امام معصوم، شاخصی وجود ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان هزینه های گزاف فتنه سال 88 را یاداور شد و به اختلاس های مطرح شده در چند ساله اخیر اشاره کرد و گفت: هزینه فتنه 88 چندین برابر اختلاص های اعلام شده از طرف مراجع رسمی است.

وی به تفاوت های فتنه های دوران امام علی (ع) و دوران کنونی نیز اشاره کرد و گفت: حضور مردم بصیر و آگاه در صحنه های انقلاب مهمترین تفاوت این دو دوران است بطوریکه مردم با بصیرت ما جلوتر از خواص حرکت کردند و با پیروی از ولایت فقیه پشت فتنه گران را به خاک مالیدند.

عابدی با بیان اینکه ملت ایران در برابر تهاجمات داعش گونه خارجی و وطنی سرافزار و پیروزمندانه ظاهر شدند و دشمنان اسلام را ناامید کردند گفت: همین ملت بصیر بودند که با حضور به موقع و به هنگام خود تابستان داغ امریکایی را خنک کردند.

عابدی به ابعاد جدید فتنه های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت:  فتنه اقتصادی جدیدترین حربه دشمنان است که به امید خداوند متعال این فتنه نیز به زودی به سرنوشت فتنه 88 دچار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم مَحرَم دولت هستند گفت: چرا مسئولان کشور مردم را در جریان امورات اقتصادی نمی گذارند تا فتنه ها زودتر از میان برداشته شوند.

عابدی با بیان اینکه افرادی چون سلاطین سکه، قیر و حتی خودرو وابسته به عوامل فتنه 88 هستندگفت: تا زمانیکه مدیران لیبرال در امور کشور مشغول کار هستنددولت هرچقدر هم دلار ارزان قیمت در اختیار وزراء قرار دهند اتفاق خاصی نخواهد افتاد. چراکه مدیران لیبرال ریشه در ارکان مدیریتی کشور دارند.

وی با بیان اینکه با صبر و تحمل مردم به زودی فتنه اقتصادی نیز به زباله دان تاریح خواهد پیوست ادامه داد: تا زمانیکه مردم با شاخصی چون مقام عظمای ولایت در جاده انقلاب در حرکت هستند  چرخ های انقلاب با سرعت بیشتری چرخیده و از حرکت نخواهد ایستاد.

این هادی سیاسی با بیان اینکه فتنه پیشرو مستقیما رهبر معظم انقلاب را هدف قرار داده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تنها شخصیتی است که توانسته با رصد و پیش بینی توطئه های دشمنان مانع نفوذ استکبار در انقلاب شود بنابراین دشمنان اسلام امروز در تلاش هستند تا مستقیما با ایشان مقابله کرده وبا ضربه زدن به وی انقلاب اسلامی را در جهان مهار کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم باید با تمام وجود با کسب بصیرت و اگاهی های لازم در صحنه های انقلاب حاضر شوند گفت:  رهبر انقلاب، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) امروز مورد هدف استکبار هستند و دشمنان اسلام امروز این نهاد ها را مورد هدف و هجمه قرار داده اند تا بتوانند با تخریب سپاه و بسیج  و رهبر انقلاب در اذهان مردم به اهداف شوم خود برسند لذا بصیرت افزایی بین احاد مردم در این برهه خاص باید جدی تر گرفته شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود به برخی شبهات مطروحه از سوی دشمنان اسلام در خصوص رهبر انقلاب پرداخت و گفت:  رهبر معظم انقلاب مقید به حفظ جمهوریت نظام اسلامی است و معتقد است رئیس جمهور و قوای زیر نظرش باید مدینیت را نگهداری کنند. هرچند تا کنون تذکرات زیادی به مسئولان داده اند که رسانه ای نشده است چراکه این تذکرات اگر علنی شوند دولت خود، امید خود جهت اصلاح امور را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه ایجاد دو قطبی به صلاح کشور نیست خاطرنشان کرد:  همه مردم با هر سلیقه ای که دارند زیر پرچم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید جوابگوی اعمال خود باشند خاطر نشان کرد: در مملکت اسلامی فریب مردم  راه به جایی ندارد چراکه شفافیت اعمال از ارمان های انقلاب است و ماه هیچگاه زیر ابرها پنهان نمی ماند.

وی با بیان اینکه امروز تقسیم بندی برمبنای حزب الهی و غیر حزب الهی درست نیست گفت: همه انهایی که در انتخابات شرکت کرده بود پس از معلوم شدن حقایق زیر بیرق اسلام، فریاد مرگ بر فتنه گر سردادند که این خود بیانگر نفرت مردم از طراحان و حامیان فتنه در داخل و خارج از کشور است.

عابدی با بیان اینکه امروز باید سر فتنه را در جایی دیگر جستجو کرد، گفت: اشخاصی چون خاتمی، موسوی و کروبی پیاده نظام قلب فتنه هستند چراکه اگر به روشنفکرانی چون حسن عباسی، رائفی پور و قاسمی اجازه افشاگری و ارائه اسناد در محافل عمومی داده شوند مردم به ماهیت اصلی صحنه گردان فتنه در کشور نیز پی خواهند برد.

 

مراسم حماسه 9 دی در خلخال؛
حضور مردم در خاموشی فتنه دشمنان را ناامید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، سرهنگ جهانبخش عطایی صبح امروز در مراسم نهم دی و در جمع مردم خلخال  اظهار کرد: نقش مردم در  خاموشی فتنه‌گران داخلی و خارجی بسیار ستودنی است.

وی با اشاره به این حضور که مؤید لبیک دوباره مردم به فرمان ولایت حضرت امام خامنه‌ای است، گفت: این حضور نشان داد بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز مردم پای آرمان واحد انقلاب اسلامی هستند و فتنه فتنه‌گران را در 9 دی 88 فراموش نکرده و همچنان در همه حال جنایت  منافقان داخلی و خارجی را در توهین به مقدسات اسلامی از یاد نخواهند برد.

فرمانده سپاه خلخال با قدردانی از بصیرت مردمی مردم ولایت‌مدار خلخال، تصریح کرد: این حضور تجدید میثاقی دوباره در استمرار راه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

در این مراسم مهدی نظرپور از اساتید دانشگاه‌های کشور نیز با اشاره به اینکه دشمنان با فتنه‌گری قصد داشتند حرف خود رابر کرسی بنشانند، ادامه داد: بصیرت مردمی با حضور به‌موقع در صحنه، خط بطلانی بر نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی کشید.

در این مراسم که جمعی از قضات دادگستری، نیروهای نظامی وانتظامی و کارکنان ادارات و بانوان شهرستان خلخال  حضور داشتند، مردم با شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل بر حضور خود تا آخرین قطره خون برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید و پیام اتحاد خود را به دشمنان ابلاغ کردند.

 

آذربایجان شرقی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تبریز؛
لجبازی سران فتنه، مانع عذرخواهی آن‌ها از مردم ایران شده است/ چگونه در حال برگزاری انتخابات خود را پیروز دانستید؟

به گزارش آناج سرتیپ پاسدار غلام‌حسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بعد از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت یوم‌الله 9 دی که در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با قدردانی از مردم آذربایجان، اطهار داشت: مردم آذربایجان در بوجود آمدن انقلاب اسلامی، حمایت از دفاع مقدس و در طول دوران انقلاب، همواره از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردمان آذربایجان، مردمی هستند که بیش از ده هزار شهید به اسلام عزیز و در راه انقلاب تقدیم کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور با اشاره به ابعاد شکل‌گیری انقلاب اسلامی، عنوان داشت: انقلاب اسلامی یک اتفاق عجیب و نمونه است چرا که قبل از انقلاب اسلامی، هرچه کردند تا حکومت دینی تشکیل گردد نشد.

وی افزود: چه تعداد از علمای ما در این راه شهید شدند تا اینکه یک‌بار دیگر ندای عاشورا را از حلقوم مبارک امام خمینی(ره) دریافت کردیم و درحال حاضر بعنوان تحفه‌ای تازه در دستان ماست و این انقلاب از نظر غیر دینی پس از انقلاب فرانسه نسخه‌‌ای برای اداره جامعه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی سخنان در خصوص جدایی دین از سیاست، تاکید داشت: قرن‌ها به گوش‌ما خواندند که دین توانایی اداره کشور را ندارد و جسارت را تا جایی پیش بردند که گفتند دین آفت است.

وی ادامه داد: اما مردم ایران برپایه‌ی اسلام عزیز قیام کردند و انقلاب اسلامی موجب ساقط شدن حکومت پهلوی شد.

جانشین فرمانده کل قوا در امور بسیج با اشاره به نگاه ملتمسانه برخی مسئولان به آمریکا، گفت: انقلاب اسلامی مینیاتوری از عاشورا است و با این ویژگی آیا توقع داشتیم دشمن آرام بنشیند؟

وی ادامه داد: کسانی که تصور می‌کردند آمریکا به ما لبخند خواهد زد از دو صورت خارج نیستند؛ یا از سر ناآگاهی است یا دست‌شان با آمریکا در یک کاسه است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به روح مدرم‌سالاری حاکم بر نظام اسلامی، تاکید داشت: کدام کشور را سراغ دارید که هرسال یک انتخابات داشته باشد، انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای انقلاب بوده و ادامه هم خواهد داشت.

 وی با اشاره تدارک دشمنان در انتخابات سال 88 ابراز داشت: در این انتخابات، دشمنان با نیت انجام انقلاب مخملی وارد انتخابات شده بودند و این را گفته بودند که این شیوه از انقلاب‌ها را در ایران هم امتحان خواهیم کرد و علنا اعلام کردند که هدف از این اقدامات رهبری و انقلاب اسلامی است.

غیب‌پرور با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات، گفت: ایجاد زلزله در فضای سیاسی کشور، یک بهانه می خواست و آنهم بهانه تقلب بود به طوری که جبهه معاند داخل کشور با تشکیل کمیته صیانت از آرا در پی زمینه چینی برای این بهانه بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه، افرادی با تکرار واژه تقلب باورشان شده بود که واقعا در انتخابات تقلب شده است، تصریح کرد: کلینتون و نتانیاهو در قضایای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دل سوز ملت ایران شده بودند.

وی تاکید داشت: در انتخابات سال 88 عده‌ای فریب خوردند و بعضی‌ها لجبازی کردند که این لجبازی تا به امروز هم ادامه داشت است.

سردار غیب‌پرور با اشاره به انتخاب رنگ سبز از سوی طرفداران موسوی، اظهار داشت: رنگ سبز بود، رنگی بود عموم مردم سادات عزیز را با آن رنگ می‌‌شناختند درحالی که بی‌انصاف‌ها شال سبز را درگردن سگ انداختند و از همان ابتدا به دشمنی با خدا برخاستند.

مهمان ویژه مراسم نه دی تبریز خطاب به میرحسین موسوی، گفت: آقای محترم، شما چگونه وقتی انتخابات هنوز ادامه داشت کنفراس مطبوعاتی برگزار و ادعای پیروزی در انتخابات را کردید.

وی ادامه داد: آیا رهبر انقلاب شما را نصیحت نکرد و نماینده ویژه نفرستاد؟ اما شما بیانیه صادر کردید!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از همراهی سران فتنه از حمایت‌های رئیس جمهور وقت آمریکا تصریح کرد: اگر شما فرد صالحی بودی، زمانی که رئیس جمهور آمریکا از شما تعریف می‌کرد باید می‌لرزیدید.

وی با اشاره به نماز جمعه تاریخی به امامت رهبر انقلاب در سال 88 یادآور شد: در آن نماز همه مردم از سخنان رهبر انقلاب گریه کردند و خدا از شما فتنه‌گران نگذرد که شما باعث این آسیب‌ها شدید.

سردار غیب‌پرور با اشاره به حوادث و آشوب‌های روز عاشورای سال 88 اظهار داشت: در روز 6 دی، به پرچم‌ها و تکیه‌های حسینی حمله کردند اما این‌ رفتار، با آتش زدن سطل‌های زباله فرق داشت چراکه به حسین بن‌علی توهین شد.

وی با اشاره به ابعاد یوم‌الله 9 دی، افزود: این روز تبلور غیرت دینی و حضور اراده خدا بر زمین بود اما آن‌هایی که خودشان را به نفهمی زدند بازهم نخواهند فهمید.

سخنران ویژه مراسم روز بصیرت تبریز تاکید کرد: سران فتنه آنقدر لجباز هستند که از عذرخواهی به پیشگاه ملت ایران خودداری می‌کنند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه دشمنی آمریکا در دوره‌های مختلف، متفاوت است، عنوان داشت: دشمنی آمریکا همواره با ما بوده و روزی نیست که آمریکا علیه کشور و مردم ایران فتنه نکند.

وی در پایان افزود: اگر مومن به اسلام و خون شهدا باشیم، قطعا پیروز بوده و بساط آمریکا و رژیم صهیونیستی جمع را خواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تجمع طلاب اساتید و روحانیون:
فتنه‌گران با اهانت به امام حسین(ع) چهره واقعی خود را نمایان ساختند/ ممکن است دشمن برای سال آینده برنامه‌ریزی کند

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در تجمع طلاب اساتید و روحانیون حوزه‌های علمیه تبریز به مناسبت حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: در این هوای سرد و نامناسب حرکت شما طلاب و روحانیون ماندگار خواهد شد، تمام روحانیت و طلاب در این مراسم نیز پیشگام بودن خود را نشان دادند کما اینکه در اوایل انقلاب نیز روحانیت به وظیفه خود عمل کرد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس روحانیت و شهدای روحانیت نسبت آماری بیشتری دارد و امروز نیز وظیفه طلاب و روحانیت بیدار و هوشیار کردن مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  طلاب باید حقایق رو به مردم بگویند، تصریح کرد: وظیفه روحانیت بصیرت افزایی است چنانچه که امروز نیز برای این امر در آستانه نهم دی ماه و حرکت انقلابی مردم تبریز در 8 دی اینجا جمع شده‌اند.

وی افزود: در سال 88 و پس‌ از چند ماه فتنه‌گری دشمنان مقدس این انقلاب به بهانه نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در نهایت عوامل میدانی فتنه خطوط قرمز این مردم را زیر پا گذاشتند، چیزی که از اول آن را برنامه‌ریزی کرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: آنها با اهانت به مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله ماهیت و چهره اصلی خود را نمایان ساختند از همین رو بود که کاسه ملت ایران لبریز شد و خون مردم انقلابی ایران به جوش آمد و پلیدی فتنه و فتنه گران را از دامان مرز و بوم‌ این‌ میهن پاک‌ کردند.

وی گفت: نهم دی تبدیل به نقطه درخشان ملت ایران شد که در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی تا ابد مایه غرور و مایه عزت خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط امسال نهم دی ماه تصریح کرد: امسال در شرایطی به استقبال سالگرد نهم دی ماه می‌رویم که هجمه‌ها علیه نظام سنگین تر شده و غیر از جنبه‌های سیاسی بر روی جنبه‌های امنیتی و فرهنگی ما نیز به شدت کار کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای دفاع از انقلاب اسلامی مردم باید با همان‌ زمان‌شناسی به میدان بیایند و با تبعیت محض از فرماندهی کل قوا اطاعت کنند زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است دشمن برای امسال جنجال کند ولی برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید مواظب باشند و نگذارند دشمن به اهداف خود برسد، البته تا این‌مردم قهرمان و حزب اللهی را داریم نگران نیستیم زیرا پیروزی از آن ما و اسلام است.

 

خراسان جنوبی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛
طراحی توطئه فروپاشی انقلاب از درون توسط دشمنان/ انتخابات بهانه و اصل نظام اسلامی نشانه بود

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم بیرجند که به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی در محل مسجد امام حسین علیه السلام برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، پدیده‌ای بی‌نظیر در دنیای معاصر بود.

وی افزود: مبادی فکری انقلاب اسلامی با تمدن منحط آن روز، لیبرالیسم در غرب و کمونیست در شرق، درهم‌آوردی داشت و فرهنگ نوینی برای انسان‌ها قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر سیاسی، انقلاب اسلامی موجب استقلال ایران و قطع دست سلطه‌گران از کشور شد، ابهت پوشالی آن‌ها را فروریخت، مستشاران مداخله‌گر خارجی را بیرون انداخت و نظام ولایی را در ایران اسلامی تأسیس کرد.

مظفر افزود: چنین ویژگی‌هایی در انقلاب اسلامی، نظام سلطه را عصبانی کرد.

وی اظهار کرد: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تمام قوا و بکارگیری تمام شیاطین و اذنابش علیه انقلاب وارد کار شد و تمام فتنه‌ها را علیه انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان جنگ تحمیلی را راه انداختند و باعث شدند بیش از 200 هزار نفر از مردم ایران شهید شوند و مردم را در فشار و تنگنا قرار دادند.

مظفر افزود: از روزهای آغاز انقلاب اسلامی، دشمنان دست از سر ملت ایران و انقلاب اسلامی برنداشتند و هر روز اتاق‌های فکر بیگانه جهت براندازی نظام اسلامی اقدام کردند و هر سال بودجه‌های زیادی برای این کار اختصاص می‌دهند.

وی اظهار کرد: دشمنان، هر چند وقت کشورهای ذلیل منطقه را برای دوشیدن و اقدام علیه ملت ایران بکار گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که چندسالی است که دشمنان، برنامه فروپاشی ایران را از درون طراحی کردند گفت: برخی از عناصر داخلی را به خدمت گرفتند و فتنه‌های فراوانی علیه انقلاب اسلامی بکار گرفتند اما اینک انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت قهرمان و داشتن آموزه‌های وحدانی و داشتن رهبران الهی، همچنان به کوری چشم دشمنان و بدخواهان پابرجا و زنده باقی مانده است.

مظفر افزود: نهال انقلاب اسلامی به برکت آبیاری خون شهیدان به درخت تنومندی تبدیل شده است و آن‌چنان نهال انقلاب قدرتمند و با عزّت و اقتدار در دنیا شده است و ایران را به نقطه درخشانی تبدیل کرده است که موجب خشم و غصب دشمنان و موجب شگفتی دوستان انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان این‌که یکی از رویدادهایی که دشمنان برکشو ما تحمیل کردند، فتنه 1388 بود اظهار کرد: شاید برخی از افراد فکر کنند این فتنه، نزاع انتخاباتی بوده است در حالی که اگر رصد دقیقی از فتنه 1388 صورت گیرد، متوجه می‌شوید انتخابات بهانه و اصل نظام اسلامی نشانه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه با بهانه انتخابات شروع شد اما به سرعت تعییر وضعیت پیدا کرد و علیه اسلام شد.

مظفر افزود: فتنه‌گران، احکام اسلامی را نادیده گرفتند، روز قدس به جهت تمسخر احکام دینی با کفش به نماز ایستادند و در روز ماه رمضان بطری آب در دست داشتند و آب خوردند.

وی اضافه کرد: فتنه‌گران، پروژه کشته‌سازی راه انداختند و دست دوستی به دشمنان اسلام دادند و با ضد انقلاب و منافقان همکار شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه‌گران در عاشورای حسینی به عزاداران حمله کردند، پرچم‌ها را به آتش کشیدند و ماهیت ضد دینی خود را نشان دادند.

مظفر افزود: در فتنه 1388 کانون‌های فکری در سراسر دنیا علیه اسلام بسیج شدند، تمام سفارتخانه‌ها تبدیل به مراکز جاسوسی شد، دفاتر خاص بین‌المللی در این زمینه تشکیل شد، تمام دفاتری که در دبی و لندن تشکیل شد، برای براندازی انقلاب صورت گرفت، تمام رسانه‌ها علیه انقلاب اسلامی فعالیت کردند، در کاخ سفید جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و مقامات آمریکایی و صهیونیستی گستاخانه علیه انقلاب اسلامی صحبت و جنبش سبز را یاران خود قلمداد کردند و تمام مقدسات جمهوری اسلامی را به تمسخر گرفتند.

وی اضافه کرد: شیمون پرز رئیس وقت رژیم صهیونیستی و اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا از فتنه‌گران حمایت کردند اما هیچ‌کدام از سران فتنه حتی انصاف به خرج ندادند و موضع‌گیری نکردند و هیچ خط و مرزی بین خودشان و دشمنان مشخص نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تحلیل دشمنان دو مورد بود گفت: در تحلیل اول معتقد بودند بین نسل قدیم و جدید فاصله افتاده است و نسل جدید با فتنه‌گران همراه می‌شوند.

مظفر افزود: در تحلیل دیگر معتقد بودند نسل قدیم خسته شدند، مشکلات مالی دارند و آماده همراهی با فتنه‌گران هستند.

وی با بیان این‌که هر دو این تحلیل‌هایشان اشتباه بود تصریح کرد: دشمنان، غافل بودند از این‌که مردم سال‌ها ثابت کردند آن‌جایی که منافع انقلاب و ارزش‌های امام، رهبری و شهدا در خطر باشد، حتی با شکم گرسنه در  مقابل فتنه‌گران می‌ایستند و از انقلابشان دفاع می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری با فتنه‌گران مدارا کرد، جلسات چند ساعته با آن‌ها و نمایندگانشان گذاشتند، حرف‌های آن‌ها را شنیدند. مقام معظم رهبری احساس کردند آن‌ها دنبال حقایق نیستند و فرمودند همان‌طور که امام خمینی (ره) باج نداد، من نیز به حمایت از ملت ایران، به این‌ها باج نخواهم داد.

مظفر افزود: ملت بعد از فرمایش امامشان به خیابان‌ها ریختند. ما در روز 9 دی کمیسیونی داشتیم اما به خیابان رفتیم و در جمع مردم در میدان انقلاب حاضر شدیم.

وی اظهار کرد: حرکت مردم در روز 9 دی، طومار فتنه‌گران را در هم پیچید و برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران، فتنه را تبدیل به فرصت کرد و نشان داد ملت هرگز به خون شهیدانش پشت نمی‌کند.

مظفر با بیان این‌که فتنه 88 خطرناک بود تصریح کرد: حماسه 9 دی یوم‌الفصل حق از باطل بود.

وی اظهار کرد: زمانی که همه شیاطین با تمام قوا علیه انقلاب اسلامی اقدام می‌کردند، مردم با خلق حماسه 9 دی حق را از باطل جدا کردند و باطل پیشگان را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این‌که در انقلاب خواص تغییر ماهیت می‌دهند و افرادی که زمانی از یاران امام بودند اما اکنون از انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرند، تقصیر انقلاب است؟ در پاسخ باید گفت مسئله فتنه‌گری و جداشدن خواص، مخصوص انقلاب ما نیست بلکه ریشه تاریخی دارد و در دوران پیامبران گذشته نیز بوده است.

مظفر اظهار کرد: بلعم‌باعورا در زمان حضرت موسی (ع) نمونه‌ای از رسوخ فتنه در خواص است و قرآن در این خصوص می‌فرماید او دچار پوست‌اندازی فکری و اعتقادی شد و خداوند با تعبیر بسیار تند از او یاد می‌کند.

وی افزود: شهید ثانی تعبیر زیبایی دارد و می‌گوید خداوند درباره کافران تعبیر کمتری نسبت به افرادی که مرتد شدند بکار می‌برد و به آن‌هایی که دچار ارتداد می‌شوند مثال کلب می‌زند که پست‌تر هستند.

وی تأکید کرد: شخصیت‌ها هرگز ملاک حق نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خلافت از سوی خداوند به پیامبر(ص) و به امامان(ع) و اولیای الهی تفویض می‌شود و این خلافت به وسیله مردم حمایت می‌شود.

مظفر تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) وجود ندارد.

وی با بیان این‌که تفاوت امام با دیگران در ولایت فقیه بود و ولایت فقیه اندیشه سیاسی ایشان بود اظهار کرد: چه شد که عده‌ای پشیمان شدند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان‌طور که دوران رهبری امام علی(ع) سخت‌تر از پیامبر(ص) بود، دوران رهبری امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) سخت‌تر از دوران امام خمینی(ره) است.

مظفر افزود: بیشتر مصیبت‌ها در زمان امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) اتفاق افتاد اما ایشان به زیبایی توانستند انقلاب اسلامی را از گردنه‌ها نجات دهند.

وی تأکید کرد: ثبات، اقتدار و عزّت این نظام به برکت وجود رهبری قهرمان و به برکت حضور و مشارکت ملت قهرمان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم چراکه ملت ایران بمب‌هسته‌ای هستند.

مظفر افزود: دشمن هر روز در توطئه و فتنه است اما هر روز اقتدار ما بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: اقتدار نظام باعث شد دشمنان سرافکنده‌تر از همیشه از سوریه و عراق خارج شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید همین مسیر استقامت و پایداری را داشته باشیم و خداوند نیز به وعده‌اش عمل می‌کند.

 


 

زنجان

با حضور آحاد مردم؛
 مراسم میثاق ملت با ولایت در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد/۴۰ سال ولایتمداری،رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

به گزارش موج رسا; یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت،روز بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عملِ به‌هنگام مردم فهیم، متدیّن و زمان‌شناس ایران اسلامی است.

مردم استان زنجان امروز همپای مردم سایر استان ها به منظور زنده نگه‌ داشتن و بزرگداشت این یوم‌الله در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گردهم آمدند.

آحاد مردم متدین و ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی با شرکت پرشور در تجمّع باشکوه و حماسی 9 دی،خط بطلانی بر توطئه های دشمنان کشیدند.

برنامه‌های گرامیداشت حماسه 9 دی امسال در زنجان با شعار ۴۰ سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و با نگاه تبیینی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان در سراسر استان برگزار شد. 

برپایی نشست ‌های بصیرتی از دیگر برنامه های 9 دی در زنجان بود.

مردم همیشه در صحنه زنجان بار دیگر با شعارهای "مرگ بر آمریکا"،"مرگ بر اسرائیل"،"  این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،" لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

 

عضو سابق شورای شهر تهران:
تظاهرات کنندگان فرانسوی راه انقلاب اسلامی را یاد گرفته‌اند/ رژیم صهیونیستی خواب راحتی از موشک‌های دوربرد ایران ندارد/ ناوهای آمریکایی در خلیج فارس آرامش ندارند

به گزارش موج رسا; مهدی چمران در مراسم 9 دی زنجان اظهار کرد: توطئه و فتنه ای در سال 88 شروع شد که برای براندازی جمهوری اسلامی تدارک دیده شده بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است و از ابتدای شروع آن،فتنه ها آغاز شد، افزود: توطئه های در استان های مختلف از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و کودتا، حمله نظامی و جنگ تحمیلی را راه اندازی کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: خوشحالم که در شهر ولایی و عاشورایی زنجان حضور دارم که نام حسین اینگونه برده می شود و رمز پیروزی ما را با امام حسین (ع) گره می زند.

چمران خاطرنشان کرد: با وجود همه دشمنی ها با جلوتر رفته و به پیروزی های بزرگتری دست یافته و در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه پیروز جنگ بودیم و ملت های مسلمان بیشتری به سوی ما آمدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد کودتاهای مخملی درصدد براندازی نظام اسلامی بودند، افزود: در سال 78 تدارک دیدند و موفق نشدند و با 10 برنامه در سال 88 دوباره براندازی را پیشه کردند.

وی ادامه داد: انتخابات را بهانه کردند تا فتنه را ادامه دهند که از مسیر و صراط مستقیم منحرف شدند، در روز عاشورا، حرمت شکنی غیر قابل تصور و پذیرش را به وجود آوردند.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی از عاشورا شروع کرد، افزود: محرم سال 42، دستور امام که فرمودند در منابر از حکومت و قلدری های رژیم سلطنتی گفته شود که آغاز نهضتی در این سال بود که در سال 57 تظاهرات عظیم راه اندازی شد.

چمران اشاره به اینکه اگر صلابت امام حسین (ع) نبود، معلوم نبود امروز از اسلام چه باقی مانده بود، افزود: خون سرخ حسینی و شهدای دشت کربلا بود که تاریخ زنده نگه داشت و خروشان تا ظهور مهدی موعود(عج) ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز عاشورا رگ غیرت مردم به جوش و خروش آمد و نتوانستند تحمل کنند و به صحنه آمدند و نشان دادند که حسینی هستند و باقی می مانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب و مکتب ما برای زنده ماندن باید در طریق و راه حسین (ع) حرکت کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به حبل الله دست زده و چنگ انداخته ایم، افزود: دست آویختن به امام حسین (ع) سبب زنده ماندن ما بوده وهست.

چمران ادامه داد: مردم در سال 88 به صحنه آمده و فتنه ها را با نام و پیروی از راه امام حسین (ع) شکست دادند.

وی با بیان اینکه امروز هم دشمنی ها ادامه دارد و بهانه جدید دشمن مسائل هسته ای، حقوق بشر محسوب می شود، افزود: اگر چه اینها بهانه است و اصل دشمنی استکبار با مکتب و حکومت اسلامی ما است.

این مسئول یادآور شد: ما به دنبال کمونیزم و سرمایه داری غرب نبوده ایم،امروز در قلب نظام سرمایه داری،علیه سرمایه داری قیام می کنند و کشته می دهند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: امروز در پاریس و فرانسه که مهد آزادی و محل حقوق بشر بوده است وقتی علیه دولت به پا می خیزند، سخنگوی تظاهر کنندگان می گوید، ما از ایران و انقلاب اسلامی راه را یاد گرفته‌ایم.

چمران افزود: در جنگ اگر چه غرب و شرق پشت سر صدام بودند پیروز شدیم و نهضت علمی و نظام پس از جنگ شروع شد و امروز رژیم غاصب اسرائیل خواب راحتی از موشک های دوربرد ایران ندارد.

وی گفت: در غزه و لبنان و یمن نیز شیعیان راه انقلاب اسلامی و مکتب حسین (ع) را ادامه می دهند و از انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه با کمترین امکانات این کشورها در برابر سلاح های عربستان می جنگندد،افزود: پول های عربستان دود می شود و کارخانه های آمریکایی به راه می افتد.

چمران افزود: در مقابل این توطئه ها ایران اسلامی ایستاده و از مردم مظلوم دفاع می کند.

وی با بیان اینکه در گذشته وقتی یکی از ناوگان های آمریکا وارد بندر و کشوری می شد، بدون جنگیدن آن کشور تسلیم می شد، افزود: امروز ناوگان آمریکا در خلیج فارس آرامش ندارند و توسط قایق ها و پهبادهای ایرانی دنبال می شوند.

عضو سابق شورای شهر تهران:امروز ملت ایران زنده اند و مسیرامام حسین (ع) را ادامه می دهند.

 

کرمانشاه

حشمت‌الله قنبری در کرمانشاه:
اندیشه تقلب و انتشار آن در فتنه ۸۸ یک فکر بی‌اساس از دشمن بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مردم بصیر و مومن کرمانشاه در پاسداشت حماسه تاریخی 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با برپایی راهپیمایی باشکوه بار دیگر بر تبعیت از ولایت فقیه و صیانت از آرمان های پر افتخار نظام جمهوری اسلامی و شهدای عزیز تاکید کردند.

هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با سر دادن شعارهای انقلابی، حماسی و ضد امریکایی صهیونیستی بر تداوم راه پرافتخار انقلاب اسلامی و تبعیت کامل از منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

این مراسم قرار بود در مقابل مسجد جامع برگزار شود که به دلیل برودت هوا به داخل مسجد انتقال یافت و ظاهرا باز هم فضای داخل مسجد گنجایش جمعیت را ندارد و تعدادی از جمعیت بیرون هستند.

«یوم‌الله ماندگار ۹ دی‌» روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز نمایش وحدت ایران اسلامی حول محور ولایت فقیه بود که امروز هم مردم ولایت‌مدار و شهیرپرور کرمانشاه بار دیگر با حضور خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

جمعیت از همه جا در حال رساندن خود به این تجمع باشکوه هستند. شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می‌کنیم» در این تجمع سر داده می‌شود؛ رفته رفته در به جمع تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود.

حشمت اله قنبری، استاد حوزه و دانشگاه در اجتماع عظیم ۹ دی اظهار داشت: تا امروز تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با شفافیت و روشنی به دوست و دشمن نشان داد که در نظام انتخاباتی و مکانیزم انتخاباتی کشور امکان تقلب وجود ندارد.

وی افزود: البته ممکن است تخلفی صورت بگیرد ولی هیچگاه آن تخلف سرنوشت انتخابات را تغییر نخواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در کشور و قلب نظام یک اراده سازمانی وجود دارد که نمی‌گذارد انتخابات اجازه دهند کسی بیان کند فلان شخص باشد یا نباشد.

وی بیان کرد: این حرف غلط و بی اساس را از همان اول انقلاب دشمن شروع به صحنه‌سازی کرد که ممکن است اسمی داخل صندوق برود شخص دیگری بیرون بیاید لذا اندیشه تقلب و انتشار آن یک فکر بی اساس از دشمن بود.

قنبری افزود: در نهم دیماه از نظام سیاسی پوست اندازی شد و آنچه که در کشور موسوم به اصولگرایی و اصلاح طلبی است نزد خواص یک معنا و نزد عوام نیز یک مفهوم دیگری به خود گرفت.

وی یادآور شد: ملت ایران بر اساس آموزه های الهی نمی توانند اصلاح طلب نباشند و هدایت سیدالشهدا برای اصلاح امت بود و مردم نیز درکشان از اصولگرایی و اصلاحات همان بود که از آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و روحانیت معظم دریافت کرده بودند اما مدعیان این دو جریان گاهی دچار اشتباه می شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جنس فتنه از شری است که از جانب دشمن به وجود می آید و در درون جامعه رسوخ پیدا میکند و درون خوار و ملامت گر ظاهر می شود.

 

کردستان

گزارش کُردتودی از برگزاری مراسم 9 دی در شهرهای کردستان؛
 آمریکا، کارگردان و خواص، بازیگران فیلم فتنه 88 بودند / 9 دی، بصیرتی که تا ابد باقیست

به گزارش کُردتودی، امروز در هفتمین سالروز این حماسه بزرگ باز هم مردم غیور و فهیم و با بصیرت ایران و کردستان در گرامیداشت این روز حماسه ساز پیوند و تجدید میثاق مردم با نظام اسلامی در 9 دی ماه باز هم گرد هم آمدند تا این حماسه سازی را زنده نگه دارند.

مراسم 9 دی در سنندج: آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در مراسم 9 دی سنندج که در سالن آزادی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حماسه 9 دی روز افتخار و پیروزی ملت ایران در امتحان الهی بود، عنوان کرد: خداوند انسان ها مورد آزمایش قرار می‌دهد و پس از پیروزی به انها درجه و مقام می دهد و در این خصوص، امت اسلامی نیز استثنا نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان حماسه 9 دی را مدال افتخار بر سینه ملت ایران دانست و ادامه داد: تمام دنیا برای خلق حماسه 9 دی به ملت ایران آفرین گفتند چون فتنه 88، فتنه ای پیچیده بود و سالها بر روی آن کار و هزینه کرده بودند و گمان کردند همه زمینه ها برای سقوط نظام فراهم است و عاملین فتنه نیز به آن اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه دشمن به اندازه ای از سقوط نظام اطمیان داشت که حتی خود رئیس جمهور آمریکا نیز پای کار آمد، ابراز داشت: اروپایی ها نیز یکی پس از دیگری در تلاش بودند تا در رقابت سقوط نظام ایران عقب نمانند و برای خلق فتنه 88 سرمایه‌گذاری های کلانی کردند اما خداوند عاقبت ملت ایران را پیروز کرد.

آیت الله شاهرودی با تأکید بر اینکه در خصوص فتنه 88، دشمن حساب شده در بین خواص نفوذ کرده بود، به قدرت و اقتدار ایران اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ملت ایران در همه زمینه ها قدرتمند است و روز به روز نیز به این قدرت اضافه می شود و دشمن هم به آن اذعان دارد.

وی گفت: دشمن با تحریم اقتصادی و عملیات روانی خواست ایران را به آشوب بکشاند و اکنون می بینیم که این آشوب ها دامنگیر خودشان شده و کشوری مانند فرانسه که ادعای دموکراسی دارد در نهایت بی رحمی معترضان را سرکوب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه آمریکا نمی تواند تکیه گاه باشد چون عهد و پیمان را نمی‌فهمد، ادامه داد: آمریکا این همه در عراق هزینه کرد اما رئیس جمهورش چندساعتی دزدکی به این کشور وارد می شود و فوراً آنجا را ترک می کند. یا اینکه گفتند در سوریه می مانیم و ایران باید برود، پس چه شد چرا فرار کردند؟!

وی گفت: آمریکایی‌ها گفتند ایران را تحریم نفتی می‌کنیم و نباید یک قطره نفت صادر کند اما چون فهمیدند که نمی‌توانند ایران را محدود کنند کوتاه آمدند و عنوان کردند اشکال ندارد و ایران می‌تواند با این کشورها دادوستد نفتی کند!

وی با بیان اینکه همه اینها بیانگر قدرت و اقتدار نظام اسلامی است، عنوان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است اکنون این مهم ثابت شده است.

آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: ارکان نظام اسلامی، رهبری و مردم هستند، گفت: وقتی که مردم آگاهی و بصیرت و شناخت داشته باشند و از رهبری دانا و فرزانه برخوردار باشند روز به روز به قدرت آنها افزوده می‌شود.

 

مراسم 9 دی در قروه: امام جمعه قروه امروز و در مراسم با شکوه گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه با بیان اینکه هیچ یک از خواص نمی توانند از نظام مقدس ممهوری اسلامی طلبکار باشند گفت: در طول ۴ دهه که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد خدمات بسیاری به مردم ارائه شده است که باید توسط مسئولین بیان گردد.

وی ادامه داد: امروز هیچکدام از مسئولین و هیچکدام از خواص جامعه حق ندارند که خود را طلبکار از نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند بلکه همگی بدهکار نظام نیز هستند.

باباییان بیان داشت: امروز در جهت معرفی خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داده است باید مقایسه اصولی با وضعیت پیش از انقلاب صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما به دنبال آن هستند تا به روی خدمات نظام سرپوش بگذارند و آن را ناچیز جلوه دهند در حالی که باید این خدمات بی نظیر به بهترین شکل معرفی شود.

باباییان با تاکید بر اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان باید تقویت شود افزود: مسئولین باید در جهت خدمت به مردم تلاش نمایند و به دنبال ارائه خدمات بیشتری در این زمینه باشند.

دشمن امروز به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری ا‌سلامی است

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری مدرس و محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال ترویج بی بند و باری و از بین بردن غیرت دینی مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی در طول ۴ دهه عمر با برکت خود به عنوان الگوی اصلی آزادی خواهان جهان شناخته شده است و هر کس در هر گوشه از جهان که فریاد آزادی سر می دهد از تفکر انقلاب اسلامی بهره می گیرد.

ظهیری ادامه داد: جوانان برومند انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنایات دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی بیان داشت: دشمن ما هم اکنون با توطئه های بسیاری به دنبال از بین بردن آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی برای جوانان است.

مراسم 9 دی در دهگلان: ماموستا محمدی امام جمعه دهگلان ضمن محکوم نمودن حرکات فتنه گران سال 88 اظهار داشت: هدف فتنه گران در سال 88 بی حرمتی به اسلام و انهدام انقلاب اسلامی بود.

 وی افزود: امروز کشورهای استعمارگر می خواهند کشورهای اسلامی را به چند کشور تبدیل نمایند که نتوانند در مقابل کشور جعلی اسرائیل بایستند و با همقطاران خود در مناطق اسلامی به راحتی بتوانند به مطاع خود دست یابند.

امام جمعه دهگلان گفت: تصور دشمنان این است که اگر در مناطق اسلامی امنیت باشد دیگر به مقاصد خود دست نخواهند یافت بنابراین درصدد برهم زدن اتحاد جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: فتنه گران از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون همیشه درصدد براندازی آن بوده اند اما با هوشیاری مردم با بصیرت ایران اسلامی نتوانستد به نقشه شوم خود دست یابند.

امام جمعه دهگلان گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در مقاطع حساس تاریخی که انقلاب به آنان نیاز داشته به میدان آمده و فتنه 88 را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداختند.

فتنه گران به بهانه تقلب در انتخابات بزرگترین بی‌حرمتی را به دین اسلام و عاشورای امام حسین (ع) نمودند

عبدالحسین یوسفی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان کردستان در ادامه ضمن تبریک حماسه نهم دیماه 88 اظهار داشت: فتنه سال 88 با توجه به اینکه در طول این 9 سال برای مردم بیان شده باید برای نسلهای آینده هم بیان شود تا این اشتباهات دیگر تکرار نشود و ازتاریخ عبرت گرفته شود.

 یوسفی بیان کرد: فتنه گران به بهانه تقلب در انتخابات بزرگترین بی حرمتی را به دین اسلام و عاشورای امام حسین (ع) نمودند و ثابت کردند که حرکات اینان بهانه انتخابات نیست بلکه دشمنی با اسلام و انقلاب و براندازی انقلاب است.

عبدالحسین یوسفی گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی زمانی که دیدند در پشت فتنه دشمنان دین اسلام و انقلاب اسلامی که مردم خود حامی آن هستند  وجود دارند در یک حماسه بی نظیر و خروش دربرابر این فتنه به دشمنان ثابت کردند که هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران اسلامی و انقلاب را به زانو در آورد.

یوسفی خطاب به مدیران و مسئولان گفت: باید از توان مردم با بصیرت در همه عرصه های انقلاب اسلامی استفاده شود و مرم هم باید دربحث اقتصادی کمک کار دولت باشند هرچند مردم کشورمان در همه عرصه های انقلاب یار و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند.

 

قم

آیت الله سید احمد خاتمی: ملت ایران تا آخرین نفس پشتیبان ولایت و نظام است/دشمن شناسی و بصیرت مردم در فتنه 88 ستودنی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که با حضور اقشار مختلف مردم قم در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت مردم در نهم دی ماه 88 را رهبر معظم انقلاب حماسه نامیدند، اظهار داشت: مردم ما هستی سیاسی و ارزشی خود را در گرو ولایت فقیه میبینید و هر جا که احساس کنند ولایت به خطر افتاده است با جان و دل به دفاع می آیند و همین حفظ ولایت از سوی مردم است که چهل سال انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: حماسه نهم دی ماه بیعت با ولایت بود، از جنس بیعتی که در الحدیده مسلمانان با پیامبر داشتند؛این بیعت برکات زیادی داشت که دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولایت فقیه که ما معتقد به آن هستیم در استمرار همان ولایت رسول الله و ولایت امیرالمومنین هست، گفت: دشمنان نظام و انقلاب در نهم دی متوجه شدند که با کل ملت ایران روبرو هستند و عده ای فتنه گر صدای مردم نیستند و از این رو بود که تحریم های ظالمانه را بر مردم تحمیل کردند.

وی بیان داشت: حماسه نهم دی ۸۸ و امروز حماسه نهم دی ۱۳۹۷ بیعت با ولایت می باشد که تجدید میشود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حماسه نهم دی باطل السحر همه تلاش های هشت ماهه فتنه گران بود، خاطرنشان کرد: فتنه گران هرچه توانستند به کشور ضربه زدند و دشمنان خارجی هم با حمایت از آنها سعی کردند به کشور و مردم ضربه بزنند که با عنایت خداوند و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم هیچ نتیجه ای جز شکست و تودهنی خوردن از مردم ایران چیز دیگری برای آنها نداشت.

وی عنوان داشت: دشمنان نظام و انقلاب چهل سال است که در جنگ های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و نظامی شکست خورده و با مشت محکم مردم ایران روبرو و شکست خورده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حماسه نهم دی حماسه بصیرت بود حماسه ای که برخی ها از نام بردن آن وحشت دارند از نام بردن فتنه و فتنه گر هم وحشت دارند و برخی رسانه های داخلی هم پیرو آنها هستند و نام اغتشاشات را اعتراضات می‌گفتند.

وی ادامه دادند: دشمن شناسی و بصیرت مردم ایران در جریان فتنه ۸۸ ستودنی است چرا که خیلی ها حتی برخی خواص هم در آن زمان نتوانستند بصیرت کافی از خود نشان دهند .

خطیب نماز جمعه تهران ابراز داشت: اوباما از فتنه گران جریان سبز در سال ۸۸ به عنوان سربازان آمریکا نام برد منافقین و سلطنت طلب ها هم با هماهنگی جریان داخلی شان هر چه توانستند کردند تا ضربه بزنند اما با به صحنه آمدن مردم تو دهنی محکمی خوردند و شکست خوردند.

وی افزود: ما امروز به دشمنان نظام و انقلاب میگویم که آرزوی اختلاف افکنی بین حوزه های علمیه با نظام و انقلاب و مردم را گور خواهید بر چرا که ما بصیرت داریم و سیلی محکمی به شما خواهیم زد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه  مردم ما با بصیرتی که دارند میتوانند حماسه های نهم دی دیگری را رقم بزنند و دشمنان بدانند که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، گفت:  دشمنان قصد دارند که فتنه های دیگری را بر مردم تحمیل کنند اما باید بدانند که با وجود این امت ولایت مدار و خیل عظیم بسیجیان و سپاهیان و عموم مردم هیچ کاری نمیتوانند بکنند و برای هزارمین بار از مردم ایران سیلی خواهند خورد.

وی بیان داشت: ملت ایران دشمنان خود را خسته کرده است اما خود خسته نخواهند شد و تا آخرین نفس پشت ولایت و کشورشان خواهد ایستاد.

این استاد حوزه ادامه داد: تحریم های امروز و مشکلات اقتصادی پیش آمده هزینه دادن مردم و کشور برای استقلال ، اسلام ، حفظ دست آورد های اسلام است.

وی در ادامه گفت: مردم ایران دیدند که هشت ماه فتنه گران هر آنچه توانستند کردند و در جریان ظهر عاشورای ۸۸ و اهانت هایی که در آن روز کردند باعث شد دیگر مردم با آنها مدارا نکنند چرا که دیگر بحث اعتقادات شان بود .

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری مدرس و محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال ترویج بی بند و باری و از بین بردن غیرت دینی مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی در طول ۴ دهه عمر با برکت خود به عنوان الگوی اصلی آزادی خواهان جهان شناخته شده است و هر کس در هر گوشه از جهان که فریاد آزادی سر می دهد از تفکر انقلاب اسلامی بهره می گیرد.

ظهیری ادامه داد: جوانان برومند انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنایات دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی بیان داشت: دشمن ما هم اکنون با توطئه های بسیاری به دنبال از بین بردن آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی برای جوانان است.


 

سمنان
 
استاد حوزه و دانشگاه در آیین نهم دی‌ماه:
ابعاد فتنه 88 تبیین نشود، فتنه‌های جدید در راه خواهد بود/ «مرگ بر بهشتی» حاصل سکوت خواص در دهه شصت بود

به گزارش خبرنگار مرآت، مردم سراسر استان سمنان صبح امروز همزمان با نهمین سالگرد حماسه 9 دی، با حضور در میادین و خیابان‌های این استان سالروز قیام نهم دی را گرامی‌ داشتند.

مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه سمنان در روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" با حضور باشکوه خود در راهپیمایی حماسه 9 دی، برگ زرین دیگری را به افتخارات خود افزودند.

مردم استان سمنان با سر دادن شعارهای "الله‌اکبر"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" انزجار خود را از استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایت‌کار اعلام کردند و بار دیگر جنایت سران فتنه در سال 88 را محکوم کردند.

امروز علاوه بر سمنان در جای جای استان نیز از بخش‌ها و روستاها گرفته تا شهرها سالروز حماسه 9 دی گرامی داشته شده و مردم اعلام کردند که تا آخرین قطره خون خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی احتشام عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع راهیپیمایان نهم دی‌ماه ضمن بازخوانی برخی از پشت‌پرده‌های وقایع 88 و تحلیل وقایع سیاسی سال‌های پس از رحلت امام(ره) گفت: پس از امام(ره) دولتی بر سر کار آمد که به فرهنگ قناعت پایان داد و حتی یک‌بار از منشور برادری و استقامت سخن نگفت.

احتشام با استناد به این سخن امام در جلد 21 صحیفه نور که «بگذار خانواده‌های ما  را به اسارت ببرند اما ما مفتخریم که به تکلیف عمل می‌کنیم» گفت: در شرایطی که امام با چنین اندیشه‌ای و پیامی از دنیا رفت، عده‌ای در زمان ما گفتند که مقامات پیش از ما خطا کرده‌اند، ما باید به جای اروپا به سراغ کدخدا برویم.

وی در ادامه در تبیین چرایی شکل‌گیری فتنه 88، به برخی از مسائل دهه 60 اشاره کرد و گفت: وقتی در دهه شصت خواص جامعه ساکت شدند، دشمنان خارجی و داخلی کاری کردند که برخی مسجدی‌ها به جای آن که مرگ بر بنی‌صدر بگویند، مرگ بر بهشتی می‌گفتند.

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در ادامه با یادآوری نامه امام خمینی(ره) خطاب به آیت‌الله منتظری در ششم فروردین سال 68 گفت: امام(ره) در این نامه خطاب به کسی که پیش‌تر او را حاصل عمر خود و فقیهی عالیقدر خطاب می‌کند می‌گوید شما می‌خواهی بعد از من انقلاب عزیز ملت ایران را از کانال لیبرال‌ها به منافقین تحویل بدهی.

احتشام افزود: امام(ره) در پایان نامه خود به منتظری نوشته است: از خدا می‌خواهم به پدر پیر ملت عزیز ایران صبر و تحمل عطا کند و مرا ببخشد و زودتر ببرد تا بیش از این طعم تلخ خیانت دوستان را نچشم.

وی با تأکید بر این که عدم تبیین ابعاد فتنه سال 68 لیبرال‌ها و منافقین به فتنه 78 منجر شد گفت: در سال 78 عده‌ای تا نزدیکی‌های بیت رهبری آمدند تا بیت را تسخیر کنند؛ اکنون نیز اگر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ابعاد فتنه 88 را تبیین نکنند، خطر کشور را تهدید می‌کند و فتنه‌های جدید در راه خواهد بود.

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تأکید امام(ره) در فروردین 67 مبنی بر رأی دادن به طرفداران اسلام ناب محمدی(ص) برای ورود به مجلس شورای اسلامی گفت: امام سپس شاخصه‌ها را روشن کرد و گفت از مردم عزیز می‌خواهم که به اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام سرمایه‌داران زالوصفت، اسلام منافقین، اسلام لیبرال‌ها و در یک کلام اسلام آمریکایی رأی ندهند.

احتشام در ادامه با بیان این که رهبری پیش‌تر فرمود که ایران باید در سوریه بماند، چراکه سوریه بهانه است و دشمنان پس از اشغال آن به سراغ ما خواهند آمد گفت: عده‌ای در برابر این حرف گفتند هزینه‌های نظامی ایران بالاست،  ژاپن و آلمان به این خاطر پیشرفت کردند که هزینه‌های نظامی خود را کاهش دادند.

وی در ادامه به برخی از مسائل پیرامون برجام پرداخت و گفت: یکی از مراجع تقلید پیش از انعقاد برجام به رهبر انقلاب پیغام داده بود که هرروز تأخیر در انعقاد برجام 100 میلیون دلار خسارت برای ایران به همراه دارد؛ حال آن که به رغم انعقاد قرارداد الجزایر، ما از ناحیه آمریکایی‌ها متضرر شده بودیم.


لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان:
خدمت باید جای قدرت را بگیرد؛ مسئول توهین‌کننده به خانواده شهدا در شان انقلاب نیست

به گزارش سفیر افلاک، مراسم بزرگداشت 9 دی، روز «بصیرت و تجدید میثاق ملت با ولایت» صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان آغاز شد، مردم ولایی لرستان با حضور پرشور خود در حسینیه ثارالله خرم‌آباد حماسه‌ای دیگر خلق کرده‌اند.

همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز مردم انقلابی به صحنه آمده‌اند تا بیزاری خود از فتنه گران را ابراز کنند؛ این تجمع عظیم مردم لرستان با سردادن شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه است.

مردم لرستان با مشت کردن دستان خود و سردادن شعارهای بیزاری جویانه از دشمنان اسلام، جنایت سران فتنه در سال 88 را محکوم می‌کنند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا، انقلاب و با ولایت تجدید پیمان می‌بندند.

مردم شهیدپرور لرستان همیشه درصحنه بوده و این بار نیز با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را رقم می‌زنند و با وحدتی مثال‌زدنی و یک‌صدا فریاد خود را به گوش دشمنان نظام می‌رساندند و می‌گویند فتنه‌گران هیچ جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

حضور پرشور همه اقشار مردم برکنار هم در این روز نشان می‌دهد که مردم انقلابی استان با تمام وجود پای عهدی که با امام بستند می‌مانند و تا پای جان از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند.

به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که در مسجد جامع پلدختر برگزار شد با تاکید براینکه مردم لرستان و پلدختر در مقابله با فتنه پیشتاز هستند اظهار داشت: مردم پلدختر در دوران دفاع مقدس خط مقدم بودند و در ولایتمداری و بصیرت بخشی کارنامه عالی دارند.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت موشکی ایران مرهون تلاش و ایثار جوانان انقلابی است و ترس آمریکا و استکبار از همین قدرت است افزود: فتنه 88 نتیجه برنامه‌ریزی‌های هشت ماهه فتنه گران بود، آنها با سوء استفاده از ادعای تقلب در انتخابات، تهمت به نظام زدند و با حرمت شکنی هر جنایتی را در این راستا انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: فتنه گرها با آتش زدن یک جوان و کف زدن و با بی اعتنایی به ارزش ها، به آتش زدن مساجد اقدام کردند و حرمت عاشورا را حفظ نکردند که این نمونه اعمال از اقدامات داعشی بدتر است؛ ما دیدیم که در فتنه 88 پس از برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری دشمنان داخلی و خارجی دست به دست هم دادند و تمام توان خود را کار گرفتند تا به نظام ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 در حقیقت دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی دو لبه یک قیچی شدند که می‌خواستند نظام را قطع کنند عنوان کرد: استکبار جهانی به ویژه آمریکا صحنه گردانان فتنه 88 بودند و ضد انقلاب، سلطنت‌ طلب‌ها، معاندین نظام، عده‌ای ساده لوح، فتنه گر و خواص بی‌بصیرت نیز در داخل با آنها همکاری می‌کردند.

میرعمادی با اشاره به اینکه فتنه گران با عملشان نشان دادند که پست تر از ملی گراها هستند گفت: دشمنان هیچ اعتقادی به خدا، قرآن، ارزش‌ها، انقلاب، نظام، شهدا و ایران اسلامی ندارند بنابراین به صورت خودجوش و به دفاع از آرمان ها، ارزش ها و ولایت در صحنه حاضر و فتنه را خنثی کردند.

وی با تاکید براینکه مردم لرستان پیشتاز مقابله با فتنه گرها هستند خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت، مومن و انقلابی لرستان از جمله پلدختر روز هشتم دی به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و حماسه بصیرت را خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با انتقاد از وضعیت سخت اقتصادی و فشار برمردم اظهار داشت: دوران سکوت دیگر تمام شده زیرا در برهه ای سکوت کردیم که فتنه 88 به وجود آمد و انقلاب با مشکلاتی مواجه شد؛ مردم بایستی خیانت ها، فساد و کوتاهی ها را اعلام و انقلابی اقدام کنند و مسئولان با داشتن روحیه انقلابی وخدمتگزاری به مردم خدمت بی منت کنند.

میرعمادی با تاکید براینکه مسئله خدمت بایستی جای قدرت را بگیرد تصریح کرد: مسئولی که به خانواده شهدا توهین کرد و  به جای خدمت مبادرت به خیانت کرد یا به جای برنامه ریزی برای تامین معیشت مردم به فکر رفاه خود بود این مسئول در شان انقلاب ونظام نیست.

 

9 دی

9 دی

9 دی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خرم‌آباد:
دشمن به دنبال پوشاندن موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب است؛ لشکرکشی بزرگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن

به گزارش سفیر افلاک سعید جلیلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 9 دی که در حسینیه ثارالله سپاه خرم آباد برگزار شد با اشاره به برخی آیات قرآن پیرامون مبارزه بین حق و باطل اظهار داشت: وقتی هر حرکت الهی و مبتنی برحق شروع می شود اینگونه نیست که شیاطین بیکار بنشینند همانطوری که پیامبران بزرگ الهی هم هرگاه حرکتی برای رسیدن به اهداف مقدس شروع می کردند شیاطین در برابر این حرکت بیکار نبودند و متقابلا شیاطین و مستکبران هم در برابران ها می ایستادند.

 وی با ابراز این که انقلاب اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست افزود: وقتی حرکتی شروع می کنید و می خواهید ادامه راه انبیا باشد و حق طلبی را صدا بزنید طبیعی است افرادی که منافع و اهدافی باطل دارند این حرکت را قبول نکنند و در برابر آن بایستند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در آموزه های دینی ما گفته اند عده ای در برابر یک حرکت حق می ایستند و در ۴۰ سال انقلاب هم زیاد دیده ایم تصریح کرد: این موضوعی است که شاید همه ما به خوبی به آن واقف هستیم و دشمنان خود اقرار کرده اند ما آنچه را در توانمان بوده در برابر ایران انجام داده ایم اما موفق نشده ایم.

 وی با اشاره به تلاش دشمنان در زمان طاغوت، بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی و دیگر فشارها و تحریم های اقتصادی عنوان کرد: اگر حرکتی در ایران به نام اسلام شکل گرفت و شروعش به گونه ای بود که از کشور بیرون شدند امروز می گویند حرکت به گونه ای شده است که باید از منطقه هم خارج شویم.

دشمن به دنبال پوشاندن موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب است؛ لشکرکشی بزرگ رسانه‌ای و اقتصادی دشمن

 جلیلی خاطرنشان کرد: رئیس فعلی رژم آمریکا به صراحت و با تاسف بیان کرد که ما بیش از شش هزار میلیارد دلار فقط در یک نقطه از منطقه هزینه کرده ایم نتیجه آن این شده که من به عنوان رئیس فعلی آمریکا باید شبانه و مخفیانه وارد کشور عراق شوم و کسی از من استقبال نکند و بعد از چند ساعت کشور را ترک کنم.

 وی از تلاش های پرهزینه، بی پایان و بدون نتیجه غرب و دشمنان یاد کرد و گفت: رئیس فعلی آمریکا اعلام می کند هر آنچه هزینه کردیم، چیزی به دست نیاوردیم و دو سال پیش نیز اوباما رئیس سابق آمریکا روزی که کاخ سفید را ترک کرد گفت ما نتوانستیم و در این پنج الی شش سال هر آنچه کار کردیم به هدفمان نرسیدیم چون ایران مانع ما بود و هرجا صحنه ای توسط ما برنامه ریزی شد در پس آن اراده ملت و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و پیش رفت کرد و ضمن الگو شدن تکثیر شد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که آیا دشمنان در برابر کشوری مثل ایران که به اعتراف خود دشمنان در هر مبارزه ای با دشمنان موفق و پیروز میدان بوده است بیکار می ماند تصریح کرد: دشمنان به دنبال منصرف کردن و ایجاد شک و تردید در اصل مبارزه مردم با دشمنان است و اینکه مردم بگویند چرا مبارزه کنیم؟

 وی با تأکید بر اینکه روند مبارزه مردمی ما باعث شده است موفقیت ها و پیشرفت های چشم گیری داشته باشیم اظهار داشت: دشمنان می خواهند در درون جبهه ایجاد تردید و شبه کنند که چرا باید جنگ و مقابله و مقاومت کنیم؟

 جلیلی در رابطه با موضوع مذاکرات هسته ای افزود: اینطور نیست که فکر کنید اگر سازشی باشد کار درست می شود نخیر از همان جا ضربه می خورید همانطوری که در ملی شدن صنعت نفت عده ای خواستند با اتکای به آمریکا با انگلیس مقابله کنند اما از خود آمریکا ضربه خوردند.

 وی بابیان این که هزینه های سازش از هزینه های مقاومت و ایستادگی بیش تر است خاطرنشان کرد: در موضوع هسته ای آژانس بارها بیان کرده است که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا نه فقط عدم تعهد به برجام بلکه کلا از آن خارج شد و گفت تعهدی در قبال آن ندارم و اروپاییان بعد از هفت ماه حاضر نشدند یک بار بگویند این کار آمریکا نقض برجام است و ما محکوم می کنیم بلکه از ایران خواستند کماکان به تعهداتش پایبند باشد و تنها به این جمله اکتفا کردند که ما اظهار تاسف عمیق می کنیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راه اندازی بیش از 240 شبکه ماهواره ایی توسط دشمنان برای غبار آلود کردن و ایجاد فتنه تأکید کرد: دشمن می خواهد یک ملت را از حقش و در دفاع از حقایقی که به دنبالش است منصرف کند و بگوید اصلا نیاز به مبارزه نیست؛ دشمن به دنبال پوشاندن موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب است و اگر پیشرفتی وجود نداشته چرا اینقد شما عربده می کشید و سر و صدا می کنید؟ دلیل این لشگر کشی بزرگ رسانه ای، سیاسی و اقتصادی شما چیست؟

 وی با بیان اینکه فتنه یعنی پوشاندن و غبار آلود کردن توانمندی های مادی و معنوی در یک کشور تصریح کرد: حرکتی که دشمن شروع کرده این است که در سطح جهان می خواهد جهان را از اسلام و تفکر انقلابی بترساند چرا که نرم افزار حرکت انقلابی مردم اسلام ناب بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد شما را نسبت به نرم افزارهایی که می توانید به واسطه آن دچار پیروزی شوید دچار شک و تردید کند و به واسطه فتنه و شبهه آنچه را باطل است شبیه حق نشان دهد و به تعبیر رهبری جای شهید و جلاد عوض شود.

 جلیلی بیان کرد: آنچه که امروز بسیار اهمیت دارد این است که ما جلوتر از زمان باشیم و بدانیم دشمن روی چه نقاطی متمرکز می شود و هوشیارانه عمل کنیم چراکه اگر حرکت در زمان خودش نباشد مثل حرکت توابین می شود ولو اینکه جان در راه حسین(ع) زمان هم داده باشی؛ در تاریخ این کشور افرادی درخشیدند برای اینکه می دانستند در بزنگاه ها چطور رفتار و عمل کنند و بصیرت یعنی اقدام به موقع و تشخیص درست حرکت دشمن، وقتی دشمن تمام تلاشش را  می کند که موفقیت ها را بپوشاند و کیلومتر انقلاب را صفر کند و بگوید موفقیتی نداشته باشید موانع را باید برداشت. 

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید در هر استان و درهر محیطی توانمندی ها را بشناسیم و روند کشور به سمت قله ها پیش برود و این ها نباید مانع توقف نیروی انقلابی شود اگر کار صحیحی می شود همه باید کمک کنند تا او موفق تر جلو برود و اگر جایی کار اشتباه صورت می گیرد نیروی انقلابی در چارچوب تقوا کار غلط را متذکر شود و اگر کار ناقصی است کمک کند تکمیل شود تا کشتی انقلاب با سرعت و شتاب بیش تری پیش برود.

 

کوهدشت

امام‌جمعه کوهدشت:
حضور حماسی مردم در 9 دی نمایش آگاهی و عبرت‌آموزی برای آیندگان است

به گزارش سفیر افلاک، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 9 دی که با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهرستان کوهدشت برگزار شد اظهار داشت: نهم دی روز حماسه ملی، بصیرت، میثاق امت با امام راحل و ولایت و روز بازگشت آرامش به جامعه بعد از ماه‌ها فتنه‌گری دشمنان داخلی و پشتیبانان خارجی است.

وی افزود: به لطف امام حسین(ع) در این روز ارزش‌ها و حرکت به‌موقع الهی، یأس و ناکامی را برای دشمنان اسلام و قرآن به دنبال داشت.

امام‌جمعه کوهدشت حماسه نهم دی را تجلی ظهور یک ملت مؤمن و آگاه به زمان برشمرد و عنوان کرد: حضور حماسی مردم در این روز، نمایش درس آگاهی و عبرت‌آموزی برای آیندگان و رسوایی دشمنان اسلام و قرآن است.

وی تصریح کرد: دست‌های پلیدی فتنه سال 88 را هدایت می‌کرد که برخی مشکلات و سنگ بنای تحریم‌ها را نیز پس‌ازآن رقم زد.

طهماسبی مدارا و جذب حداکثری، ایستادگی در پای حقوق ملت و اقناع افکار عمومی را سه‌گام مهم رهبری برشمرد و گفت: برپایی گرامیداشت چنین روزهایی به این خاطر است که ما باید آگاه باشیم چراکه دشمنان هرلحظه درصدد ایجاد فتنه‌های جدید هستند؛ همه برکات درگرو اسلام، مردم و ولایت است، متأسفانه برخی با نماز جمعه و مسجد به‌ کلی قهر کرده‌اند درحالی‌که راه نجات ما دین، قرآن و روحانیت متعهد است.

وی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب نبست به افرادی که به هر قیمتی درصدد رسیدن به پست و مقام هستند اظهار داشت: برخی از مسئولان با سو مدیریت مردم را در تنگنا و نارضایتی قرار می‌دهند که باید در روز قیامت جواب‌گوی اعمال خود باشند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، ولایت را در اسلام امری مهم دانست و افزود: مسلمان کودن، صندوقِ نسوزِ کافرِ زرنگ است، ما الآن در یک پیچ تاریخی قرار داریم، شناخت دوست و دشمن بسیار ضروری بوده و حفظ نظام از اوجب واجبات است.

 

ازنا

امام جمعه ازنا:
عقل و بصیرت شاخصه‌های نگهداشت اسلام؛ دولت خدمت جهادی داشته باشد

به گزارش سفیر افلاک، حجت‌الاسلام‌ علی سپهوند صبح امروز در مراسم بزرگداشت ۹دی در شهرستان ازنا اظهار داشت: مقام معظم رهبری از آغازین روزهای رهبری خود تذکر دادند که هر ۱۰سال یکبار دشمنان نظام برنامه کلان براندازی را در برنامه خوددارند.

وی بابیان اینکه فتنه سال ۷۸ نیز باتدبیر مقام معظم رهبری، همت و نگاه مردم شریف برملا شد افزود: مسئله فتنه از نگاه قرآن بسیار مهم است و افرادی که فتنه ایجاد می‌کنند مسئولیت سنگینی دارند.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: فتنه۸۸ در ابتدا توطئه بود و با ورود انگلیس و دشمنان هدایت میشد، آن چیزی که سبب فتنه شدن این موضوع شد مسببان داخلی بودند؛ سران فتنه موسوی و کروبی به خاطر عدم التزام آن‌ها به ولایت مداری و در واقع پست طلبی از جریان ناب انقلاب کنار رفتند و مسبب فتنه شدند.

وی خاطرنشان کرد: پست طلبی سران فتنه با آن برنامه‌ها گره خورد و پست طلبی سران فتنه و گناه چند برابری بر گردن اینها افتاد؛ این افراد عمر خود را به بطالت گذراندن و به آن‌ها میگوییم ننگ بر شما باد که پست طلبی را ارجح دانستید و باعث فتنه و اختلاف شدید.

سپهوند خطاب به موسوی و کروبی عنوان کرد: ما به نمایندگی از مردم میگوییم به دامن مردم برگردید که شاید مورد عفو رهبری و مردم قرار بگیرید که اگر این کار را نکنید با عاقبت طلحه و زبیر عجین شده و عاقبت شر خواهید شد.

وی گفت: رئیس جمهور اسلامی ایران نباید مواضع اش بی‌طرفانه باشد؛ نطق برخی نمایندگان را در رسانه ها دیدیم و آن نمایندگانی که ادعای انقلابی گری شان می‌آید باید موضع بگیرند تا عدم حضور و حضورشان مشخص باشد.

امام جمعه ازنا اظهار داشت: رهبر انقلاب نشان داد که شایسته این سکان‌داری است و توانسته است این کشتی را از گردنه‌های سرسخت عبور بدهد؛ مردم انقلابی و ولایتمدار در فتنه ۸۸ نشان دادند که عقل دارند، بصیر هستند و حفظ نظام و سربلندی را اولویت اصلی خود قراردادند.

وی با اشاره به اینکه عقل و بصیرت دو نشانه و شاخصه نگاه‌داشتن اسلام است بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص سال ۹۸ تذکر دادند و بدانید تا اسلام است فتنه و دشمنی وجود دارد و ما باید بصیر و هوشیار باشیم؛ ما از دولت توقع داریم که شرایط حساس کشور را مثل مردم بصیر درک کند، مسیر خدمت را طی کنند و خدمت جهادی داشته باشند.

سپهوند افزود: جریان فتنه مربوط به سال ۸۸ است که گروهی منحرف شدند ولی با تمام گناهانشان اگر نادم شوند و به دامن انقلاب برگردند ممکن است مورد عفو مقام معظم انقلاب قرار بگیرند.

 

دورود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:
حفظ روحیه انقلابی در ادارات؛ مسئولان در امر خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند

به گزارش سفیر افلاک، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی صبح امروز در مراسم بزرگداشت ۹ دی‌ در شهرستان دورود با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین تعبیر‌ها و مفاهیم را در مورد ۹ دی‌ماه داشتند اظهار داشت: این روز تجلی قدرت خدا بود و می‌توان از همین گفته درس‌ها و مفاهیم فراوانی برداشت کرد.

وی بیان کرد: حماسه ۹ دی پیام‌های کلیدی فراوانی دارد که همگی آن‌ها ناظر روح دیانت و دین‌مداری است، روز 9 دی بصیرت مردم را به نمایش گذاشت و مردم ایران با انقلاب علیه رژیم طاغوت بر خواسته‌ و بر آموزه‌های اسلام پای فشردند و در سال‌های بعد نیز تن به انحراف از مفاهیم دینی و ارزشی خود ندادند که این در حماسه ۹ دی تجلی یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه هشدار داده‌اند تا مواظب فتنه‌های زمان باشیم و انقلاب و ارزش‌های اسلامی را حفظ کنیم.

وی خطاب به مسئولان ادارات و کارمندان اشاره کرد و گفت: مسئولان در امر خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکنند و خدمتگزار این مردم باشند و روحیه انقلابی خود را در ادارات حفظ کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: با گذشت ۴۰سال از عمر بابرکت این انقلاب، کشور در زمینه های مختلف پیشرفت های زیادی داشته است ک این امر ثمره خون شهدای انقلاب، جبهه و خون شهدای مدافع حرم است ک مردم باید قدر این خون های ریخته شده را بدانند.

 

 

خراسان شمالی

حضور باشکوه مردم بجنورد در سالروز حماسه ۹ دی ۹۷

به گزارش عصر اترک، به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی تجمع باشکوهی توسط مردم مومن مرکز استان خراسان شمالی در محل میدان شهید تا مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

راهپیمایان با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند و هوشمندی، وقت شناسی، بصیرت و دشمن شناسی خود را به همگان نشان دادند.

علاوه بر بجنورد، تجمع باشکوه حماسه ۹ دی صبح امروز یک شنبه در 15 نقطه از خراسان شمالی برگزار شد.

برپایه این گزارش در مراسم ۹ دی علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن و تشیع، جانبازان و ایثارگران، دانشجویان و خانواده شهدا حضور داشتند.

سخنرانی این مراسم در بجنورد با حضور حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد: دشمنان در براندازی نظام دچار اشتباه محاسباتی شدند

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد کشور امروز در جمع مردم ولایت مدار خراسان شمالی در محل مسجد انقلاب بجنورد با گرامی داشت حماسه 9 دی اظهار کرد: حماسه 9 دی، روز میثاق ملت با مقام امامت ولایت و مقام معظم رهبری بود.

دشمنان در براندازی نظام دچار اشتباه محاسباتی شدند/کاهش بودجه نظامی کشور منجر به تضعیف نظام می شود,

حسینی گفت: هر چند که این روز فراموش نشدنی است، با این وجود، برخی هستند که دوست ندارند این روز، زنده بماند درحالیکه این روز حماسی، خط پایانی بود بر توطئه بزرگی که علیه انقلاب اسلامی کلید خورده بود.

وی تصریح کرد: در عین حال، 40 سال از عمر این انقلاب گذشته و این انقلاب که الان مایه مباهات و افتخار این نظام است  با استواری ملت و رهبری پابرجا است.

وی افزود: این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا که کشور خود را ابر قدرت دنیا می داند برای سفر به عراق با ترس و لرز و بدون اطلاع قبلی می آید و اعتراف می کند که هفت تریلیون دلار هزینه کرده ایم اما نمی دانیم که امنیت چیست؟

به گفته حسینی، عزت و افتخاری که امروز انقلاب اسلامی دارا است حاصل بیداری، حرکت اسلامی و جبهه مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه است درحالیکه غرب و آمریکا طی این 40 سال به طور دائم نقشه می کشیدند که چگونه نقشه خاورمیانه را تغییر دهند و حال امروز شاهد هستیم آمریکا در حال عقب نشینی از خاورمیانه است و همپیمانان او در حال ملامت کردن شان هستند.

وی تصریح کرد: عزت، افتخار و جایگاه کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و در عرصه بین المللی دست آورد بزرگ انقلاب اسلامی است، در عین حال، متوجه وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی درون کشور نیز هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، با تصریح بر این مطلب که در حال حاضر تحولات جهانی به گونه ای رقم می خورد که فرش از زیر پای آمریکا در حال کشیده شدن است، عنوان کرد: آمریکا در شرایط کنونی در وضعیتی به سر می برد که وقایعی همچون جنگ یمن و حتی قتل خاشقچی برای این کشور رسوایی به بار آورده و یک نفرت عمومی علیه آمریکا و عربستان را بوجود آورده اسیت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این در حالی است که موقعیت کنونی ایران در منطقه و در عرصه بین المللی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی ملت با رهبر همچنین ایستادگی در برابر توطئه ها به یک موقعیت ممتازی تبدیل شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حتی این روحیه جهاد، شهادت، استقامت و پایداری که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن اعتقاد داشت و به آن عمل می کرد به بدنه ملت هایی که دولت هایش در منطقه سیاست سازش و تسلیم داشتند نیز تزریق شد.

وی در ادامه به واقعه فتنه سال 88 و حماسه 9 دی ماه نیز اشاره کرد و گفت: ساده انگار نباشیم که تظاهرات سال 88 یک رویداد ساده و خودجوش بود.

حسینی با اشاره به وقوع انقلابات رنگین در کشورهایی از جمله اکراین، گرجستان و قرقیزستان که در قبل از سال 88 شمسی رقم خورده بود البته این انقلابات با هدایت کشورهای غربی و آمریکایی مدیریت می شد.

وی اظهار کرد: این انقلابات رنگین که در هنگام برگزاری انتخابات در این کشورها رخ می داد، کشورهای غربی و آمریکا تصور می کردند که می توانند این نسخه را برای ایران نیز بپیچند.

وی گفت: این توطئه کنندگان که هدف تغییر حکومت و براندازی نظام را برای ایران هدفگذاری کرده بودند با همان نسخه انقلابات رنگین نرم می خواستند این هدف را برای ایران رقم بزنند درحالیکه آنان از پیوند عقیدتی و عاطفی میان رهبری و ملت در ایران غافل بودند و محاسبات آنان برای نسخه پیچی ایران اشتباه از کار درآمد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این وجود، عده ای در داخل و خارج از کشور که سلطنت طلب، ضد انقلابی، منافق، دموکرات، بهایی و وهابی بودند با جوسازهای کشورهای توطئه گر همراه شدند و تظاهرات حساب شده در سال 88 را برپا کردند.

در عین حال، وی تصریح کرد: همچنان هنوز عده ای در داخل کشور درصدد تضعیف قدرت این نظام هستند.

حسینی افزود: در حال حاضر موضع گیری علیه سپاه، کاهش بودجه نظامی در کشور، فشار اقتصادی و معشیتی بر مردم و منصوب شد عده ای از فتنه گران سال 88 در پست های مدیریتی در کشور نشانه چیست؟

 

گیلان

همایش بزرگداشت ۸ و ۹ دی در رشت برگزار شد؛ صفارهرندی در رشت:
 کلید خوردن عملیات فریب برای فراموش شدن حماسه ۹دی/ خاستگاه فتنه در دلی است که فقط به فکر منفعت طلبی شخصی است

به گزارش خبرنگار ۸دی، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اجتماع طلایه داران ولایت که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹دی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد با بیان اینکه به مردم گیلان باید دست مریزاد گفت که تقدم این امر خیر را در ۸دی ۸۸ به صورت تاریخی به نام خود ثبت کردند، اظهار کرد: حضور مردم در۸دی برای مقابله با فاجعه روز عاشورا ۸۸ یک افتخار بود و این حضور مردم، نماینده شعور و احساسات انقلابی شما است.

وی در رابطه با حماسه تاریخی ۹دی به عنوان یک تصویر جاودانه از نسبت اعتقادی مردم با مقدسات یاد کرد و افزود: اگر عده ای از روی بی معرفتی یا کینه توزی اصرار دارند که این تاریخ را محو کنند، حضور مردم به آنها این اجازه را نخواهد داد و آن ها باید بدانند که ایستادگی در مقابل مردم فقط به ضرر آنها خواهد بود.

** کلید خوردن عملیات فریب برای فراموش شدن حماسه ۹دی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مباحث انحرافی جهت منحرف کردن ذهن عموم مردم و انجام عملیات فریب برای فراموش شدن روز ۹دی بیان کرد: اینها همان کسانی هستند که در روزگار فتنه دستشان را به دست مهجور ترین دشمنان ملت دادند و آبروی این کشور را به حراج گذاشتند.

صفار هرندی رأس فتنه را آمریکای خبیث دانست و ادامه داد: کسانی که به رأس فتنه تعبیر شدند در واقع افراد داخل این نظام بودند که روزی سودای نشستن به مقام بالاتر بر دل های آنان وارد و شهوت جاه طلبی چنان بر آنها رسوخ کرد که چشمانشان را بر تمام اعتقاداتشان بستند.

وی با بیان اینکه دشمن برای پیدا کردن عناصر ریاست طلب طراحی کرده بود و افراد داخلی هم این فرصت را یک فرصت طلایی برای خود تعبیر کردند و دست دوستی با آنها دادند گفت: هوشیاری مردم بسیار بالا بود که این‌فتنه خنثی شد.

 

 

صفارهرندی با بیان اینکه در طول ۴۰سال انقلاب برای ما روشن شد که هرجایی که بین عناصر داخلی و بیرونی پیوند برقرار شد بیشترین ضربه را خوردیم تاکید کرد: ضربه ای که خائنین به مردم می زنند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش عوامل نفوذی داخلی در فتنه ها اذعان کرد: نمونه این مسئله همان فرزند خاطی و خائن یک مسئول که نمک خورده همین سفره است اما به دشمن دست دوستی می دهد است.

 

 

وی با اشاره به اینکه ادعای حکمرانی سالم آنها دروغ است و تنها به فکر منفعت طلبی شخصی هستند تصریح کرد: خواستگاه فتنه در دلی است که فقط به فکر منفعت طلبی شخصی است.

صفارهرندی فتنه را نتیجه پیوند عوامل نفوذی داخلی و خارجی معرفی کرد و ادامه داد: نظارت همه مردم و دستگاه های دولتی و نظامی در این شرایط باید جلودار این فتنه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اعتراض و دلخوری های مردم از اوضاع آشفته بیان کرد: قضایای این‌روزها ثابت می کند که بخش قابل توجهی از مشکلات با تدبیر مسئولان داخلی مثل بازار ارز حل خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات نمایندگان مجلس با بیان اینکه شخصی را انتخاب کنید که دلبسته به برکات نازل شده از دشمن نباشد و دست نیازش به طرف ملت خود باشد بیان کرد: حتما ما می توانیم بر اوضاع داخلی خود تسلط داشته باشیم و به ثبات برسیم.

صفارهرندی با بیان اینکه جهان در ما ابرقدرت پیروزی را می بیند و درس آموز دنیا، انقلاب ما است تصریح کرد: امروز برند ما برند موفقیت است.

صفار هرندی با بیان اینکه حاصل ۸ سال پس از ۹دی سال۸۸ اقرار همگان بر نفوذ کلام ملت ایران در معادلات جهانی و نسبت به آمریکا است تاکید کرد: ظرفیت عظمت و بزرگی در درون ملت ما وجود دارد به طوری که در مبحث علم رتبه ۱۶، در علم نانو رتبه ۴ و در اقتصاد دارای رتبه ۱۸ از بین ۲۰۰ کشور هستیم.

 

کرمان

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در مراسم بزرگداشت 9 دی دانشگاه باهنر:
 
آنهایی که در فتنه۸۸ سکوت کردند فکر می کردند کار نظام تمام شده است

به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در جمع مردم و مسئولین شهر کرمان در مراسم گرامیداشت حماسه نه دی گفت:تحت زعامت ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای دل به سخنان او می سپاریم و تمام تلاش خود را در مسیر اعتلای  کلمه اسلام به کار می بندیم و پای انقلاب ، راه شهدا و خط و فکر اماممان ایستاده ایم .

وی گفت: امروز هم ملت ایران در سراسر کشور امده اند این حقیقت را به دنیا اعلام کنند و مردم کرمان هم امروز جمع شده اند تا به دنیای استکبار بگویند که ما بصیر و بیداریم و پای انقلاب و ارزش هایمان ایستاده ایم .

شیرازی خاطر نشان کرد : دشمن تصور نکند که با توطئه می تواند ما را از انقلاب و تدوام راه شهدا باز بدارد؛امروز روز بصیرت است روز میثاق ملت با ولایت است .

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان داشت: انسان بصیر در لحظه های عمر خود آینده و گذشته را نگاه می کند و از تجربه های دیروز درس می گیرد و آمادگی خود را برای دفاع از آرمان ها حفظ می کند.

شیرازی با بیان این که امروز نهم دی روز خاموش کردن فتنه ۸۸ است؛یادآور شد :با نگاهی به وضعیت فتنه و طرح دشمن در فتنه ۸۸ می توان دید بعد از ارتحال امام(ره) دشمنانی که امید بسته بودند انقلاب با رفتن امام(ره) تمام می شود ولی ملت ایران پشت سر رهبر انقلاب با همان استقامت و شجاعت و روحیه شهادت طلبی ایستادگی کردند ولی دشمن تصمیم گرفتند حرکت طولانی مدت را آغاز کنند و گام به گام جلو بیایند و انقلاب را بشکنند.

وی اضافه کرد : بنابراین در سال ۶۸ جلسه تشکیل دادند و طرحی را برنامه ریزی کردند به عنوان طرح بیست بیست که در این طرح فتنه ۷۸ ،فتنه۸۸ و فتنه آینده ۹۸ طراحی شده است و این در حرف های خود سیاست مداران آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران  اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در سال ۶۸ فرمودند این ها راجع به اسلام کارشناس و متفکر دارند و درباره ملت ها و روحیات و مذاهب گوناگون پرونده هایی را درست می کنند و در مراکز جاسوسی خود تمام آن پرونده ها را دوباه مطرح می کنند زیرا میدانند اگر استکبار آینده نگری نکرده ضربه خواهد خورد ؛عالی ترین و ممتازترین دستگاه های استکبار است.

شیرازی توضیح داد : آنان از پانزده یا بیست سال قبل برای مسائل بلند مدت برنامه ریزی می کنند و فکر ها را طراحی و نقشه می ریزند تا در آینده دقیقا بیست سال آینده از آن جواب بگیرند و دشمن طراحی بیست ساله کرد و در سال ۶۸ طراحی سی ساله کرد.

وی بیان کرد : سران فتنه که در ۸۸ بودند آیا آگاهانه وارد شدند یا نه قدر مسلم دست های گرداننده پشت صحنه عامدانه طراحی کردند که انقلاب را بشکنند و بحث تقلب همین بود .

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد:شش ماه قبل از برگزاری انتخابات سال ۸۸ مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت تهران فرمودند ملت ایران مواظب باشند اگر افرادی مانند شاه سلطان حسین ها حاکم شوند از دشمن بترسند فاتحه ایران و جمهوری اسلامی خوانده است.

شیرازی ادامه داد : یعنی مردم ایران توجه کنید چند ماه قبل از انتخابات بحث تقلب را مطرح کردند و رهبری تذکر دادند همه انتخابات سالم بوده اند و انتخابات آینده هم سالم است ولی برای این که ذهن مردم را خراب کنند بر طبل تقلب کوبیدند .

وی با اشاره به نتیجه انتخابات ۸۸ اظهار داشت : اکنون مجموعه اعترافات دادگاه ۸۸ چاپ شده است و برخی از این افراد گفته اند ‌که می دانستیم رای آقای موسوی از آقای احمدی نژاد کمتر بوده است و در صبح روز رای گیری آقای موسوی اعلام پیروزی کردند و عضو ستاد اطلاع رسانی موسوی ساعت ۱۳ و یازده دقیقه روز انتخابات طبق نتایج انتخابات به دست آمده ما برنده انتخابات هستیم که این مسئله روشن بود که اتفاقی در کشور افتاده است.

شیرازی در ادامه گفت : صبح روز ۲۲ خرداد سال ۸۸ گفتند اگر آقای موسوی رای نیاورد مردم بریزند در خیابان ها و رهبری هشدار دادند و برخی از مسئولین نظام برای صحبت با آنها رفتند و اگر مدیریت هوشمندانه رهبری نبود معلوم نمی شدچه بر سر کشور می آمد و مردم پشت سر رهبری ایستادند.

وی عنوان داشت:فتنه گران آبروی ملت را در دنیا بردند و در روز نهم دی همه اقشار مردم اعم از اصلاح طلب و اصول گرا و احزاب آمدند و پای ارزشهایشان ایستادند و این جا بود که فتنه تمام شد.

شیرازی اذعان داشت: آقایان گفتند که تقلب رو مطرح کردیم که به رهبری فشار بیاریم و میر حسین رییس جمهور شود و این تجربه شد و زنده نگه داشتن نهم دی برای این حقیقت است که تجربه دیروز تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران  تشریح کرد : خود دشمن در طرح بیست بیست گفتند طرح ما این بود و در سال ۷۸، ۸۸ و ۹۸ اگر من و شما بیدار باشیم و گوش به حرف ولایت باشیم آمریکا و بزرگتر از آن نمی توانند کاری بکنند .

شیرازی ادامه داد : آمریکا در سوریه به عظمت نیروهای مسلح  شکست خورد و به عظمت سردار بزرگ کرمان آمریکا در سوریه و عراق شکست خورده است و به عنوان مسئول اعلام می کنم جناب ترامپ شما غلط کردید بدون اجازه از مسئولین کشور عراق  وارد  آن کشور شده اید.

وی توضیح داد : آمریکا آن قدرتی که بتواند انقلاب ما را بشکند ندارد و ملت ایران هوشیار است و پای ارزش هایش ایستاده است و ملتی که چهل سال انقلابش را نگه داشته است این قابلیت را دارد که مسئولین نظام اعلام کنند که ما نوکر ملت هستیم .

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد : مسئولین باید پا و دست مردم را ببوسند و شبانه روز باید کار کنند زیرا کار برای مردم عزت می آورد و سردار سلیمانی و رهبری در بین مردم عزیز هستند چرا که برای مردم کار می کنند.

  

 

 

رودبار جنوب

فتنه های جدیدی در راه است مردم بصیرت خود را بالا ببرند

نوری مسئول هادیان سیاسی بسیج در جمع تجمع کنندگان نهم دیماه شهرستان رودبارجنوب گفت: ملت ایران در نهم  دیماه اتحاد خود را در جهان به نمایش گذاشتند و  نشان دادند که این اتحاد ناگسستنی است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: تجلی ولایتمداری در نهم  دیماه  به نمایش گذاشته شد و  مردم این را در صحنه های مختلف به جهانیان نشان دادند.

وی ابراز داشت: دشمن اینها را نمی فهمد نظام سلطه این را نمی تواند بفهمد که مردم ایران برای عظمت دین جان می دهند و مردم هر جا گوش به فرمان رهبری بودند اقتدار بیرون آمده است.

مسئول هادیان سیاسی بسیج گفت: رهبری به  نظام ولایی این ملت گره خرده است و  هر نهادی گوش به فرمان رهبری بوده کار آمدی بیرون آمده است.

وی به اقتدار ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا از ترس اقتدار ایران شبانه و ذلیلانه به کشورهای همسایه سفر می کند.

نوری بیان داشت: شهید شهریاری یک ولایتمدار به تمان معنا بود و در علم بومی غنی سازی دست یافت و دشمن موفقیت اینَ مرد را تاب نیاورد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: رهبر معظم در اوج عزت فرمان صادر می کند و از داشته های خودمان خبر دارد و به دشمن اعلام می کند که دشمن جرأت حمله نظامی به کشور ما را ندارد و کار آمدی از ولایتمداری به وجود آمده است

مسئول هادیان سیاسی بسیج گفت: دشمنان  این نظام ماهیت این انقلاب را نشناختند دشمن رهبری این نظام را نشناخته است شاخصه های رهبری نظام دارد که دشمن آنها را نمی فهمد و این مردم با فتنه انگیزی از انقلاب دست بر نخواهند داشت.

وی بیان داشت: سو تدبیر برخی از مسئولین وضعیت معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفته است مردم دست از انقلاب برنخواهند داشت

نوری افزود: فتنه های جدیدی در راه است مردم بصیرت خود را بالا ببرند الان صدای شکستن استخوانهای نظام سرمایه داری در غرب به گوش می رسد. ملتی که امید به خدا دارد دست خود را جلوی کدخدا دراز نمی کند.

 

رفسنجان

فتنه ۸۸ یک جنگ احزاب بود/پروژه نفوذ را نباید دست کم گرفت

حجت الاسلام مهدی پور محمدی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دیماه در میدان ابراهیم(ع) رفسنجان اظهار داشت: امروز مردم با وفای رفسنجان در روز بصیرت و تجدید پیمان با ولایت جمع شدند که این یوم الله را دوباره یادآوری کنید و فراموش نکنیم به تعبیر رهبری روزها با هم فرقی ندارند این انسان ها و اراده ها و مجاهدت ها هستند که چنین روزی را برمیگزنند و متفاوت می کند .

وی افزود: حرکت نه دی حرکت با بصیرت و وظیفه شناسی بود و به تعبیر رهبری  مطمئن باشید این روز در تاریخ ماندگار و متمایز شد.

پور محمدی گفت: ۹ دی سال ۸۸ روز عجیبی بود  و لازم است که هرسال تکرار شود تا برای بزرگترها یادآوری شود و برای کوچکترها بیان شود که چه اتفاقات تلخی برای این کشور افتاد .

رئیس دادگستری رفسنجان خاطر نشان کرد: به تعبری رهبر فرزانه انقلاب در فتنه ۸۸ از بیست سال قبل توسط مثلث شوم صهیونیستی برنامه ریخته شده بود.

پور محمدی تصریح کرد: کلمه فتنه تاکنون بیش از ۵۰۰ بار توسط رهبری بکار برده شد اما برخی هنوز سختشان است این کلمه را بکار ببرد و می گویند اعتراض، به فرموده رهبری اتفاقاتی تلخی در آن سال افتاد و آن هشت ماه بیش از هشت سال دفاع مقدس خسارت وارد کرد ، به اسلام ،مقدسات امام، رهبری و مردم توهین شد و آبروی نظام را بردند.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان داشت: حوادث ان سالها بایستی دائم تکرار شود که دچار خواب غفلت نشویم، به تعبیر امام علی کسیکه خواب باشد از امام و رهبر خودش، با لگد دشمن بیدار می شود .
وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک جنگ احزاب بود تصریح کرد: همه ی دشمنان خارجی و دوستان بی بصیرت داخلی در فتنه ۸۸ همپیمان شدند و هیچ شکی نیست که قصد آنها براندازی نظام بود و حتی لایه های پیچیده فتنه ۸۸ بیشتر از جنگ احزاب بود.

پور محمدی خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ بر اساس کودتای مخملی طراحی شده بود این کودتاها انتخابات محور هستند و انتخابات بهانه است برای براندازی نظام، فتنه ۸۸ تنها یک اعتراض خیابانی نبود از ۲۰ سال قبل به تعبیر رهبری برنامه داشتند.

رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه تصور نکنیم با ۹ دی جریان مقابله با نظام چه از درون و چه بیرون تمام شد تصریح کرد: امروز گزینه نظامی روی میز دشمنان ما نیست چرا که حشد الشعبی عراق، علویون سوریه ،حزب الله لبنان و مدافعان حرم ایران پشت دیوارهای بیت المقدس کنار اسرائیل پا به زمین می کوبند و اینها مقدمه ظهور است .

پور محمدی با اشاره به توانایی نظامی جمهوری اسلامی در خلیج فارس و بحث هوافضا سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: امروز گزینه نظامی مطرح نیست با روحیه مجاهدت مدافعان حرم که بچه های نسل چهارم انقلاب ، متولدین ۷۰ و رویش های انقلاب هستند، دروازه های بیت المقدس را فتح خواهند کرد.

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: ما امروز در جنگ اقتصادی و امنیتی دشمن هستیم و اتاق جنگ دشمن خزانه داری آمریکاست نباید به خواب برویم و همیشه باید آماده باشیم.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند شاید دشمن بخواهد امسال ذهن ما را مشغول کند و در سال ۹۸ فتنه ای ایجاد کند باید مراقب باشیم ، دشمن می خواهد سوار بر اعتراضاتی مردمی شود و استفاده کند.

وی در ادامه به بحث نفوذ و جاسوسی در بدنه نظام اشاره کرد و گفت: پروزه نفوذ را نباید دست کم بگیریم ، نفوذ فکری یعنی دشمن کاری می کند که نخبگان سیاسی ما آنطوری که دشمن می خواهد فکر می کنند و تصمیمات بر اساس آن افکار شکل میگیرد و بسیار خطرناکتر از جاسوس است.

پور محمدی با بیان اینکه منظور از این سخنان ایجاد یاس و ناامیدی نیست تصریح کرد: باید همیشه اماده باشیم کشور ما متفاوت است با جاهای دیگر، اخوان المسلمین مصر ۸ ماه نتوانستند دوام بیاوردند چون سید علی خامنه ای نداشتند ، ولی فقیه نداشتند اما جمهوری اسلامی مقتدای مدبری دارد.

وی خاطر نشان کرد: آرزوی همه اولیا تشکیل حکومت علوی شیعی فاطمی بوده است قدر خودتان را بدانید که خداوند شما را برگزیده تا زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) کنید.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان داشت: امروز ما رهبری داریم که وقتی عده ای معدودی پاهایشان سست شد و وادادند و از دشمن ترسیدند از دشمن آقا فرمودند نترسید که خدا با ماست این کلام رهبری کلام خداوند و کلام موسی پشت نیل است.

وی تصریح کرد: یک روی این صحبت رهبری این است که دشمن رسیده است و طرف دیگر این است که نجات ما نزدیک است و هلاکت فرعون  و کار دشمن تمام است.

 

آذربایجان غربی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارومیه:
حماسه ۹ دی انقلاب سوم ما بود/ پیام ۹ دی، وحدت مردم است و همواره باید حفظ شود

به گزارش اروم‌نیوز، عزت الله ضرغامی صبح امروز، ۹ دی ماه، در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی یادآور قیام ملت مقابل دشمنان و استکبار بود و دشمنان امیدوار بودند انقلاب را درهم بکوبند، اما با حضور استثنائی و یکپارچه مردم، نقشه های آنان نقش برآب شد.

وی افزود: در آستانه دهمین سال حماسه بزرگ دشمن با به یاد آوردن حادثه و حماسه ۹ دی خیلی از طمع ها را فراموش کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی گفت: بعد از حادثه تلخ عاشورا در خیابان انقلاب حدود ۱۰۰ نفر به امام حسین(ع) اهانت کردند، فردای آن روز خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم در جلسه خصوصی که سران قوا خدمتشان رسیدند و رهبری از دو وزیر مسئول سوال و استنتاق کردند.

ضرغامی تاکید کرد: جمعیت عظیمی که ۲۵ خرداد به خیابان آمده و در دفاع از نامزد شکست خورده شعار دادند و راهپیمایی کردند اما بعد از ۲۹ خرداد نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب فاصله گرفتند و فقط عده کمی در کف خیابان بودند و آن هم تنها در چند خیابان اصلی تهران، رهبر معظم انقلاب این وزیر را نسبتا توبیخ کردند که چرا غفلت کردید اما با توضیحات وی رهبری قانع نشد.

وی ادامه داد: ۹ دی حماسه بزرگی است که متعلق به مردم است و در واقع حماسه ۹ دی انقلاب سوم ما بود بعد از ۵۷ و بعد از ۱۳ آبان ۵۸ که لانه جاسوسی تسخیر شد با روشنگری هایی که شد و اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد علم مردم افزوده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: اما ۹ دی انقلاب سوم بود چرا که عمق فهم و درک و بصیرت مردم که در دوران فتنه و گرد و غبار به وجود آمد به تشخیص حق و باطل کمک کرد.

وی، با اشاره به اینکه خیلی از جوامع نمی توانند از دل فتنه بیرون بیایند، گفت: پیام ۹ دی، وحدت مردم بود و این وحدت باید همواره حفظ شود، همه زیر لوای رهبری هستیم و رهبری بر دفع حداقلی و جذب حداکثری تاکید دارند، برخی اصول وحدت را رعایت نمی کنند ولی پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.

ضرغامی، تاکید کرد: در طول تاریخ، ساکتین در عرصه‌های انقلابی اصحاب فتنه بوده اند و باید آنان را با بصیرت بالا شناخت. کسانی که یک پای آنان در مملکت بوده و در مواقع دیگر پای آنان در آمریکا و کشورهای اروپایی است، نمی توانند مدیران شایسته‌ای برای مردم و مملکت باشند.

وی، بیان داشت: کسانی که فتنه‌گر شدند و نظم کشور را برهم زدند، سوابقی در انقلاب داشتند، ولی در یک سرایزی افتادند که دیگر نتوانستند خود را پیدا کنند. کسانی هم بودند و هستند که هرچه داشتند از نظام و ولایت فقیه بود، ولایت، نیروهایی می‌خواهد که در اوج فتنه سکوت نکنند و در صحنه باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، ادامه داد: نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور این حماسه رخ داد، اگر ۹ دی برجسته شد به دلیل عمق بصیرت مردم بود که نشان دادند حق شناس هستند و تبعیت از رهبری می‌کنند، قطعا بهانه تقلب در انتخابات سال ۸۸، رمز عملیات بود.

وی، خاطرنشان کرد: فتنه در هر دورانی یک ویژگی و رنگ خاصی می تواند داشته باشد و ممکن است در این دوران نیز فتنه‌ای ایجاد شود که رهبر بارها بر آن تاکید کرده اند. فتنه از انفعال برخی مدیران و مسئولان و به دلیل رفتارهای ناامیدکننده آنان است.

وی، همچنین ابراز داشت: فضای مجازی، مملو از حرف‌های ناامید کننده است که همه این‌ها سردمداری فتنه بوده و آدرس اشتباه هستند، مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که اگر مقاومت هزینه دارد، هزینه های سازش از آن بسیار بیشتر بوده و دستاوردهای مقاومت همواره ماندگار است.

ضرغامی، پیام ۹ دی را پیام وحدت مردم دانست و عنوان کرد: این وحدت باید همواره حفظ شود، پیام ۹ دی وحدت بوده و این است که همه در راه پرافتخار انقلاب، همراه هم باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
طومار فتنه گران در ۹ دی به هم پیچیده شد/ ملت بصیر ایران حماسه ۹ دی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ملت انقلابی ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه است و ما حماسه ۹ دی را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: همین بصیرت و بیداری مردم باعث شد به میدان آمدند و ماهها فتنه گران کشور را به آشوب کشیده بودند و پیروزی امت اسلامی در انتخابات که ۴۰ میلیون نفر به پای صندوق آمده، دشمن را ناامید کرده بودند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: ملت عزیز ما نتوانست این میزان توهین و جفا به رهبری را تحمل کند و در ۹ دی به صحنه آمده و طومار فتنه گران را درهم پیچیدند.

حجت الاسلام قریشی گفت: امت حزب الهی و بصیر و بیدار جمع شده اند تا اعلام کنند که حماسه ۹ دی همچنان هست و نباید کسی جرات فکر فتنه و ایجاد مشکل برای کشور را در سر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ عملکرد برخی خواص به گونه ای بود که مظلومیت امام علی را تداعی می کرد، ابراز کرد: همانگونه که برخی خواص، امام علی(ع) را چنان مظلوم کرده و آزار دادند که ایشان فرمودند قلب مرا از خون پر کردید و سینه مرا از خشم مالامال کردید و غصه ها را جرعه جرعه به من نوشاندید و چنان مرا خار کردید که مشرکین قریش گفتند امیرالمومنین مرد شجاعی است اما مدیریت بلد نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: در ۹ دی جمع شدند تا اعلام کنند حماسه ۹ دی همچنان وجود دارد و نباید کسی جرئت فتنه بکند حضور شما توسط فرشتگان الهی ثبت می شود و اجر بزرگی را خدای تعالی در نظر دارد و همواره پیروزی نهایی از آن امت حزب الله خواهد بود.

 

مازندران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در قائمشهر:
فتنه‌گران با بهانه‌‌های دروغین اصل نظام و اتحاد مردم ایران را هدف قرار داده‌ بودند

به گزارش بلاغ، سردار رضا طلایی‌نیک در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان قائم‌شهر، این روز را تثبیت جریان انقلاب و ثبت فرهنگ انقلاب و ولایتمداری دانست و افزود: در یوم‌الله ۹ دی ماه ۱۳۸۸ عده‌ای خواص بی‌بصیرت تحت تأثیر القائات شبکه‌های خارجی قرار گرفته و حدود ۸ ماه فضای فتنه و آشوب را در کشور به راه انداختند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران با دو بهانه‌ی دروغین تقلب بزرگ و ابطال انتخابات، اصل نظام و اتحاد مردم ایران را هدف قرار داده‌بودند، تصریح کرد: در ۹ دیماه سال ۸۸ حماسه‌ای را شاهد بودیم که جریان فتنه را با دستان پرتوان و با قدم های مبارک و با بینش وسیع ملت ایران اسلامی به صورت خودجوش و پرتحرک با شور و شوق حسینی خنثی کردند.

معاون امور حقوق وزارت دفاع با اشاره به ولایتمداری و بصیرت مردم در چهار دهه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی امروز توطئه‌های خارجی و فتنه داخلی در یک راستا قدم برمی‌دارند که ما باید پنج حوزه هدف‌گذاری شده راهبردی دشمنانمان در این دهه های گذشته همچون اصل اسلام ناب محمدی، اصل انقلاب اسلامی، اصل نظام جمهوری اسلامی، مردم و منطقه آسیای جنوب‌غربی وخاورمیانه را رصدکنیم که دشمن ما را دچار گمراهی نکند.

معاون سابق امور قوا مجمع تشخیص مصلحت نظام بصیرت و آگاهی و ولایت پذیری ملت ایران را خنثی کننده تمام توطئه های دشمنان نظام دانست و گفت: در این فتنه‌ها که ترکیبی از توطئه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است به یاری پرودگار و با رهبری امام خامنه ای و بصیرت و ولایت مداری ملت ایران، توطئه های دشمنان منجر به شکست و نابودی خواهدشد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستان ابر قدرت‌های مستکبر ظالم بر ملت های مستضعف را دور کرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی الگوی دینداری اسلامی در منطقه را فراهم کرد و باعث بیداری ملت ها و امیدبخشی واتحادآفرینی برای مستضعفین جهان شد.

طلایی‌نیک اسلام را بسیج کننده توده های مردم علیه جریانات استکباری و ظلم‌ستیزی دانست و افزود: ایران پایگاه اسلام و ارزشهای اسلامی است که ناامن کردن آن در طی چند سال اخیر از اهداف اصلی دشمن بود که کشف و خنثی کردن بیش از ۹۵ درصد عملیات تروریستی در ایران گواه این قضیه است.

معاون امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه خط ایستادگی و مقاومت در مقابل خط سازش قرار دارد، اظهار کرد: ۲۵۰ دلار سرانه هر فرد در جهان صرف هزینه دفاعی می‌شود اما در کشور ایران این رقم بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار است که این نشان از روحیه ایمان و شجاعت بالای ملت ماست.

طلایی‌نیک، ایران را قدرت منطقه و محور تبادلات منطقه معرفی کرد و افزود: قصد داشتند با تجزیه کشور ایران سرعت پیشرفت و جهش توسعه در ایران را متوقف کنند.

وی در پایان گفت: مهد اسلام و ذخائر انرژی و کانون تحولات جهانی در منطقه ما قرار دارد، اگر بخواهند دنیا را ناامن کنند این منطقه را آسیب‌پذیر می‌کنند پس باید با بصیرت مراقب نفوذ دشمن باشیم و بدانیم که اسلام‌هراسی و ایران هراسی دشمنان را نابود می‌کند.

 

عضو هیئت علمی موسسه امام(ره) در نکا:
9 دی، انقلاب سوم مردم ایران و پیچیده‌تر از دو انقلاب قبلی بود/ اداره کشور جای آزمون و خطا نیست

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همایش گرامیداشت سالروز 9 دی در مسجد جامع شهرستان نکا، 9 دی را عید بصیرت، بینش و انقلاب سوم ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: انقلاب اول در 22 بهمن 57، انقلاب دوم در تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم ملت ایران نیز در 9 دی 88 رقم خورد.

وی انقلاب سوم را پیچیده‌تر از دو انقلاب قبلی توصیف کرد و افزود: چراکه در عرصه اول و دوم دشمن و کسانی که در برابر ما بودند معلوم و روشن بودند، افرادی که روی زانو می‌نشستند و جوانان ما را هدف قرار می‌داند، اما در انقلاب سوم کسانی که در برابر ملت صف‌آرایی کرده بودند آدم‌های روشنی نبودند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان حضور چند رئیس جمهور در فتنه 88، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 افراد باسابقه انقلاب و خواصی که راه را عوض کرده بودند حضور داشتند که دست در دست دشمن به عنوان عامل دشمن عمل می‌کردند به شکلی که نخست وزیر امام راحل و دفاع مقدس در رأس فتنه بود.

این مسئول اضافه کرد: در جریان فتنه 88 کسی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت، نامه بدون سلام و والسلام می‌نوشت، دختر وی در خیابان‌ها حضور داشته و همسرش مردم را به شورش علیه نظام دعوت می‌کردند.

وی گفت: بعضی در حوزه‌های علمیه بیانیه داده و از فتنه حمایت می‌کردند و از سوی دیگر خواصی که باید برای مردم حقایق را روشن کرده و مردم به آن‌ها نیاز داشتند سکوت کرده جزو ساکتین فتنه بودند که در آن مردود شدند.

روانبخش با تشریح اثرگذای فراوان افرادی که مردم را روشن کردند، آیت‌الله نوری همدانی را یکی از خواص اثرگذار در جریان روشنگری در برابر فتنه خواند و تصریح کرد: گرچه تعداد این خواص با بصیرت کم بود اما ملت شاخص‌هایی که امام راحل تعیین کرده بود را در جلوی چشم خود مانند یک تابلو داشت چراکه بنیانگذار انقلاب اسلامی به خوبی چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرد که می‌فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی افزود: مردم منتظر خواص نماندند بلکه به سخنان رهبر خود توجه کردند و وقتی که حقایق در نمازجمعه تهران تبیین شد حتی کسانی که در روز قبل از میدان انقلاب تا میدان آزادی پشت سر میرحسین موسوی حرکت کرده و شعار می‌دادند بعد از آن سخنرانی میدان را در پشتیبانی از فتنه‌گران خالی کردند.

دبیر سرویس سیاسی روزنامه پرتو با بیان تشخیص درست مردم در هدف گرفته شدن اصل نظام و انقلاب در فتنه و مطرح نبودن موضوع تقلب، اذعان کرد: چند ماهی طول کشید تا بعضی دیرفهمها موضوع را دریباند تا اینکه وقتی پرچم امام حسین(ع) به آتش کشیده شد تازه دیرباورها فهمیدند که موضوع تقلب در انتخابات مطرح نیست.

این مسئول اضافه کرد: حال در این میان برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان نکا یک روز زودتر از 9 دی به صحنه آمدند و این نشان از هوشیاری بیشتر مردم آن در پیروی از ولایت و نقش برآب کردن توطئه دشمنان را داشته است.

وی گفت: این در شرایطی است که در آن اوضاع فتنه‌گون تشخیص راه بسیار مشکل بوده و این ملت در 9 دی راه را پیدا کرده، پشت انقلاب اسلامی ایستاد و توطئه‌های داخلی و خارجی ار نقش بر آب کرد.

روانبخش در ادامه به طرح چند سوال اساسی پرداخت و اظهار کرد: اولین سوال این است که بصیر کیست و شاخصه‌های بصیرت چه چیزهایی است، دوم اینکه عامل این همه فشارهایی که در طول 40 سال از سوی مستکبران بر این ملت تحمیل می‌شوند چیست.

وی افزود: بعصی می‌خواهند القا کنند که این فشار‌ها عامل درونی دارد چراکه بلد نیستیم با دنیا حرف بزنیم، دیپلماسی ما درست نیست و زبان ما خشن است که اگر لطیف ونرم باشد دنیا هم با ما نرم برخورد خواهد کرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: سوال سوم این است که آیا اگر ما مقاومت کنیم فشار کاهش پیدا می‌کند یا اگر کوتاه بیاییم و سازش کینم، بعضی می‌گویند این همه مشکلات به خاطر ایستادن و مبارزه مقابل آمریکا است، آیا اگر کوتاه بیاییم بهتر می‌شود یا اگر بایستیم بهتر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: سوال چهارم این است که این گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در چندماه اخیر آیا عامل بیرونی دارد یا درونی، آیا به تحریم ها و فشارهای بیرونی بر می‌گردد یا بی‌تدبیری مسئولان، بعضی می‌خواهند آدرس غلط همه را به بیرون بدهند.

وی سوالات مطرح شده را شبهات موجود در سطح جامعه دانست و گفت: در آخر هم این سوال وجود دارد که حال چه باید کرد و آیا راهی برای مقابله با این معضلات روی داده وجود دارد یا خیر.

روانبخش فرد دارای بصیرت را از نظر امام علی(ع) در نهج البلاغه دارای سه ویژگی برشمرد و تصریح کرد: اولین ویژگی بصیر این است که وقتی چیزی را شنید ابتدا در آن خوب نگاه کرده و به راحتی قبول نمی‌کند.

وی افزود: دومین شاخص بصیرت این است که وقتی نگاه کرد دقیق می‌شود فقط به نگاه اکتفا نمی‌کند بلکه لایه‌های آن را هم می‌بیند، عقبه و پشت صحنه آن را می‌بیند که چه عواملی آن را به وجود آوردند و چه هدفی را دنبال می‌کنند.

دبیر سرویس سیاسی روزنامه پرتو در بیان یکی از مثال‌های توجه به عقبه امور، اذعان کرد: جریان فکری که مقابل انقلاب در سال 88 ایستاد و فتنه ایجاد کرد به تیم نخست‌وزیری دهه 70 و جریان لیبرالیستی آن دوران بر می‌‌‌گرد که امروز هم باکی از اینکه بگویند ما لیبرال هستیم ندارند.

این مسئول اضافه کرد: سومین شاخص این است که بصیر از عبرت‌ها سود می‌برد، از پدیده‌ها عبرت می‌گیرد و اگر چنین مدیریت‌هایی را در دهه 70 تجربه کردیم باید بصیرت می‌داشتیم که چنین مدریت و افرادی در دهه 80 روی کار نیاید اگر در 88 فتنه ذاشتیم باید مراقب باشیم که در آینده فتنه‌هایی شبیه آن ممکن است روی دهند.

وی گفت: انسانی که بدین صورت دقت می‌کند و به راحتی تسلیم هر حرف و شبهه‌ای نمی‌شود راه را روشن و واضح پیموده و گرفتار بن‌بست‌ها و افتادن در چاله‌ها نمی‌شود.

روانبخش در پاسخ به دومین سوال در رابطه با اینکه عامل این فشارها بر انقلاب و کشور چیست، اظهار کرد: مسئله این است که دشمن با اساس انقلاب اسلامی، کیان جمهوری اسلامی و این فکر و مکتب مخالف است.

وی افزود: دلیل آن را هم باید در مذاکرات هسته‌ای اخیر دید که پس از قبول تمام شرط‌های آنان، سپس دنبال موضوعاتی مانند حقوق بشر و دموکراسی رفتند حال آنکه در هر سه موضوع بسیاری از کشورها هستند که شرایط خوبی ندارند اما مورد چنین فشارهایی قرار ندارند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان ریشه‌دار بودن انقلاب اسلامی در جهان و فراتر از منطقه، خاطرنشان کرد: اثرات انقلاب اسلامی را نه فقط در عراق، سوریه و لبنان بلکه باید در کشور نیجریه نگریست و اینکه موج بیداری امروز به قلب اروپا رسیده است.

این مسئول اسلام را یک تمدن توصیف و تأکید کرد: این تمدن جدید به دنیای به هم ریخته سبک زندگی تازه تزریق می‌کند و در کنار آن نیز ملتی صاحب جنبه‌های مادی و معنوی این تمدن و فکر در سایه مدیریت رهبر معظم انقلاب قرار دارد که در بسیاری از علوم پیشرفته دنیا از نانو و هسته‌ای گرفته تا هوافضا، سلول‌های بنیادین، پرتاب ماهواره، موشک و موشک‌های فضاپیما جزو 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است درحالی که ما ملتی بودیم که سوزن چرخ خیاطی خود را از چین وارد می‌کردیم اما امروز بحث موشک‌های نقطه زن ایران است و با صادر کردن آن به کشورهای منطقه جنگ با اسرائیل را به جنگهای دو روزه تبدیل کردند تا نخست وزیر کشوری که شعار نیل تا فرات می‌داد امروز از ناتوانی از جنگ با بادبادک‌ها صحبت کند.

وی گفت: تمدن اسلامی شیعی با این فکر و این رشد روز افزون علمی اگر به جلو حرکت کند، همانطور که کمونیسم و مارکسیسم را به موزه تاریخ کشاند بلکه به زودی لیبرالیسم را نیز به موزه تاریخ سپرده و زمینه را برای ظهور موعود همه امت‌های الهی فراهم می‌سازد.

روانبخش در پاسخ به این سوال که این فشارها به دلیل مقاومت است یا سازش، تصریح کرد: امرو مقاو مت جواب می‌دهد چراکه یک آیه قرآن پیدا نمی‌کنیم که از سازش بگوید بلکه تجربه نشان داده هر ملتی و مجموعه‌ای که پای سازش رفت باخت، امروز حزب‌الله و حماس قهرمان منطقه هستند و آبرویی خدا در سایه مقاومت به آن‌ها داده که اسرائیل در لاک خود فرو رفته و جرأت تکان خوردن ندارد.

وی افزود: با هجوم به سوریه بخش‌های زیادی از این کشور به جز بخشی از دمشق از دست رفته بود و حتی خود بشار اسد هم در حال رفتن بود اما بنابر فرمان رهبر معظم انقلاب ایستاد و دیدیم که امروز اکثریت خاک سوریه آزاد شده است.

دبیر سرویس سیاسی روزنامه پرتو سخن در تبیین ابعاد کوتاه آمدن در برابر دشمن، اذعان کرد: حال ریس جمهور و رئیس مجلس هم‌دست شدند و مذاکره را بر کشور تحمیل کردند اما رهبری فرمودند من خوش‌بین نیستم اما راهنمایی و کمک کردند، خب حالا هرچه گفتند انجام دادیم اما تحریم ها را برنداشتند.

این مسئول اضافه کرد: اگر سخنان رهبری در سال‌های قبل را گوش میکردید امروز آنقدر چار خسارت نمی‌شدیم که فرمودند اگر دیکته آمریکا را انجام دهید نیز آمریکا تحریم را بر نمی‌دارد چون بحث موشک، منطقه و حقوق بشر را وسط کشیدند.

وی گفت: این فرهنگ قرآن است که اگر بر این استقامت بورزید نتجیه گوارا را خواهید نوشید اما کسانی که به غیر خدا امید بستند امیدشان قطع شد.

روانبخش با اشاره به درونی بودن مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور گفت اگر بخواهیم دلار را به قیمت سال‌های قبل برگردانیم می‌توانیم و اینکه تقصیر اقتصاددان‌ها و عمل مردمی بود و کار از دست در رفت اما مملکت اداره کردن جای آزمون و خطا نیست بلکه باید با تدبیر اداره کنیم.

وی با بیان زیر و رو شدن زندگی مردم گفت: بنا بود کاری کنیم مردم به دولت یارانه بدهند اما کاری کردید که آدمی که سه میلیون حقوق می‌گیرد در خط فقر است و باید بسته حمایتی دریافت کند، قدرت خرید مردم کم شده است با بسته حمایتی مشکل حل نمی‌شود، این‌ها برای فتنه بعدی زمینه ایجاد می‌کند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) فتنه بعدی را بیرون کشیدن مردم انقلاب از پشت نظام خواند و خاطرنشان کرد: حالا رئیس گزینش کشور می‌گوید مدیر از خارج بیاوریم یعنی آیا اگر وزیر و رئیس جمهور از خارج بیاوریم مشکل حل می‌شود، آیا ما اینقدر ناتوان بوده و دستمان خالی است

این مسئول در بیان چه باید کرد، جنگ اقتصادی را برای کشور آسان‌تر توصیف و اضافه کرد: چراکه در مقابل شاه و در دفاع مقدس با دست خالی جنگیدیم اما امروز در میدان اقتصادی دست ما پر است چراکه اولین سرمایه‌دار گاز و نفت دنیا هستیم.

وی گفت: معادن فراوان، مزارع متنوع، تنوع آب و هوایی و جوان‌های خوش فکر همگی سرمایه‌های عظیمی هستند که می‌توانند این دارایی‌های بالقوه را به فعل تبدیل کنند.


روانبخش مشکل کشور را مدیریتی برشمرد و تصریح کرد: نیاز به مدیران صالح در دولت و مجلس وجود دارد و باید کاری کرد که از مدیران جهادی و انقلابی استفاده کنند که باید از مسئولان خود امور را مطالبه کنیم.

وی گفت: اگر شاخص‌ها را رعایت کنیم مجلسی می‌آید که اثرگذار باشد و این در نظام جمهوری اسلامی با رأی من و شما رقم می‌خورد، آینده روشن است و به زودی این ملت ارزش‌های اسلامی و آمال و آرمان‌های اسلام را بر بال ملائک می‌نشانند و آن را تبدیل به تنها تمدن دنیا و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) می‌کنند.

 

ایلام

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 
دشمنان در فتنه 88 به دنبال سقوط نظام و حذف رهبری بودند/ جشن چهل سالگی انقلاب در اوج اقتدار

به گزارش ایلام بیدار، "علی محمد نائینی"، مشاور فرمانده سپاه پاسداران امروز؛ 9دی ماه در اجتماع مردم ایلام به منظور پاسداشت حماسه ۹ دی در مصلی بزرگ این شهرگفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب حربه ها و شیوه های مختلفی را از ایجاد تفرقه میان قومیت ها در ابتدای انقلاب تا بروز جنگ تحمیلی ۸ ساله و همچنین تحریم های اقتصادی بکار گرفته تا مانع تداوم این نظام مردمی و الهی شوند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران در بهمن ۵۷ نظام دو قطبی حاکم بر جهان را به چلش کشید و همین عامل باعث شد سردمداران غرب و شرق به مخالفت با این نهضت برخیزند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران افزود: روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان در برابر حکان ظالم و سرکش و تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی از مهم ترین رویکردهای انقلاب ملت ایران بود که باعث شد آزادیخواهان سراسر عالم به تبعیت از این حرکت نهضت هایی را آغاز کنند.

نائینی ادامه داد: صدها گروهک سیاسی و ایادی استکبار برای نابودی انقلاب بسیج شده و با گرفتن انرژی از نیروهای انقلابی سعی در حذف این نظام داشتند ولی آحاد مردم با تبعیت از ولایت فقیه اجازه ندادند خطر جدی بر کیان انقلاب وارد شود.

وی با اشاره به توطئه دشمنان داخلی و خارجی در سال ۸۸ گفت: پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فضایی تبلیغی مسمومی علیه کشور شکل گرفته بود تا نظام را با چالش روبرو کنند.

مشاور فرمانده سپاه اضافه کرد: دشمنان انتخابات را بهانه کردند و در اصل به دنبال سقوط نظام و حذف رهبری به عنوان ستون و خیمه انقلاب بودند ولی رهبری با تمام قوا در مقابل زورگویی دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند حق مردم ناحق شود.

نائینی گفت: عوامل داخلی استکبار نیز به بهانه تقلب در انتخابات کشور را به چالش جدی کشاندند و در شرایطی که تشخیص وضعیت برای مردم سخت بود چون یک طرف این ماجرا و دعوا افرادی از داخل نظام و همراهان امام در انقلاب بودند و این تردیدهایی را ایجاد کرد.

وی یاداور شد: این توطئه نیز با بصیرت مردم و هوشیاری نیروهای انقلابی خنثی شد و امروز کشورمان ۴۰ سالگی خود را در اوج اقتدار جشن خواهد گرفت.


 

قزوین

حاجی بابایی در قزوین عنوان کرد؛
۹دی نمونه استمرار و پویایی تفکر انقلابی / اقتصاد لیبرالیسم معیشت مردم را به تنگنا برده است

به نقل از شاخص، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹دی در قزوین که در خیابان شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۹ دی ماه و به عنوان یوم الله است، روزی که در کشور ما از آن به عنوان ایام اللهی که نظام جمهوری اسلامی به دلیل حضور انقلابی ملت ایران بار دیگر رسمیت یافت و حرکت انقلابی که در استمرار انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

۹دی نمونه استمرار و پویایی تفکر انقلابی / اقتصاد لیبرالیسم معیشت مردم را به تنگنا برده است

وی افزود: انقلاب اسلامی هدف بلندی برای مردم و رهبران ایران تعریف و بر اساس آن کار خود را شروع کرد که برای دانستن این اهداف باید به وصیت نامه شهدا نگاه کنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اکثر شهدا در وصیتنامه خود به یک مفهوم مشترک اشاره کردند که ما می‌خواهیم انفلاب کنیم و در ایران پرچمی را به دست بگیریم و اسلام را در دنیا معرفی کنیم چراکه در دنیا پرچم اسلام سعودی و امریکایی به بالا رفته بود و با اسلام ناب فرسنگ‌ها فاصله داشت.

حاجی بابایی عنوان کرد: اسلام امریکایی و سعودی یعنی اسلامی که در دنیا تولید داعش می‌کند و برای ترامپ رقص شمشیر راه می‌اندازد و به دخترش میلیاردها دلار هدیه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب و کارآمادی نظام جمهوری اسلامی را در مکتب اهل بیت به اثبات رساندیم.

نماینده مجلس دهم ابراز کرد: امروز توانستیم اسلام اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم و موفق شدیم عراق که خواستگاه اهل بیت(ع) و مورد احترام شیعیان و مسلمانان است از دست اسلام سعودی آزاد کنیم و به دست اسلام اصلی برسانیم و در اربعین حسینی شاهد حرکت میلیونی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان هستیم.

حاجی بابایی گفت: امروز استکبار جهانی در خاورمیانه زمین گیر است و شاهد پیروزی محور مقاومت در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان هستیم که همه تحت تاثیر ایران اسلامی اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: امریکا به دنبال آن است به هر شکل ممکن اهداف شومش را در داخل کشور برای ضربه و تضعیف انقلاب دنبال کند و نهم دی یکی از روزنه‌هایی بود که برای اقدام امریکا بر علیه تفکر ایران اسلامی شکل گرفت.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: امروز زیبایی ۹ دی به دلیل حضور گسترده مردم به حمایت از اعتقادات دینی، غیرت و شرف ملت ایران است که در تاریخ مثال زدنی است.

حاجی بابایی تصریح کرد: اگر در مسجد کوفه امام علی (ع) را به شهادت رساندند به دلیل آن بود که مردم حضور نداشتند و اگر امروز رهبر ما در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند به خاطر ض۱ور همیشگی مردم است؛ این مردم در طول تاریخ نشان دادند اگر اراده کنند هیچ سدی جلودار آن‌ها نخواهد بود.

وی تاکید کرد: انقلاب ما توانسته در تمام صحنه‌های بین المللی حضور داشته باشد و امریکا را از منطفه متواری کرده به طوری که رییس جمهدر امریکا را مجبور کرده شبانه در پایگاه نظامی خود در عراق با سربازان دیدار کرده و بازگردد که نشان دهنده ترس ابرقدرت‌ها از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مجلس دهم ابراز کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که با تفکر اسلامی نمی‌تواند مقابله کند و توان جنگ نظامی با ایران اسلامی را ندارد چراکه به عنوان قدرت منطقه شناخته شده است.

حاجی بابایی بیان کرد: از آنجایی که امریکا نمی‌تواند وارد هماورد ایدئولوژی با ایران اسلامی شود لذا از طرق دیگر وارد می‌شود؛ یکی دیگر از قدرت‌های ایران قدرت موشکی است که امروز امریکا با تمام توان تهدید می‌کند که ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: برنامه دیگر امریکا جنگ روانی و اعتقادی است که چون از همه جا شکست خورده فکر می‌کند از این طریق می‌تواند وارد شود؛ درست است که ما در وضعیت اقتصادی دچار مشکل هستیم اما میلیون‌ها جوان مانند شهید حججی داریم که با الگوگیری از امام حسین(ع) با دشمن مقابله می‌کنند و یک قدم عقب نمی‌ایستند.

حاجی بابایی تصریح کرد: تفکر انقلابی گری در داخل و خارج از کشور موفق بوده اما متاسفانه اقتصاد ما در کشور طی چهل سال اقتصاد لیبرالیستی بوده و امروز در کشور اقتصاد لیبرالی‌ها انقلابی‌گری را گروگان گرفته و شهید حججی ها باید تقاص اشرافی‌گری را بدهند.

وی عنوان کرد: کسانی که به شهادت رسیدند باید تقاص کار کسانی را بدهند که یک روز برای انقلاب نجنگیدند اما پای سفره انقلاب نشسته و حکم می‌دهند؛ چرا باید در کشور ما به عنوان منادی عدالت و وحدت شاهد اقشار کم درآمد و مشکلات اقتصادی و معیشتی عده‌ای باشیم؟.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: این مشکلات اقتصادی به دلیل کندی حرکت جهادی مسئولان است در حالی که ملت ما هروقت ارداه کردند باقدرت از انقلاب دفاع کردند که ۹دی یک مورد از آن است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: پشت پرده نه دی چه بود؟ روزی که ۸۰ درصد ملت ایران در انتخابات حضور یافتند تا پاسخ آمریکا را بدهند نیز روزنه‌ای برای آمریکا باز شد تا با نفوذ بتواند به اهدافش برسد اما نتوانست در برابر بصیرت و آگاهی ملت ایران دوام بیاورد چراکه این ملت در برابر توهین به اعتقادات و عاشورا ساکت نمی‌مانند.

وی افزود: بدون شک مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد و امروز ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه جمع جمع شدند تا به رهبر خود لبیک بگویند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ در سال های آینده فتنه‌های بزرگی رخ خواهد داد، ملت ایران امدند تا اعلام آمادگی و آگاهی کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: ما جلوی کسانی که اشرافی گری دارند می‌ایستیم و دشمن به دنبال تفرقه افکنی در کشور است و نفاق چهره خود را نمایان می‌کند؛ دشمن با توطئه‌ها در کمین است تا چهره‌های انقلابی را به فساد بکشاند.

وی بیان کرد: یکی از توطئه های دشمن این است که به انقلابیون بگوید سکوت کند و این سکوت مرگ بار است و مانند سکوت در واقعه عاشوراست.

حاجی بابایی تصریح کرد: مردم امروز پشت انقلاب و ولی فقیه ایستاده‌اند و مجلس و دولت باید انقلابی عمل کند و اشرافی گری باید از بین برود چرا باید مسئولی که بر سر سفره انقلاب می‌ایستد به فکر شکم سیری خودش باشد؟.

وی در پایان افزود: ما پشت ولی فقیه و رهبرمان هستیم و با دفاع از رهبر و انقلاب فصل‌های خوبی را شاهد خواهیم بود و با حرکت انقلابی قوای سه گانه مشکلات اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

  منبع: راه دانا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان