کد خبر: ۱۲۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

بی نظمی های تمام نشدنیِ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز/ همه برای یکی، یکی برای هیچکس!

عدم تعهد رئیس کمیسیون فرهنگی نسبت به حضور و غیاب خود در جلسات علنی که بایستی در آن ماحصلِ فعالیت ها و تلاش های کمیسیون ها بررسی و نهایتا مصوب شود، نشانی از بی تفاوت بودنِ این عضو شورا نسبت به مسائل فرهنگی کلان شهر شیراز است.
بی نظمی های تمام نشدنیِ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیرازبه گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز دوشنبه دهم دی ماه در حالی برگزار شد که 4 نفر از اعضا غایب بودند.

مهدی حاجتی از پنجم مهر ماه تاکنون در مرخصی اجباری بسر می برد، قائدی و دستغیب نیز در مرخصی هستند و عضو دیگرِ غایبِ شورا (احمد تنوری) که غیبت های متوالی و تاخیرهایش یک امر طبیعی است امروز نیز صندلیِ خالی اش به چشم می خورد.

پس از پیگیری های مکرر خبرنگار شیرازه در شورا، معلوم شد این عضو شورا که از قضا ریاست کمیسیون فرهنگی را عهده دار است بدون اطلاع رسانی در صحن حاضر نشده و نهایتا با یک ساعت و نیم تاخیر در شورای شهر حاضر شد البته این موضوع بارها طی مدتی طولانی اتفاق افتاده است و رئیس شورا علیرغم پیگیری و سوال خبرنگار ما جواب مشخصی نداده و اعلام کرده که شورا نسبت به این موضوع آگاهی کاملی دارد.

غیبت های مکررِ تنوری در حالی است که هفته پیش تعداد حاضرین در صحن علنی شورا به هشت نفر تقلیل پیدا کرد و تنوری فرد معترضی بود که تاکید داشت اگر تعداد اعضای شورا کمتر از 9 نفر باشند جلسه رسمیت خود را از دست می دهد اما با نگاهی گذرا به سابقه حضور این عضوِ معترضِ شورا می بینیم که خود علاقه چندانی برای شرکت در جلسات علنی این پارلمان شهری ندارد.

عدم تعهد رئیس کمیسیون فرهنگی نسبت به حضور و غیاب خود در جلسات علنی که بایستی در آن ماحصلِ فعالیت ها و تلاش های کمیسیون ها بررسی و نهایتا مصوب شود، نشانی از بی تفاوت بودنِ این عضو شورا نسبت به مسائل فرهنگی کلان شهر شیراز است.

"بعضی شب‌ها خوابم نمی برد"، سخن کوتاه و قابل تاملی که حکایت از دغدغه ‌ای قدیمی در باب فرهنگ از سوی رهبر انقلاب دارد و حساسیت موضوع فرهنگ را نشان می دهد، اهمیت مقوله فرهنگ برای رهبر انقلاب را می توان در نامگذاری سالها مشاهده کرد.

بارها شاهد بوده ایم بسیاری از افراد تنها فیگور فرهنگ مداری می گیرند و می پندارند که در این حوزه از توانایی های لازم برخوردارند لذا مسئولیت هایی را بر عهده گرفته تا بظاهر مشکلات را حل و فصل کنند اما می بینیم که تنها در پی آوازه ای برای خود هستند.

تعداد جلسات مختلف کمیسیون ها و مسائل مربوطه علاوه بر اطلاعِ کامل روابط عمومی شورای شهر شیراز، در حافظه تاریخی اصحاب رسانه نیز ثبت شده است؛ بیش از صد جلسه در کمیسیون فرهنگی شورا در سال گذشته برگزار شد و تنوری عضو این کمیسیون کمترین حضور را در این جلسات داشته است اما می بینیم که فردی با کمترین سابقه فرهنگی و حضور فعال در جلسات روتین به ریاست کمیسیون انتخاب شد!

همه برای یکی و یکی برای هیچ کس؛ این یکی از نتایج انتخاب های بی اساسِ پدرخوانده های اصلاحات است که ضررش متوجه خودشان شده...
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷
0
بیخود نیست شهر توی بی فرهنگی داره غرق میشه بی فرهنگی در تمام سطوحدر شهر به چشم می خوره
lind
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷
0
ایشان که ولایی هستند . وجدیدا هم اصولگرا شده .
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷
0
اینقدر شورای اصولگرای بدبخت رو کوبیدید... اونقدر بیانه فاطر رو ضمیمه ناکارامدی شورای چهارم کردید.. اونقدر از زیر این چهارتا پل در حال ساخت تونل زدید برای نابودی پاک فطرت و هاجری و معین... که حالا کار به جایی رسیده این اقا صلاح نمیدونه شرکت کنه... با یک و ساعت و نیم تاخیر یه سک سک میکنه و میره...همش تقصیر شماست که خودی رو میزنید و دشمن و شاد میکنید... جماعت خار در چشم استخوان در گلو