کد خبر: ۱۲۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

مرد نکونام نمیرد هرگز

افراد بیشماری از از سراسر کشور به پزشکان در شیراز؛ قطب پزشکی جنوب کشور مراجعه کرده اند با کمک خیران، حالشان بهبود پیدا کرده.

به گزارش شیرازه، یک ساعت قبل از عمل است پرستار‌ها در حال آماده کردن زن میانسال برای رفتن به اتاق عمل هستند. هنوز هم باورش نمی‌شود. اشک در چشمهایش حلقه زده، می‌گوید درد زانو سه سال اَمانش را بریده بود. دکتر‌ها گفته بودند تنها راه بهبود او جراحی زانوهایش است سپس ادامه می‌دهد از پسِ هزینه عملش برنمی آمد تا اینکه پزشکان خیّر در شیراز هزینه عملش را برعهده گرفتند و از دستمزدشان هم گذشتند تا او سرِ پا شود.

مرد نکونام نمیرد هرگز

بعد از عمل هم به سراغش می‌روم از اینکه بدون نگرانی به اتاق عمل رفته و به گفته پزشکان تیم جراحی، نتیجه موفقیت آمیز بوده و می‌تواند به زودی روی پاهایش بایستد سر از پا نمی‌شناسد.

مرد نکونام نمیرد هرگز

برای خیرانی که به او کمک کرده اند دعا می‌کند و می‌گوید دوست دارد زودتر به خانه اش برگردد تا در کوچه پس کوچه‌های روستا قدم بزند. روی پاهایش بنشیند و برای بچه هایش نان بپزد. او سرپرست خانوار است و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد. از یکی از روستا‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه طی کرده و برای عمل تعویض مفصل به شیراز آمده.

خیران؛ ناجیان سلامت

خیران استان فارس همواره در حوزه سلامت پیشتاز بوده اند تا آن جا که رهبر معظم انقلاب در دیدار اختصاصی با اعضا مجمع خیرین تامین سلامت فارس در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ اظهار داشتند "این جوشش مبارک (راه اندازی مجمع خیرین) از شیراز آغاز شد؛ ما باید از شیرازی‌ها متشکر باشیم که این کار را شروع کردند  سپس بیان نمودند تجربه خیرین سلامت فارس باید به عنوان الگویی برای دیگر استان‌ها تدوین و پیاده سازی شود.

مرد نکونام نمیرد هرگز

به گفته مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس حدود ۲ هزار خیر با این مجمع همکاری می‌کنند. دکتر عبدالکریم رامجردی کمک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی خیران را دستاورد ۱۶ ساله این مجمع می‌داند.

مرد نکونام نمیرد هرگز/در حال تکمیلخیران استان فارس تنها در ۵ سال اخیر به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار نیازمند از داخل و خارج از کشور که در بیمارستان‌های دولتی شیراز بستری شده اند کمک بلاعوض کرده اند. دکتر سید محمد مهدی طباطبایی مدیر عامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا (س) که زیر پوشش مجمع خیرین فارس فعالیت می‌کند می‌گوید این موسسه با شناسایی بیماران نیازمند داخل و خارج از کشور ازجمله افغانستان، سوریه و عراق که به بیمارستان‌های دولتی شیراز مراجعه می‌کنند کمک بلاعوض و وام می‌دهد.

مرد نکونام نمیرد هرگز/در حال تکمیل

وی میزان وام اعطایی در ۵ سال اخیر را بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام می‌کند و می‌گوید این میزان وام به ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار بیمار نیازمند داده شده است.

نوبت دهی پزشکان متخصص و فوت تخصص در اسرع وقت، خدمات دندانپزشکی و پاراکلینیکی و استفاده از اقامت گاه همراه بیمار از دیگر خدمات موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا (س) به بیماران نیازمند بوده است.

عشق به همنوع

نشاندن گُلِ لبخند بر لبِ بیمارانی که از پسِ مخارج سنگین درمان بر نمی آیند زیباترین هدیه خداوند است. این مطلب را خانم دکتر شهناز پور بَرفه‌ای متخصص زنان و زایمان و عضو هیات امنای خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس بیان می‌کند و می‌گوید عشق به همنوع با هیچ چیز عوض نمی‌شود به ویژه هم نوعی که به کمک نیاز دارد. این پزشک خیّر تاکید می‌کند او و همه پزشکان عضو این خیریه تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا مشکل بیمارانی که به آن‌ها معرفی می‌شوند؛ رفع کنند.

مرد نکونام نمیرد هرگز/در حال تکمیل

حامد هنرور مدیر عامل "خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس" که امسال و پارسال به عنوان یکی از خیریه‌های برتر استان معرفی شده می‌گوید فعالیت این موسسه از سال ۱۳۹۵ با همکاری ۹۰ پزشک متخصص و فوق تخصص آغاز شده و پزشکان خیر تنها در ۲ سال گذشته با ۳۰۰ عمل جراحی رایگان از یک میلیارد تومان دستمزد خود نیز چشم پوشی کرده اند.

به گفته هنرور، مجموعِ کمک‌های خیرانِ موسسه ناجیان ماندگار بهشت فارس که در قالب کمک هزینه درمان به بیماران نیازمند در داخل و خارج از استان داده شده هفت و نیم میلیارد ریال بوده است. حالا به یمن پیشتاز بودن خیران حوزه سلامت در فارس، موسسه‌های خیریه بیمارستانی با حضور بیش از ۱۰۰ خیر برای کمک به بیماران نیازمند در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده است.

مرد نکونام نمیرد هرگز/در حال تکمیل

کرامت الله اَفراشی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید با وجود اجرای طرح تحول سلامت همچنان برخی بیماران برای پرداخت ۵ یا ۱۰ درصد هزینه‌های درمانی خود با مشکل روبرو هستند و برای رفع این مشکل نیازمند توجه بیشتر خیران هستیم.

در استان فارس ۴۲ بیمارستان فعال است که به گفته افراشی از این پس در هر کدام از این بیمارستان‌ها، موسسه‌های خیریه فعالیت خواهند  کرد تا با کمک خیران بار سنگینِ هزینه‌های درمانی از دوشِ بیمار‌ان نیازمند برداشته شود.

خیران؛ بازوان پرتوان حوزه بهداشت و درمان

با افزایش جمعیت، بار مسئولیت دولت در ارایه خدمات به ویژه در حوزه سلامت نیز سنگین تر می شود. در چنین شرایطی نقش خیران در کمک به دولت برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مردم به ویژه نیازمندان بسیار پررنگ دیده می‌شود.

مرد نکونام نمیرد هرگز/در حال تکمیل

نیک اندیشان فارسی نیز از گذشته تا کنون همواره بازوی پرتوانی برای دولت در بخش بهداشت و درمان بوده اند. وجود موقوفات و مراکز دولتی خیریه درمانی متعدد در مناطق مختلف فارس به ویژه در شیراز؛ مانند بیمارستان‌های نمازی، خلیلی، شوشتری، پیوند اعضا ابن سینا، سوختگی امیرالمومنین و درمانگاه‌های خیریه پوستچی، امام رضا و مطهری که روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار بیمار از داخل و خارج از استان و برخی کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس خدمات درمانی ارائه می‌دهند نشان از همت والای خیرانی است که بدون هیچ چشم داشتی در کمک به بیماران نیازمند پیشقدم می‌شوند و رضایت خداوند را در رضایت خلق جستجو می‌کنند و به این شعر شاعر پرآوازه شیرازی اعتقاد دارند که.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز... مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

صدا و سیمای فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان