کد خبر: ۱۲۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷
ماجرای یک فرود جنجالی در شیراز به کجا رسید؛

عاقبت هواپیمای نروژی در شیراز چه شد

حدود ۲۰ روزی است که از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای نروژی در فرودگاه بین المللی شیراز می‌گذرد و این هواپیما همچنان بر روی باند این فرودگاه مانده و آن طور که کارشناسان معتقدند تا زمانی که نقص آن برطرف شود هواپیما در شیراز می ماند.
به گزارش شیرازه،  حدود ۲۰ روز قبل یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که از دبی به مقصد اسلو در پرواز بود دچار نقص فنی در موتور و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.

۱۷۳ سرنشین هواپیما و ۱۸ خدمه آن با یک پرواز اختصاصی از شیراز به اسلو بازگشتند اما هواپیمای نقص فنی دیده همچنان در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است.

در این باره رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاههای فارس به خبرنگار ما گفت: چندی پیش یک تیم کارشناسی از نروژ به شیراز آمد و هواپیما را بررسی کردند و مشخص شد هواپیما به یک موتور جدید نیاز دارد.

به گفته وی تا زمانی که موتور هواپیما تعویض نشود پروازی انجام نخواهد شد.

مدیرکل فرودگاههای فارس اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده موتور هواپیما باید بطور کامل تعویض شود و این کار زمان‌بر است و باید از سوی شرکت نروژی این اقدام صورت گیرد.

بدیعی فرد درباره اخبار مبنی بر اینکه تحریم‌های ایران موجب تاخیر در تعمیر این هواپیما شده است تاکید کرد: این موضوع صحت ندارد و تعویض موتور هواپیما کار ساده ای نیست و بی‌تردید زمانبر و مشمول هزینه های هنگفتی است.
خبرجنوب
انتهای پیام/
نظرات بینندگان