کد خبر: ۱۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۷
بازهم ائتلاف لاریجانی-روحانی، بازهم زیرپا گذاشتن آیین نامه:

دو تخلف در انتخاب دبیر جدید شورای‌عالی‌انقلاب‌فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش علی لاریحانی و حسن روحانی در انتخاب عاملی به عنوان گزینه دبیری شورا، تأکید کرد: به هرحال، قطعاً آقای روحانی و آقای لاریجانی اصرار داشتند که آقای عاملی به‌عنوان دبیر انتخاب و معرفی شود.
به گزارش شیرازه: سال 94 بود که با دخالت مستقیم لاریجانی، برجام در 20 دقیقه تصویب شد. حالا این بار هم با همکاری مشترک حسن روحانی و علی لاریجانی، آیین نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر پا گذاشته شد. این را حسینعلی شهریاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

 
 ماده 2 آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انتخاب دبیر شورا مقرر کرده است تا «دبیر از میان اعضا برای مدت دو سال انتخاب و پس از تصویب رهبر انقلاب اسلامی با حکم رییس شورای‌عالی منصوب شود». با این‌ حال  در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور اکثریت اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، "سعیدرضا عاملی" با رأی اعضای شورا به عنوان دبیر انتخاب شد. اما جالب اینجاست که سعیدرضا عاملی عضو حقیقی شواری عالی انقلاب فرهنگی نبوده و این انتخاب کاملا برخلاف آیین نامه شورا انجام شده است.

 
در این زمینه، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتخاب عاملی به‌عنوان گزینه دبیری این شورا، گفت: این انتخاب در چارچوب آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود. این نقد که در جلسه شب گذشته آئین‌نامه اجرانشده، کاملاً درست است.

 
وی با تأکید بر اینکه انتخاب عاملی در چارچوب آئین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود، تصریح کرد: روال انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس بود که چند نفر کاندیدا می‌شدند و در نهایت با رأی‌گیری یک نفر انتخاب می‌شد اما شب گذشته طور دیگری برنامه‌ریزی‌شده بود و همکاران ما نسبت به این روش انتخاب، انتقاد داشتند.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش علی لاریحانی و حسن روحانی در انتخاب عاملی به عنوان گزینه دبیری شورا، تأکید کرد: به هرحال، قطعاً آقای روحانی و آقای لاریجانی اصرار داشتند که آقای عاملی به‌عنوان دبیر انتخاب و معرفی شود.

 
وی با بیان اینکه، علی لاریجانی از کاندیداتوری عاملی حمایت محکمی می‌کرد، اظهار داشت: یک از تخلفات قطعی این بود که آقای عاملی به‌عنوان کاندیدا نباید در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا می‌کرد؛ تردیدی نیست که جلسه انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب ضوابط و آئین‌نامه نبوده است.

رجانیوز
نظرات بینندگان