کد خبر: ۱۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

آباده شهر سرودهای حماسی و انقلابی و شهر ملی منبت نگین هنر فارس

آباده بعنوان نگین هنر فارس در روز های گذشته بخاطر داشتن هنرمندان خوش ذوق و هنر زیبای دستشان بعنوان شهر ملی منبت در کشور و جهان معرفی گردیده و به دنبال آن هستند که بعنوان شهر سرودهای حماسی و انقلابی نیز که حق واقعی این شهرستان هست برسند که از نظر سابقه در کشور مطرح هستند.

دیشب خواب بابامو دویدم دوباره    دیدوم که گریون مثل ابر بهاره
وقتی به نزدیک بابارسیدوم         دیدوم ملائک به دورش بیشماره

به گزارش شیرازه، سرودی که سال های هشت سال جنگ تحمیلی ازطریق تلویزیون و رادیو  بارها و بارها شنیده شد و ماندگار شد و نام بچه های آباده را در کشور و جهان برسر زبانها آورد.

ازسال شصت تاکنون آباده باداشتن بیش از دهها گروه سرود توانسته در کلیه مراسمات ملی و مذهبی جایگاه خود را حفظ کنند.

اجرای گروه سرود در نزد  بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، اجرای  گروه سرود در نزد مقام معظم رهبری (مدظلله)در زمان ریاست جمهوری، اجرای سرود در مجلس شورای اسلامی و اجرای سرود در حرم مطهر امام رضا علیه السلام را میتوان از اجراهای فعال  گروه سرود آباده در چند نسل متواری نام برد.

آباده بعنوان نگین هنر فارس در روز های گذشته بخاطر داشتن هنرمندان خوش ذوق و هنر زیبای دستشان بعنوان شهر ملی منبت در کشور و جهان معرفی گردیده و به دنبال آن هستند که  بعنوان شهر سرودهای حماسی و انقلابی نیز که حق واقعی این شهرستان هست برسند که از نظر سابقه در کشور مطرح  هستند.

گروه سرودهایی که حماسه ها خلق کردند منتظر آن هستند که دیده شوند و نامشان جاودانه بماند.
نظرات بینندگان