کد خبر: ۱۲۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

عراقی‌ها بدون ویزا به کیش می‌روند

مدیر فرودگاه آبادان از برقراری پرواز کیش-آبادان-کیش از ۲۰ دی به عنوان گام نخست اتصال هوایی مناطق آزاد کشور به یکدیگر خبرداد.
عراقی‌ها بدون ویزا به کیش می‌روندبه گزارش شیرازه؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا دهقانی‌زاده از برقراری پرواز کیش-آبادان-کیش خبر داد و گفت: برقراری این پرواز یکی از اولین خروجی‌های جلسه فرودگاه‌های مناطق آزاد در نمایشگاه هوایی کیش است که در آن جلسه مقرر شده بود فرودگاه‌های مناطق آزاد کشور به یکدیگر متصل شوند.

وی ادامه داد: با برقراری این پرواز این امکان به وجود می‌آید که شهروندان کشورهای همسایه ایران بدون نیاز به ویزا به منطقه آزاد آبادان وارد شده و با پرواز به منطقه آزاد کیش سفر کنند.

دهقانی‌زاده از پیگیری برای برقراری پرواز به سایر مناطق آزاد نیز خبر داد و گفت: پرواز بعدی که پیگیر برقراری آن هستیم به مقصد منطقه آزاد ماکو خواهد بود. به این طریق با همکاری مناطق آزاد اروند و ماکو امکان برقراری تورهای ترکیبی ایران و ترکیه برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می‌شود.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به اینکه پرواز کیش-آبادان ۸ ماه پیش باطل شد گفت: در آن زمان این پرواز به علت استقبال کم مسافران و کمبود ناوگان شرکت‌های هواپیمایی قطع شد؛ اما اکنون با توجه به برنامه‌ریزی برای جذب مسافر خارجی پیش‌بینی می‌شود که مورد استقبال قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: اولین پرواز کیش-آبادان-کیش در تاریخ ۲۰ دی انجام می‌شود. این پرواز به صورت هفتگی و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برقرار خواهد بود.
نظرات بینندگان