کد خبر: ۱۲۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

بازیکنی که در دیدار با یمن پرافتخارترین فوتبالیست ایران می‌شود

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت حضور در ترکیب تیم ملی در بازی مقابل یمن، تبدیل به پرافتخارترین فوتبالیست همه تاریخ ایران خواهد شد.
به گزارش شیرازه تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور در هفدهمین دوره از جام ملتهای آسیا در امارات، چهاردهمین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کند.

در همه ادوار گذشته بازیها، ۱۶۹ بازیکن با پیراهن تیم ملی ایران در ۱۳ دوره به میدان رفته‌اند. در بین این ۱۶۹ بازیکن، جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا هر کدام با حضور در ۴ دوره از این بازیها دارای رکورد بیشترین تعداد حضور هستند.

نکونام و مهدوی کیا در تعداد بازیهای خود در این ۴ دوره هم روی عدد ۱۷ مساوی هستند تا با این تعداد بازی دارای بیشترین  بازی در این مسابقات باشند.

​علی دایی با ۳ دوره حضور در این مسابقات و انجام ۱۶ بازی پس از نکونام و مهدوی کیا سومین بازیکن پر سابقه ایرانی در جام ملتها می باشد.

علی کریمی، پرویز قلیچ خانی، آندرانیک تیموریان، سید جلال حسینی، ایمان مبعلی، مجتبی محرمی، محمد نصرتی و احمد رضا عابدزاده دیگر نفراتی هستند که ۳ دوره در این مسابقات حضور داشته‌اند.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی کشورمان که پیش از این با حضور در ۳ جام جهانی در بین بازیکنان ایرانی رکورددار حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان شده بود، پیش از این در سه دوره ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ در معیت تیم ملی ایران حضور داشته است، در آستانه تجربه کردن چهارمین حضور در این مسابقات است تا از این نظر در کنار مهدوی کیا و نکونام قرار گیرد.

شجاعی با اولین حضور در یکی از دیدارهای جام ملتهای آسیا می تواند به پر افتخار ترین فوتبالیست ایرانی از حیث تعداد حضور در جام های جهانی و جام های ملتهای آسیا تبدیل شود.


منبع: مهر
نظرات بینندگان