کد خبر: ۱۲۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

هوشمند سازی کنارگذرهای شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مدیریت کنارگذر‌های شیراز هوشمند می‌شود.
هوشمند سازی کنارگذرهای شیرازبه گزارش شیرازه، مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: کنارگذر‌های شهر شیراز تا پایان نیمه اول سال ۹۸ با هدف مقابله با بسته شدن کنارگذر‌ها هنگام طغیان رودخانه خشک و کنترل ظرفیت خودروها، به وسیله درب‌ها و یا استفاده از چراغ قرمز مسدود خواهد شد.

وی افزود: در این طرح حوالی بازار انقلاب، پل حر و پل باغ صفا، زمان طغیان رودخانه و یا تکمیل ظرفیت خودرویی، با کمک پلیس راهور و با استفاده از حسگر‌های هوشمند به طور خودکار مسدود و از ورود بیش از حد وسایل نقلیه به کنارگذر‌های شیراز جلوگیری می‌شود.

زوربخش ادامه داد: در حال حاضر سیستم نیمه هوشمندی در کنارگذر‌ها به کارگیری شده که با دوربین‌های نظارتی اطلاعات ترافیکی جمع آوری و درباره وضعیت ترافیک این محل تصمیم گیری می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون کنترل تردد وسایل نقلیه از طریق دوربین نظارت تصویری در کنارگذر‌ها فعال است و حالت آب گرفتگی و بسته شدن مسیر با استفاده از تابلو‌های راهنمایی نشان داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: اگر رودخانه خشک در بارندگی‌ها طغیان کند از طریق ۱۵ تابلو هوشمند متغیر خبری در سطح شهر شیراز، مسدود شدن کنارگذر‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان