کد خبر: ۱۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
با برد مقتدرانه برابر یمن؛

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا + تصاویر

ملی پوشان ایران با نمایش فوق‌العاده برابر یمن و به ثمر رساندن 5 گل، جام ملت‌های آسیا را مقتدرانه آغاز کردند.
به گزارش شیرازه، در نخستین دیدار از گروه D جام ملت‌های آسیا به میزبانی امارات، تیم‌های ملی ایران و یمن از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خلیفه بن زاید ابوظبی به میدان رفتند که شاگردان کی‌روش با پنج گل حریف کم نام و نشان خود را شکست دادند.

در این دیدار مهدی طارمی (دوبار)، سردار آزمون، سامان قدوس و السوادی (گل به خودی) برای ایران گل زدند.

برد ۵ گله ایران، قاطع‌ترین پیروزی کشورمان در تاریخ این رقابت‌ها لقب گرفت. آخرین برد قاطعانه ایران پیش از این برد ۴-۰ برابر لبنان در سال ۲۰۰۰ بود.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی (پژمان منتظری - ۴۶)، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد - ۷۰)، وحید امیری (سامان قدوس - ۶۰) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی یمن: سعود السوادی، محمد فؤاد (عامر همسان - ۵۷)، محمد بارویس، علاءالدین مهدی، مدیر عبدربه، احمد الحیفی، احمد السروری، وحید محمد (احمد سعید - ۶۴)، عماد منصور، عبدالواسع المطری (احمد نبیل - ۸۷) و علاء الصاصی.

قضاوت این دیدار به‌عهده ساتو ریوجی ژاپنی است.

نیمه اول

* دقیقه ۲: تیم ملی فوتبال ایران نخستین حمله جدی خود را روی دروازه یمن پی ریزی کرد که ارسال وحید امیری از جناح چپ با پرواز بلند دروازه بان حریف اجازه ایجاد موقعیت برای شاگردان کی روش را نداد.

* دقیقه ۵: تیم ملی ایران که برای رسیدن به گل نخست تلاش زیادی می‌کرد دقایق ابتدایی را با کمی خشونت پیگیری کردند و چندین بار روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شدند.

*دقیقه ۷: احمد السروری حرکت سریعی بین مدافعان ایران انجام داد که شوت خطرناک او از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۰: تیم ملی ایران صاحب فرصت مناسبی برای رسیدن به گل برتری قرار داشت اما ضربه زمینی مهدی طارمی را دروازه بان یمن به کرنر فرستاد. این توپ در برگشت به یک ضد حمله تبدیل شد که دو اشتباه مدافعان کشورمان دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کرد

* دقیقه ۱۲: شوت سردار آزمون در پشت محوطه جریمه را دروازه بان یمن ناقص دفع کرد که مهدی طارمی با تعقیب درست توپ توانست نخستین گل را وارد دروازه یمن کند.

*دقیقه ۲۰: پاس در عرض مهدی ترابی را محمد بارویس در میانه راه قطع کرد ولی مجدداً طارمی به توپ رسید که پاس در عمق او را آزمون با یک سر توپ به سمت دروازه یمن شوت زد، اما توپ در صحنه مشکوک به خطای هند، پس از برخورد به علاء الصاصی دفع شد.

* دقیقه ۲۳: برخورد توپ به دست بازیکن یمن پشت محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی برای ایران به همراه داشت که این ضربه را اشکان دژاگه به گل دوم تبدیل کرد البت ه گل به نام دروازه بان یمن ثبت شد. در این دقیقه برخورد سردار آزمون با مدافع حریف توقف کوتاهی در بازی ایجاد کرد.

*دقیقه ۲۴: ارسال خطرناک حاج‌صفی از جناح چپ زمین را مدافعان یمن سراسیمه برگشت دادند.

* دقیقه ۲۵: ارسال رامین رضاییان از سمت راست روی سر مهدی طارمی فرود آمد تا ضربه زیبای این بازیکن به گل سوم ایران تبدیل شود.

دقیقه ۲۷: احسان حاج‌صفی در صحنه مشکوک به خطای پنالتیِ عماد منصور در محوطه جریمه یمن روی زمین افتاد که داور ژاپنی دستور به ادامه مسابقه داد.

* دقیقه ۳۷: شاگردان کی روش در دقایق بعد از گل هم تیم برتر میدان بودند و به دنبال تحت فشار قرار دادن تیم حریف بودند. در این دقیقه امید ابراهیمی شوتی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دست دروازه بان یمن به کرنر رفت.

* دقیقه ۳۸: رامین رضاییان به خاطر خطا روی بازیکن یمن در منطقه‌ای که نیاز به خطا نبود از داور مسابقه کارت زرد گرفت تا نخستین بازیکن اخطاری تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات باشد.

* دقیقه ۴۵: ملی پوشان ایران که در نیمه اول تیم برتر میدان بودند، در دقایق پایانی نیمه اول هم همین روال را حفظ کردند و با پاس‌های پرتعداد سعی در کنترل بازی و استفاده از حملات داشتند.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: ارسال رامین رضاییان به روی دروازه یمن با ضربه سر خطرناک سردار آزمون همراه بود که سعود السوادی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۵۳: کرنر ارسالی توسط اشکان دژاگه پس از تأثیرگذاری مهدی طارمی در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید تا این بازیکن گل چهارم را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۲: ارسال احسان حاج‌صفی به دهانه دروازه یمن می‌توانست با تاثیر گذاری مهدی طارمی به گل دیگری برای ایران تبدیل شود، اما مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان یک قدم برای گل کردن این توپ کم آورد.

دقیقه ۷۵: ارسال سامان قدوس روی دروازه یمن در تیر دوم به سردار آزمون رسید که ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۷۷: عبدالواسع المطری با خطا روی مهدی ترابی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۸: ارسال اشکان دژاگه به روی دروازه یمن پس از ضربه مرتضی پورعلی‌گنجی در پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید تا این بازیکن با شلیکی محکم، دروازه یمن را برای پنجمین بار فرو بریزد.

دقیقه ۸۰: احمد الحیفی دیگر بازیکنی بود که از یمن به دلیل خطا روی امید ابراهیمی با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۸۳: خطای مدیر عبدربه روی بازیکنان ایران باعث شد ساتو ریوجی با کارت دیگری بازیکنان یمن را جریمه کند.

دقیقه ۸۹: علاءالدین مهدی با خطایی که نزدیک محوطه جریمه یمن انجام داد، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۲+۹۰: مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه شوتی غافلگیر کننده را به سمت دروازه یمن شلیک کرد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه و سعود السوادی در برگشت به اشکان دژاگه رسید که ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

در دیگر دیدار این گروه عراق و ویتنام ساعت ۱۷ فردا (سه شنبه) به مصاف هم خواهند رفت. ایران هم در دومین دیدار شنبه ۲۲ دی ساعت ۱۴:۳۰ با ویتنام بازی خواهد کرد و در آخرین دیدار چهارشنبه ۲۶ دی ساعت ۱۹:۳۰ مقابل عراق قرار خواهد گرفت.


خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا

خط و نشان ایرانی ها برای قهرمانی در آسیا
نظرات بینندگان