کد خبر: ۱۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
گزارش شیرازه از آئین تودیع و معارفه استاندار فارس:

با مطالبه نخبگان می توان شاهد پیشرفت فارس باشیم/نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولتی بهبود در شاخص های کلان اقتصادی

آیت الله دژکام گفت: امیدواریم در دوره استانداری آقای رحیمی استان مسیر پیشرفت و توسعه را به خوبی طی کند و بنده در مجموعه استان اعلام می کنم که آماده همکاری در هر کار خیر و نیکی که به سود مردم و تثبیت نظام باشد، با کمال میل می باشم
امیدواریم در دوره استاندار جدید استان مسیر پیشرفت را به خوبی طی کند/با مطالبه نخبگان می توان شاهد پیشرفت فارس باشیم/نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولتی بهبود در شاخص های کلان اقتصادی
به گزارش شیرازه، آئین تودیع و معارفه استاندار فارس در شامگاه دوشنبه با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان فارس در استانداری فارس برگزار شد.

امیدواریم در دوره استاندار جدید استان مسیر پیشرفت را به خوبی طی کند

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارسدر این مراسم گفت: نسبت به یک سال گذشته مهم ترین ارکان اداری استان تغییر کرده و این عادت دنیاست که فرصتی به انسان می دهد و می بایست بهترین کار را ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: فرصت همه ما مسئولین کوتاه است و باید ضمن تمرکز بر هدف، بهترین کار را ارائه دهیم که نزد خداوند مطلوب است.

آیت الله دژکام درتوضیح دوران حضور اسماعیل تبادار در راس استان فارس عنوان کرد: ضمن تشکر از خدمات استاندار سابق، آقای تبادار و همه کسانی که با وی همکاری می کردند، دوره حضور مهندس تبادار در استان فارس همراه با آرامش از بازی های سیاسی و تلاش در جهت کار و عمران استان بود.

وی از محضر خدای متعال خواست که همه در پایان کارنامه ای قابل قبول دریافت کرده و کارهای نیکو محسوب شوند.

امام جمعه شیراز در توضیح اینکه چه کارهایی در زمره کارهای نیک محسوب می شود، تصریح کرد: پیامبر فرمودند که احسان و نیکوکاری این است که وقتی کارو فعالیتی را انجام می دهی، خدا را ناظر بر کار و اعمال خود بدانی و هنگامی که این اتفاق حاصل شود، منتهی به انصاف و عدالت می گردد خواه در برخورد با فردی خودی باشد خواه دشمن.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم در دوره استانداری جناب آقای رحیمی استان مسیر پیشرفت و توسعه را به خوبی طی کند و بنده در مجموعه استان اعلام می کنم که آماده همکاری در هر کار خیر و نیکی که به سود مردم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، با کمال میل می باشم و ان شاءالله به اتفاق همه مسئولان و مدیران استان به توانیم آن کاری را که لازم است انجام دهیم.

با مطالبه نخبگان و همراهی مسئولان می توانی شاهد پیشرفت فارس در تمامی ابعاد باشیم

علی اصغر مسعودی رئیس مجمع نمایندگان و نماینده نی ریز و استهبان در مجلس نیز با تاکید بر اهمیت خدمت به مردم گفت: مسئولیت امانت است و فرصت که گاه تبدیل به نعمت می شود و چه انسان های بزرگی که دل درگرو خدمت گذاشته و همچون عود می سوزند تا جهان را معطر کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشکر از خدمات صادقانه، متواضعانه و متعهدانه تبادار و زحمات رحمانی، به عنایت الله رحیمی تبریک گفت و افزود: رحیمی مراحل را به صورت پلکانی و از پایین طی کرده و در پست های مدیریتی مختلف سابقه فعالیت دارد که نشان از توانایی وی می باشد.

وی با بیان اینکه باید از رحیمی حمایت کرد، ادامه داد: رحیمی با استان، مشکلات و ظرفیت های آن آشناست که امتیاز ویژه ای برای استان تلقی می شود.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: اگر استانداری با کیفیت بالاتر اما غیربومی به استان می آمد که شناختی نست به مسائل استان نداشت، می بایست ابتدا مسائل استان را برایش مطرح می کردیم و زمان را از دست می دادیم اما رحیمی با شناخت خوبش از استان می تواند 2500 پروژه نیمه تمام را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به پتانسیل های استان در مقایسه با سایر استان ها تصریح کرد: استان فارس با رتبه اول بقاع متبرکه، رتبه نخست انواع محصولات باغی، رتبه دوم در مرکبات، رتبه دوم استخراج مواد معدنی، سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، رتبه پنجم واحدهای صنعتی فعال و رتبه 6 در سیاست های اقتصاد مقاومتی از پتانسیل بالایی در سطح کشور برخوردار است که البته توان رسیدن همه موارد به رتبه یک کشور نیز وجود دارد.

این مقام سیاسی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سفر ایشان به شیراز درخصوص آثار باستانی استان فارس اظهار داشت: توجه به گردشگری و توریسم سلامت می بایست در محور اولویت های استان فارس باشد.

وی درخصوص توجه به آب، تالاب ها و حق آبه ها بیان داشت: مجلس قوانین احیای تالاب ها را تصویب کرده اما هنوز می بینیم که دریاچه بختگان خشک است که نشان می دهد زمان مطالعه بر روی این دریاچه به پایان رسیده و می بایست کار عملی را مطابق با آنچه در دریاچه ارومیه صورت گرفته شروع کنیم.

مسعودی ادامه داد: از لحاظ طول راه ها در کشور اول هستیم و متاسفانه رتبه اول تلفات در کشور را نیز در اختیار داریم.

وی درخصوص سایر مسائل اولویت دار استان فارس اذعان داشت: زیرساخت ها، راه ها، اتصال به دریا، استفاده از معادن، توجه به کشاورزی، حمایت از کار آفرینان، پرهیز از مقررات پیچیده ، روند جذب سرمایه، افزایش اعتماد ملی و تعامل مسئولام و مدیران با مردم در جهت توسعه استان باید بیش از پش توجه شود.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی درخصوص استفاده از ظرفیت های انسانی نخبه در استان گفت: با مطالبه نخبگان و همراهی مسئولان می توانی شاهد پیشرفت فارس در تمامی ابعاد باشیم.

نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولتی تداوم و بهبود در شاخص های کلان اقتصادی استان فارس است

یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس نیز در این آئین گفت: در زمان استانداری جناب آقای تبادار استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مسیر توعه استان به کار گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: با تاکید جناب تبادار بر برنامه ها و نگاه ویژه ایشان و پیگیری هایشان، خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر زمینه ها بودیم.

وی با تاکید بر ظرفیت نهفته در بخش خصوصی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان یکی از برنامه های محوری سبب تعامل و همکاری میان بخش خصوصی و بخش دولتی شده که نتیجه آن تداوم و بهبود در شاخص های کلان اقتصادی استان می باشد.

سرپرست سابق استانداری فارس پشتکار و جدیت را از مولفه های مهم اسماعیل تبادار عنوان کرد و افزود: ایشان حتی بعد از مراسم معارفه خود با 10 نفر از مدیران کل استان جلسه گذاشته و روند رسیدگی به کارهای استان را از همان روز آغاز کردند.

وی ضمن تبریک به عنایت الله رحیمی، استاندار جدید فارس تصریح کرد: استاندار جدید فارس با توجه به سوابق خوبی که در بخش های مختلف وزارت کشور از جمله شهرداری، فرمانداری و استانداری دارد، افق های جدیدی را برای استان خواهند گشود.

این مقام مسئول با اشاره به دوران سرپرستی خود در استانداری فارس بیان داشت: با وجود کوتاه بودن این مدت اما برنامه ای برای ادامه مسیر توسعه پیشبرد استان در دستور کار بود.

وی برنامه های صورت گرفته جهت ادامه مسیر توسعه استان را برشمرد که مهم ترین آن ها عبارت اند از: پیگیری و نظارت بر پروژه های عمرانی، جلسه با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جلسه بودجه بندی استان، برگزاری منظم شورای تامین استان، تشکیل شورای کشاورزی، تشکیل شورای گفتگوی استان، شورای آموزش و پرورش، کارگروه رفع موانع و ایجاد نشاط در جامعه با برقراری ارتباط موثر با مردم.

رحمانی در پایان متذکر شد: به لطف خدا در این مدت کوتاه آرامش بسیار خوبی در استان حاکم گردیده بود.
نظرات بینندگان