کد خبر: ۱۲۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در شیراز:

تبادار استان را با علم، تجربه و صبر مدیریت کرد/ صرفا بیان بیان آرمان ها و اهداف، دردی را دوا نخواهدکرد/مردم را بیش از حد سیاسی کرده ایم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس گفت: مردم را بیش از حد سیاسی کرده ایم و ذهن آن ها بجای درگیری برای کار و فعالیت، درگیر مسائل سیاسی شده است.
به گزارش شیرازه، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار فارس درخصوص عدم حضور شخص وزیر برای این مراسم گفت: با توجه به اینکه 14 استاندار جدید انتخاب شده اند و چون نمی خواستیم زمان از دست برود، به هزکدام از معاونان ماموریتی برای حضور در مراسم تودیع و معارفه استانداران در سطح کشور دادند.

وی درخصوص زمان سکانداری تبادار در فارس خاطر نشان کرد: مهندس تبادر استان را با علم، تجربه و صبر مدیریت می کردند و در یک کلام با کم ترین هزینه به بهترین نحو امور را تدبیر و مدیریت می کردند.

حسین ذوالفقاری با اشاره به زمان سرپرستی مهندس رحمانی عنوان کرد: در طول دوره سرپرستی استانداری فارس هیچ احساس خلا در استان نبود و با هماهنگی و همکاری مدیران استان مشکلی پیش نیامد.

وی سیاست هیئت دولت و وزیر کشور در انتخاب استانداران را نگاه به بدنه سازمان دانست و اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که در سطح مدیران عالی و میانی داریم این است که این افراد در بدنه سازمان کار نکرده اند و تا زمانی که با ضوابط آشنا و مشکلات و ظرفیت ها را بشناسند، فرصت زیادی از دست می رود.

معاون وزیر کشور در ادامه صحبت هایش گفت: در نهایت با در نظر گرفتن همه شرایط در استان فارس بین گزینه های مطرح شده ، دکتر رحیمی توانست رای اعتماد از هیئت دولت را بگیرد.

وی با اشاره به رزومه مطلوب و رشته شهرسازی استاندار جدید فارس اذعان داشت: با شناخت خوب دکتر رحیمی از سیستم و بدنه استان و ظرفیت های آن، بهترین گزینه موجود برای این مسئولیت بودند.

ذوالفقاری همچنین متذکر شد: دنبال کار بودن از ویژگی های برجسته آقای رحیمی می باشد و کشور نیز به جای جنبه های سیاسی به کار نیاز دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف موجود در استان تصریح کرد: با تلاش همه جانبه مسئولین، استان فارس شایسته پیشرفت های بیشتری می باشد که در شان مردم فارس خدمات را ارائه دهند.

این مقام مسئول از تلاش دشمن برای از بین بردن ثبات در کشور خبر داد و اضافه کرد: دشمن با فشارهای سیاسی و اقتصادی سعی بر فشار آوردن به مردم و در نتیجه قصد از بین بردن ثبات در جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم به ویژه در مباحث اقتصادی غیرقابل انکار است گفت: امروز حجم گسترده ای از داخل و خارج کشور  سعی بر ایجاد تحرکاتی در دی ماه در کشور داشتند که با زمان شناسی و بصیرت مردم، ناکام ماندند زیرا مردم به خوبی می دانند که درصورت به هم ریختن کشور همه متضرر خواهند شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با ارائه آماری از سوی یک موسسه آمریکایی بیان داشت: در آمار نظرسنجی صورت گرفته از مردم ایران، 90 درصد مردم امنیت کشور خیلی خوب عنوان کرده و 77 درصد نیز معتقدند که مبارزه با فساد در سطح خوبی در حال انجام می باشد.

وی درخصوص نارضایتی مردم اظهار داشت: همه مسائلی که در داخل و خارج از کشور است، در راستای افزایش نارضایتی مردم می باشد.

حسین ذوالفقاری معقتد است که مشکل کشور آرمان و نبود هدف نیست و مشکل روش ها و ابزارهای مرود استفاده است.

وی ادامه داد: در کشور کسی مخالف عدالت، عدم تبعیض و مبارزه با فساد نیست پس بیان آرمان ها و اهداف که در قانون اساسی کشور نیز وجود دارد، دردی را دوا نخواهدکرد.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به اینکه مدیران و مسئولان کشور دارای انگیزه و هدف هستند و تلاش نیز می کنند اما برای کارآمدی می بایست به سراغ روش ها و ابزارها بروند.

وی در گلایه ای از تعداد زیاد کارگروه ها و کمیته ها گفت: چرا استاندار باید در حدود 90 کارگروه، شورا و کمیته در استان و وزیر نیز در حدود 45 کارگروه و کمیته حاضر شود؟

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تمرکز زدایی  شوخی می باشد عنوان کرد: اگر می خواهیم مشکلات ما حل شوند، می بایست دولت ها بازآفرینی شوند.

وی در پیشنهادی به استاندار فارس گفت: چقدر خوب است که منشور یک مدیر در استان در ابتدای کارش نوشته شود.

حسین ذوالفقاری همچنین ابراز کرد: مردم را بیش از حد سیاسی کرده ایم و ذهن آن ها بجای درگیری برای کار و فعالیت، درگیر مسائل سیاسی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه می باید در جهت رضایتمندی مردم تلاش نماییم.

نظرات بینندگان