کد خبر: ۱۲۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

طرح ممیزی در 36 هزارهکتار از مراتع فارس اجرا شد

رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی استان فارس گفت: در نیمه نخست امسال طرح ممیزی مراتع در 36 هزار هکتار از مراتع فارس اجرا شده است.

به گزارش شیرازه، محمد صالحی دوشنبه 17 دیماه در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح ممیزی و نقشه برداری مراتع در راستای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی و حفظ و حراست از عرصه های طبیعی اجرایی شده است.

وی وسعت مراتعی که در نيمه نخست امسال پروژه مميزي و نقشه برداری در آنها اجرایی شده است را 36 هزار هكتار اعلام و اضافه کرد: مراتع ممیزی شده در شهرستان‌های سپیدان، اقلید، آباده، رستم، پاسارگاد، فیروزآباد، ممسنی، داراب، شیراز و بوانات قرار دارد.

وی با اشاره به مساحت هفت میلیون و 400 هزار هکتاری مراتع استان فارس افزود: در حال حاضر ظرفیت چرای دام مجاز در عرصه های طبیعی فارس بالغ بر 3 میلیون راس بوده که از این میزان برای دو میلیون و 75 هزار واحد دامی مجاز مجوز چرا صادر شده است.

صالحی از شناسایی شصت هزار و 956 خانوار دامدار واقعی در استان فارس خبر داد و افزود: تاکنون تعداد 18 هزار و 801 فقره کارت مرتعداری برای دامداران و بهره‌برداران استان صادر شده است.

رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی فارس گفت: اصلاح و احیای مراتع، بهبود وضعیت پوشش گیاهی، شناسایی دامداران و بهره برداران، تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل دام و مرتع حفاظت خاک، از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.

  10 میلیون و 400 هزار هکتار از کل مساحت 12 میلیون و 261 هزار هکتاری فارس را جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها شامل می‌شود.

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، مراتع
نظرات بینندگان