کد خبر: ۱۲۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
رئیس گروه اقتصادی برنامه و بودجه فارس مطرح کرد:

انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای 170 پروژه ملی فارس/ 45 پروژه به بخش خصوصی واگذار شد

طیبی از انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار برای 170 پروژه دارای قابلیت واگذاری به بخش عمومی غیردولتی و خصوصی در فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، رئیس گروه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان برنامه و بودجه استان فارس در نشست خبری با بیان اینکه 235 پروژه ملی با قابلیت واگذاری به بخش عمومی غیردولتی یا خصوصی در استان فارس شناسایی شده است، گفت: فراخوان برای واگذاری 170 پروژه در بخش های مختلف منتشر شده است.

علی طیبی با تصریح اینکه جذب سرمایه گذار برای این پروژه ها کاری بسیار دشوار محسوب می شود، گفت: مالکیت این پروژه ها به بخش خصوصی و سرمایه گذار واگذار نمی شود بلکه دارای شرایط خاصی است و بهره‌برداری از پروژه در زمانی مشخص به سرمایه گذار واگذار می شود.

طیبی گفت: پروژه‌های مد نظر در این فرآیند شامل پروژه‌های جدید، نیمه تمام، آماده بهره برداری و به بهره‌برداری رسیده می شود.

این مقام مسئول گفت: تعداد 45 پروژه از کل پروژه‌های قابل واگذاری، در استان فارس به بخش خصوصی واگذار شده است که آزادراه لامرد به پارسیان با 360 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، باغ موزه مشاهیر شیراز با 33 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و آب شیرین کن یکی از روستاهای شهرستان فراشبند با 150 میلیون تومان سرمایه‌گذاری، از پروژه‌های مهم محسوب می‌شود.

طیبی با بیان اینکه روند واگذاری 45 پروژه اشاره شده، از سال‌های گذشته آغاز شده و امسال به نتیجه رسیده است، گفت: این پروژه‌ها مربوط به ورزش و جوانان، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی و .... بوده است.

این مقام مسئول گفت: برای سه پروژه استخر نیمه تمام و پروژه انتقال آب از دریا به منطقه انرژی بر لامرد، سرمایه گذار انتخاب شده و 11 پروژه فرهنگی هنری نیز در مرحله انتخاب سرمایه گذار قرار دارد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان