کد خبر: ۱۲۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
تهدید مدیرکل محیط زیست فارس به کلینیک و مطب‌های خصوصی:

عدم بی‌خطرسازی زباله‌ها توسط مراکزپزشکی پیگری قانونی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با تصریح اینکه بخشی از زباله تولید شده در کلینیک و مطب خصوصی پزشکان، عفونی محسوب شده و باید براساس استانداردهای مشخص تفکیک، بی خطر و دفع شود، تاکید کرد که از ابتدای بهمن با مطب‌هایی که به شکل اصولی زباله تولیدی را دفع نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.
عدم بیخطر سازی زباله ها توسط مراکز پزشکی پیگری قانونی داردبه گزارش شیرازه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس به صاحبان کلینیکها و مطبهای خصوصی در استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز در خصوص لزوم تفکیک زباله و بی خطرسازی آنها هشدار داد و تاکید کرد:  در صورت رعایت نکردن این مهم، با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی مبنی بر "تهدید علیه سلامت عمومی شهروندان" و با همکاری دادستانی برخورد قانونی و جدی انجام می‌شود.

سعید محمودی با ابراز خرسندی از آنچه وضعیت مطلوب بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در موضوع بی‌خطرسازی زباله‌ها با استفاده از سیستم آتوکلاو، گفت: متاسفانه این امر مهم و حیاتی در بسیاری از مطب‌های خصوصی پزشکان و برخی کلینیک‌های خصوصی در شیراز رعایت نمی‌شود.

وی مجددا با بیان اینکه علی‌رغم تعهد مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی نسبت به بی خطرسازی زباله ها اما عملا این کار انجام نمی‌شود،‌ افزود: در بسیاری از مطب‌های پزشکان تفکیک زباله‌ها نه تنها مدیریت نمی‌شود بلکه با پسماندهای آلوده مانند نان خشک برخورد می‌‌شود!

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: متاسفانه در بسیاری اوقات زباله‌های تیز و برنده‌ در مطب خصوصی پزشکان در مکان‌های دفن رها می‌شود و به راحتی می‌تواند موجب آلودگی کسانی مانند دوره گردها یا پاکبانان و ماموران جمع‌آوری زباله شود.

محمودی همچنین از تعریف و تدوین یک طرح برای مقابله با این امر در اداره‌کل متبوع خبر داد و گفت: از ابتدای بهمن ماه امسال این طرح بدون اغماض با توان اجرا و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس یادآور شد: برای شناسایی و اخطار به کلینک و مطب‌هایی که قانون مرتبط با دفع زباله عفونی را رعایت نمی‌کنند، اکیپ‌هایی تشکیل خواهد شد و بعد از بازرسی و اخطار قانونی، در صورت بی توجهی، اعمال قانون منتظر متخلفان خواهد بود.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان