کد خبر: ۱۲۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
ترور دوباره شهید آیت این بار توسط پادوی حلقه انحرافی

ارائه اسناد عدم صلاحیت میرحسین موسوی دلیل ترور شهید آیت؟

«شهید آیت، صبح روز ۱۴ مرداد ۱۳۶۰ در حالی ترور و شهید شد که در حال انتقال اسنادی برای ارائه به مجلس بود تا نمایندگان را به ندادن رأی اعتماد به میرحسین موسوی در مسئولیت وزیر امور خارجه متقاعد کند وبه همسرش گفته بود: «با این پرونده امروز تکلیف مملکت معلوم می‌شود.»

ادعای همکار حلقه انحرافی درباره شهید حسن آیت کذب محض است.

به گزارش شیرازه، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

همکار جریان انحرافی که گویا برای دیده شدن در فضای توئیتر یا هر انگیزه دیگری اخیراً به ترور شخصیت شهید آیت پرداخته و برای معتبرسازی ادعا، دروغ دیگری را هم به مدیر مسئول کیهان نسبت داده است. وی ادعا می‌کند امام پس از بازداشت مظفر بقایی در سال ۶۵ دستور داد از عنوان شهید برای حسن آیت استفاده نشود (!) جالب اینکه پادوی جریان انحرافی، ادعای دروغ خود را به حسین شریعتمداری منتسب کرده است.


این ادعا دروغ محض است. نشانه روشن هم این است که کیهان در طول سالهای مختلف، یادداشت‌ها و مقالاتی با مضمون تمجید از روشنگری‌های شهید آیت منتشر کرده و از او همراه با شهید دیالمه با عنوان دو شهید بصیرت نام برده است. شهید آیت نقش مهمی در برداشتن نقاب از سیمای منافقین در سال‌های اول انقلاب داشت و به همین دلیل مغضوب طیف‌های مختلف نفاق است که این موارد بارها همراه با تقدیر و تجلیل از شهید آیت در کیهان آمده است.


گفتنی است کیهان ضمن تقدیر و تجلیل‌های فراوان از شهید آیت، بارها به علت کینه‌توزی دشمنان انقلاب با آن شهید بزرگوار نیز به صورت مستند پرداخته است که فقط به عنوان نمونه می‌توان به نکته زیر که در کیهان ۹۰/۱۲/۶ آمده است اشاره کرد.


«شهید آیت، صبح روز ۱۴ مرداد ۱۳۶۰ در حالی ترور و شهید شد که به گفته دوست دیرینه‌اش دکتر ابراهیم اسرافیلیان، در حال انتقال اسنادی برای ارائه به مجلس بود تا نمایندگان را به ندادن رأی اعتماد به میرحسین موسوی در مسئولیت وزیر امور خارجه متقاعد کند و صبح روز بررسی وزارت امور خارجه موسوی، دکتر آیت در کنار سفره صبحانه به همسرش گفته بود: «با این پرونده امروز تکلیف مملکت معلوم می‌شود.»


پس از این ترور، تلاش باجناق شهید آیت برای پیدا کردن اسناد همراه با آن شهید نیز به نتیجه‌ای نرسید. نکته جالب در این میان رأی مثبت حبیب‌الله عسکراولادی (نماینده مجلس اول) به میرحسین موسوی در موقع رأی‌گیری برای وزارت امور خارجه اوست. عسکراولادی می‌گوید:


«شهید آیت به قدری عصبانی شد که به من گفت: تو به موسوی رأی دادی؟ اولین کسی که قربانی این موسوی می‌شود، تو هستی.»


هادی جعفری از دوستان شهید آیت نیز می‌گوید که آیت به او گفته بود: در آینده مبارزه با میرحسین موسوی سخت‌تر خواهد بود».


بیشترین دشمنی با شهید آیت از سوی چهار گروه صورت می‌گرفت، جبهه ملی و نهضت آزادی (به علت افشاگری‌های مستند آن شهید درباره خیانت‌های مصدق) و از سوی منافقین (به دلیل افشای پشت پرده این گروه تروریستی) و نهایتاً از سوی میرحسین موسوی که شهید آیت مانند شهید دیالمه به هویت واقعی او پی برده بود. عزت‌الله سحابی هم از همین زاویه از شهید آیت کینه دیرینه‌ای داشت و او نیز در خاطرات خود دروغ یاد شده را به مدیر مسئول کیهان نسبت داده بود!»


در این میان، جای شگفتی ندارد که پادوی جریان انحرافی در میان مسائل مختلف برای ترور شخصیت شهید آیت، آن‌هم با دروغ‌سازی احساس وظیفه کرده است. طیف دشمنان شهید آیت به وضوح نشان می‌دهد که این جریان برای پیوستن به کدام طیف تلاش می‌کند.

نظرات بینندگان