کد خبر: ۱۲۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۷
سخنگوی دانشجویان بسیجی حامی کارتن‌خواب‌های شهر شیراز:

تشریح چرایی کارتن‌خوابی دانشجویان/ تا حل مسئله کارتن‌خواب‌ها در شیراز به مطالبه‌گری ادامه می‌دهیم

سخنگوی دانشجویان بسیجی حامی کارتن‌خواب‌های شهر شیراز به تشریح چرایی کارتن‌خوابی دانشجویان مقابل ساختمان شورای شهر و مطالبات این دانشجویان از مسؤولان شهری شیراز پرداخت.
تشریح چرایی کارتن‌خوابی دانشجویان/ تا حل مسئله کارتن‌خواب‌ها در شیراز به مطالبه‌گری ادامه می‌دهیمبه گزارش شیرازه، احسان زیارتی به‌عنوان سخنگوی دانشجویان بسیجی حامی کارتن‌خواب‌های شهر شیراز در یک نشست خبری به تشریح چرایی کارتن‌خوابی دانشجویان مقابل ساختمان شورای شهر و مطالبات این دانشجویان از مسؤولان شهری شیراز پرداخت و اظهار داشت: پس از انتشار خبر فوت یک بانوی کارتن‌خواب در شیراز که بسیار ناراحت‌کننده بود، وظایف ارگان‌های مرتبط با کارتن‌خواب‌ها و خلأهای قانونی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که 4 الی 5 ارگان دولتی در قبال معتادین و کارتن‌خواب‌ها وظیفه تعریف‌شده دارند.

وی ادامه داد: پس از صدور بیانیه خطاب به شهرداری و شورای شهر، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، مقابل ساختمان شورای شهر کارتن‌خوابی کردیم چون اعضای شورا نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اقدام برای مردم شهر و مسائل موجود شیراز دارند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز افزود: شب گذشته لیلا دودمان از اعضای شورای شهر و محمدرضا حسن‌پور از معاونت شهرداری شیراز در جمع دانشجویان حاضر شدند، صبح امروز نیز در شورای شهر و پس‌ازآن در استانداری با حضور مسؤولان مربوطه از بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی و معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس به مباحث مطرح‌شده ما و مطالبات گوش‌داده و وعده پیگیری دادند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه باید از خودمان سؤال کنیم که انقلاب اسلامی در سال 57 چرا اتفاق افتاد، قرار بود به چه کسانی خدمت شود و طی این 40 سال چرا برخی افراد نادیده گرفته شدند، گفت: مرگ یک بانوی کارتن‌خواب و مسائل این‌چنینی تلنگری است برای اینکه آرمان‌های انقلاب را مرور کنیم و نسبت به مشکلات حساس باشیم.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین وظیفه جریان دانشجویی پیگیری مطالبات مردم است، به همین منظور در سال‌های گذشته تشکل‌های دانشجویی اقداماتی را برای کارتن‌خواب‌ها انجام دادند اما ادامه پیدا نکرد و مغفول ماند و ما تصمیم داریم که مسئله کارتن‌خواب‌ها در شیراز و حاشیه شهر را به‌صورت جدی پیگیری و از مسؤولان مطالبه کنیم.

زیارتی تصریح کرد: امسال هوا سردتر و بارندگی‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده از طرفی تعداد کارتن‌خواب‌ها نیز افزایش پیداکرده است که همین موضوع توجه به کارتن‌خواب‌ها و فراهم کردن سرپناه برای آن‌ها را ضروری می‌کند که در این راستا نیز پس از انتشار خبر فوت بانوی کارتن‌خواب با صدور بیانیه و بعد تجمع و کارتن‌خوابی مقابل ساختمان شورای شهر شیراز خواهان رسیدگی به این مسئله شدیم.

سخنگوی دانشجویان بسیجی حامی کارتن‌خواب‌های شهر شیراز بیان کرد: شب گذشته که مقابل ساختمان شورای شهر شیراز بودیم برخی از کارتن‌خواب‌ها هم به‌پیش ما آمدند و از رفتارهای بدی که با آن‌ها می‌شد، گلایه می‌کردند.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم معتاد و کارتن‌خواب انسان است اما متأسفانه به دلایل فردی و اجتماعی دچار اشتباه شده و بیمار است که باید به آن کمک کرد، برخی مسؤولان که نگاه غیرانسانی به معتادان دارند باید نگاه خود را اصلاح کنند.


نظارت دانشجویان بسیجی بر نحوه جمع‌آوری و انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس نیز در خصوص وعده‌های مسؤولان در جلسات با دانشجویان معترض با اشاره به اینکه شهرداری شیراز پیش‌ازاین دو گرمخانه احداث کرده بود که مقرر شد فعالیت آن گسترده‌تر شود، اظهار داشت: از امشب سه دستگاه خودرو برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها فعال می‌شود که دانشجویان نیز نظارت خواهند داشت.

سجاد جابری ادامه داد: در جلسه استانداری مقرر شد که بهزیستی شیراز با همکاری شهرداری شیراز 2 شیلتر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز 2 شیلتر دیگر را اضافه کنند.

به گفته وی تا روز یکشنبه از طرف شورای شهر شیراز مبلغی به بهزیستی شیراز برای راه‌اندازی شیلتر کمک خواهد شد.

این فعال دانشجویی گفت: این مواردی که اشاره شد برای کوتاه‌مدت است تا کارتن‌خواب‌ها در این روز و شب‌های سرد سرپناهی داشته باشند، جلسات با مسؤولان را پیگیری خواهیم کرد تا به اهداف میان‌مدت و بلندمدت نیز که کمک به ترک مواد، اشتغال‌زایی و... برای معتادان است، برسیم.

سخنگوی دانشجویان بسیجی حامی کارتن‌خواب‌های شهر شیراز خاطرنشان کرد: تا روز یکشنبه که این اقدامات انجام می‌شود، کارتن‌خوابی دانشجویان در مقابل ساختمان شورای شهر موقتاً متوقف می‌شود، اگر وعده‌های داده‌شده از سوی بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس عملی نشود مجدد به کارتن‌خوابی اعتراضی خود ادامه می‌دهیم.

زیارتی با بیان اینکه ما نماینده قشر خاص یا وابسته به نهاد خاصی نیستیم، ابراز داشت: ما دانشجویان نماینده مردم هستیم و مطالبه آن‌ها را به گوش مسؤولان می‌رسانیم.

وی ادامه داد: حداقل درخواست ما جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و فراهم کردن سرپناه برای آن‌ها است.

این فعال دانشجویی افزود: در دسترس بودن مواد مخدر در شیراز یکی از مسائل موجود است که برخورد جدی با فروشندگان کلان مواد مخدر مطالبه ما از نیروی انتظامی است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پایان تأکید کرد: برای حل مسائل معتادین و کارتن‌خواب‌ها در شیراز تمام مسؤولین باید پای‌کار بیایند، ما از امام‌جمعه محترم شیراز نیز تقاضا داریم به این مسئله ورود کنند.
فارس
نظرات بینندگان