کد خبر: ۱۲۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
امام‌جمعه اقلید:

شبهه افکنی در فضای مجازی فتنه و توطئه دشمن است/ لزوم توجه و دقت نمایندگان مجلس درزمینهٔ استانی شدن انتخابات

امام‌جمعه اقلید گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقت و توجه کافی درزمینهٔ استانی شدن انتخابات را داشته باشند تا آتی و آینده نظام اسلامی، مجلس شورای اسلامی و مردم، دچار مشکل نشود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با شاره به برخی سؤالاتی که در مورد ولایت‌فقیه مطرح شد اظهار داشت: در پاسخ به این برادر یا خواهر باید بگوییم که هیچ‌کس نگفته که ولی‌فقیه معصوم است یا باید معصوم باشد اما توجه به چند نکته در این زمینه لازم است.

وی ادامه داد: ولی‌فقیه در بالاترین اندازه عدالت خود را نگه‌داشته و در زندگی فردی و اجتماعی پیش و پس از رهبری، هیچ شائبه‌ای در حق ایشان حتی احتمال نیز داده نمی‌شود.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه ولی‌فقیه هیچ‌گاه ادعای معصوم بودن نکرده است، عنوان داشت: اعتماد عمومی و اتفاق علما برای ما این معنا را تداعی می‌کند که رهبر معظم در کردارشان تنها به رضای الهی و مصلحت اسلام و مسلمین توجه داشته و از آن تخطی نکردند.

حجت‌الاسلام  طالبی با اشاره به کمیته ویژه مجلس خبرگان رهبری برای نظارت بر عملکرد مقام معظم رهبری، تصریح کرد: تاکنون کوچک‌ترین خطایی حتی به‌اندازه یک مکروه و ترک اولی نیز از معظم له سر نزده که بخواهند به ایشان تذکر دهند.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه مقام معظم رهبری به فرزندش (بدون کار کردن در دفتر) اجازه استفاده از یک استکان چای را نمی‌دهند، عنوان داشت: رهبری که برای انجام‌وظیفه خود که خدمت به کشور و اسلام است، می‌تواند تمام امکانات نظام را در اختیار داشته باشد اما پول بنزین و استهلاک ماشین‌هایی که سوار شده است را حساب و پرداخت می‌کند، آیا خلاف عدالت رفتار می‌کند و می‌توان در حق وی احتمال خلاف انصاف را داد؟

وی به سرکشی مقام معظم رهبری از خانواده معظم شهدای سنی و شیعه، دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به دولت و اولیای امر برای خدمت به مردم به‌ویژه طبقه محروم جامعه، زندگی خانوادگی متوسط و زیر متوسط رهبر معظم و... اشاره کرد و گفت: آیا چنین رهبری می‌تواند خلاف انصاف، مروت و عدالت سخن گوید و رفتار کند؟

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه امام معصوم (ع) دست ما را در دستان فقیه و مجتهد جامع‌الشرایطی نهاده است که حتماً نباید معصوم باشد بلکه شرایطی را برایشان در نظر گرفته‌اند تا راه را گم نکنیم و همراه وی درحرکت باشیم، به فرمایش امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان، هر فقیه، مجتهد و...از علمای شیعه که خود نگهدار بوده و حواسش به خود و نگاهش به دین باشد که خلاف آن عمل نکند و مخالف هوای نفس خود در خلاف شرع است و بر اساس دستور خداوند متعال حرکت کند، توده عمومی مردم باید از وی تقلید کنند، البته این ویژگی‌ها در تمام عالمان شیعه نیست و تنها برخی از آن‌ها این ویژگی‌ها را دارا هستند.

امام‌جمعه اقلید به بیان آیات قرآنی و روایات اسلامی در این زمینه ادامه داد و در پایان خطاب به خواهران، برادران، اساتید، نوجوانان، معلمان، دبیران و اقشار مختلف مردم اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دشمن به دنبال توطئه و فتنه است و شاید
 در مدت باقیمانده امسال یا سال آینده فتنه‌ای به وجود آورد، ازاین‌رو باید نگاهمان به فرامین رهبر معظم بوده و هوشیار باشیم و از قافله عقب نمانیم.

حجت‌الاسلام  طالبی با تأکید بر اینکه دشمن کم‌وبیش جرقه‌های فتنه را زده است، افزود: طرح این سؤالات (مگر ولی‌فقیه معصوم است که اطاعتش واجب باشد و چگونه ممکن است که امام زمان (عج) ما را به طاعت از غیر معصوم ملزم کند) در فضای مجازی برای فتنه افروزی است و ممکن است در مرحله بعدی نیروهای ارزشی و ولایی را مورد هجمه قرار دهند گرچه هم‌اکنون نیز گاهی سپاه و بسیج و گاه ائمه جمعه و...را مورد هجمه قرار می‌دهند.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری تأکید کرد: جوانان توجه کنند درصحنه باشند و فضای مجازی را در اختیار گرفته و جواب‌های کوبنده دهند.

اشاره به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با علما، طلاب و مردم قم که به مناسبت قیام 19 دی‌ماه صورت گرفت، بخش دیگری خطبه‌های امروز نماز جمعه اقلید بود.

کمک مردم به مسؤولان در اداره کشور، حمایت از تولید داخلی، مقابله با شایعه‌سازی دشمن، زمین زدن آن‌ها و خنثی کردن توطئه‌ها، استفاده از فضای مجازی برای برملا کردن نقشه‌ها و ترفندهای دشمنان و نیز مسؤولیت پذیری مسؤولان و عدم گرایش به اشرافی گری، اسراف و رفتارهای طاغوتی، عقلانیت و شجاعت در مقابله با یاوه‌گویی دشمنان، روحیه انقلابی و جهادی، مطالبه گری، رفع مشکلات طبقه ضعیف جامعه و...ازجمله محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار بود که امام‌جمعه اقلید به آن‌ها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام  طالبی فاصله گرفتن از اشرافی گری را نزدیک شدن بیشتر به اهداف انقلاب اسلامی خواند و با تأکید بر لزوم هماهنگی بهتر و بیشتر با آرمان‌های نظام اسلامی اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مسؤولان باید در مدیریت، تحلیل و سر میز مذاکره روحیه انقلابی و جهادی داشته و نسبت به حقوق مردم و نظام، مطالبه گر باشند.

امام‌جمعه اقلید به موضوع تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و بیان داشت: لازم است که نمایندگان مجلس دقت و توجه کافی در این زمینه داشته باشند تا خدای‌ناکرده آتی و آینده نظام اسلامی، مجلس شورای اسلامی مردم عزیز، دچار مشکل نشود.

خطیب جمعه اقلید میلاد باسعادت حضرت زینب (س) را تبریک گفت و از زحمات خالصانه پرستاران قدردانی کرد.

وی همچنین به شهادت علمایی چون فقیه وارسته شمس‌الدین محمد بن جمال‌الدین مکی، فداییان اسلام و حجت‌الاسلام سید مجتبی نواب صفوی، خلیل طهماسبی، مظفر ذوالقدر و سید محمدکاظم واحدی و نیز شهادت آیت‌الله سید مهدی حکیم اشاره و یاد آن‌ها را گرامی داشت.

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اختصاص سهمیه 40 نفری سفر مشهد به ایتام نیازمند شهرستان که تاکنون به حرم مقدس امام رضا (ع) مشرف نشدند، اشاره و عنوان داشت: هزینه پذیرایی از این ایتام بر عهده آستان قدس رضوی است اما برای تأمین هزینه رفت‌وآمد نیاز به مساعدت و حمایت خیران نیک‌اندیش است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقلید ، نماز جمعه ، فارس
نظرات بینندگان