کد خبر: ۱۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
جشنواره ایل خمسه برگزار شد؛

۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال عشایر کشور اختصاص یافت

عضو فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال عشایر از صندوق توسعه ملی در سال گذشته خبرداد.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شهرستان‌های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در نهمین جشنواره فرهنگی ادبی عشایر ایل عرب خمسه که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال عشایر موضوع مهمی است که در کنار اشتغال سایر اقشار جامعه با جدیت تمام دنبال می‌شود.

داریوش اسماعیلی به برگزاری جشنواره فرهنگی ادبی عشایر ایل خمسه در خرامه اشاره کرد و افزود: این جشنواره که در سال نهم برگزاری آن است در واقع یک نمونه‌ای از وحدت، انسجام و عشایر ایل خمسه است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر غیور کشورمان همواره در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند که نمونه آن همان وحدتی است که از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده‌اند که حضور غیرتمندانه در جبهه‌ها داشتند و  هرجا که لازم است حضوری مردمی داشته باشند.

اسماعیلی گفت: بیش از 30 درصد مردم حوزه انتخابیه خود در شهرستان کوار، سروستان و خرامه عشایر هستند و به همین جهت نیز در فراکسیون عشایری حضور یافته‌ام.

نماینده مردم شهرستان‌های خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه عشایر باید سنت‌های خود را حفظ کنند، بیان کرد: حضور عشایر در شهرها نباید باعث فراموش شدن سنت‌ها و زبان شود.

عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنوع قومیتی ایران  یک فرصت است و در این راستا باید حفظ سنت‌های اقوام مختلف به ویژه عشایر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 فرماندار خرامه، نیز با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های عشایری فرصتی مناسب برای بازگشت عشایر به فرهنگ اصیل خود است، اظهار داشت: چنین جشنواره‌هایی باید در سطح ملی برگزار شود.

فرهاد جهانخواه با بیان اینکه همواره عشایر در خط مقدم دفاع از کشور در تمام مراحل حضور داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه عشایر نیز با حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

جهانخواه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال عشایر شهرستان خرامه، گفت:خشکسالی‌های پی در پی مشکلات زیادی را برای عشایر به وجود آورده است و دولت نیز برای واحدهای دامداری سنتی و صنعتی که با عشایر عجین شده تسهیلات کم بهره در نظر گرفته تا بهره‌وری در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش تسنیم، در این جشنواره که با استقبال گسترده عشایر همراه بود و در آن مسئولانی از جمله بتول معلم مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس، سیدکمال پاک‌فطرت مدیرکل امور روستایی استانداری فارس و مسئولان اداره کل امورعشایر استان فارس و همچنین مسئولان شهرستانی برگزار شد، علاوه بر برپایی چادرهای عشایر ایل عرب خمسه، هنرمندان عشایر به ویژه شاعران و فعالان عرصه موسیقی به اجرای شعرخوانی و نوای سنتی موسیقی پرداختند.

تسنیم

انتهای پیام/



نظرات بینندگان