کد خبر: ۱۲۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

چشم صنعت فارسی به عنایت استاندار جدید/ استاندار با انتصاب مدیران پویا در اقتصاد تحرک ایجاد کند

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به کارگروه رفع موانع تولیدعنوان کرد: استاندار جدید فارس می‌تواند با انتصاب مدیران پویا نسبت به چرخه اقتصاد تاثیرگذار باشد البته نباید از نقش کارگروه‌های رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار که ریاست استاندار برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، عنایت ا...رحیمی استاندار فارس در نشست معارفه خود که در واقع نخستین جلسه رسمی آغاز کار وی به شمار می‌رود مهمترین اولویت‌های کار خود را اعلام کرد، که توجه به موارد اقتصادی هم در آن اعلام شده است.

رحیمی در مراسم یاد شده که 18 دی ۹۷ برگزار شد اعلام کرد: ایجاد زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری، تقویت بخش خصوصی و تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله برنامه‌هایی است که در استان فارس به دنبال آن هستیم.

وی گفت: قطعاً در مسیر توسعه و پیشرفت چالش ها و تنگناهایی هم وجود دارد که بر همه آنها واقف هستیم و با تعامل مدیران، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای تامین می توان بر این چالش‌ها فائق آمد و در زمینه توسعه استان و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید گام برداشت.

برخی از فعالان اقتصادی و متولیان صنعت فارس از دولت و نمایندگی عالی آن در استان انتظار هایی دارند. این متولیان صنعت گفتند: اگر این انتظارها برآورده شود سرعت حرکت و نیل به اهداف والاتر افزایش خواهد یافت.

اقتصاد فارس با ایجاد مراکز تجاری در بازارهای هدف توسعه می‌یابد
مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک بزرگ صنعتی شیراز گفت: اگر استاندار جدید فارس عزمش را برای حمایت از بخش صنعت جذب کند می‌تواند اقداماتی را مخصوص استان فارس انجام دهد که نه تنها در اقتصاد استان تاثیر بگذارد بلکه منجر به رونق تولید در فارس شود.

باصری گفت: یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که با استفاده از منابعی که در استان وجود دارد و استفاده از ظرفیت دستگاه هایی چون سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین شرکت شهرکهای صنعتی فارس نسبت به ایجاد مراکز تجاری و انبار در کشور های همسایه که بازار هدف صادراتی تولیدکنندگان استان است اقدام شود.

بازار کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر و امارات را مقاصد صادراتی تولیدکنندگان استان فارس عنوان و اظهار کرد: با ایجاد دفاتر توسعه تجارت استان فارس در کشورهای هدف علاوه بر مدیریت راهبری و رایزنی تجاری محصولات این دفاتر می توانند ترمینالی برای محصولات تولیدی استان در بازارهای هدف باشند.

باصری اضافه کرد: اگر اینگونه دفاتر در کشورهای بازار هدف صادرات استان ایجاد شود روند بازاریابی محصولات و تولیدات استان در بازارهای بین المللی افزایش چشمگیری خواهد داشت. هرچند در سطح کلان توسعه تجارت و اتاق های بازرگانی اقداماتی را انجام داده‌اند.

 مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک بزرگ صنعتی فارس گفت: زیرساخت صنعت در استان مشکلات جدی دارد این در حالی است که شهرک بزرگ صنعتی شیراز به لحاظ حضور سرمایه گذاران و ظرفیت تولید سومین شهرک صنعتی بزرگ در کشور است.

وی افزود: استاندار فارس باید برنامه‌ای برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز داشته باشد و مشکل را با حضور دستگاه‌های مرتبط برطرف کند تا جذب سرمایه گذاران در شهرک بزرگ صنعتی افزایش یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک بزرگ صنعتی اگر مسائلی که در پیش روی صنعت گران وجود دارد برطرف شود قیمت کالای تولید شد کاهش می‌یابد.

مشکلات صنعتگران، استانی نیست بلکه ملی است
رئیس خانه صنعت و معدن تجارت فارس گفت: بخش بزرگی از مشکلاتی که صنعت داشته و کاهنده سرعت صنعت استان فارس بوده مشکلات ملی است و مشکلات استانی تا حد امکان برطرف شده است.

سهراب شرفی در خصوص مشکلات صنعتگران استان فارس اضافه کرد: مشکلات در حوزه تامین ارز، تامین مواد اولیه و عدم ارتباط موثر میان بانک ها از جمله اصلی‌ترین مشکلات است که صنعتگران با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات، مشکلاتی ملی است که تنها مدیران کلان کشور می توان آنها را برطرف کند.

وی اضافه کرد: اقتصاد ارتباط مستقیم با شرایط بین‌المللی دارد و نمی توان با مناسبات سیاسی اقتصاد را تحت کنترل قرار داد. از این رو اگر شاهد بهبود مراودات بین المللی باشیم می‌توان به بهبود وضعیت صنعت گران بود.

شرفی بیان کرد: استاندار فارس که به دنبال بهبود توسعه اقتصاد استانی است تنها برنامه های سیاسی نباید اولویت کاری استاندار باشد بلکه باید با نگاهی جامع به دنبال ایجاد تحرک و پویایی در چرخه اقتصاد از طریق توانمندسازی بخش خصوصی باشد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: استاندار فارس می‌تواند بخشی از مشکلات استان را از طریق ارتباط با دستگاه های کشوری نظیر وزارتخانه‌های صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی مطرح کند و با گشایش هایی که روی خواهد داد می توان نسبت به همکاری مدیران کل این دستگاه‌ها در استان امیدوار بود.

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به کارگروه رفع موانع تولیدعنوان کرد: استاندار جدید فارس می‌تواند با انتصاب مدیران پویا نسبت به چرخه اقتصاد تاثیرگذار باشد البته نباید از نقش کارگروه‌های رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار که ریاست استاندار برگزار می شود غافل شد زیرا در این کارگروه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بررسی و حل مشکلات سرمایه گذاران و طرح های اقتصادی اقدام می شود.

وی معتقد است مشکلات قانونی و همچنین بروکراسی اداری از جمله مشکلاتی است که سرمایه گذاران و صنعتگران با آن مواجه اند و باید به صورت فراگیر در کل کشور برای این مشکا تدبیری در نظر گرفته شود.
نظرات بینندگان