کد خبر: ۱۲۷۳۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

هدیه ای که به یغما رفت!/ به نام ایثارگران به کام بخش خصوصی+ فیلم

ایثارگران بر این باور بودند که پس از تکمیل مجتمعی به نام آنها، قادر به استفاده از امکانات آن خواهند بود اما انتظار آنان بی نتیجه بود و نه تنها کسی این افراد را برای استفاده از مجتمعِ خود خبر نکرد بلکه پس از مدتی با خبر تامل و تعجب برانگیز مواجه شدند.
هدیه ای که به یغما رفت!/ به نام ایثارگران به کام بخش خصوصی+ فیلم
به گزارش شیرازه، اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از آن است که قسمتی از قطعه زمین وسیع باغ جنت شیراز که زیر نظر بنیاد شهید است و بنا بوده مجموعه ای فرهنگی، ورزشی و رفاهی تفریحی برای جانبازان شود به بخش خصوصی واگذار شده است.

در این مستند به آغاز ساخت و ساز ساختمان فرهنگی، ورزشگاه و مجتمع توانبخشی_اقامتی برای جانبازان در باغ جنت شیراز و زمان بهره برداری از آن اشاره شده است.

قطعه زمین وسیع باغ جنت در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد، بنیاد شهید برای اجرایی کردن طرح فوق نیاز به مجوز ساخت داشت که به همین دلیل بخش اعظمی از این باغ را به مجموعه شهری واگذار کرد و شهرداری نیز سهم خود را به پارک عمومی تبدیل کرد.

طی سفر رهبر انقلاب به استان فارس در اردیبشت سال 1387، مشکل بودجه نیز حل شد و بودجه مستقلی برای این طرح در نظر گرفته شد، بنیاد شهید نیز با استفاده از بودجه مصوب شده اقدام به ساخت این مجتمع ورزشی، فرهنگی و توانبخشی کرد، این مجتمع در شهریور ماه 1395 افتتاح شد.

روی تابلوی نصب شده در مقابل این مجتمع نوشته شده: «مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران فارس از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به منظور ارائه خدمات به جامعه شاهد و ایثارگر با زیربنای 18 هزار و 500 مترمربع در زمینی به مساحت 35 هزار متر شامل سه مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل (1395) در دولت تدبیر و امید به دست حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شهیدی، نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و ریاست عالی(وقت) بنیاد شهید افتتاح شد.»

ایثارگران بر این باور بودند که پس از تکمیل مجتمعی به نام آنها، قادر به استفاده از امکانات آن خواهند بود اما انتظار آنان بی نتیجه بود و نه تنها کسی این افراد را برای استفاده از مجتمعِ خود خبر نکرد بلکه پس از مدتی با خبر تامل و تعجب برانگیز مواجه شدند؛ مجتمع توانبخشی، اقامتی به بخش خصوصی اجاره داده شد و تبدیل به هتل عمومی (هتل امیرکبیر شیراز) شد!

ورزشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت؛ ساختمان فرهنگیِ مجموعه به حوزه هنری سازمان تبلیغات اجاره داده شد.

ظاهرا از همه امکانات موجود فقط یک سانس از استخر مجموعه در اختیار جانبازان قرار گرفته است. که در بدو ورود به مجموعه ورزشی نیز نوشته شده است: «استفاده از استخر در سونای مجموعه ورزشی ایثار جهت خانواده معظم شهدا (همسر، فرزند و پدر و مادر شهید) و شخص جانباز و آزاده گرانقدر یک جلسه در هفته رایگان است، درصورت استفاده بیش از یک جلسه در هفته بصورت نیم بها محاسبه می شود و استفاده از استخر و سونا جهت خانواده معزز جانبازان نیم بها است»!

حال دو سال از آغاز بکار این مجتمع می گذرد و ایثارگران حقی را در پیش چشمان خود می بینند که تنها با یک بنر و یک جمله از آنها سلب شده است. با وجود پیگیری های چند روزه شیرازه نیز، مسئولان بنیاد شهید فارس تاکنون سکوت کرده اند.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فوضول
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷
0
همه مجتمع های ایثارگران رو خودمونی سازی کردن! مثلا مجتمع توانبخشی ایثار شیراز مدیرش پسر یکی از رییس های بازنشسته بنیاد شهید مرودشت هس!! از اون اصلاح طلبای تندش هم هست باباش!!!!
حبیب مطلع
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷
0
چشممان روشن.... هر دم از این باغ بری می رسد.
از بر و بچ جهادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷
0
کل ماجرا اصلا مهم نبود چون روند شده. حق مردم رو یکجور حق جانباز رو یک جور میخورن. اما دلم شکست اگر توهین به جانبازها صحت داشته باشه.
محمد مطلبی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷
0
خدا بیامرزه شهید اسکندری رو.
ایشون اگر بود این اتفاقا نمی افتاد.